![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 982
|
Citaat:
En in Deurne is het niet meer in hoofdzaak de ligging dat de groene fundamentalisten als argument gebruiken. Trouwens, met Groen als lid van de meerderheid in gemeenteraad en lokale districtsraad een aantal jaren geleden, beslissen ze om een lagere school tegen en zelfs voor 1/3 op terrein van de luchthaven te bouwen. Geen woord, zelfs geen letter van protest vanwege Groen... tot de school een paar maand open is en in alle gazetten moord en brand geschreeuwd wordt door Groen over het lood in de benzine. En met foto's van moeders aan de schoolpoort en op de (nabije) achtergrond vliegtuigjes die voorbij taxiën. Alleen in hun foto-serie staat er geen enkel vliegtuigje op dat loodhoudende brandstof gebruikt...zo lomp zijn de Groenen dan nog. Dit bevestigt nogmaals het extreem fundamentalisme van Groen om zelfs het welzijn van jonge kinderen bewust in gedrang te brengen, om nadien toch maar een extra argument te hebben. En ja, je bouwt geen lagere school tegen/op een luchthaven, nooit, jamais. Lood of geen lood. En ook alle betrokkenen van alle andere partijen en ook de 'mol' in het luchthavenbestuur, mogen ze van mijn part tegen de muur zetten. Het is waanzin om een nieuwe lagere school te bouwen op een KMO zone, fabrieksterrein, luchthaven, autostrade, etc. Waanzin. Maar voor Groen geen probleem om een extra troef te scoren, zelfs op de kap van jonge kinderen. Zo ver nu ook niet, 2,5km van het groot ziekenhuis. Maar Charleroi en Luik hebben het voordeel dat de startbaan eigenlijk een raaklijn is van de 'stads-cirkel' en dat is een enorm voordeel. Zowel Deurne als Zaventem liggen vlak aan de stad (overheersende opstijgrichting is los over stadsrand), en velden aan de andere kant. Oostende lag ook goed, tot ze veertig jaar geleden de nieuwe verkavelingen hebben gelegd tot vlak voor de startbaan. Citaat:
De luchthaven ligt er 100 jaar, iedereen die er woont op een plaats waar er effectief matige hinder is van de luchthaven, wist dat op voorhand. Maar zo werkt het blijkbaar niet bij de fundamentalisten, één van de vele voorbeeldjes, een gelijkvloersappartement op letterlijk 150m van de voordeur van de luchthaven (iets goedkoper vanwege de ligging) krijgt recent nieuwe bewoners, en terwijl ze er nog niet ingetrokken zijn, tijdens de schilderwerken, plakken ze hun ramen vol met affiches tegen de luchthaven. Is dat de oh zo redelijke, inclusieve maatschappij waar Groen voor staat !!?? Haatpredikers zijn het!! |
||
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 26.787
|
Citaat:
__________________
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 982
|
Citaat:
Bovendien toeristische bestemmingen vertrekken voor een deel rond 6u, check-in een pak vroeger, dus trein, forget it. En als tegenvoorbeeld, terugvlucht uit Berlijn naar Deurne, vanop de drempel van de vliegtuigdeur, tot aan mijn voordeur, met openbaar vervoer (bus + overstap naar tram), exact op de minuut, in 1 uur. In Zaventem ben ik dan nog amper de terminal uit... Inderdaad voor een overgrote meerderheid van de bestemmingen is Zaventem aangewezen. En als je goedkoper dan de trein naar Oostende, half Europe wilt doorvliegen, dan kan je niet anders dan de uitbuitings...euhm... low cost tarieven van Ryanair nemen. Wat ik daarom uit principe weiger te nemen. |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 982
|
Citaat:
Maar verbod op korteafstandsvluchten lijkt me zinvol, zoals de Amsterdam-Brussel KLM verbinding die op zijn laatste loodjes loopt (die vlucht is nog niet goed en wel opgestegen of ze moeten al afremmen om Brussel niet te missen Maar dan hebben de hollanders wel (en terecht) een verhoging van frequentie van hun internationale sneltreinen bedongen (die zowat het traject van de al lang bestaande TGV uit Amsterdam volgen). Gevolg, in het klein stationneke van Groen bastion Mortsel, krijgen ze geen 2 boemeltreinen per uur meer gepropt op de lijn waar al lang de TGV passeert en dan nu ook die extra hollanders sneltrein moet passeren. Ramp oh ramp, schande, Groen direct in groot actieprotest tegen deze schande.... In het engels zeggen ze "you can't have a cake and eat it" |
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 982
|
Citaat:
En euhm, Groen zat wel mee in de meerderheid in gemeenteraad Antwerpen en nu nog in districtsraad Deurne. En is de meerderheid in Mortsel. En luchthaven Deurne ligt voor een stuk op grondgebied Mortsel en dus zullen ze tot hun einde der dagen de luchthaven saboteren*. En in een democratie, mag iedereen zijn standpunt tot in den treure op democratische wijze en binnen de rechtsstaat verdedigen, maar Groen als ze het niet direct hun gelijk kunnen halen, dan laten ze maar de mannekes in witte overalls komen die alles kort en klein slagen. En ja, ondanks alle ontkenningen, van "wij zitten er voor niks tussen"... als de witte overall terroristen de (relatief onverwachte) aanval op de luchthaven hebben ingezet, stonden er twee parlementsleden van Groen hen op te wachten, "om erop toe te zien dat er geen politiegeweld zou gebruikt worden". Dus Groen parlementsleden zaten mee in het complot van deze anarchisten. * één van de vele voorbeeldjes van hun succesvol sabotagewerk, vanuit meerderheid: zie voorbeeld hiervoor van school bouwen op luchthaventerrein. Of vanuit de oppositie (Mortsel - vorig bestuur): en heeft ook een belangrijke link met de loodhoudende benzine van die school en de huidige milieuvergunning. Stilaan zo'n 10 jaar is er een vergunningsaanvraag vanuit de luchthaven voor het brandstofpark te herinrichten, oa. om de overgang naar loodvrije brandstof, die al jarenlang bezig is in de kleine luchtvaart, te faciliteren. Wat doet Groen en zijn fundamentalistische aanhang, ze maken er een eindeloze bezwaren- en procedureslag van, zodat de weg naar loodvrije brandstof, maximaal wordt geboycot. Gevolg, de voorbije 50jaar was er aan de zelfbedieningspomp (=voor de kleine luchtvaart) enkel loodhoudende benzine te verkrijgen. Milieu!!??? Dat kan ons geen kloten schelen!! Da's de aanpak en de macht van Groen in de praktijk. Laatst gewijzigd door DIBO : 18 oktober 2025 om 23:14. |
|
|
|
|
|
|
#146 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Treinen die met de huidige technologie prima hernieuwbaar zou kunnen werken. Terwijl vliegtuigen nog gebonden zijn aan fossiele of peperdure hernieuwbare koolxwaterstoffen. Citaat:
Misschien Mussolini vragen om dat te regelen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
||||
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 982
|
Citaat:
Nu, ik zeg al dertig jaar (als voormalig Agalev stemmer) het stomste wat je kan doen, is fossiele brandstoffen verbranden. Helaas is de luchtvaart de sector waar het technologisch het moeilijkst te realiseren is. En ook de elektriciteitsvoorziening sector, als je Groen zijn gang laat gaan. En als er dan een sprankeltje hoop is en op Deurne er een firma is die pionier wilt spelen voor elektrische lesvliegtuigen (met alle financiële en serieuze praktische nadelen) denk je dan dat Groen moeite doet om in de nieuwe milieuvergunning die elektrische lesvliegtuigen te bevoordelen. En dus alle extreme beperkingen op lesvliegtuigen die er nu zijn voor inderdaad uitstoot en geluid, te versoepelen voor de elektrische met 0 uitstoot en het geluid van een zware ventilator (maar veel en veel minder dan een plofmotor met propeller). Nee, niks maatregel om elektrisch te promoten. En in de praktijk dus dubbel en dik wordt gehandicapt. |
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar als we toch naar "klimaat reddende maatregelen" zoeken, is dit laaghangend fruit. Maar het laagst hangende fruit is verboden. Minder mensen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.903
|
Die luchthaven is al decennia verlieslatend.
Discussies over geluidshinder en over de groenen hebben daar niks mee te maken. Ze krijgen het niet rendabel, al jaren niet. Dus sluiten die handel.
__________________
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. |
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 22.915
|
Citaat:
Echter: pas het "Rendabel of sluiten, die handel" toe als dogma overal ter wereld en er blijven zowat weinig geen luchthavens over. Ik ben zelfs niet zeker van de rentabiliteit van Changi.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". |
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 24.443
|
Citaat:
__________________
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : 19 oktober 2025 om 05:24. |
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 20.794
|
Citaat:
Ik heb heb vroeger ook nog zitten zeiken dat ik van Kai Tak bij wijze van spreken op 10 minuten met de taxi op mijn hotelkamer was. Chek Lap Kok was een noodzaak, het is trouwens De NuL die de immense baggerwerken heeft uitgevoerd waarop de niet minder immense luchthaven werd gebouwd. Nu is men er met de supersnelle trein ook op relatief korte tijd. Ik ben niet averechts of chagrijnig maar het mini luchthaventje van Antwerpen heeft weinig zin en wordt financieel en operationeel steeds moeilijker vol te houden. Men kan dat toch geen luchthaven meer noemen en plaats om uit te breiden is er niet. |
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 26.787
|
Citaat:
__________________
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain |
|
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.864
|
Ik herinner me met Ryan Air een weekeind over en weer naar Italie, voor 48 €.
Je mag dat noemen hoe je wil, ik had daar geen probleem mee. Ik woonde toen in Borsbeek, achter de hoek, instappen, (+-) twee uur later uitstappen in Italie. Ga eens kijken hoe lang dat duurt en hoeveel dat kost met de NMBS.
__________________
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.903
|
Citaat:
En de reizigers komen niet naar Deurne. De aantallen dalen alleen maar. De trein doet er 25 minuten over van Antwerpen Centraal naar het station onder de luchthaven van Zaventem.
__________________
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. |
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 982
|
Citaat:
Dat ik elke in Mortsel stoppende trein een boemel noem, is onnauwkeurig, maar doet niks af aan de essentie. Maar dat wilt Groen niet toegeven, afbouwen, afbreken zonder werkende alternatieven, kunnen ze goed. En ofwel ben je Groen fundamentalist ofwel wil je in de verf zetten dat louter toevallig Mortsel meeste stationnekes heeft per vierkante km Maar ook dat doet niks af aan te essentie dat Groen verontwaardigd is over de daling in lokaal treinaanbod, door extra internationaal verkeer dat ze zelf veroorzaakt hebben. Typisch Groen, de consequenties van hun eigen dwaasheden niet willen inzien |
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 22.915
|
Citaat:
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". |
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 9.263
|
Ter kennisgeving: luchthavens van Charleroi en Luik krijgen het dubbele van subsidies tov luchthaven Deurne.
Heb dit gelezen op het internet, doch vind het artikel niet meer. Laatst gewijzigd door Onzijdig : 19 oktober 2025 om 18:35. |
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 982
|
Citaat:
Even een paar feiten op een rij, de passagiers-jaarcijfers: 2014 120.026 2024 208.845 da's 74% stijging Als we even de Corona nasleep, met o.a. het faillisement van Air Antwerp, (en Oekraine en Gaza, etc.) buiten beschouwing laten, zien we in 2019 306.330 passagiers, dus op 5 jaar tijd (vanaf 2014) een groei van 155%. En dan beweren dat er in de luchthaven Antwerpen geen potentieel zit, is een dikke Groene leugen. Zonder Corona, etc. zaten we nu rond het half miljoen passagiers. Maar het potentieel eruit halen, is in de huidige omstandigheden moeilijk. Als je ziet dat het Waalse gewest honderden miljoenen heeft gepompt in Air Belgium, met het faillissement en een diepe schuldenput als gevolg. Dan weet je dat er niet snel een nieuwe Air Antwerp gaat starten (was trouwens volledige met privé kapitaal). En in de luchtvaart geldt nu meer dan ooit het gezegde: 'Wil je miljonair worden met een luchtvaartmaatschappij, begin er dan aan als miljardair'. Edit: even de Zaventem cijfers erbij gezet 2014 21.933.190 (referentiejaar) 2019 26.360.003 (=20% stijging, Deurne 155%) 2024 23.610.856 (=8% stijging, dus ook Corona nog niet verteerd / Deurne 74% stijging) Laatst gewijzigd door DIBO : 19 oktober 2025 om 19:40. |
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 20.794
|
Citaat:
Avec près de 6.000.000 passagers par an, il est le deuxième aéroport de Belgique après celui de Bruxelles-National. Le nombre de destinations n'a cessé d'augmenter. Plus de 75 destinations sont maintenant desservies au départ de cet aéroport qui emploie environ 700 personnes. In 2024 gingen ze blijkbaar over de 10.000.000 (10.504.554) Laatst gewijzigd door Gipsy : 19 oktober 2025 om 19:48. |
|
|
|
|