Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2025, 22:44   #721
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Heeft deze man recht om voor die andere misdaad een eerlijk proces te krijgen? Of, volstaat het gegeven dat hij illegaal is om hem te deporteren, zonder proces? (Of iets anders?)
Als José zonder vorm van proces op de vlieger gezet wordt, dan mag hij toch van ongelooflijk geluk spreken hé?

Als ge echt met die man zou inzitten, zoudt ge blij zijn dat hij ontsnapt aan een proces, of hij die moord nu gepleegd heeft of niet.

Maar nee, jij wil ons gerecht nog wat meer overbelasten, José ondertussen nog wat langer laten onderhouden door de gemeenschap, en hem indien schuldig nog eens van het - ook zwaar overbelaste - gevangenissysteem laten genieten.

Sorry Voltian, zoveel illogica, daar zit iets anders achter.
Oud 25 oktober 2025, 22:46   #722
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We proberen vast te stellen of een illegaal persoon recht heeft op een eerlijk proces.
Nee, dat proberen we niet. We proberen vast te stellen of hij recht heeft op een proces (niks eerlijk, gewoon een proces) voor zijn deportatie.
Oud 25 oktober 2025, 22:50   #723
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, u begrijpt het verkeerd.

Het proces ivm moord wordt nog steeds uitgevoerd, maar de verdachte van de moord, die al veroordeeld was als illegaal in België, mag dat proces "ondergaan" in land van herkomst.
Er is geen enkele reden om die illegaal in België te houden en er meer middelen aan te verspillen dan nodig.
De logica zelve.
Oud 25 oktober 2025, 22:52   #724
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar pak nu als gij op vakantie zijt in Brazilie, en ge zit er net 6 maanden en 10d, in feite illegaal, dan vind ik dat je het recht moet hebben om je te verdedigen en dat een rechter proportioneel handelt naar deze inbreuk en dat je vooral NIET moet rekenen op de loutere goodwill van de flik die u heeft “betrapt”…
Kijk, dat vind ik nu niet. Als Karel zijn visum "overstayed" heeft, dan is hij illegaal en mag de Braziliaanse overheid hem van het grondgebied verwijderen.
Oud 25 oktober 2025, 23:04   #725
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Kijk, dat vind ik nu niet. Als Karel zijn visum "overstayed" heeft, dan is hij illegaal en mag de Braziliaanse overheid hem van het grondgebied verwijderen.
Oh, maar de Braziliaanse overheid doet daar niet moeilijk over. (en zowat elke overheid buiten West Europa)
Indien Karel niet over genoeg geld beschikt om een regeling te treffen, en zijn verblijf te legaliseren, dan mag Karel zijn repatriatie zelf betalen, al is het met een lening van het consulaat/ambassade.
Oud 26 oktober 2025, 07:43   #726
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Ok maddix en Gidius,

Jullie stellen dus dat als een illegaal beschuldigd wordt van moord, dat hij voor die beschuldiging geen eerlijk proces moet krijgen. Hij is eerst illegaal en moet daarom gedeporteerd worden, en eventueel daar berecht worden voor de beschuldiging van moord.

Amaai, wat een mooie wereld zou dat zijn voor illegalen. Ge moogt de zwaarste misdaden begaan, het ergste wat u kan overkomen is deportatie. Moord, vekrachting, terreur… het ergste wat er kan gebeuren is deportatie.

Hoe ga je dat anders vermijden als je illegalen hier niet kan berechten coor misdaden die ze hier plegen?
Oud 26 oktober 2025, 07:55   #727
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok maddix en Gidius,

Jullie stellen dus dat als een illegaal beschuldigd wordt van moord, dat hij voor die beschuldiging geen eerlijk proces moet krijgen. Hij is eerst illegaal en moet daarom gedeporteerd worden, en eventueel daar berecht worden voor de beschuldiging van moord.

Amaai, wat een mooie wereld zou dat zijn voor illegalen. Ge moogt de zwaarste misdaden begaan, het ergste wat u kan overkomen is deportatie. Moord, vekrachting, terreur… het ergste wat er kan gebeuren is deportatie.

Hoe ga je dat anders vermijden als je illegalen hier niet kan berechten coor misdaden die ze hier plegen?
Op een wier blijven zagen is slecht voor het blad!
Oud 26 oktober 2025, 07:58   #728
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Op een wier blijven zagen is slecht voor het blad!
Jay-P, het recht op een eerlijk proces, of ge nu illegaal of niet illegaal aanwezig zijt in een land, zou voor een liberaal evident moeten zijn. Als dat niet zo is, ja dan dram ik daar op door.

Je moet niet deel nemen, je moet niet reageren. Als het u niet boeit.
Oud 26 oktober 2025, 08:02   #729
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, dat proberen we niet. We proberen vast te stellen of hij recht heeft op een proces (niks eerlijk, gewoon een proces) voor zijn deportatie.
Gidius, het recht op een eerlijke proces is een fundamenteel mensenrecht. Heel deze discussie is ontsponnen omdat jij dat recht wilt afnemen van illegale bewoners. Je kreeg bijval van Gunter, Karel en meer recent Maddox. Daiwa en xenophon (die je toch bezwaarlijk kan beschuldigen van pro open grenzen beleid) erkennen ondubbelzinnig dat ook illegalen recht hebben op een eerlijk proces.

Gij lijkt me ne redelijke mens. Dat jij dat recht niet erkent, voor illegalen, is iets wat ik niet begrijp.
Oud 26 oktober 2025, 08:11   #730
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jay-P, het recht op een eerlijk proces, of ge nu illegaal of niet illegaal aanwezig zijt in een land, zou voor een liberaal evident moeten zijn. Als dat niet zo is, ja dan dram ik daar op door.

Je moet niet deel nemen, je moet niet reageren. Als het u niet boeit.
Natuurlijk is dat zo. Dat sommige conservatieven, en zelfs sommige extreem-rechtsen en populisten zichzelf hier proberen neer te zetten als 'liberaal' is geen nieuw fenomeen. Maar fratsen zoals dit tonen glashard aan dat ze fundamenteel illiberaal zijn.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2025, 10:11   #731
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie stellen dus dat als een illegaal beschuldigd wordt van moord, dat hij voor die beschuldiging geen eerlijk proces moet krijgen.
Nee, dat stel ik niet. Probeer opnieuw, asjeblieft.
Oud 26 oktober 2025, 10:17   #732
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, dat stel ik niet. Probeer opnieuw, asjeblieft.
Dat stel je wel:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=404

Deze niet: recht op vrijheid van meningsuiting, de vrijheid ‘inlichtingen en denkbeelden van welke aard ook te vergaren, te ontvangen en door te geven, recht op een eerlijke rechtszaak
Oud 26 oktober 2025, 10:22   #733
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok maddix en Gidius,

Beste Voltian en co,

Als illegalen het grondgebied niet zouden kunnen betreden, omdat ze simpelweg buitengehouden of meteen buitengezet zouden zijn, dan kunnen ze geen moord, vekrachting, terreur etc. begaan hé. Onze steden en dorpen zouden vandaag ook een pak veiliger zijn.

Dus uw probleem is onbestaande. Dat is de simpele waarheid die gij maar blijft ontwijken, om god weet welke reden.

Kom nu niet af dat
  • dat buitenhouden en -zetten veel te complex is,
  • dat niet zomaar kan,
  • dat de feiten aantonen dat het niet realistisch,
  • dat er teveel slachtoffers bij vallen,
  • dat het een inbreuk is op de mensenrechten,
  • dat er teveel fouten bij gebeuren
  • en vele vele andere gaslighting uitvluchten.

De realiteit in de VS toont aan dat het wel kan. De instroom is er nu zo goed als nul. Er was daarvoor geen ingewikkelde nieuwe wetgeving nodig, er was alleen een andere president nodig: het is een kwestie van pure politieke wil om simpelweg de wet toe te passen, en dat is het ook in Europa.

En dat, mijn beste, is het genie van Donald Trump én de breuklijn die hij in de westerse politiek heeft aangebracht. Het kan wel. Yes we can!

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 oktober 2025 om 10:35.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2025, 10:23   #734
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat stel je wel:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=404

Deze niet: recht op vrijheid van meningsuiting, de vrijheid ‘inlichtingen en denkbeelden van welke aard ook te vergaren, te ontvangen en door te geven, recht op een eerlijke rechtszaak
Ik heb daar gewoon gecopieerd wat jij aanhaalde. Ik heb ondertussen al vele malen aangegeven dat ik het niet over een eerlijk proces wil hebben, wel over een proces tout court. Omdat ik niet wil meedoen aan jouw manipulatieve truuken.
Oud 26 oktober 2025, 10:29   #735
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gidius, het recht op een eerlijke proces is een fundamenteel mensenrecht. Heel deze discussie is ontsponnen omdat jij dat recht wilt afnemen van illegale bewoners.
1. Ik wil helemaal niks afnemen. Je kan niet iets van iemand afnemen dat hij niet heeft.
2. Er bestaan geen illegale bewoners, dat is een gaslighting term om de illegaal iets minder illegaal te manipuleren. Er bestaan alleen illegalen.

Citaat:
Gij lijkt me ne redelijke mens.
Ja, ik ben een redelijk én een humaan ingesteld mens. Maar ook een fervente voorstander van de democratische rechtsstaat. Illegalen doen afbreuk aan de democratische rechtsstaat, daarom wil ik dat de wet toegepast wordt, integraal zoals in de VS.

Citaat:
Dat jij dat recht niet erkent, voor illegalen, is iets wat ik niet begrijp.
Ik kan niet iets erkennen wat niet bestaat hé Voltian. Trouwens, dat kan jij ook niet, je doet maar alsof je dat wel kan.

Dat je dat niet begrijpt zou misschien heel ergens een piepklein beetje een reden kunnen zijn om je eigen standpunt eens te wegen en indien nodig in vraag te stellen.
Oud 26 oktober 2025, 10:36   #736
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok maddix en Gidius,

Dat wenst u verkeerd te begrijpen.
Mijn voorstel is een "proces" in België om vast te stellen dat de beschuldigde illegaal in't land is of niet. Dit is alleen nodig/van toepassing als er twijfel is.
Verdere rechtzaken, dat is dan voor het land waar die naar toe wordt uitgewezen.
Voor figuren die "het niet weten", tja, daar is wel een diplomatieke mouw aan te passen. Gewoon afspraken maken met landen die zulke "stateloze misdadigers" wel willen opvangen.

Citaat:
En nu is het beter?
Elke dag een gevangene in een Belgische cel is €150+ de vuilbak in. En dat is het minimum.
Citaat:
Hoe ga je dat anders vermijden als je illegalen hier niet kan berechten voor misdaden die ze hier plegen?
Voor elke andere lezer hier is het duidelijk dat een eerlijk proces en het berechten van een uitgewezen illegaal, voor welke andere misdaad dan ook, prima in het land van herkomst kan gebeuren.
Dat die landen andere wetten, normen, straffen, cultuur enzoverder hebben, tja.
Oud 26 oktober 2025, 10:37   #737
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Beste Voltian en co,

Als illegalen het grondgebied niet zouden kunnen betreden, omdat ze simpelweg buitengehouden of meteen buitengezet zouden zijn, dan kunnen ze geen moord, vekrachting, terreur etc. begaan hé. Onze steden en dorpen zouden vandaag ook een pak veiliger zijn.

Dus uw probleem is onbestaande. Dat is de simpele waarheid die gij maar blijft ontwijken, om god weet welke reden.

Kom nu niet af dat
  • dat buitenhouden en -zetten veel te complex is,
  • dat niet zomaar kan,
  • dat de feiten aantonen dat het niet realistisch,
  • dat er teveel slachtoffers bij vallen,
  • dat het een inbreuk is op de mensenrechten,
  • dat er teveel fouten bij gebeuren
  • en vele vele andere gaslighting uitvluchten.

De realiteit in de VS toont aan dat het wel kan. De instroom is er nu zo goed als nul. Er was daarvoor geen ingewikkelde nieuwe wetgeving nodig, er was alleen een andere president nodig: het is een kwestie van pure politieke wil om simpelweg de wet toe te passen, en dat is het ook in Europa.

En dat, mijn beste, is het genie van Donald Trump én de breuklijn die hij in de westerse politiek heeft aangebracht. Het kan wel. Yes we can!

Allemaal zonder voorwerp omdat uw uitgangspunt niet klopt.

Er ZIJN illegalen op het grondgebied.

Een fantasiewereld waarin dat nooit mogelijk zou zijn is al even naief als geloven in een wereld waarin geen misdaad bestaat.
Oud 26 oktober 2025, 10:39   #738
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat wenst u verkeerd te begrijpen.
Mijn voorstel is een "proces" in België om vast te stellen dat de beschuldigde illegaal in't land is of niet. Dit is alleen nodig/van toepassing als er twijfel is.
Verdere rechtzaken, dat is dan voor het land waar die naar toe wordt uitgewezen.
Voor figuren die "het niet weten", tja, daar is wel een diplomatieke mouw aan te passen. Gewoon afspraken maken met landen die zulke "stateloze misdadigers" wel willen opvangen.

En nu is het beter?
Elke dag een gevangene in een Belgische cel is €150+ de vuilbak in. En dat is het minimum.

Voor elke andere lezer hier is het duidelijk dat een eerlijk proces en het berechten van een uitgewezen illegaal, voor welke andere misdaad dan ook, prima in het land van herkomst kan gebeuren.
Dat die landen andere wetten, normen, straffen, cultuur enzoverder hebben, tja.
Maddox, in uw redenering is het onmogelijk om bvb. Terroristen of moordenaars die geen geldige verblijfsvergunning hier te berechten.

Dat kan je toch niet ernstig wensen
Oud 26 oktober 2025, 10:41   #739
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1. Ik wil helemaal niks afnemen. Je kan niet iets van iemand afnemen dat hij niet heeft.
2. Er bestaan geen illegale bewoners, dat is een gaslighting term om de illegaal iets minder illegaal te manipuleren. Er bestaan alleen illegalen.

Ja, ik ben een redelijk én een humaan ingesteld mens. Maar ook een fervente voorstander van de democratische rechtsstaat. Illegalen doen afbreuk aan de democratische rechtsstaat, daarom wil ik dat de wet toegepast wordt, integraal zoals in de VS.

Ik kan niet iets erkennen wat niet bestaat hé Voltian. Trouwens, dat kan jij ook niet, je doet maar alsof je dat wel kan.

Dat je dat niet begrijpt zou misschien heel ergens een piepklein beetje een reden kunnen zijn om je eigen standpunt eens te wegen en indien nodig in vraag te stellen.
Gidius, illegalen hebben nu WEL dat recht. Jij vindt dat ze dat recht niet hebben.
Oud 26 oktober 2025, 10:45   #740
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maddox, in uw redenering is het onmogelijk om bvb. Terroristen of moordenaars die geen geldige verblijfsvergunning hier te berechten.

Dat kan je toch niet ernstig wensen
Wat ik wens, en wat realistisch is, liggen nogal uit elkaar.

Maar uw insteek is dat een verkrachter of nog "beter" hier een win for life krijgt.

Uw (fictieve)dochter gaat u dankbaar zijn, elke dag €150+ uitgeven om het varken dat haar heeft verkracht in de cel te houden, als dat al gebeurd.
Voor dezelfde moeite krijgt die veroordeelde een belerend vingertje, en een papiertje "gelieve het land te verlaten".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be