![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
112 is een Europees noodnummer. Ik vermoed dat ze de taal kan kiezen. "Voor Nederlands, druk 1. Pour le Français, tapez 2". Of iets on die richting.
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En ze begrijpt te weinig Frans om op nummer twee te drukken?
|
|
|
|
|
#23 |
|
Europees Commissaris
|
In dit geval gaat het wel over iets, waar 112 voor wordt gebeld. De betreffende centralist hoeft geen (of niet veel) Frans te kennen, maar zou in een geval van nood wel een collega moeten inschakelen, die dit wel kan. Dat is op dat moment beter. In z'n algemeenheid heeft u wel een punt, maar in een noodgeval (112) lijkt mij dat ondergeschikt aan het helpen van de medemens.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tutut: ze moeten niks, dus moeten ze ook niet lullen hier.
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Franstaligen hun uitleg hier omtrent is simpel als zij geen NL willen spreken is dat opdat ze het NIET KUNNEN als Vlamingen geen Frans willen spreken is dat opdat ze het NIET WILLEN zoals ook deze keer nog maar eens is bewezen door deze Franskiljonse Dame. En ik blijf erbij wat een drama waar zelfs de politiek zich mee is gaan moeien terwijl dit sinds decennia de realiteit is voor iedere Vlaming. Laatst gewijzigd door fred vanhove : Vandaag om 01:44. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
4. Voor het Mandarijns: druk 4 5. Voor Noordpools: druk 5 Grapjas! Stel dat je gelijk heb met je "tapez", quod non, dan moet er iemand aan de andere kant van de lijn zitten hé. En in Frankrijk en Wallonie zit daar dus volgens u ondermeer iemand die perfect Nederlands spreekt? Nogmaals: grapjas!
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In Wallonie zelfs Waals Brabant is dit helemaal niet aan de orde. Ik herinner aan het feit ik in Virton naar spoed ging en toen ik vroeg iemand Nederlands sprak men daar precies met een buitenaards wezen had te maken en dit terwijl daar in de zomer toch heel wat Nederlanders vertoeven. Ik denk dat we omzeggens het enige land ter wereld zijn waar de meerderheid van de bevolking in zijn eigen moedertaal in de hoofdstad niet terecht kan bij veel openbare diensten en ziekenhuizen Stel je voor een Italiaan in Rome niet terecht kan in het Italiaans of dat ze geen Duits zouden begrijpen en of praten in Berlijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : Vandaag om 06:55. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stel je eens voor men in het UZ van Jette geen woord Frans meer zou willen (kunnen) spreken. Het kot en het land zou te klein zijn zelfs de regering zou erover vallen. Ik blijf het in zekere zin een schande en vooral onbegrijpelijk vinden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : Vandaag om 08:52. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
Dan wordt het voorpaginanieuws. Dat was ook mijn punt van hoe dit land (vierkant) draait en hoe, onder meer, de berichtgeving gebeurt.
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah kom zeg. Als er een persoon in nood is dan doe je alles om die te helpen en dus ook Frans spreken als je dat kan en als je het niet kan zoek je asap iemand waarbij het wel lukt. Dat staat compleet los van elke taalwetgeving of het feit dat ze in Brussel neerkijken op het Nederlands. In niet urgente situaties mogen Franskiljons op hun kop gaan staan, ik spreek er geen woord Frans tegen in zowel Vlaanderen als Brussel. Maar als iemand in nood is, spreek ik desnoods Swahili. Wat voor een complete nitwit moet je zijn om dat niet te doen. En dan nog voor iemand die bij een noodcentrale werkt. Empathie lijkt me net daar wel een dingetje.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Deze wantoestanden hebben lang genoeg geduurd . Een nieuw en beter land zal de enige oplossing zijn. Leve de Vlaamse onafhankelijkheid daar zullen we wel in het Nederlands in onze eigen hoofdstad terecht kunnen. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Gouverneur
|
@ allen....... de operator in een Vlaamse noodcentrale 112 moet geen kennis Frans, Duits, Engels, Spaans hebben......echter.....wanneer iemand in nood belt(medisch, brandweer, politie) in een andere taal dan de taal van de noodcentrale gelegen op Vlaams grondgebied dan moet de operator al het nodige doen zodat de melder geholpen kan worden door een andere collega die wel de taal van de melder beheerst....... maar koudweg zeggen, hier spreken we alleen nederlands is deontologisch niet correct. De betrokken operator heeft niet het nodige gedaan om de meldster verder te helpen in een levensbedreigende situatie, er dient dan ook een passende tuchtsanctie te volgen voor de betreffende operator.
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
|
Citaat:
|