Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud Gisteren, 18:09   #81
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Brussel zagen we eens in een uitstalraam een mooi antiek stuk. De prijs was redelijk.
We gingen naar binnen. "Bonjour". Wij: "Spreekt u Nederlands ?" "Un tout petit peu". Na 1 minuut wisten we hoe laat het was. We zegden dat we dat mooi stuk wilden kopen. Dat verstond hij & gaf uitleg in het Frans. Ik kneep in de hand van mijn vrouw en zegde in het Nederlands: "Er zijn nog winkels waar men zo'n stukken verkoopt" en we gingen naar buiten.

In het zuidstation in Brussel ben ik in 1 van die café's daar een pintje gaan bestellen in afwachting van de trein. "Een pintje" kon/wou hij niet verstaan. "Un café ?" vroeg hij pesterig. Nee, een pintje bier. Ik werd daarna gewoon niet bediend.
Oud Gisteren, 19:23   #82
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zeer waarschijnlijk niet.

Men leest dat zelfs niet, als het uitgaat van het VB stemt men gewoon tegen.
Alleen blinde haat doet zo reageren.
Oud Gisteren, 21:19   #83
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, de hulpverlener moet in zo een situatie altijd de persoon in nood voorop stellen en zijn/haar persoonlijke gevoelens omtrent de situatie opzij kunnen zetten. Kan je dat niet dan ben je niet geschikt voor de job. Zo moeilijk is dat allemaal niet hoor. In situaties die gaan over leven en dood doe je dat niet als hulpverlener. Een idiote tegenpartij betekent niet dat jij je dan ook maar als een idioot moet gaan gedragen.
Brusselse ziekenhuizen zitten vol met personeel die geen Nederlands kunnen, van dokters die tot hun dertig jaar naar school zijn gegaan tot verpleegsters en verplegers die dan ook ongeschikt zijn voor de job. Ik stel voor dat je terug komt wanneer al die mensen ontslagen zijn en vervangen zijn door mensen die wel Frans en Nederlands kunnen, we zullen dan in Vlaanderen al de ééntaligen ook ontslaan.

Laatst gewijzigd door Xenophon : Gisteren om 21:19.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 21:25   #84
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zeer waarschijnlijk niet.

Men leest dat zelfs niet, als het uitgaat van het VB stemt men gewoon tegen.
Merkwaardig. Ik heb net dezelfde reactie als het over de PVDA/PTB gaat.
Oud Gisteren, 22:10   #85
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Brusselse ziekenhuizen zitten vol met personeel die geen Nederlands kunnen, van dokters die tot hun dertig jaar naar school zijn gegaan tot verpleegsters en verplegers die dan ook ongeschikt zijn voor de job. Ik stel voor dat je terug komt wanneer al die mensen ontslagen zijn en vervangen zijn door mensen die wel Frans en Nederlands kunnen, we zullen dan in Vlaanderen al de ééntaligen ook ontslaan.
2
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 22:36   #86
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En als er in een Nederlandstalig bureau niemand is die Frans spreekt, want dat is niet verplicht?
Doe geen moeite, de doorsnee Noord-Nederlander zal dat nooit verstaan.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : Gisteren om 22:42.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 22:41   #87
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen in nood help je zo goed als je kan en daar valt simpelweg niet te discussieren.
Maar dat hoeft niet per sé door Frans te spreken hé.

Wat ga jij doen als er een Chinees afkomt die enkel Mandarijns kent? Gaat de operator dan ook "deontologisch" verplicht zijn de man in zijn moedertaal te woord te staan? Zoniet, waarom niet en waarom wel in het Frans?

En moet die telefoonoperator geen Duits, Arabisch, Turks, Swahili, Berbers e.v.a kennen? Zoniet, waarom niet en waarom wel in het Frans?
Oud Gisteren, 22:45   #88
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Marie is een onnozele gans, maar dat betekent niet dat de persoon aan de andere kant van de lijn zijn/haar job niet moet doen.
Hij heeft zijn job goed gedaan imho, volledig volgens de regels.

Citaat:
Als je niet bereid bent om bij de noodcentrale mensen te helpen, dan ben je niet geschikt voor de job. Sorry, maar ben ik daar de verantwoordelijke dan vliegt die stante pede buiten.
Dan zou jij vervolgens stante pede buitenvliegen omdat je iemand ontslaat tegen de geldende regels en wetten in.
Oud Vandaag, 01:53   #89
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In het zuidstation in Brussel ben ik in 1 van die café's daar een pintje gaan bestellen in afwachting van de trein. "Een pintje" kon/wou hij niet verstaan. "Un café ?" vroeg hij pesterig. Nee, een pintje bier. Ik werd daarna gewoon niet bediend.
Daar heb ik dan weer een voordeel dat ik Nederlander ben
Oud Vandaag, 02:53   #90
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En als er in een Nederlandstalig bureau niemand is die Frans spreekt, want dat is niet verplicht?
Dat is lastig, maar het ging mij specifiek om 112. Toch zijn in tegenstelling tot uw vooroordeel best nog wel wat Nederlands kundig genoeg van het Frans, om te kunnen communiceren (middelbare school-niveau). Schoonheidsprijs, nee, maar wij proberen ten minste, Fransen mogen pas zeiken als ze ook Nederlands vergelijkbaar of beter kunnen. Sterker de meeste Fransen vinden onze pogingen wel sympathiek, beter dan landgenoten die meteen Engels gaan praten.
Ik begrijp dat dit in België zeer veel gevoeliger ligt, en de kennis van de Franstalige Belgen van het Nederlands is vaak niet groot, er zijn altijd uitzonderingen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be