![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het gaat meer bepaald over het aantal ongevallen met dronken fietsers: https://www.robtv.be/nieuws/politie-...oertuig-205197
Eindelijk eens actie tegen fietsers. Zeker in Leuven denken die boven de wet te staan.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De hetze tegen de gewone fietsers mag trouwens wel eens ophouden. Daarnet nog een dikke vette autodebielist zien gas bijgeven en gefrustreerd claxonneren op een oudere fietser die nog tijd genoeg had om over te steken. Het zijn altijd dezelfde frusties die op de fietsers kakken. Dikke vetzakken die zonder pillen en de zorg al lang onder de grond hadden gestoken en de samenleving handenvol geld kosten. Men had tijdens corona nooit de hele samenleving mogen stilleggen en god zijn werk moeten laten doen.
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zou het hilarisch vinden dat de politie eens in de ochtend (zo tussen 5 en 8u) een grondige controle zou doen voor alle verkeersdeelnemers.
Te snelle steps, onverlichte fietsers, speedelekkers die de 30km/u niet respecteren, automobilisten met nog een kwakje alcohol in het bloed, allemaal den boek op.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 4 november 2025 om 06:13. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad !! Die flik is echt een toonbeeld !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tot die met zijn motor een imitatie van een buttplug doet met een vrachtwagen.
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou dat meer dan terecht vinden. ALs je ziet met welke middelen half België zich 's morgens naar zijn werk of school verplaatst... En dan heb ik het vooral (on topic) over fietsen en andere tweewielers. Ik rij elke morgen een stukje door de stad maar wat je daar allemaal tegenkomt is onvoorstelbaar. En allemaal heel simpel te controleren. Er is daar een heel stuk vrijliggend fietspad waar honderden fietsers ed over rijden die daar prima gecontroleerd kunnen worden zonder risico op ontsnappen. Geen licht (meest voorkomende), fatbikes die rijden zonder trappen, speedelecs zonder helm, plaat,..., moeders die hun (te kleine) kindjes voorduwen op hun fietsje, passagiers op e-steps, te jong op e-steps, denken dat ze op alles en iedereen voorrang hebben, over het voetpad scheuren om in te halen,... Niet moeilijk dat het aantal ongevallen met fietsers toeneemt. Zelfs als ze geen pint uit hebben.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 november 2025 om 11:00. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het een sluit het ander niet uit.
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#11 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://swov.nl/nl/factsheet/fietser...5%25%20%5B6%5D. Dan de ongevallen onder invloed vooral in studentensteden: Citaat:
Nederland geeft de ziekenhuisgegevens vrij voor de statistiek, Belgie niet wegens geheimhouding/privacy enz... dus hier gaat de deksel erop, en zijn er enkel grove schattingen. Maar reken er maar mee dat het niet minder dan in Nederland zal zijn.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2025 om 14:10. |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dronken rond rijden met de fiets, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ken niet veel personen die dat nooit doen... Als ik naar het voetbal ga neem ik de fiets en ik zit dan zowieso boven de 0.5 promille. Als ze mij tegen zouden houden kunnen ze inderdaad mijn rijbewijs intrekken. Maar ik stel me de vraag hoeveel er dan toch de auto gaan nemen als de bestraffing tussen dronken met de fiets rijden en dronken met de wagen rijden toch gelijk is...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die na een voetbalmatch betrapt worden zullen autobestuurders zijn, ik heb alvast sporadische controles meegemaakt.
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat klopt uiteraard en daarom is de fiets een goeie optie, maar aangezien er hier sommigen opperen dat fietsers even vaak gecontroleerd moeten worden op alcohol, zou het gevolg kunnen zijn dat meer mensen toch de wagen nemen ipv de fiets.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|