![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het precedent dat aan privébedrijven uitbestede trajectcontroles (zoals TaaS) onwettig verklaart kan worden is er nu.
zelfs om 2 redenen onwettelijk: - gemeente moet bewijzen dat de overtreding door een agent vastgesteld kan worden. - de financiering moet door de gemeente gebeuren. Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : Gisteren om 15:23. |
||
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Blijft nog de financiering van de toestellen. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een "studie" van/via UGent, veel leesplezier: Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : Gisteren om 15:40. |
|||||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Minister
|
Gemeentes zijn tegelijkertijd rechter en partij.
Klassiek wordt een trajectcontrole geïnstalleerd op een traject met een belachelijke snelheidslimiet om dan te kunnen cashen. Ik heb het erg moeilijk mee om een boete te moeten betalen op een rekening van een gemeente, en al zeker als dan een flink gedeelte van die boete nog naar een privébedrijf gaat. Het is een moderne vorm van georganiseerde struikroverij. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is nog gerechtigheid....
Ik moet akkoord gaan met een medeforummer dat die trajectcontroles gewoon cashcow-operaties zijn.Anders,ik garandeer het U,zou geen enkele privé-partner zelfs maar geintereseerd zijn daaraan deel te nemen behoudens een ZEER ruime vergoeding... Het is overbodige infrastruktuur op onze wegen .Iedere cent in dergelijke cameras en de diensten errond gaat,evident;NIET in het nodige beton en asfalt van de weg...
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : Gisteren om 16:20. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb er al een paar gekregen, deze werden verstuurd door de politie, met de naam van de politieagent(e) er bij.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In Nederland mag een flitscamera pas controleren op snelheid op 190 meter van het bord dat de snelheidsbeperking aangeeft. Uitzondering hier op kan als er op 200 meter voor de het bord van de snelheidsbeperking een bord staat met de gewenste snelheid, met onderbord over 200 meter. De reden hierachter is dat je niet van een bestuurder kunt verlangen dat hij, als hij een bord ziet met een snelheidsbeperking, voluit in de remmen moet gaan. Laatst gewijzigd door reservespeler : Gisteren om 20:56. |
|
|
|
|
|
|
#8 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Johan de Mol is ook de auteur van die studie van UGent. Moest je het nog niet opgemerkt hebben. Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : Gisteren om 22:31. |
||||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan ervan meespreken.
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik was daar echter in geen 25 jaar in de buurt geweest.
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bonheiden betaalt trajectcontroles zelf: “De veiligheid is verbeterd, samen met de levenskwaliteit in onze dorpskernen”
Trajectcontroles zijn goed. Het hele land zou één grote trajectcontrole moeten zijn. Het feit dat men daarvoor private firma's inschakelt die een groot deel van de boete incasseren is wat wringt.
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar gaan onze politici wel heel vlug een mouw aan aanpassen. Om de burgers te pesten zijn nooit veel nachtelijke vergaderingen nodig. Tegen einde van het jaar is dat helemaal geregeld.....geen moeilijk overleg geen moeilijke procedures ....niks van dat allemaal het zal van een leien dakje lopen.
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoe meer snelheidsovertredingen hoe veiliger het verkeer schrijft de propaganda-media.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : Vandaag om 09:44. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe geraakt dat toch weer aan al die contracten vraag ik me af......ons kent ons ? https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2015/02...ens-1-2249669/ https://www.hln.be/binnenland/dit-is...o-op~aed9ea23/ |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kreeg enkele maanden geleden in mijn E-box onlangs ook een boete doorgestuurd, in het Frans natuurlijk. 99,27 euro omdat ik in Marche-en-Famenne op een zondagmorgend om 8u45 103 km had gereden waar je maar 90 mocht. Buiten een schoolreis naar Durby toen ik een jaar of 10 was ben ik nooit in de Walen geweest. Ik heb ze wel niet moeten betalen. Laatst gewijzigd door daiwa : Vandaag om 12:18. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Private firma's hebben geen belang bij de verkeersveiligheid. Die willen geld verdienen. En dan krijg je verhalen als van gemeentes waar verkeersborden worden weggehaald omdat er anders minder volk te hard rijdt. Net het omgekeerde van wat de bedoeling is.
|
|