![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
https://www.hln.be/buitenland/crossm...rens~a2958d4c/
Crossmotorrijder (13) overleden na botsing met tractor vlak bij Belgische grens Een 13-jarige crossmotorrijder is zaterdagmiddag overleden na een botsing met een tractor. Het ongeval vond plaats op een zandweg nabij de Minnelingsebrugstraat in het Nederlandse Achtmaal, in de provincie Noord-Brabant. Welke ouder geeft z'n dertienjarig kind een crossmotor om daarmee te crossen op zandwegen. Ik heb niets tegen dertienjarigen die met een crossmotor rijden hé, maar dat moet dan wel op een afgebakend parcours gebeuren. Ik heb heel lang geleden een zekere SE zien oefenen , ik denk dat het manneke toen een jaar of zes was. Maar dat gebeurde in de verlaten kiezelgroeve. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat noemen we een spijtig ongeval.
Nu gaat het van andere factoren afhangen hoe hard er nog over gemekkerd gaat worden.
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ouders… |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 november 2025 om 11:50. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind het zelfs goed dat er heel jong mee begonnen wordt. Alleen op een gewone zandweg gaan oefenen is geen goed plan. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo ja, blijft het een spijtig ongeval. Maar da's iets van alle tijden. Zo neen, dan was die jongen iets aan het doen dat wettelijk niet ok is. En dan is de verantwoordelijkheid van de ouders iets wat ze hun hele leven mogen meetorsen. -wat goede ouders sowieso doen in soortgelijke gevallen, zelfs zonder crossmoto- Zelfs volwassen motocrossers kunnen de houten jas inrijden op een perfect aangelegd parkoers, met alle verzekeringen, toestemmingen, licenties, vergunningen en verdere (r)overheidstoeters en bellen.
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo'n terrein moet dan afgemaakt worden, zodat er geen mensen op het terrein kunnen komen. (allee in België is dat zo). |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mocht die boer wel op zondag buiten met zijn traktor? Was die wel op zijn eigen grond, en/of had die toestemming daar te zijn? Maar dat is gewoon legalees, vingers wijzen om een schuldige te vinden. Noch dat ventje, noch de ouders, noch die boer hadden enige intentie een ongeval te hebben. Het enige wat "we" kunnen doen, ervan leren en onze naasten zo goed mogelijk informeren/steunen/helpen zulke zaken te laten vermijden.
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met een lawaaierige, stinkende uitlaatgassen producerende moto een terrein zitten naar de kloten brengen...sorry, voor mij is dat allesbehalve een sport. Jazeker, je kunt ermee bewijzen dat je handig bent, maar een sport... echt??? Kom nou... Als ouder zou ik dat in geen geval bij kinderen promoten.
|
|
|
|
#12 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ook zien we meer en meer elektrische opties voor de lichtere klassen.
|
|