Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2025, 12:15   #5541
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Tapijtenfabrikant Balta wil 529 jobs schrappen in West-Vlaanderen: “Dalende vraag en stijgende kosten”

Zwaar geautomatiseerde sectoren die getroffen worden ...
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2025, 17:37   #5542
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Geplande overname van Soliver in Evergem en Zwijnaarde mislukt: 1.200 werknemers verliezen job

Voka: we moeten immigranten invoeren want we vinden niemand ...

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2025, 06:00   #5543
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De teloorgang van Soliver is de teloorgang van alweer een pionnetje in de ineenschrompelende toeleveranciersketting van de voertuig-industrie in Europa...

consolidatie,delokalisatie........het verhaal is bekend....

De kost is echter niet in korte-termijn-geld alleen uit te drukken.
Nog in de jaren zeventig kon in Belgie letterlijk ALLES wat aan een voertuig nodig was gemaakt worden....

Van het staal tot de electronische ontstekingsmodule ,van de autobandventieldopjes tot de tapijtjes en stofjes van de binnenbekleding.Het was een ganse economie op zichzelf!

Nu is het restje voertuig-industrie dat nog over is geen reden meer om nog te blijven,of blijven bestaan-, voor de toeleveranciers...Die overblijvende fabrieken zijn in de feiten toch al amper meer dan Aziatische dozenschuivers en Aziatisch bouwpakket-samenstellers met steeds geringere eigen technologie-inbreng.(hé? Volvo?)

Laatst gewijzigd door kelt : 14 juni 2025 om 06:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2025, 16:38   #5544
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Bekeken ?

bedrijven ontvingen volgens nieuwe schattingen 52.000.000.000 € aan subsidies
Dat is 115 % van alle gezondheidsuitgaven !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2025, 16:38   #5545
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Bekeken ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2025, 08:08   #5546
Pol Dolf
Europees Commissaris

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

LeenBakker
Oud 27 november 2025, 08:12   #5547
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

En hoeveel van die subsidies zijn krampachtige pogingen om werkgelegenheid hier te houden? En hoeveel om te doen alsof de EU miliuereglementitisch gevolgd zou worden?

En hoeveel verdwijnt er via een klein omwegje in de zakken van politici en hogere ambtenaren/kabinetarts?

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2025, 14:50   #5548
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men heeft het de laatste dagen weer over Carrefour die serieus aan het twijfelen zou zijn of ze nog op de Belgische markt willen zijn....

De Belgische afdeling van de groep heeft zich door verregaande franchisering bij een vorige "crisisronde" een decennium geleden heruitgevonden....

10 jaar is een eeuwigheid in de retail blijkbaar,en alweer vraagt men zich op het hoofdkwartier af of het sop de kool nog waard is....Bemerken we ook de opkomst van andere spelers (de Nederlanders) terwijl Carrefour niet noemenswaardig meer lijkt te kunnen groeien.....

Mogelijk is "Belgie" gewoonweg een veel te ver afwijkend geval vergeleken bij wat ze als "core-markt" beschouwen,zijnde Frankrijk,Spanje en Brazilie...

Carrefour is al een tijdje zich aan het terugtrekken uit meerdere internationale markten....Net als het Amerikaanse Wallmart ontdekten ze dat bepaalde businessmodellen niet overal zomaar getransplanteerd kunnen worden,zelfs niet bij dichte,rijke,buren als de Belgische retailmarkt.

sidenote:
Ik voorspel ook problemen voor Lidl als ze zo verder afwijken van hun "dna" en verder in een smartphone-kortingsbonnetjeswinkel met reeds veel te divers gamma gaan blijven veranderen.......Ik weet niet wat ze op het HK van Lidl eigenlijk DENKEN...Ambitie om de volgende Carrefour te worden?

Laatst gewijzigd door kelt : 6 december 2025 om 14:54.
Oud 6 december 2025, 18:07   #5549
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Men heeft het de laatste dagen weer over Carrefour die serieus aan het twijfelen zou zijn of ze nog op de Belgische markt willen zijn....

De Belgische afdeling van de groep heeft zich door verregaande franchisering bij een vorige "crisisronde" een decennium geleden heruitgevonden....

10 jaar is een eeuwigheid in de retail blijkbaar,en alweer vraagt men zich op het hoofdkwartier af of het sop de kool nog waard is....Bemerken we ook de opkomst van andere spelers (de Nederlanders) terwijl Carrefour niet noemenswaardig meer lijkt te kunnen groeien.....

Mogelijk is "Belgie" gewoonweg een veel te ver afwijkend geval vergeleken bij wat ze als "core-markt" beschouwen,zijnde Frankrijk,Spanje en Brazilie...

Carrefour is al een tijdje zich aan het terugtrekken uit meerdere internationale markten....Net als het Amerikaanse Wallmart ontdekten ze dat bepaalde businessmodellen niet overal zomaar getransplanteerd kunnen worden,zelfs niet bij dichte,rijke,buren als de Belgische retailmarkt.

sidenote:
Ik voorspel ook problemen voor Lidl als ze zo verder afwijken van hun "dna" en verder in een smartphone-kortingsbonnetjeswinkel met reeds veel te divers gamma gaan blijven veranderen.......Ik weet niet wat ze op het HK van Lidl eigenlijk DENKEN...Ambitie om de volgende Carrefour te worden?
Wat Carrefour betreft en zoals ik al stelde en gebaseerd op insider nieuws is er geen nakende beslissing om Carrefour Belgie af te stoten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2025, 12:08   #5550
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wat Carrefour betreft en zoals ik al stelde en gebaseerd op insider nieuws is er geen nakende beslissing om Carrefour Belgie af te stoten.
Re Kelt:Ik voorspel ook problemen voor Lidl als ze zo verder afwijken van hun "dna" en verder in een smartphone-kortingsbonnetjeswinkel met reeds veel te divers gamma gaan blijven veranderen
Ik wil ook terugkomen op uw stelling van een te divers veranderend gamma. Men heeft vastgesteld in de distributie dat klanten hun bezoekpatroon verminderen aan een keten omdat het gamma steeds hetzelfde is. De klant weet op voorhand wat er gaat liggen en dat wordt saaier daarom zal hij meer afwisselen naar pakweg Aldi of een andere keten om eens iets anders te ontdekken.
De klant blijft wel trouw maar tussendoor gaat hij meer "vreemd" gaan als het altijd dezelfde pap is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2025, 17:17   #5551
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Re Kelt:Ik voorspel ook problemen voor Lidl als ze zo verder afwijken van hun "dna" en verder in een smartphone-kortingsbonnetjeswinkel met reeds veel te divers gamma gaan blijven veranderen
Ik wil ook terugkomen op uw stelling van een te divers veranderend gamma. Men heeft vastgesteld in de distributie dat klanten hun bezoekpatroon verminderen aan een keten omdat het gamma steeds hetzelfde is. De klant weet op voorhand wat er gaat liggen en dat wordt saaier daarom zal hij meer afwisselen naar pakweg Aldi of een andere keten om eens iets anders te ontdekken.
De klant blijft wel trouw maar tussendoor gaat hij meer "vreemd" gaan als het altijd dezelfde pap is.

"No nonsense" klanten (en ik zal heus niet de enige zijn),komen zo langzamerhand tot de conclusie dat ze er op gelegd worden als ze niet staan te hannessen met hun smartphoontjes.Bovendien zijn hoeveelheidskortingen volstrekt onnodig en onwenselijk voor alleenstaanden,zo langzamerhand een meerderheid in de bevolking nog dit decennium vermoed ik..

Maar inderdaad,ik diversifieer mijn aankopen en kan me echt niet voorstellen veel bezig te WILLEN zijn met wel 4 verschillende apps op mijn smartphone.Sedert alle winkels vanaf de jaren negentig helemaal uitgerust waren met betaalterminals winkel ik met een plat stukje plastiek....

Dat was VOORTUITGANG,dat IS efficient........kortingsbonnetjes,op papier of op smartphone zag ik altijd al als achteruitgang....en het BEWIJS dat de winkel wat duur moet zijn gezien ze zulke ONZIN hebben......

Ach...weet je,ze hebben te veel onzinjobbers....terwijl de rekaanvullers/caissieres sen zelfs logistieke operators soms niet weten waar eerst kijken wegens weer een of andere flauwekulaktie ,en waarbij madammekes met te veel tijd dan ook nog eens de kassa's ophouden om "een vraag te stellen"

ergo...kosten verhogen en klanten pesten = de weg naar het afvoergat...

Laatst gewijzigd door kelt : 7 december 2025 om 17:28.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be