![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
N-VA: Typisch paars, doen alsof…Kan het paars als Great Pretedenders nog beter typeren? Ondanks alle fietscampagnes en de slogan “Gent, wild van fietsen” scoort Gent bedroevend laag als het op tevredenheid over fietsvoorzieningen aankomt. Volgens de laatste cijfers uit de Stadsmonitor is amper 31,7% van de Gentenaren tevreden over de veiligheid van de fietspaden: dit is zomaar eventjes de slechtste score van de 13 Vlaamse centrumsteden. Ook qua veiligheid van de schoolomgeving is Gent de rode lantaarn. Voor watbetreft het aanbod aan fietspaden, steekt Gent nipt Aalst en Turnhout voorbij, maar blijft daarmee wel de derde laatste van alle centrumsteden. ‘Absoluut beschamende cijfers’, zegt N-VA mobiliteitsspecilaist Peter Dedecker. ‘In een stedelijke omgeving is het zeker niet evident om overal fietspaden aan te leggen, maar blijkbaar kunnen 12 andere centrumsteden dat wél. Ook Antwerpen scoort een stuk beter dan de zelfverklaarde fietsstad Gent.’ Absolute koploper is Genk, met tevredenheidscijfers van respectievelijk 65,8%, 72,4% en 73% voor veiligheid, veiligheid in de schoolomgeving en aanbod. Gent komt niet eens in de buurt...
‘Het is duidelijk,’ zegt Dedecker ‘dat een nieuw beleid een absolute must is. Minder tijd, geld en energie in dure campagnes, en meer effectief werk maken van een kwaliteitsvol fietsnetwerk. Niet zoals in het fietsstraat-verhaal op de Visserij, waarbij men denkt dat een laagje rode verf voldoende is om het massale sluipverkeer tegen te gaan’. Een veilig en kwalitatief fietsnetwerk hoort volgens de N-VA één van de topprioriteiten in het mobiliteitsbeleid te zijn. Alleen zo krijgen we mensen uit de auto, en verkorten we de files. De kansen die elektrische fietsen bieden voor wie minder sportief is, moeten ten volle worden benut. ‘Dat benutten moeten we trouwens niet doen zoals het huidige stadsbestuur nu doet,’ zegt Dedecker. ‘Niet met subsidies die veel geld kosten, en alleen maar diegenen overtuigen die toch reeds een pak centen voor een dure elektrische (bak)fiets over hebben: dat kleine prijsverschil zal geen mensen over de streep trekken. Het enige alternatief, is een uitgebouwde kwalitatieve infrastructuur met voldoende oplaadpunten, veilige fietsparkings, (elektrische) leenfietsen, beschikbare fietsen in parkings aan de rand van de stad voor een vlotte overstap, maar vooral: voldoende veilige fietspaden. De cijfers van de stadsmonitor bevestigen alleen maar de noodzaak’. De N-VA wil van een ander fietsbeleid een speerpunt maken van haar programma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. -- Peter Dedecker Volksvertegenwoordiger N-VA Kantoor: Huis der Parlementsleden lok. 1102, 1008 Brussel Privé: Kleine Kerkstraat 24, 9050 Gent (Ledeberg) [email protected] www.n-va.be - www.peterdedecker.eu Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 24.957
|
__________________
Islam is islamisme in rust, islamisme is islam in actie. (Wim Van Rooy) De smeltkroezen zijn aan het smelten. Breng het kolenwoud terug. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.646
|
Da is nie moeilijk - kijk naar hun "Fiets Ader" langs Coupure: ze hebben het originele fietspad direct langs 't water gesaboteerd (lees: hindernissen) en gedwongen tot voetpad, en de fietsers naar de eerdere auto straat, resulterende in auto's tussen fietsers 2 richtingen, met auto's die fietsers niet mogen inhalen, alzo iedereen in de richting opgehouden door de traagste fietser.
En op de koop toe: ze hadden in de jaren eerder 1 voor 1 voor elke straatkruising / autobrug over de Coupure, een onderdoorgang/tunnel gemaakt, een plankier vlak boven de oever, zodat je nu als fietser telkens moet afslaan naar het stuk van het originele fietspad vlak naast 't water dat ze daardoor niet konden reserveren voor voetgangers, met daarbij zicht belemmerd door de rij bomen tussen baan en fietspad. Met die slingering als voorrang, dus fietsers die van op bruggen kwamen moeten achter hun nek in de diepte kijken om voorrang te geven. En dat voetpad: der was daar al een trottoir en der loopt daar bijna niemand, wegens kortere alternatieven. Leeg. Het wordt nu het meest gebruikt door brom/elektrische fietskoeriers zoals pizzaleveranciers, niet om te rijden maar om te babbelen met elkaar terwijl ze wachten op opdrachten. Zeg maar de Klooierijen van autobestuurders, door geharmoniseerd naar fietsers. Voetgangers hun next, zie hun introductiejaar 2020 met hun kweekvirus als uitleg, je ziet hun toen geverfde pijlen nog steeds. ACHTUNG VERBOTEN in de tegenrichting te... stappen. De hele weginfrastructuur, die in de tijd op vooruitgang was georienteerd, hebben ze verklooid tot een onoverzichtelijke onvoorspelbare wirwar waar je bij elke kruising of zelfs maar gewoon rechtdoor, achter je nek moet kijken.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 8 december 2025 om 07:53. |
|
|
|