Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2025, 23:24   #5441
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
"hier is een papier waar mijn naam niet op staat dus de fiscus zijn bandieten", bon ja, daar ontbreken een paar logische stappen.
Doe niet zo belachelijk, het is niet 'zomaar een 'papier', het is de opdracht vanuit de fiscus (BBI) om een onderzoek te starten naar een facturenzwendel waarin mijn in 2005 overgelaten vennootschap deel uitmaakte van een resem vennootschappen onder leiding van en met medewerkers aan - die in die opdracht zijn opgenomen.

Verder,' UW logisch ontbrekende stappen' zijn nochtans meerdere malen verduidelijkt.
Ofwel heb je last van alzheimer, ofwel ben je gewoon kwaadwillig, ofwel werk je voor de fiscus, het is één van de drie..

Nu, ik zal morgen voor jou persoonlijk de 'ontbrekende logische stappen' nog eens opsommen.
Als ze voor jou niet duidelijk genoeg zijn dan specificeer je waar je de logica niet van snapt en dan help ik je uit je onwetendheid.
Oud 6 december 2025, 11:01   #5442
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Doen niet zo vanuit de hoogte ...
Natuurlijk wisten we dat de kans minimaal is dat een 'hoge piet' hierop antwoord maar voor we verder gaan moeten we
het wel op papier hebben.
Ach zo.
Je krijgt GEEN antwoord maar moet dat wel op papier hebben...

Je verwacht dus dat degene die geen antwoord sturen dat ook nog eventjes bevestigen á la "Hierbij laat ik u weten dat ik geen antwoord op uw vragen ga geven."

Of wat wil je op papier hebben?

Citaat:
En dat begint eerst met de vraag aan de bewuste persoon te stellen.
Zij moeten de keuze maken en dat bepaald de volgende stappen.
Dat herhaal je hier nu al weken maar wat die volgende stappen gaan zijn, daarover blijf je in het ongewisse.
Waarom?
Oud 6 december 2025, 11:11   #5443
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijf dan weg en hou je wafel.
Amai, ineens zo vriendelijk?

Mag ik u er op wijzen dat U hier een draad startte op een openbaar forum?
Dat U er voor gekozen heeft om iedereen die wil reageren dat hier te laten doen?
Dat U er voor gekozen heeft om ook meningen die niet in uw straatje passen hier een spreekgestoelte te bieden?
Dat U hier op gezette tijden afkomt met zever als "ik wist dat niet, ik ben geen boekhouder" waarna de rest dan maar weer stilletjes moet zwijgen.

Een beetje de sukkelaar komen uithangen, hopen op compassie, wat reclame maken voor uw boek om er zo nog wat geld uit te kloppen, hier jaar en dag tot in het oneindige dezelfde paperassen komen rondstrooien...
Dat mag allemaal wel.
Met je kop zoveel mogelijk op tv, in de kranten en de Libelle, stoefen over een filmscenario dat op komst is, alles in het teken van de Grote JD.

Maar o-wee als er iemand een kritische vraag durft stellen...
Kritisch was mijn vraag eigenlijk zelfs niet eens, ik stel gewoon dat ik uw drijfveren niet begrijp.

Maar dat is blijkbaar genoeg voor u om over wafels die gehouden moeten worden te beginnen.

Ik begrijp met de dag beter waarom u zo overhoop heeft gelegen met de fiscus en waarom vandaag de dag niemand zich nog iets aantrekt van uw gepalaver.

Laatst gewijzigd door BigF : 6 december 2025 om 11:12.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2025, 13:29   #5444
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik begrijp met de dag beter waarom u zo overhoop heeft gelegen met de fiscus en waarom vandaag de dag niemand zich nog iets aantrekt van uw gepalaver.
Wat doe jij hier dan nog?
Vergeet deze draad, verspil er geen tijd meer aan, ga wandelen met je familie i.p.v. hier je tijd te verprutsen.
Oud 6 december 2025, 21:26   #5445
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben van mening dat een overheidsdienst, van zodra ze op de hoogte worden gebracht van grote interne fouten,
er alles aan moeten doen om hun fouten te herstellen en eventueel de door hen aangerichte schade moeten vergoeden.

Als ik de baas van de belastingen ben, en ik krijg een klacht van iemand die zijn bedrijf heeft verkocht aan een misdadiger om zich daarna vlak over de grens te domiciliëren, dan ga ik daar toch weinig geloof aan hechten.

Misschien pech voor U, maar zo is het leven.
Oud 7 december 2025, 11:46   #5446
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Als ik de baas van de belastingen ben, en ik krijg een klacht van iemand die zijn bedrijf heeft
verkocht aan een misdadiger om zich daarna vlak over de grens te domiciliëren, dan ga ik daar toch weinig geloof aan hechten.

Misschien pech voor U, maar zo is het leven.
Weeral die kwaadwilligheid...
De correcte tekst moet zijn:

" Als ik van de belastingen ben, en ik krijg een klacht van iemand die zijn bedrijf heeft verkocht om zich daarna vlak
over de grens te domiciliëren, dan ga ik daar toch weinig geloof aan hechten."

Geef me één zinnige reden waarom je die man automatisch klasseert als leugenaar. Ik zie er één ... kwaadwilligheid ...

Dat is ook mijn taak hier, dat onbetwistbaar aantonen.
En dat lukt me aardig.
Besef dat het nu pas echt begint.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 7 december 2025 om 11:49.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2025, 12:03   #5447
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
De correcte tekst moet zijn
Neen, voor zover ik weet hebt gij uw bedrijf verkocht aan een misdadiger. Tenzij ge uw verhaaltje weer wil veranderen.

Ge claimt dat ge niet wist dat het een misdadiger was. Dat is mogelijk. Maar niet relevant voor de waarheid van mijn bewering.
Oud 7 december 2025, 12:18   #5448
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai, ineens zo vriendelijk?

Mag ik u er op wijzen dat U hier een draad startte op een openbaar forum?
Dat U er voor gekozen heeft om iedereen die wil reageren dat hier te laten doen?
Dat U er voor gekozen heeft om ook meningen die niet in uw straatje passen hier een spreekgestoelte te bieden?
Dat U hier op gezette tijden afkomt met zever als "ik wist dat niet, ik ben geen boekhouder" waarna de rest dan maar weer stilletjes moet zwijgen.

Een beetje de sukkelaar komen uithangen, hopen op compassie, wat reclame maken voor uw boek om er zo nog wat geld uit te kloppen, hier jaar en dag tot in het oneindige dezelfde paperassen komen rondstrooien...
Dat mag allemaal wel.
Met je kop zoveel mogelijk op tv, in de kranten en de Libelle, stoefen over een filmscenario dat op komst is, alles in het teken van de Grote JD.

Maar o-wee als er iemand een kritische vraag durft stellen...
Kritisch was mijn vraag eigenlijk zelfs niet eens, ik stel gewoon dat ik uw drijfveren niet begrijp.

Maar dat is blijkbaar genoeg voor u om over wafels die gehouden moeten worden te beginnen.

Die zit!
Maar de Heer JD is dusdanig met zichzelf ingenomen dat hij het nog steeds niet zal door hebben.
Oud 7 december 2025, 14:20   #5449
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ge claimt dat ge niet wist dat het een misdadiger was. Dat is mogelijk.
Niet alleen mogelijk, dat is een vaststaand feit. Niemand wist dat in 2005.
De eerste correspondentie binnen de fiscus dat gewag maakt van een mogelijk aan de gang zijnde facturen zwendel
dateert van het laatste kwartaal 2010.

Je weet wel, het moment dat men in Brussel bij de fiscus besefte dat de 'lokalen' van de dienst BTW-controle in hun
interne en externe correspondentie een verkeerde persoon als zaakvoerder hadden laten opdraven.

Ook het moment dat de regiodirecteur E. V. N. besliste om het PV van de 'lokalen' aan te passen met een verzonnen getuigenis.
Kwestie van hun stommiteiten te verdoezelen ...

Citaat:
Neen, voor zover ik weet hebt gij uw bedrijf verkocht aan een misdadiger. Tenzij ge uw verhaaltje weer wil veranderen.
Neen, waarom zou ik? Vandaag kan iedereen vrij gemakkelijk nagaan wat Patrick Coumans met al zijn overgenomen bedrijven heeft uitgespookt.
Indien jij mensen een zekere verantwoordelijkheid wil aansmeren omdat ze niet in de toekomst kunnen kijken dan doe je dat maar.
Dat dat je geloofwaardigheid ten goede komt is maar de vraag...

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 7 december 2025 om 14:21.
Oud 7 december 2025, 14:30   #5450
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Raar, ik heb ze jou in een PM uitgelegd.

En volgens mij snap je dat het sommige politieke partijen pijn kan (en zal) doen.
Met dat in het achterhoofd begrijp ik je herhalend gekwetter over 'ik begrijp het niet' ...

Naar welke partij gaat jouw politieke voorkeur eigenlijk uit?
Het zou veel van je reacties kunnen verklaren.
Oud 7 december 2025, 16:51   #5451
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Als ik de baas van de belastingen ben, en ik krijg een klacht van iemand ..
Kijk Karelke, bij mijn vorige reactie heb ik de benaming 'baas' er tussenuit gelaten.
De reden is simpel. Toen ik de verantwoordelijke hoge pieten (ministers .. voorzitters ) heb geïnformeerd over
wat er gaande was had ik reeds een bezoek achter de rug bij de gerechtelijke politie van Mechelen,
belast met het onderzoek waaronder o.a. mijn jaren eerder overgelaten vennootschap. De inspecteur
waarmee ik sprak had me toen het nummer van het onderzoek meegedeeld en de nummers van PV's die handelden
over de zaakvoerders en hun gebruikte rekeningnummers. Onze 'hoge pieten' moesten dus niks … geloven ….
maar gewoon hun werk doen waarvoor ze werden betaald. Op basis van de informatie uit het onderzoek er voor
zorgen dat de fouten van hun personeel rechtgezet werden. Wat hebben de opeenvolgende verantwoordelijken
uitgevoerd … NIKS... Erger nog... alles in het werk gesteld om de informatie uit het onderzoek ONTOEGANKELIJK te maken .

Als je de correspondentie en/of bewijzen wil zien van wat ik hier beweer, gewoon vragen.

Niet verschieten, waar ik hier over spreek is van 2013... we zijn nu einde 2025 en de zever is nog niet opgelost ..

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 7 december 2025 om 17:00.
Oud 8 december 2025, 09:25   #5452
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raar, ik heb ze jou in een PM uitgelegd.
Hoe vals is dit?
Je stuurt me een pm en vraagt me dan nadien openlijk op het forum om over de inhoud van die pm te zwijgen terwijl je er nu zelf naar verwijst.

Als ik van mijn woord ben kan ik nu dus niet antwoorden want dan moet ik naar die pm verwijzen en ik heb beloofd dat ik dat niet zou doen.

Je zet me hier dus gewoon voor het blok.

Citaat:
En volgens mij snap je dat het sommige politieke partijen pijn kan (en zal) doen.
Nee, dat begrijp ik niet. Ik snap niet waar jij het vandaan haalt dat er ook maar 1 politieke partij zich druk gaat maken over uw dossier.
Of het moet zijn om er zelf gewin uit te halen, zeker niet om u uit de ellende te halen.
Dat komt uit mijn antwoord op uw pm en aangezien ik dat zelf schreef mag ik dat hier gerust herhalen denk ik.

Citaat:
Met dat in het achterhoofd begrijp ik je herhalend gekwetter over 'ik begrijp het niet' ...
Je weet goed genoeg wat ik bedoel.
Ik heb je van het eerste moment gezegd dat je je geen illusies moest maken en dat je niet moet verwachten een antwoord te krijgen.
Pas toen ik dat aanhaalde kwam je af met "Geen antwoord is ook een antwoord." en ja: dat begrijp ik niet.

Je mag me het nog eens uitleggen als je wil maar ik begrijp echt niet wat jij bent met het feit dat bepaalde personen niet gaan antwoorden.

Citaat:
Naar welke partij gaat jouw politieke voorkeur eigenlijk uit?
Wat heeft dat in godsnaam met deze draad te maken?
En bovendien: mij laat je beloven te zwijgen over wat je me per pm gestuurd hebt maar zelf begin je hier meer en meer van de inhoud op het forum te gooien.
Weet jij nog wel wat je wil?

Citaat:
Het zou veel van je reacties kunnen verklaren.
Ik zou niet weten hoe.
Oud 8 december 2025, 10:05   #5453
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Kijk Karelke
Beperk U tot de feiten AUB, ge post er al weinig genoeg.
Oud 8 december 2025, 10:33   #5454
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zegt dit zinnetje alles over u.

U vindt uw dossier zooooo belangrijk dat u gelooft dat u met die feiten bepaalde politieke partijen pijn kan doen.

Besef jij wel dat er in dit land bijvoorbeeld mensen zijn die kinderen verloren hebben in het verkeer omdat bepaalde politici (of partijen) het nalieten om tijdig veiligheidsmaatregelen te treffen? En heb jij ooit geweten dat er politieke partijen pijn werd gedaan omdat ze het fietspad hier of daar niet tijdig aangelegd hebben?
Ja, twee weken gemekker in de kranten, dat gebeurt er dan, maar verder?

En dan hebben we het over de dood van een kind. Zoals er jaarlijks tientallen vallen.

Maar jij schijnt te geloven dat jou dossier nog een stuk belangrijker is dan een kind verliezen. Want jij gelooft (waar je het haalt is mij een raadsel) dat jij bepaalde politieke partijen wel pijn gaat kunnen doen met uw verhaal.

Een dood kind meer of minder, nee, daar heeft een politieker geen last van.
Maar wat U is aangedaan!!! Daar gaat de politiek voor bloeden!! Partijen zullen omvallen, voorzitters gedagvaard, heel de wereld zal weten hoe rechtvaardigheid in België heeft gezegevierd dankzij JD hemzelve.

Het wordt volgens mij hoog tijd dat jij alles eens in perspectief leert te bekijken.

Wat u aangedaan is, is erg. Maar het is niet het drama van de eeuw hoor.
Wordt eens wakker en voor de zoveelste keer: get a life!!

Laatst gewijzigd door BigF : 8 december 2025 om 10:34.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2025, 12:26   #5455
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U vindt uw dossier zooooo belangrijk dat u gelooft dat u met die feiten bepaalde politieke partijen pijn kan doen.

Besef jij wel dat er in dit land bijvoorbeeld mensen zijn die kinderen verloren hebben in het verkeer omdat bepaalde politici (of partijen) het nalieten om tijdig veiligheidsmaatregelen te treffen? En heb jij ooit geweten dat er politieke partijen pijn werd gedaan omdat ze het fietspad hier of daar niet tijdig aangelegd hebben?
Ja, twee weken gemekker in de kranten, dat gebeurt er dan, maar verder?

En dan hebben we het over de dood van een kind. Zoals er jaarlijks tientallen vallen.

Maar jij schijnt te geloven dat jou dossier nog een stuk belangrijker is dan een kind verliezen. Want jij gelooft (waar je het haalt is mij een raadsel) dat jij bepaalde politieke partijen wel pijn gaat kunnen doen met uw verhaal.

Een dood kind meer of minder, nee, daar heeft een politieker geen last van.
Maar wat U is aangedaan!!! Daar gaat de politiek voor bloeden!! Partijen zullen omvallen, voorzitters gedagvaard, heel de wereld zal weten hoe rechtvaardigheid in België heeft gezegevierd dankzij JD hemzelve.

Het wordt volgens mij hoog tijd dat jij alles eens in perspectief leert te bekijken.

Maar natuurlijk... en dat hij zijn belastingen betaalt zoals iedereen in vergelijkbare dossiers dat moet doen. Punt.
Oud 8 december 2025, 12:47   #5456
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:

O, maar dat doe ik ook.
Ik kom uit een technische wereld waar wetten zo vast staan als een betonnen blok en de logische aanpak van problemen
naar oplossingen leiden.

Zonder enige aanleiding wordt ik in 2010 verplicht om in deuren binnen te stappen waar ik niet de minste interesse
voor heb dit om zaken op te lossen waar ik niks mee te maken heb.

Ik kom in een wereld terecht waar wetten worden vertegenwoordigd door een rek uit een 20 jaar oude versleten onderbroek en
logica een vies woord blijkt te zijn.

Ik zou zeggen, het wordt hoog tijd dat politici, ambtenaren en rechters uiteindelijk eens zouden doen waar de bevolking hen voor betaald.

Dat is het huidige 'perspectief' welke dit dossier aantoont.
En nu kan je zeggen .. pfffftttt.. wat heeft dat nu voor belang...
Volgens mij alles. Als overheid bedriegers blijken te zijn en daar zelfs nog niet beschaamd voor zijn dan heeft dat gevolgen
voor de hele bevolking.

Kijk naar de VS ... democratie ... rechters die als marionetten dansen voor de macht, via interpretaties van wetten die perfect
binnen 'de rek uit een 20 jaar oude versleten onderbroek' vallen ..
Willen jullie daar naar toe?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 december 2025 om 12:54.
Oud 8 december 2025, 12:53   #5457
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:

Van zodra verantwoordelijken via bewijzen met bedrog worden geconfronteerd moeten die optreden. Zich gedragen als 'handlangers' (?) ..
Wel daar mag volgens mij het grote publiek eens over oordelen.
Oud 8 december 2025, 12:54   #5458
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar natuurlijk... en dat hij zijn belastingen betaalt zoals iedereen in vergelijkbare dossiers dat moet doen. Punt.
Drink nog een pintje ..
Oud 8 december 2025, 12:56   #5459
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Beperk U tot de feiten AUB, ge post er al weinig genoeg.
Alzheimer, kwaadwillig of ambtenaar bij de fiscus ?
Als je wil kijken kan je vaststellen ... ze staan er allemaal al.
Oud 8 december 2025, 13:51   #5460
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Alzheimer, kwaadwillig of ambtenaar bij de fiscus ?
https://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be