![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Al tijdens de pandemie hadden wij de kans - en het geluk - zelfs een aangrenzend perceel te kopen, bos en weide. Nu kunnen we wandelen in ons eigen bosje, en enkele fruitbomen planten op de achterliggende weide.
Maar ik ben zeker niet alleen, bijna 1 op 6 in Vlaanderen heeft dat stukje eigen natuur, of bijna 1 miljoen. Al dan niet aangrenzend. Nu nog de ouderwetse, soms absurde, regelgeving aanpassen zegt Landelijk Vlaanderen Particulier landbeheer, en hoe meer eigenaars hoe meer klachten, maar niet iedereen wil klagen en trekt zijn plan. Citaat:
https://www.leuvenactueel.be/milieu/...-voor-de-buurt Gemeentes kunnen subsidies krijgen onder voorwaarden: https://www.standaard.be/politiek/vl.../76038347.html
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2025 om 12:16. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Parlementslid
|
De grootste luxe is bewegingsvrijheid op een stuk eigen natuur en zonder beperkingen. In het buitenland heb ik dit ook en ik had nooit durven zeggen dat dit mij meer rust en voldoening geeft dan wat dan ook. Ik zie letterlijk niemand op een dag als ik niemand wil zien en ik hoor enkel de natuur.
In België is het wel onbetaalbaar en ook onvindbaar. Waar vindt je hier enkele hectaren mooie natuur waar je ook nog een mooie woning hebt staan? Waar je nog op mag doen wat je ook wilt? Hier wordt je geleefd en nemen ze wel de beslissingen zonder dat je er zelfs iets aan te zeggen hebt. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarnaast: dit land is veel te dichtbevolkt om iedereen zijn huisje te laten bouwen in de natuur. Vlaanderen is eigenlijk een aaneengesloten stadsgebied zoals het Ruhrgebiet, met hier en daar een schaars stukje natuur. Die klein stukjes moeten absoluut beschermd worden en wie ermee moost moet hangen. Het wordt hoog tijd om weer huizen in natuurgebied af te breken zoals wijlen Steve Stevaert deed.
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En stel dat we dat wel als het ultieme gaan beschouwen: waar gaan we al die hectares natuur vinden om woningen in te poten? Of is enkel de rijken een gunst doen voldoende? Nee, woningen horen in dit kleine landje niet in de natuur. Wil je wel in de natuur gaan wonen heb je landen waar dat wel nog mogelijk is. Maar dan moet je niet janken dat je een halve dag moet rijden voor een bakker.
|
|
|
|
#5 |
|
Parlementslid
|
Halve dag voor naar de bakker? 15 - 20 minuten zal ook wel goed zijn. Hier in België sta je dagelijks veel langer in de files. En 15 - 20 minuten in de andere richting en je hebt een ruim aanbod aan restaurants en andere gelegenheden. En in België is dat inderdaad enkel voor de mensen met veel miljoenen die het ervoor over hebben. Ik heb in Spanje zelf minder betaald dan een gewone nieuwbouwwoning hier. En met alle bouwvoorschriften in orde.
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|