Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2026, 19:27   #5981
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Met je auto op een agent afrijden en hem/haar niet raken is geen aanval?

Ik dacht van wel, het is zelfs een moordpoging die enkel mislukt is omdat het slachtoffer zich op tijd kon wegtrekken.

Zelfverdediging is hier ten zeerste verantwoord.
Ik heb maar een clipje van een minuut gezien en daarin probeerde ze te vluchten, reed daarbij niet op de agenten toe maar draaide er van weg (wat toegegeven voor de agent niet helemaal duidelijk kan zijn geweest). Zelfverdediging vind ik het dus niet. Het deed me denken aan het geval in Parijs indertijd.

Edit, de clip die ik zag was vertraagd en gaf een vertekend beeld. De langere clip aan gewone snelheid toont inderdaad iemand die als gek wegschiet, een agent die nog in de auto hing rondslingert en de andere agent raakt die daarop enkele keren in een reflex schiet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Check de beelden. Die spreken voor zich. Dit wegzetten als zelfverdediging is belachelijk. Dit is gewoon moord en die ICE-agent moet vervolgd worden.

Als ge dit gaat verdedigen als "zelfverdediging" en basically de leugens van Trump en de zijnen volgt, dan is er geen hoop meer. Hier is niets grijze zone aan.

Jullie zijn allebei echt VER VER VER heen om dit nog te verdedigen. Echt helemaal van het padje af.
Wat stel jij dan voor dat agenten doen als mensen een bevel tot stoppen negeren of een identiteitscontrole weigeren en wegrijden ? Eens zwaaien, volgende keer beter ? De misschien valse nummerplaat noteren ? Op de banden schieten, slecht mikken en een kindje achterin raken zoals in België ooit ? Of niets doen en totale wetteloosheid aanvaarden ? Zelfverdediging van de agent lijkt het me niet maar zwart wit is de zaak toch ook niet. Ze schiet als gek weg met de wagen en raakt de twee agenten hierbij.

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2026, 19:29   #5982
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze reed rustig weg (zoals één van die ICE bendeleden bevolen had) en ze stond praktisch stil toen de moordenaar haar door het open raam 3 keer door het hoofd schoot.
Jij hebt zeker ook het vertraagde filmpje gezien wat ik eerst zag. Hier zie je wat er gebeurde aan de echte snelheid. Dat is niet rustig wegrijden.

Oud 8 januari 2026, 19:32   #5983
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn beelden van. Hij steekt zijn pistool door het open raam en schiet haar point blank door het hoofd.

Moord.
Goed kijken dadee, die gast die geschoten heeft stond voor haar auto en heeft zeer snel moeten wegspringen, nu de linkse zien dat waarschijnlijk weer niet door hun verblinde haat tegen alles wat met Trump te maken heeft.

https://www.facebook.com/share/v/1CAhCSkM57/
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2026, 19:35   #5984
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Een linkse activiste? Of gewoon een toevallige passant?……

Naam: IMG_3314.jpeg
Bekeken: 51
Grootte: 223,4 KB

En is er aan de voorwaarden van “use of deadly force in self-defense” voldaan? Dit zeggen de voorschriften.

Naam: IMG_3315.jpeg
Bekeken: 47
Grootte: 382,9 KB

Als ge deze casus gerechtvaardigd vindt en dat er “geen andere keuze” is dan deadly force, dan zouden er elke boerenbetoging tientallen doden mogen vallen, zonder vervolging voor de flikken.

Jongens, by all means zijt fan van trump en een rechts beleid, maar dit gaat ge nu toch niet ernstig goedpraten. Is uw brein pap geworden of zo?
Ik zou zeggen, het is nog niet te laat om uw fout in te zien en dit af te keuren. Als ge mee gaat met het “doubledowen” zoals Trump en de zijnen al aan’t doen zijn, ja dan is er geen hoop meer hoor. Helemaal kierewiet gewoon… djeezes christ…
Oud 8 januari 2026, 19:37   #5985
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik heb maar een clipje van een minuut gezien en daarin probeerde ze te vluchten, reed daarbij niet op de agenten toe maar draaide er van weg (wat toegegeven voor de agent niet helemaal duidelijk kan zijn geweest). Zelfverdediging vind ik het dus niet. Het deed me denken aan het geval in Parijs indertijd.

Edit, de clip die ik zag was vertraagd en gaf een vertekend beeld. De langere clip aan gewone snelheid toont inderdaad iemand die als gek wegschiet, een agent die nog in de auto hing rondslingert en de andere agent raakt die daarop enkele keren in een reflex schiet.

Wat stel jij dan voor dat agenten doen als mensen een bevel tot stoppen negeren of een identiteitscontrole weigeren en wegrijden ? Eens zwaaien, volgende keer beter ? De misschien valse nummerplaat noteren ? Op de banden schieten, slecht mikken en een kindje achterin raken zoals in België ooit ? Of niets doen en totale wetteloosheid aanvaarden ? Zelfverdediging van de agent lijkt het me niet maar zwart wit is de zaak toch ook niet. Ze schiet als gek weg met de wagen en raakt de twee agenten hierbij.
Wtf wat een vraag man?!

Wat stel ik voor dan? ZEKER niet gewoon beginnen schieten. Djeezes christ, dat ik dit moet neerschrijven?!?!

Is rechts gewoon collectief z’n verstand kwijt of zo?!
Oud 8 januari 2026, 19:56   #5986
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt zeker ook het vertraagde filmpje gezien wat ik eerst zag. Hier zie je wat er gebeurde aan de echte snelheid. Dat is niet rustig wegrijden.
Ja, het is nogal duidelijk. Ze reed zo traag dat de moordenaar haar 3 keer point blank in het hoofd kon schieten. En dan was ze uiteraard op slag dood en botste ze 10m verder op een auto.
Oud 8 januari 2026, 20:04   #5987
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

“Hahaha linkse traantjes!”

Wtf gasten; wordt nu eindelijk eens wakker uit jullie dronken overwinningsroes.

Man man man…
Oud 8 januari 2026, 20:27   #5988
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wtf wat een vraag man?!

Wat stel ik voor dan? ZEKER niet gewoon beginnen schieten. Djeezes christ, dat ik dit moet neerschrijven?!?!

Is rechts gewoon collectief z’n verstand kwijt of zo?!
Men gaat in de VS gewelddadig in het verzet tegen het oppakken en uitzetten van illegalen. Die ICE-agenten krijgen het hard te verduren. Ook hier weer werden ze tegengewerkt. Overal geclaxonneer, auto's die de weg belemmeren, hysterisch gegil, ... Ik zou jou jouw werk wel eens willen zien doen onder zulke omstandigheden. Dan schiet zo'n auto weg en rijdt twee agenten bijna overhoop. Hoe harder jouw verontwaardigd gegil hoe meer ik ga meevoelen met die ICE-agenten want door mijn job zie en ervaar ik ook af en toe zo'n toestanden. Ik heb het er mee gehad.

Oud 8 januari 2026, 22:07   #5989
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men gaat in de VS gewelddadig in het verzet tegen het oppakken en uitzetten van illegalen. Die ICE-agenten krijgen het hard te verduren. Ook hier weer werden ze tegengewerkt. Overal geclaxonneer, auto's die de weg belemmeren, hysterisch gegil, ... Ik zou jou jouw werk wel eens willen zien doen onder zulke omstandigheden. Dan schiet zo'n auto weg en rijdt twee agenten bijna overhoop. Hoe harder jouw verontwaardigd gegil hoe meer ik ga meevoelen met die ICE-agenten want door mijn job zie en ervaar ik ook af en toe zo'n toestanden. Ik heb het er mee gehad.
Haar "vrouw" die stond te tieren en te roepen zag er ook van de kalmste niet uit. Het lijkt me eer een militant koppel en mensen daarrond die op hun beurt nogal agressief tegen de politie mannen zijn. Tegen gewapende politiemannen met getrokken wapens houd ge u beter kalm.
Ik heb het ooit voorgehad toen een politieman me wou bekeuren omdat ik in een haag gepist had in een parkje aan de Brooklyn Bridge (had wel meer dan een uur vastgezeten door een brandje in de metro en er was geen andere keuze.
Toen ik hem gewillig volgde naar zijn auto (iets te rap naar zijn goesting) legt hij ineens zijn hand op zijn blaffer en riep "not one step closer sir" heb ik wijselijk gedaan en gewacht dat hij zijn epistel neerschreef. (er is nooit iets van gekomen) Bij politiemannen met wapens nooit iets proberen. Beleefd en kalm blijven, zo een kogel is sterker dan uw hersenen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2026, 22:44   #5990
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb de beelden eens een paar keer opnieuw bekeken.

Mevrouw had natuurlijk moeten meewerken, de reputatie van de amerikaanse orde diensten kennende. Dus het begint met die flik die de deur wil open trekken, ze staat stil op dat moment. En zet aan, dat is dus al een probleem voor een Amerikaanse flik, voor eentje hier ook trouwens, ik zou het persoonlijk niet in mijn hoofd halen om dat te doen, maar kom... Dan vertrekt ze dus en komt rechts uit beeld die andere gast af. Ik wil haar nog het voordeel van de twijfel geven dat ze hem niet gezien had, dat hij achter de A stijl van die SUV stond vanuit haar zicht en ze hem dus niet kon zien. Voor die gast is dat natuurlijk anders die ziet 2 ton Japans staal op hem afkomen en schiet erop.

Overigens probeer hier een flik aan te rijden bij zo een controle/arrestatie en die knalt u ook vol lood.

Het ziet er dus naar uit dat het inderdaad wettelijke zelfverdediging zal worden. Echt discutabel is het niet. Je kan niet zeggen dat ze niet wegreed vanuit een stilstaande positie. Hooguit dat ze hem mogelijk niet gezien heeft, spijtig dat we geen beelden hebben vanuit de andere hoek.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2026, 23:02   #5991
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongens, by all means zijt fan van trump en een rechts beleid, maar dit gaat ge nu toch niet ernstig goedpraten. Is uw brein pap geworden of zo?
Ik zou zeggen, het is nog niet te laat om uw fout in te zien en dit af te keuren. Als ge mee gaat met het “doubledowen” zoals Trump en de zijnen al aan’t doen zijn, ja dan is er geen hoop meer hoor. Helemaal kierewiet gewoon… djeezes christ…
Kunt gij uzelf nog bezig horen? Zo ja, luister dan eens naar dat hysterisch-moralistisch schoolmeestertoontje van iemand die het natuurlijk allemaal weet, in tegenstelling tot andersdenkenden.

En als ge dat kunt horen, dan zijt gij misschien nog te redden.
Oud 8 januari 2026, 23:07   #5992
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

nog wat achtergrond nieuws

Citaat:
"Agent die dodelijk schoot in Minneapolis was maanden eerder door auto meegesleurd"
Citaat:
Journalisten (hoernalisten noem ik dat)onthullen identiteit van agent die vrouw (37) doodschoot in Minneapolis
Jonathan David Ross: zo heet de 46-jarige ICE-agent die eerder vandaag de 37-jarige vrouw in Minneapolis neerschoot. Dat hebben Amerikaanse journalisten kunnen achterhalen. Federale functionarissen hebben tot nu toe geweigerd de agent te identificeren.

Ross is 46 jaar oud, en werkt al 10 jaar bij ICE. Enkele maanden geleden raakte hij gewond bij een incident tijdens een arrestatie. Toen zou de arrestant hebben geprobeerd om weg te vluchten in een auto, en zou hij Ross zo hebben meegesleurd. De agent zou daarop snijwonden hebben opgelopen.

Amerikaanse vicepresident JD Vance meldde eerder op de avond al dat de agent die vandaag betrokken was bij de dodelijke schietpartij in Minneapolis, “bijna het leven had gelaten” nadat hij zes maanden geleden door een auto was meegesleurd.
"Agent die dodelijk schoot in Minneapolis was maanden eerder door auto meegesleurd"
De federale immigratieagent die een 37-jarige vrouw in Minneapolis dodelijk neerschoot, was eerder door een auto meegesleurd en gewond geraakt, zei de Amerikaanse vicepresident JD Vance.

Tegenover verslaggevers in het Witte Huis zei Vance dat de agent “bijna het leven had gelaten” nadat hij zes maanden geleden door een auto was meegesleurd, waardoor hij een verwonding opliep waarvoor meer dan 30 hechtingen in zijn been nodig waren.

“Dus je denkt dat hij misschien een beetje gevoelig is als iemand hem met een auto aanrijdt”, zei Vance.
En zoals we gewoon zijn van de hoernalisten was het (slachtoffer) een zeer lieve ..........

Citaat:
Wie was Renee Nicole Good (37), de vrouw die door ICE werd vermoord(tussen haakjes)?
Een liefhebbende moeder en echtgenote en een toegewijde vrouw. Zo omschrijven nabestaanden de 37-jarige Renee Nicole Good. De Amerikaanse werd woensdag in Minneapolis in haar auto doodgeschoten door een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE, op een steenworp afstand van haar huis
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2026, 23:08   #5993
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Fucking idiots.

Het is gewoon hopeloos. Jullie zijn niet meer te redden.
Oud 8 januari 2026, 23:09   #5994
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik heb de beelden eens een paar keer opnieuw bekeken.

Mevrouw had natuurlijk moeten meewerken, de reputatie van de amerikaanse orde diensten kennende. Dus het begint met die flik die de deur wil open trekken, ze staat stil op dat moment. En zet aan, dat is dus al een probleem voor een Amerikaanse flik, voor eentje hier ook trouwens, ik zou het persoonlijk niet in mijn hoofd halen om dat te doen, maar kom... Dan vertrekt ze dus en komt rechts uit beeld die andere gast af. Ik wil haar nog het voordeel van de twijfel geven dat ze hem niet gezien had, dat hij achter de A stijl van die SUV stond vanuit haar zicht en ze hem dus niet kon zien. Voor die gast is dat natuurlijk anders die ziet 2 ton Japans staal op hem afkomen en schiet erop.

Overigens probeer hier een flik aan te rijden bij zo een controle/arrestatie en die knalt u ook vol lood.

Het ziet er dus naar uit dat het inderdaad wettelijke zelfverdediging zal worden. Echt discutabel is het niet. Je kan niet zeggen dat ze niet wegreed vanuit een stilstaande positie. Hooguit dat ze hem mogelijk niet gezien heeft, spijtig dat we geen beelden hebben vanuit de andere hoek.
Sorry hoor, die moordenaar schoot door het openstaand raampje toen hij naast de auto stond en er dus niks, nul, zero gevaar was.
Reguliere politiemensen worden erop getraind in zo’n situaties niet te schieten.

Die ICE’rs zijn echter een samengeraapt zootje mislukkelingen. De meesten zijn obees en er lopen ertussen met nazi tattoos. Ze krijgen 46 dagen opleiding en dan worden ze met dodelijke wapens op burgers afgestuurd.

Heb je trouwens gezien dat ze even later ook weigerden om de vrouw te laten bijstaan door een dokter?
Die gasr zei vlakaf: ‘I don’t care’.
Oud 8 januari 2026, 23:09   #5995
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het ziet er dus naar uit dat het inderdaad wettelijke zelfverdediging zal worden. Echt discutabel is het niet.
Dat is voor iedereen duidelijk die niet op voorhand tegen de wetshandhaving ingenomen is.

Citaat:
Je kan niet zeggen dat ze niet wegreed vanuit een stilstaande positie. Hooguit dat ze hem mogelijk niet gezien heeft, spijtig dat we geen beelden hebben vanuit de andere hoek.
Er zijn beelden vanuit de andere hoek, ik heb ze net gezien. En ze bevestigen exact wat jij hierboven schrijft.
Oud 8 januari 2026, 23:11   #5996
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fucking idiots.

Trek het u niet aan, ze zijn momenteel op bedevaart voor haatzaaier Charlie Kirk.
Oud 8 januari 2026, 23:11   #5997
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fucking idiots.

Stop toch met dat achterlijk paternalisch gescheld en discussieer als een volwassene, man.
Oud 8 januari 2026, 23:12   #5998
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kunt gij uzelf nog bezig horen? Zo ja, luister dan eens naar dat hysterisch-moralistisch schoolmeestertoontje van iemand die het natuurlijk allemaal weet, in tegenstelling tot andersdenkenden.

Hier, de analyse door de ogen van iemand die er iets over weet:

https://bsky.app/profile/yveilleuxle.../3mbwvkq2ijk2y

Als zijne hooghartigheid Gidius de moeite zou willen nemen om te lezen, uiteraard…

Wsk een woke linkse onderzoeker die niks weet.

Hopeloos hopeloos hopeloos. Allemaal hopeloos.

Maar, linkse traantjes he! Jaja!
Oud 8 januari 2026, 23:12   #5999
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Moet gij niet gaan bidden voor Charlie Kirk en zijn Heilige Vrouwe?
Oud 8 januari 2026, 23:16   #6000
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier, de analyse door de ogen van iemand die er iets over weet:

https://bsky.app/profile/yveilleuxle.../3mbwvkq2ijk2y

Als zijne hooghartigheid Gidius de moeite zou willen nemen om te lezen, uiteraard…

Wsk een woke linkse onderzoeker die niks weet.
Dr Yannick Veilleux-Lepage? "In my expert opinion as a researcher of vehicle ramming attacks"....

Een onbekende zelfverklaarde "researcher in autoram-aanvallen"... waar slaat dat in godsnaam op? Komaan, Voltian...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be