![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#6261 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat valt wel vaker voor hé. En desondanks heb je dan toch straffe meningen.
Citaat:
Citaat:
Thank you for your attention to this matter. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 januari 2026 om 16:02. |
||
|
|
|
|
|
#6262 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Feit is dat het formeel gaat over een domestic terror. De vraag die je dan kan stellen is waarom was Homeland security niet bij het optreden aanwezig. https://www.zerohedge.com/political/...olis-after-ice The administration has described Good as a “domestic terrorist” who was attempting to harm Ross and other ICE agents using her vehicle after earlier interfering with ICE operations in the city. In a Jan. 8 letter to Secretary of Homeland Security Kristi Noem led by Rep. Ilhan Omar (D-Minn.), more than 150 members of Congress disputed that interpretation, describing the shooting as an example of the use of “unnecessary force on civilians without provocation.” Noem has stated that Ross “went to the hospital” and “received treatment,” though no details on the injuries for which he was treated have been officially released.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#6263 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#6264 |
|
Europees Commissaris
|
IJS-flikken zijn letterlijk Homeland Security.
|
|
|
|
|
|
#6265 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
"feit"
|
|
|
|
#6266 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://nos.nl/video/2597596-nieuwe-...in-minneapolis In andere video's is te zien dat ze eerst achteruit reed en toen ze terug vooruit reed werd ze neergeschoten. Ze was omsingeld door agenten.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 januari 2026 om 16:14. |
|
|
|
|
|
|
#6267 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat is uw (huidige) mening dus. Dat je niet niet gewoon ondubbelzinnig een onderzoek wilt zegt in feite genoeg. Natuurlijk moet het onderzocht worden of er sprake is van wettige zelfverdediging. Bon, ik kijk van niks meer op. Ergens verrast het me niet
|
|
|
|
#6268 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#6269 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In dat filmpje is niet te zien "dat de bestuurster eerder reeds een ICE agent aanreed" (uw woorden) en is niet te zien dat "de bestuurster herhaaldelijk pogingen ondernam om ICE agenten omver te rijden" (uw woorden). In dat fimpje is het enige moment dat de auto beweegt, op het einde, als ze (vermeend) die ICE agent zou aanrijden. Kijk he, ge moogt "cognitieve dissonantie" en zo roepen he, zal ik ook maar doen dan zeker. Over simpele verifieerbaarheide feitelijkheden discussieren heeft niet veel zin.
|
|
|
|
#6270 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Weer iets bijgeleerd.
|
|
|
|
|
#6271 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat maakt het nog geen feit dat het effectief om domestic terrorism gaat. Of spreekt de woordvoerster altijd de waarheid en niets dan de waarheid?
|
|
|
|
#6272 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar jij hebt een stellige mening op basis van één filmpje (vermoedelijk het allereerste). Je bent letterlijk aan het demonstreren wat cognitieve dissonantie is. Waar ben je in godsnaam mee bezig...
Thank you for your attention to this matter. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 januari 2026 om 16:23. |
|
|
|
|
|
|
#6273 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zou de moordwagen beschikken over een zwarte doos en dashcams ? Zo'n auto's detecteren in elk geval obstructies bij het achteruit rijden ( of zelfs bij het in achteruit schakelen).
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 januari 2026 om 16:24. |
|
|
|
|
|
|
#6274 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Tenzij er filmpjes zijn van ruim voor het incident (minuten ervoor), die ik nog niet heb gezien, dan is er geen sprake van herhaaldelijk pogingen en eerdere aanrijdingen van ICE agenten door NRG. Toon mij de filmpjes dan? Verwijs naar de exacte seconde in het filmpje? Waar ben je in godsnaam mee bezig, Gidius...
|
|
|
|
#6275 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#6276 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#6277 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dit zie ik: de ICE agent heeft -blijkbaar- een telefoon in 1 hand en hand op zijn pistool in het andere. Het filmpje van zijn smartphone schokt idd wanneer hij wegspringt. Wordt hij geraakt? Kan jij dat met zekerheid zeggen? Ik niet. Ik denk niet dat hij geraakt wordt, maar het lijkt me wenselijk dat uit te zoeken ja. Andere filmpjes, uit andere hoeken tonen basically hetzelfde. Ik heb geen filmpje gezien waarin ze "herhaaldelijk pogingen" en "eerdere aanrijdingen van ICE agenten" pleegt. Meer nog, het filmpje van Ross zelf begint met NRG die zegt, "that's ok Broh, I'm not mad at you". Heb je dat gezien eigenlijk? wat mijn inzien de essentie is, is het loutere gegeven DAT hij kan wegspringen en zich zo in veilgheid brengt, voldoende is om de kwalificatie van wettige zelfverdediging teniet te doen. Aja, hij kan uit de weg springen. Wat er had moeten gebeuren is, als Ross binnen zijn bevoegdheden was gebleven: Ross springt weg, ICE achtervolgt en arresteert NRG en laat het gerecht dan maar uitzoeken of het gaat over een aanslag of paniek of weet ik veel wat. Ross had ENKEL het recht dodelijk geweld te gebruiken als hij geen andere keuze had. Dat lijkt me NIET het geval. Maar bon, laat een rechtbank het uitzoeken. Ik heb ook niet veel zin om er hier over te discussieren. Het maakt precies toch niks uit. Kijk he, ik was een paar dagen geleden zo pissed en ik dacht "DIT gaan de Trump-fanaten op p.be nu toch niet meer verdedigen", dus ik kwam eens kijken. Groot was mijn verbazing (toen toch) toen bleek dat quasi over de hele lijn niet zo was. Elke keer als ik denk, "nu gaan de ogen toch open", wordt het -in mijn ogen- onverdedigbare toch weer verdedigd. Ik vraag me echt af, wanneer gaat het nu eens eindelijk te ver, voor jullie. Wat moet er gebeuren om jullie steun in te trekken? I really wonder...
|
|
|
|
#6278 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Als een rechter weer een onschuldige agent de bak in draait zoals na de dood van Floyd kan men daarna weer zagen dat de kwaliteit van de agenten te laag is omdat niemand nog zo zot is om de job te doen of men moet overgaan tot het kwijtschelden van studieschulden en betalen van aanwervingsbonussen van duizenden dollars. Itt tot in Europa wagen de agenten in de VS echt elke dag hun leven. Wat bij ons een uitzondering is is ginds schering en inslag. Trouwens als voor de wokes woorden of een blik al geweld zijn wat is het gedrag van al die anti-ICE-activisten dan ? Als de meerderheid van de bevolking ervoor gekozen heeft de illegalen buiten te zetten dan moet men geen geweld gaan gebruiken om dat beleid tegen te gaan. Er is een groot verschil tussen een betoging en de ordediensten het werk belemmeren. Men rijdt toch ook geen flitsende politieman van de baan omdat er eens iemand verkeerdelijk een boete krijgt.
|
|
|
|
#6279 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hier, dit is het YT kanaal van Fox: https://www.youtube.com/@FoxNews/videos Ik heb de filmpjes die erop staan sinds deze morgen snel bekeken. Daar is helemaal geen ander filmpje. Geef anders gewoon de link? Maar dat kunt ge niet he? Ge zegt gewoon eender wat en denkt er dan mee weg te komen. Waar zijt ge mee bezig man.....
|
|
|
|
#6280 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik ga niet voor anderen spreken, maar voor mij zijn dit rode lijnen:
|