Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2025, 07:58   #1341
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb hem ook besteld. Dit weekend ga ik klaar zijn met Legion Remix en ga WoW effe opzij zetten tot de release van Midnight in maart.

Heb wel de PS5 versie besteld. Daar ben je tenminste zeker dat het vlot gaat draaien.
https://store.steampowered.com/app/2...vine_Divinity/

https://www.reddit.com/r/belgium/com...ische_makelij/

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 december 2025 om 08:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2025, 11:39   #1342
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Lol

Ubisoft watching a game made by their former employees win nine awards including game of the year:

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 december 2025 om 11:42.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2025, 20:02   #1343
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bij een jaaroverzicht deze tegengekomen. Je moet een huis met steeds willelende kamers verkennen en op zoek gaan naar kamer 46 en daarbij raadsels oplossen. Tot nu toe leuk maar het gaat wel een heuse opgave zijn om alles in mekaar te schuiven.

Oud 4 januari 2026, 19:15   #1344
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij een jaaroverzicht deze tegengekomen. Je moet een huis met steeds willelende kamers verkennen en op zoek gaan naar kamer 46 en daarbij raadsels oplossen. Tot nu toe leuk maar het gaat wel een heuse opgave zijn om alles in mekaar te schuiven.

Ik zit ondertussen al aan poging 150 (het is een roguelite).
Goed en verslavend spel maar aartsmoeilijk. Veel hangt af van het toeval en je moet al geluk hebben om zelfs maar een puzzel te kunnen beginnen oplossen.
Oud 7 januari 2026, 04:37   #1345
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

We kunnen iets anders testen dan "Keuzes + Consequenties" => Baldur's Gate.

Het blijft teveel zweven en parasieten bevestigen.

Moeilijkheidsgraad omhoog. "Pathologic 2". Besluit + Draagkracht. Dat is psychologisch zwaar.

We gaan niet de klootzak uithangen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2026, 21:51   #1346
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik heb eindelijk "Claire Obscure - Expedition 33" gekocht. Het leek me het perfecte game voor mij. Turn based combat, single player, geen gezever met ingame aankopen enz... alom geprezen voor de storyline, het acteerwerk, de meeslependheid (immersion).

Required and recommended PC stats zijn in orde . Dus kopen en installeren. NA de aankoop en start krijg je de boodschap dat je eigenlijk wel een game controller nodig hebt.

Tof, waarom zeggen ze dat niet in hun "recommended" lijstje VOOR de aankoop ?

Ik heb het game proberen te spelen met keyboard en mouse, maar geraak nergens. Voor een zogenaamd turn based game wel wat verassend. Wat een sof. Heb een refund aangevraagd.
Ik ben er ook aan begonnen. In ‘gewone’ mode op PS5.
Het gevecht juist voor het vertrek met dat meisje (naam vergeten) was effe schrikken. Onmogelijk te winnen maar die moeilijkheidsgraad was gelukkig niet typisch voor de eerste vijanden.
En bij het gevecht lijkt het vooral een kwestie te zijn van timing. Juist op het goede moment dodgen. Komt wel met wat oefenen.
En dan nog vertrouwd geraken met de ‘upgrades’ en zo.

Het ziet er in ieder geval goed uit.
Oud 10 januari 2026, 23:13   #1347
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben de eerste boss tegengekomen. Aiaiai, 1x verkeerd dodgen en het is game over. En je moet dat ook op de fraktie van een seconde timen. Niet voor mij. Misschien doe ik het wel op easy mode.

Maar ik ben ondertussen aan Balatro begonnen. ‘Kaartspel’. En vanaf het begin heel leuk. Ga ik wel een tijdje zoet mee zijn.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 10 januari 2026 om 23:13.
Oud 11 januari 2026, 00:05   #1348
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er ook aan begonnen. In ‘gewone’ mode op PS5.
Het gevecht juist voor het vertrek met dat meisje (naam vergeten) was effe schrikken. Onmogelijk te winnen maar die moeilijkheidsgraad was gelukkig niet typisch voor de eerste vijanden.
En bij het gevecht lijkt het vooral een kwestie te zijn van timing. Juist op het goede moment dodgen. Komt wel met wat oefenen.
En dan nog vertrouwd geraken met de ‘upgrades’ en zo.

Het ziet er in ieder geval goed uit.
Ik ben aan het derde bedrijf begonnen. In story mode wel te verstaan. "Dodge" lukt me ondertussen al redelijk. Parry alleen bij een paar welbepaalde tegenstanders. Spreek me niet over jump-parry en gradient counter. Onmogelijk. In story mode wordt de schade van die aanvallen beperkt en kan je (mits wat healing en resurrectie) toch nog meeste veldslagen overleven. Gelukkig zijn de "verplichte" bosses van het hoofdverhaal wel doenbaar. De optionele bosses die zijn ... aaargggghhh.... Maar daar kan je omheen om het verhaal te eindigen.

2 punten die ik echt heel spijtig vind zijn : 1. de combat. Tja. er zijn manieren om je personages sterker en beter te maken, maar eigenlijk komt alles neer op die parry timing. Als je dat goed kan win je alles en hoef je eigenlijk geen aandacht te besteden aan progressie. Als je daarin zuigt blijft het problematisch en moet je goed opletten hoe je je PC's upgradet. Met veel aandacht voor regeneratie en healing. Ik vind niet dat een zgn. turn-based RPG zo sterk moet afhangen van reflexen. Tenslotte speel je niet jezelf maar iemand die verondersteld wordt sterker, heldhaftiger en sneller te zijn dan jezelf.

Het ander slecht punt is dat ik al uren verloren heb door verloren te lopen. Het is echt geen werk om de weg te vinden in al die zones.

Maar die frustraties worden vergeven door het ijzersterk verhaal en de visuals en ook de soundtrack als je van klassiek/jazz geïnspireerde muziek houdt.

Het is geen RPG want je speelt geen rol van 1 van de expeditieleden. Het is een interactieve film waar je de gang van zaken kan beïnvloeden als outsider. Al leef je wel hard mee met de personages in de film. Maar WAT een film. Niet alleen amusement, maar deep food for thought.

Laatst gewijzigd door Zucht : 11 januari 2026 om 00:16.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2026, 11:10   #1349
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik ben aan het derde bedrijf begonnen. In story mode wel te verstaan. "Dodge" lukt me ondertussen al redelijk. Parry alleen bij een paar welbepaalde tegenstanders. Spreek me niet over jump-parry en gradient counter. Onmogelijk. In story mode wordt de schade van die aanvallen beperkt en kan je (mits wat healing en resurrectie) toch nog meeste veldslagen overleven. Gelukkig zijn de "verplichte" bosses van het hoofdverhaal wel doenbaar. De optionele bosses die zijn ... aaargggghhh.... Maar daar kan je omheen om het verhaal te eindigen.

2 punten die ik echt heel spijtig vind zijn : 1. de combat. Tja. er zijn manieren om je personages sterker en beter te maken, maar eigenlijk komt alles neer op die parry timing. Als je dat goed kan win je alles en hoef je eigenlijk geen aandacht te besteden aan progressie. Als je daarin zuigt blijft het problematisch en moet je goed opletten hoe je je PC's upgradet. Met veel aandacht voor regeneratie en healing. Ik vind niet dat een zgn. turn-based RPG zo sterk moet afhangen van reflexen. Tenslotte speel je niet jezelf maar iemand die verondersteld wordt sterker, heldhaftiger en sneller te zijn dan jezelf.

Het ander slecht punt is dat ik al uren verloren heb door verloren te lopen. Het is echt geen werk om de weg te vinden in al die zones.

Maar die frustraties worden vergeven door het ijzersterk verhaal en de visuals en ook de soundtrack als je van klassiek/jazz geïnspireerde muziek houdt.

Het is geen RPG want je speelt geen rol van 1 van de expeditieleden. Het is een interactieve film waar je de gang van zaken kan beïnvloeden als outsider. Al leef je wel hard mee met de personages in de film. Maar WAT een film. Niet alleen amusement, maar deep food for thought.
Ja, bij de intro vertellen ze dat ‘normal’ eigenlijk turn-based mode is, maar alles is gebaseerd op verdedigingsreflexen en timing. Je kan uiteraard je level gaan verhogen door zwakke tegenstanders herhaaldelijk te verslagen, maar dat kan de bedoeling niet zijn.
En tot nu toe heb ik geen map gezien. Waar ik in het game zit is dat niet nodig want dat is gewoon 1 corridor maar in een open landschap vind ik een map toch essentieel.
Oud 11 januari 2026, 15:10   #1350
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

De open map komt er wel degelijk, al weet ik niet juist meer wanneer. Misschien nadat je Esquie vindt. Mijn probleem zit hem in de quest-areas. Daar heb je alleen een kompas, dat zelfs niet continu zichtbaar is. En een omgeving waar ik urenlang rondjes draai
Oud 12 januari 2026, 20:29   #1351
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Balatro is echt heel goed. Het is eigenlijk een soort poker maar dan met een groot aantal upgrdes, jokers, etc.
Hoe meer je het speelt, hoe meer je beseft dat er een hoop strategie aan de pas komt.

Nadeel op PS5 zijn de constante crashes (blijkbaar als je niet op het netwerk ingelogd/geabonneerd bent).
Ik heb het dan ook maar voor de Switch gekocht. Het is maar 14€ en ik kan het dan ook zonder tv spelen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 januari 2026 om 20:29.
Oud 19 januari 2026, 19:07   #1352
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben er in Balatro eindelijk in geslaagd een rush te winnen. Eerst de Blauwe en een beetje daarna ook de Rode. De Gele net niet. Dat was tegen de Boss Wall, bijna ondoenbaar.
En ik begin nu de beste strategiën door te hebben.
Oud 20 januari 2026, 01:06   #1353
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

1:27u in 1 boss-fight in EX33. Ik weet niet of dat normaal is in dit genre van games. Dit is mijn eerste JRPG. Dat is in elk geval een persoonlijk record voor een gevecht in een RPG.
En dat is nog niet eens de moeilijkste boss.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Zucht : 20 januari 2026 om 01:07.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2026, 06:26   #1354
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Kleine indiegame uit Zweden, maar heerlijk om te spelen. Vooral in groep.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be