![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#661 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#662 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#663 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat Cocaine verslavender is lijkt niet te kloppen ....meestal lijkt het een beetje gelijk te lopen met Alcohol. Ik heb een vriend gehad verslaafd aan beiden. Hij heeft me altijd verteld dat ontwennen van de Coke makkelijker was dan van de Alcohol. Hij heeft zich paar jaren geleden letterlijk en figuurlijk doodgedronken |
|
|
|
|
|
|
#664 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat ik dat nog steeds moet blijven herhalen opdat men dat niet begrijpt lijkt mij eerder te wijzen op een brein onder invloed. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 februari 2026 om 14:16. |
|
|
|
|
|
|
#665 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe komt het dan dat in NL niet meer of zelfs minder cannabis wordt gebruikt dan in andere landen waar cannabis illegaal is ? https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...st-van-europa/ Nederlanders nemen een positie in de middenmoot wanneer het gaat over hoeveel zij blowen in vergelijking met andere Europese landen. In Frankrijk en Italië wordt meer geblowd dan in Nederland. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 februari 2026 om 14:15. |
|
|
|
|
|
|
#666 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wanneer men de kat bij de melk zet... Ook, gevangenen die stoned zijn, die liggen op hun bed, zien TV en lachen wat af en zijn dus in het algemeen rustig. Laat dat nu net de houding zijn die het gevangeniswezen het liefste heeft.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 februari 2026 om 14:28. |
||
|
|
|
|
|
#667 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vooral omdat je fanatiek voor de legalisering van alle drugs pleit
|
|
|
|
#668 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik pleit ook voor het uit het strafrecht halen van druggebruik en toch gebruik ik enkel nog alcohol als drug. Blijkbaar is voor de gemiddelde Vlaam iemand die druggebruik uit het strafrecht wil halen sowieso een multi-verslaafde hippie. En dat klopt niet. Veel vaker zijn dat mensen met een heldere kijk op de samenleving die zelf geen of amper drugs gebruiken.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 5 februari 2026 om 15:02. |
|
|
|
|
|
|
#669 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat de meesten (ikzelf incluis) hier aan't discussiëren zijn over gebruik + productie + handel. Ik denk trouwens dat gebruik nu al niet meer gestraft wordt, maar wel handel en productie. Tenminste op festivals worden de handelaars opgepakt, maar de gebruikers krijgen medische bijstand.
|
|
|
|
#670 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#671 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(Blowen is meer iets voor in warmere landen waar alles wat relaxer is.)
|
|
|
|
#672 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In het gebouw waar ik woon hebben er tal van buren klachten ingediend wegens geurhinder door het gebruik van wiet door buren. Daar wordt wel niets aan gedaan. Thuis een jointje roken wordt gedoogd. Er zijn al minstens twee gezinnen verhuisd vanwege zulke geurhinder.
|
|
|
|
#673 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zal mij nooit horen zeggen dat ik "alle drugs wil legaliseren". Want wat betekent dat? Dat verkoop ook toegelaten wordt? Productie? Reclame?... Nee, daar ben ik niet voor. Ik denk alleen dat het tijd wordt dat we een 'gewone' druggebruiker niet langer hoeven te straffen omdat hij drugs gebruikt. Dat kan natuurlijk nog wel als zijn gebruik problematisch wordt. Maar dat gebeurt ook al bij alcohol dus daar kan dezelfde aanpak worden uitgerold. In ieder geval krijgen de flikken dan meer tijd en geld om zich op de grote jongens te richten. De WoD gaat echt niet gewonnen worden door iemand die al eens een lijntje snuift te gaan berispen.
|
|
|
|
#674 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, dus?
|
|
|
#675 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#676 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
zijn dus eigenlijk de hoofdschuldigen.
|
|
|
#677 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als we "misbruik" willen oplossen, zijn er 2 belangrijke wegen te bewandelen. Educatie en eliminatie.
Eliminatie is eigenlijk simpel. Overspoel de markt met spotgoedkoop "goed spul", en dan een "dioxine crisis". Educatie, vergeet het maar, het dieptepunt van menselijke domheid is onmetelijk.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt Laatst gewijzigd door maddox : 5 februari 2026 om 20:10. |
|
|
|
|
|
#678 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom mag de samenleving ons wel voorzien van alcohol maar niet van andere drugs? Waarom moeten wij geen alcohol gaan kopen in een donker steegje achter het station maar kan dat in een mooie glanzende winkel?
|
|
|
|
#679 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom mag je geen 200 rijden op de snelweg? Idem dito
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 6 februari 2026 om 08:31. |
|
|
|
|
|
|
#680 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|