Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2026, 09:06   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard De Afspraak over veiligheid

https://www.hln.be/binnenland/het-zi...HyXQ&slug_rd=1

Of het voor vrouwen zo veel onveiliger is als voor mannen laat ik even in het midden. Ik weet alleen dat er een pak meer mannen worden vermoord dan vrouwen. Seksuele aanranding zal dan wel weer anders zijn.

Maar spijtige is dat die vrouw met haar grote muil heel wijselijk zoals gewoonlijk niet de Echte reden aanhaalde. Die reden van die veel grotere onveiligheid is zonder twijfel de ongebreidelde ongecontroleerde immigratie die ons de laatste 25 jaren te beurt viel.

Het feit dat men hier tienduizenden alleenstaande ongeschoolde mannen (zonder enige opvoeding en uit vrouwonvriendelijke moslim landen) heeft opgenomen is in 9 van de 10 gevallen de oorzaak van deze spijtige evolutie.
Niet zelden zijn jonge moslim mannen gefrustreerde mensen.

Maar goed ieder neemt het maar voor wat het is terwijl ik wel weet dat dat voor die massa immigratie heel anders was. Er gebeurde ook wel wat maar niet in de mate van heden ten dage.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 februari 2026 om 09:11.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2026, 09:16   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Of het voor vrouwen zo veel onveiliger is als voor mannen laat ik even in het midden. Ik weet alleen dat er een pak meer mannen worden vermoord dan vrouwen. Seksuele aanranding zal dan wel weer anders zijn.

Maar spijtige is dat die vrouw met haar grote muil heel wijselijk zoals gewoonlijk niet de Echte reden aanhaalde. Die reden van die veel grotere onveiligheid is zonder twijfel de ongebreidelde ongecontroleerde immigratie die ons de laatste 25 jaren te beurt viel.

Het feit dat men hier tienduizenden alleenstaande ongeschoolde mannen (zonder enige opvoeding en uit vrouwonvriendelijke moslim landen) heeft opgenomen is in 9 van de 10 gevallen de oorzaak van deze spijtige evolutie.

Maar goed ieder neemt het maar voor wat het is terwijl ik wel weet dat dat voor die massa immigratie heel anders was. Er gebeurde ook wel wat maar niet in de mate van heden ten dage.
Een luidruchtig opdringerig irritant takkewijf. Schols had op een bepaald moment beter haar microfoon uitgezet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 7 februari 2026 om 09:17.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2026, 11:51   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Een luidruchtig opdringerig irritant takkewijf. Schols had op een bepaald moment beter haar microfoon uitgezet.
Ze doet zich voor als een heldin maar de echte oorzaak durft ze niet te benoemen. De ongebreidelde ongecontroleerde immigratie van vele duizenden alleenstaande vnml moslim mannen. Dat is de reden vrouwen zich in vele wijken nog nauwelijks durven te laten zien na zonsondergang. Ik denk niet dat dat het geval is in Monaco of Japan. Ik ken de reden. U ook ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 februari 2026 om 11:53.
Oud 7 februari 2026, 11:54   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze doet zich voor als een heldin maar de echte oorzaak durft ze niet te benoemen. De ongebreidelde ongecontroleerde immigratie van vele duizenden alleenstaande vnml moslim mannen. Dat is de reden vrouwen zich in vele wijken nog nauwelijks durven laten zien na zonsondergang. Ik denk niet dat dat het geval is in Monaco of Japan.
Idd, haar eigen islam-soortgenoten zijn vnl de oorzaak, maar dat zal te gênant geweest zijn om toe te geven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2026, 12:05   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd, haar eigen islam-soortgenoten zijn vnl de oorzaak, maar dat zal te gênant geweest zijn om toe te geven.
Een wat oudere blanke Cisman aanvallen is inderdaad een pak gebruikelijker geworden. Die moeten alles maar slikken.

En mocht ik J Holslag zijn ik diende klacht in voor seksuele intimidatie. Koekje van eigen deeg. Ze moet ook maar haar pollen thuishouden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 februari 2026 om 12:06.
Oud 7 februari 2026, 12:53   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alle gelovigen in de wereld zijn niet alleen gefrustreerd maar ook vol van remmingen en zijn dus neurotisch.
Oud 7 februari 2026, 12:55   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs al gaf ze dat toe, de VRT zou haar tegenspreken en cancelen.
Oud 9 februari 2026, 13:35   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelfs naar Kelly Pfaff en haar dochter werd al eens gefloten toen ze voorbij een werf wandelden......ook stootte ze ooit op een exhibitionist......

Ooit durfde zelfs iemand het aan om zijn hand op haar billen te leggen toen er een foto werd gemaakt.

Je zou voor minder nooit meer buitenkomen

Ik maakte nog veel erger mee als klein jongetje...moest altijd op de schoot gaan zitten van mijn tante en die duwde me dan altijd heel sterk tegen haar meer dan goed voorziene boezem.....Ik heb er nu nog nachtmerries van

https://www.hln.be/home/kelly-pfaff-...geer~adb88dac/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 februari 2026 om 13:39.
Oud 9 februari 2026, 13:42   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs naar Kelly Pfaff en haar dochter werd al eens gefloten toen ze voorbij een werf wandelden......ook stootte ze ooit op een exhibitionist......

Ooit durfde zelfs iemand het aan om zijn hand op haar billen te leggen toen er een foto werd gemaakt.

Je zou voor minder nooit meer buitenkomen

Ik maakte nog veel erger mee als klein jongetje...moest altijd op de schoot gaan zitten van mijn tante en die duwde me dan altijd heel sterk tegen haar meer dan goed voorziene boezem.....Ik heb er nu nog nachtmerries van

https://www.hln.be/home/kelly-pfaff-...geer~adb88dac/
Dat waren blinde bouwvakkers.
Oud 9 februari 2026, 22:11   #10
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

De Methodes van de Pulphelden – Samengevat

Durven afgaan

De held durft te verschijnen, ook al is hij beschaamd of verlegen.

Afgaan is geen falen; het is een teken van moed en aanwezigheid.

Rood-wit-moment: schaamte vermengd met lef.

Blijven proberen ondanks obstakels

Obstakels zijn letterlijk (struikelen, rug breken) of symbolisch (dynastieën eindigen, eigen falen).

De kracht zit in handelen, niet in het resultaat.

Subtiel en onzichtbaar spelen

Omkoping, invloed uitoefenen of strategie gebruiken zonder spektakel.

Kracht via het onzichtbare, een stille manier van domineren of overleven.

Reliability vs. heroisme

Betrouwbare types (“Volvo”) zijn veilig maar vaak niet spectaculair genoeg.

Degelijkheid kan bewonderd worden, maar voor pulpheldendom is er meer nodig: chaos, rood-wit, lef.

Geen zwart-wit, altijd rood-wit

De wereld van de pulphelden kent nuance: geen puur goed of kwaad.

Falen, blozen, struikelen: allemaal onderdeel van een levendig, menselijk palet.

Het einde accepteren

Dynastieën kunnen instorten, helden kunnen breken.

Soms is stilte en acceptatie krachtiger dan reflectie op wonden.

Einde is eenvoudig, eerlijk en soms pijnlijk: de codex accepteert het.

Kortom: de pulphelden handelen, falen, blozen, beïnvloeden stilletjes en overleven door lef en nuance.
Het is een mix van chaos, durf, strategie en menselijkheid — geen glorie, wel aanwezigheid.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2026, 00:04   #11
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eenvoud; dat draagt de pulpheld uit in een complexe wereld.

https://www.youtube.com/watch?v=1c79...&start_radio=1

Pffft. Neen, zwart-wit. Degelijkheid, de "Volvo".

Er moet een soort van afgang zijn. Een gevoel voor humor. 1 of andere kwelling of gestoordheid. Afbetalen. Omkopen. Een rode kop.

"Dit is niet leuk; het doet pijn."

Lef komt in allerlei degradaties.
Oud 10 februari 2026, 00:42   #12
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een andere soort pulpheld; zelfs zwaar beschadigd en vol met pijn vecht op volle kracht. Een "Volvo"; zo zwart-wit. Ja, degelijk doet zijn werk maar er is geen "ongemak". Dit kan voor een makkelijke wereld; maar geen post-industriële maatschappij.

We laten allerlei Jokers en Banes los op de massa. Maar er komt alleen meer gestoordheid uit voort. Geen eenvoud.
Oud 10 februari 2026, 00:52   #13
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=DSCjq5TmVMk

"Je kan naar de gevangenis gaan om te praten."

Zo'n soort pulpheld. "Zucht..."

Schande en schaamte is deel van het spel. Dit doet pijn...
Oud 10 februari 2026, 01:00   #14
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Your boy 'll not forgive you."

https://www.youtube.com/watch?v=3eo4mMz2UaQ
Oud 10 februari 2026, 01:44   #15
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoho; zucht. Eindelijk eenvoud.

https://www.youtube.com/watch?v=HFsA...&start_radio=1

Ze willen een pulpheld, ze kunnen er 1 krijgen. Ik krijg een niesaanval.
Oud 10 februari 2026, 02:08   #16
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De scherpste intellectuele geest afgemaakt. Door een storm van Zweden. Een zware longontsteking.

https://www.youtube.com/watch?v=BGHl...&start_radio=1

Ze is wel koekenrond. Je hebt wel goed gekozen! Geen scherpe geesten, daar hebben we de massale import van moslims voor. BSO!
Oud 10 februari 2026, 02:14   #17
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=-j3rL4QkUm0

Daar zijn we mee bezig tegenwoordig. "You reek of shit!" Wat Banes en Jokers.
Oud 11 februari 2026, 12:38   #18
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Waarom zou er überhaupt geen onveiligheidsgevoel mogen bestaan? Ik snap de obsessie daarmee niet. Zelfs een snotvalling is tegenwoordig een veiligheidsissue. Ik vind het eerder normaal dat het niet veilig is om naast een kanaal te lopen, dat het onveilig is in Brussel te midden van die bende arme paupers (of moslims, voor ze mij hier politieke correctheid verwijten), dat het onveilig is om 3 uur 's nachts in een donkere steeg (er is al genoeg lichtvervuiling).... Is onveiligheid niet gewoon een consequentie van het leven? Let gewoon een beetje op en doe normaal zou ik zo zeggen. Niemand gaat trouwens dood van eens een exhibitionist te zien, dat soort puriteinse kwezelarij is mij ook een raadsel. En neen, dit is geen pleidooi voor vrouwonvriendelijkheid, hoffelijkheid is een mannelijke deugd. Maar de maatschappij is gvd geen speeltuin maar de harde werkelijkheid.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2026, 14:10   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Waarom zou er überhaupt geen onveiligheidsgevoel mogen bestaan? Ik snap de obsessie daarmee niet. Zelfs een snotvalling is tegenwoordig een veiligheidsissue. Ik vind het eerder normaal dat het niet veilig is om naast een kanaal te lopen, dat het onveilig is in Brussel te midden van die bende arme paupers (of moslims, voor ze mij hier politieke correctheid verwijten), dat het onveilig is om 3 uur 's nachts in een donkere steeg (er is al genoeg lichtvervuiling).... Is onveiligheid niet gewoon een consequentie van het leven? Let gewoon een beetje op en doe normaal zou ik zo zeggen. Niemand gaat trouwens dood van eens een exhibitionist te zien, dat soort puriteinse kwezelarij is mij ook een raadsel. En neen, dit is geen pleidooi voor vrouwonvriendelijkheid, hoffelijkheid is een mannelijke deugd. Maar de maatschappij is gvd geen speeltuin maar de harde werkelijkheid.
Zo is dat. Onveiligheid is vooral een gevolg van waar en onder welke omstandigheden men zich ergens bevindt. Volgens mij is de kans dat men zich onveilig voelt in een donkere steeg in een gore buurt groter dan overdag in de stadsbibliotheek.

En inderdaad tegenwoordig lijken sommige vrouwen zelfs een drama te maken als ze eens zouden worden nagefloten wanneer ze langs een bouwwerf stappen. Nu denk ik eerlijk gezegd dat de tijd van de fluitende bouwvakkers ook puur nostalgie is geworden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 februari 2026 om 14:14.
Oud 16 februari 2026, 21:52   #20
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Door wie worden zowel mannen als vrouwen vermoord?
Zou het kunnen dat mannen zijn?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be