![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom spreek je niet, als je daar de kans toe krijgt ? Om dan achteraf hypocriet op een forum anoniem te meesmuilen dat Demir dit moet doen of dat moet doen ? |
|
|
|
|
|
|
#42 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar als partijvoorzitter moet hij maar naar één ding kijken, en dat is het belang van zijn partij. Een regering 'in lopende zaken' tot 2029 zou een catastrofe zijn zowel financieel als bestuurlijk. Waar hij dan nog mee de flak zou voor moeten ontvangen omdat de minister van begroting een vlaamse liberaal is. Geen interessante positionering dus voor Anders in die stammenstrijd van Laaouej en Bouchez. Citaat:
Bouchez heeft binnen zijn bevoegdheid iemand gekozen die nederlandsonkundig is, en HIJ zal daar de politieke gevolgen van moeten dragen. Dat is géén probleem van zijn coalitiepartners. Citaat:
We gaan toch aub niet leuteren op kinderniveau ? Uiteraard nam hij daar geen deel aan. Djeezes... Wat wel zo is, is dat Bouchez liever de centrum-rechtse N-VA erbij had dan niet. Veel interessanter voor hem omdat ze ook federaal samen besturen. Maar ook hier : niet naïef doen aub. Politiek is niet voor de 'onnozele kinderen'. Bouchez zag dat zelfs Les Engagés de eindeloze 'sur place' beu was en opschoof richting linkse coalitie zonder liberalen. Dat zou dus zijn eigen defenestratie betekenen. Dan is het tijd voor te ageren, zelf een move te doen en keuzes af te dwingen. En dat is wat hij gedaan heeft. Regel 1 in de politiek : 'eerst Oompje, dan Oompjes kinderen'. Al de rest is daaraan ondergeschikt. Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De complete taalwetgeving sinds de jaren '30 in alle Brusslese gemeenten en alle Waalse faciliteitengemeenten. Zelfs in de Vlaamse faciliteitengemeenten zijn er decennialang systematische overtredingen geweest (Sint-Genesius-Rode, Kraainem, Voeren).
|
|
|
#44 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door wagner.666 : 17 februari 2026 om 08:21. |
|||
|
|
|
|
|
#45 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 17 februari 2026 om 09:53. |
||||||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat weegt onnoemelijk veel meer door, dan N-VA te moeten laten vallen. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Komaan zeg...
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ging naar een NL talige school in Brussel en wij hadden Frans Engels en Duits.....slaagde je voor 1 van die vakken niet kon je het schudden. Ik heb geen weet iemand destijds zijn diploma zou hebben gekregen zonder enige grondige basiskennis van deze 3 talen. Eigenlijk hebben die Franstaligen dan 3 vakken minder of zijn die echt een pak dommer ?? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 februari 2026 om 11:14. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toen ik soldaat was in een 2-talige eenheid in Etterbeek, ondervond ik dat iedere week. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ken een huisarts in Bosvoorde. Geboren in Brussel, ongeveer 40 jaar. Een vriendelijke man, helemaal geen anti-Vlaamse racist. Spreekt noch verstaat een woord Nederlands. Als ik hem vroeg "wat drink je van mij?" keek hij me aan alsof ik van Mars kwam.
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2. Jij wil het over naiviteit hebben en dan kom je af met onnozeligheden als zouden ze 1,2 miljard besparen. Je bent precies de Sven Gatzen van deze wereld al vergeten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
A priori gaan poneren dat de brusselse regering dat niet gaat doen is even zinloos als datzelfde zeggen van de Vl, de federale of de Wl regering. |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In elk geval, ligt de uitdaging bij hem. Hij is minister van begroting. |
|
|
|
|
|
|
#55 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#56 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat gaat De Smedt doen met een Lalieux op huisvesting en een Laaouej op lokale besturen ?
|
|
|
#57 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De man zit al 25 jaar bij de Open VLD. Hij heeft ondertussen ook al 13 jaar mismeestering van de Brusselse fiscaliteit op zijn palmares staan en jij probeert ons hier wijs te maken dat hij uit ander hout gesneden is. Beetje serieus blijven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dat de begroting van het Brussels Gewest niet in evenwicht zal zijn in 2029? |
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Smedt zit op die stoel sinds oktober 2025 en er zijn gecorrigeerde tabellen waarmee men eindelijk een beleidsplan en een regeerakkoord kan maken. Lijkt me geen slecht begin, en hij heeft er de twee grote partijen MR en PS wel in mee gekregen. |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|