Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2026, 16:40   #1
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Meanwhile somewhere in France – verbouwen - wat spelen met mogelijkheden.

Ik heb het vroeger al eens gehad over de Franse wetgeving die veel mogelijkheden biedt.
Zo hebben gebouwen niet echt een 'bestemming' en mogen dus naar eigen noden worden aangepast.
Ook is er geen architect verplicht voor nieuwbouw of renovaties die binnen de 180m² vloeroppervlak worden gerealiseerd.
Ruimtes die geen 1,8 meter bedragen worden niet bij die 180m² gerekend. (bv: ruimte onder trappen, ..)

Bij onze aankoop hier hoort een atelier met een grondoppervlak van 72 m². Wat momenteel op plan staat heeft een
oppervlak van 145m², netjes binnen de limiet van 180m².

Nu, alles start uiteindelijk met een plan. Gezien ikzelf in het verleden al vrij veel met ruwbouw te maken heb gehad
en zelf een plan opmaken niks kost (buiten wat tijd) ben ik wat gaan experimenteren. Wat staat er ondertussen op plan?

Een hobbyruimte met hefbrug : 24m²
Een garage : 38m²
Inkomhal & toilet : 6,5m²
Badkamer& overloop: 10,5 m²
Keuken&eetkamer&salon: 30 m²
Toilet verdiep: 1,8 m²
Slaapkamer 1: 19m²
Bureau&hobby ruimte etage 2: 15,2m²

We hebben hier geen renovatieplicht, we kunnen dus alles zelf organiseren.
Centjes opzij zetten, bouwmaterialen aankopen en vervolgens de handen uit de mauwen steken.

We zijn ondertussen nog maar 65 jaar, we hebben dus nog alle tijd om nog eens opnieuw te beginnen.

Als we later aan de boerderij zelf beginnen kunnen we alvast in alle comfort 'in de tuin' wonen.

Oud 19 maart 2026, 08:00   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik heb het vroeger al eens gehad over de Franse wetgeving die veel mogelijkheden biedt.
Zo hebben gebouwen niet echt een 'bestemming' en mogen dus naar eigen noden worden aangepast.
We zijn twee zinnen ver en de onwaarheden komen alweer boven water...

Op deze site lezen we immers onder meer:

Citaat:
Vous êtes propriétaire d'un logement et souhaitez y installer un commerce. Vous avez une exploitation agricole et souhaitez en faire des bureaux. C'est ce que l'on appelle un changement de destination. Il existe différents types de destinations et sous-destinations.

U bent eigenaar van een woning en wilt er een bedrijf in vestigen. Je hebt een agrarisch bedrijf en wilt er kantoren van maken. Dit heet een bestemmingswijziging. Er zijn verschillende soorten bestemmingen en subbestemmingen.
Citaat:
En quoi consiste un changement de destination ?
Le changement de destination consiste ?* modifier l'affectation de tout ou partie d'un bâtiment. Par exemple, vous souhaitez transformer un commerce en habitation ou inversement.

Wat houdt een bestemmingswijziging in?
Bestemmingswijziging is het wijzigen van de bestemming van een geheel of een deel van een gebouw. U wilt bijvoorbeeld een bedrijf ombouwen tot een woning of andersom.
Tot zo ver dus de foute info aangaande "gebouwen hebben niet echt een bestemming en mogen dus naar eigen noden aangepast worden".

Citaat:
Ook is er geen architect verplicht voor nieuwbouw of renovaties die binnen de 180m² vloeroppervlak worden gerealiseerd.
Ruimtes die geen 1,8 meter bedragen worden niet bij die 180m² gerekend. (bv: ruimte onder trappen, ..)

Bij onze aankoop hier hoort een atelier met een grondoppervlak van 72 m². Wat momenteel op plan staat heeft een
oppervlak van 145m², netjes binnen de limiet van 180m².
Ik ga ze niet opsommen maar ik vind tientallen sites die het hebben over 150m2.

Citaat:
Nu, alles start uiteindelijk met een plan. Gezien ikzelf in het verleden al vrij veel met ruwbouw te maken heb gehad
en zelf een plan opmaken niks kost (buiten wat tijd) ben ik wat gaan experimenteren. Wat staat er ondertussen op plan?

Een hobbyruimte met hefbrug : 24m²
Een garage : 38m²
Inkomhal & toilet : 6,5m²
Badkamer& overloop: 10,5 m²
Keuken&eetkamer&salon: 30 m²
Toilet verdiep: 1,8 m²
Slaapkamer 1: 19m²
Bureau&hobby ruimte etage 2: 15,2m²

We hebben hier geen renovatieplicht, we kunnen dus alles zelf organiseren.
Centjes opzij zetten, bouwmaterialen aankopen en vervolgens de handen uit de mauwen steken.

We zijn ondertussen nog maar 65 jaar, we hebben dus nog alle tijd om nog eens opnieuw te beginnen.

Als we later aan de boerderij zelf beginnen kunnen we alvast in alle comfort 'in de tuin' wonen.
En dit lijkt mij toch wel wat complexer dan dat u doet uitschijnen.

Ik vind immers pagina's waar men het heeft over het toevoegen van 20m2 of 40m2. Voeg je meer toe ga je een architect moeten aannemen.

De regel van 150m2 (en dus niet uw 180m2) is voor gebouwen die kleiner zijn dan dat.
Is na de verbouwing uw garage niet groter dan 150m2 hoeft er geen architect aangesteld te worden maar als u meer dan 20m2 of 40m2 heeft toegevoegd moet er wel een bouwvergunning aangevraagd worden.
En als er structurele veranderingen plaats vinden (zoals het toevoegen van verdiepingen) is daarvoor ook een architect nodig.

Soit; uw verhaal "ik heb hier een garage van 72m2 en mag die zonder enige verplichting van mijnentwege ombouwen tot een woning van 150m2" is volgens mij een beetje met de haren getrokken.

Waarom geeft u ook geen enkele link in uw OP?

Moeten we u, voor de zoveelste keer, maar weer gewoon op uw woord geloven?

Laatst gewijzigd door BigF : 19 maart 2026 om 08:01.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2026, 10:28   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik ga niet heel internet afschuimen om na te gaan of de info van TS wel degelijk klopt.
Wel heb ik heel simpel even een vraag gesteld aan ChatGPT.
Mogelijk is die info niet helemaal correct maar het valt me toch op hoe zeer dit antwoord dwars tegenover de info in de OP staat...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vraag aan ChatGPT
ik woon in frankrijk. Bij mijn woning staat een vrijstaande garage van 70m2. Ik wil deze uitbreiden met een verdieping tot een totale vloeroppervlakte van 140m2. Daarna zou de garage als woning gaan dienen. Moet ik een bouwaanvraag indienen en/of een architect raadplegen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antwoord ChatGPT
Ja — in jouw situatie in Frankrijk heb je vrij zeker zowel een bouwaanvraag nodig als een architect. Ik leg het helder voor je uit:
????? 1. Heb je een bouwaanvraag nodig?
Ja.
Wat jij wilt doen is:

een extra verdieping bouwen (structurele uitbreiding)
de functie wijzigen van garage ? woning (changement de destination)
Beide vallen onder een permis de construire (volwaardige bouwvergunning), niet onder een simpele melding (déclaration préalable).
???? Dus: bouwaanvraag verplicht.

???? 2. Heb je een architect nodig?
Ook: ja, in de meeste gevallen.
In Frankrijk geldt:

Als de totale vloeroppervlakte (surface de plancher) meer dan 150 m² is ? architect verplicht
Jij gaat naar 140 m², dus nét onder de grens
MAAR ??
Er is een belangrijke nuance:
?? Omdat je:

structureel uitbreidt (extra verdieping)
en een functiewijziging doet naar woning
zal de gemeente bijna altijd plannen eisen (constructie, isolatie, indeling, etc.). In de praktijk wordt een architect of bouwkundig ontwerper dan sterk aangeraden — en soms indirect verplicht via de complexiteit.
???? Conclusie:

Wettelijk: mogelijk zonder architect (onder 150 m²)
Praktisch: architect sterk aanbevolen, en vaak onmisbaar om goedgekeurd te worden
??*? 3. Extra aandachtspunten
Je project raakt meerdere regels:
???? Bestemmingsplan (PLU)
Controleer het lokale PLU (Plan Local d’Urbanisme):
Mag een garage omgevormd worden tot woning?
Mag je een verdieping toevoegen?
Hoogte- en volumeregels?
???? Woonnormen
Een woning moet voldoen aan:
isolatie-eisen (RE2020)
minimale plafondhoogte
daglicht / ramen
ventilatie
???? Parkeerregels
Soms moet je parkeerplaatsen compenseren als je een garage omzet naar woning.
Oud 19 maart 2026, 10:36   #4
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

En nooit, maar dan ook echt nooit, duikt hier eens een duidelijke meanwhile op eh?

Nooit worden er bronnen vermeld, nooit worden er links gepost, altijd weer krijg je (als je gaat zoeken naar het waarheidsgehalte van de OP) onmiddellijk tientallen sites voor je neus die de beweringen in de OP tegenspreken...

Wat is er zo moeilijk aan een duidelijke Meanwhile?

"Ik ga dit doen en ik mag dat want de uitleg vind je op deze site"
"Ik moet niet dit of dat doen en waarom dat zo is lees je hier."

Is dat zo moeilijk?
Ik heb de indruk (en dat heb ik in wel meer draden van TS) dat hij dat bewust doet. Onvolledige en foutieve info verspreiden om reacties uit te lokken.
Om daarna te gaan mekkeren dat ieder zijn beweringen kan nakijken of om te gaan huilen dat hij gedemoniseerd wordt.

Mocht hij van in het begin gewoon degelijke info geven is dat allemaal niet nodig.
En zou hij, mochten er toch jonge koppeltjes zijn die een verhuis naar Frankrijk overwegen, die tenminste correcte info geven en alvast een richting meegeven in dewelke ze moeten gaan kijken voor correcte info.

Zo raar allemaal...

Laatst gewijzigd door BigF : 19 maart 2026 om 10:37.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2026, 11:21   #5
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zo raar allemaal...
In Frankrijk wordt de soep nooit zo warm gegeten als ze op tafel wordt gezet.
In België doet men er olie bij om het kookpunt nog te verhogen en blijft de soep op het vuur staan.

Niks raars aan. Het verschil in beide landen tussen theorie en praktijk.

Nog net naar de keuring geweest met de Renault5 (1985) Ruitenwisserblad beschadigd ... onbalans remmen achter ...
Herkeuring? Daar gaan we u niet mee lastigvallen ... kijk het eens na...
Oud 19 maart 2026, 16:08   #6
IJsboer
Eur. Commissievoorzitter

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt me heel vreemd om een huis te (ver)bouwen zonder architect. Het lijkt me vooral levensgevaarlijk.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2026, 15:30   #7
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Het lijkt me heel vreemd om een huis te (ver)bouwen zonder architect. Het lijkt me vooral levensgevaarlijk.
Zoals steeds is onvoldoende kennis gevaarlijk, maakt niet uit wat je doet, zelfs in een weide paddestoelen plukken.

Verder ...
De verplichting om een architect in te schakelen bestaat in België al sinds de ‘Wet van 1939’.

De boerderij hier is gebouwd in 1817 en pas een heel dikke 100 jaar later wordt een architect plots 'noodzakelijk'?
De boerderij hier is enkel met gezond boerenverstand gebouwd en ze zal er binnen honderd jaar nog steeds staan.

-------------------------------------

En dan typisch Belgisch ...

De bedoeling van de Vlaamse regering was goed: voor heel wat werken heb je vanaf 1 maart geen vergunning meer nodig.
Dat betekent minder papierwerk en tijdswinst voor verbouwers. Maar in de uitwerking van het Vrijstellingsbesluit is er iets
cruciaals misgegaan. “Elke link die stelt dat de medewerking van een architect verplicht is, is weg”,
weet Lannoo. Maar het
nieuwe Vrijstellingsbesluit neemt deze wet niet expliciet op, waardoor de verplichte medewerking van een architect vanaf
maart dreigt weg te vallen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 maart 2026 om 15:30.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2026, 06:45   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Frankrijk wordt de soep nooit zo warm gegeten als ze op tafel wordt gezet.
In België doet men er olie bij om het kookpunt nog te verhogen en blijft de soep op het vuur staan.

Niks raars aan. Het verschil in beide landen tussen theorie en praktijk.

Nog net naar de keuring geweest met de Renault5 (1985) Ruitenwisserblad beschadigd ... onbalans remmen achter ...
U begint een draad over verbouwingen waar u weer maar eens vanalles beweerd zonder dat op enige manier te staven.
Ik check uw beweringen en die blijken, voor zo ver ik info op internet vind, ofwel onvolledig te zijn ofwel gewoonweg niet te kloppen.
Ik vraag u achter deze tegenstrijdigheid tussen uw verklaringen en de info die voor iedereen beschikbaar is en u..... begint over autokeuringen.

Dat zegt genoeg zeker?
Oud 1 april 2026, 06:48   #9
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met andere woorden: in Frankrijk verspilt men pas echt uw geld.
Je betaalt er om naar de keuring te gaan en als uw auto niet in orde is (probleem met de remmen nog wel) stuurt men u zo gewoon terug de straat op.

Leuk om weten dat je in een land leeft waar blijkbaar auto's rondrijden die eigenlijk levensgevaarlijk zijn voor zowel de bestuurder, als voor (nog veel belangrijker) de onschuldige medeweggebruiker.

Maar dat zijn allemaal voordelen eh?
Oud 2 april 2026, 17:16   #10
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Met andere woorden: in Frankrijk verspilt men pas echt uw geld.
Je betaalt er om naar de keuring te gaan en als uw auto niet in orde is (probleem met de remmen nog wel) stuurt men u zo gewoon terug de straat op.

Leuk om weten dat je in een land leeft waar blijkbaar auto's rondrijden die eigenlijk levensgevaarlijk zijn voor zowel de bestuurder, als voor (nog veel belangrijker) de onschuldige medeweggebruiker.

Maar dat zijn allemaal voordelen eh?
Naïef Belgisch geleuter.
Autokeuring dient om echt gevaarlijke technische mankementen op te sporen.
Dit doet men hier in de autokeuring.
Wat men hier niet doet is mensen onnodig pesten voor ongevaarlijk onvolmaaktheden.

Wat je zelf ervaart als je met je wagen rijdt is belangrijker dan een autokeuring. Jaarlijks of tweejaarlijks dat maakt geen bal uit. Het staat ten andere op het keuringsverslag.
Technische staat op het moment van de keuring ... geen dag langer.
Oud 4 april 2026, 14:19   #11
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naïef Belgisch geleuter.
Autokeuring dient om echt gevaarlijke technische mankementen op te sporen.
Dit doet men hier in de autokeuring.
Oke, ik onthoud dat u niet goed werkende remmen geen gevaarlijk technisch mankement vindt.

Citaat:
Wat men hier niet doet is mensen onnodig pesten voor ongevaarlijk onvolmaaktheden.
Nogmaals: remmen die niet werken zoals het hoort zijn dus volgens u een "ongevaarlijke onvolmaaktheid".
Oke.

Citaat:
Wat je zelf ervaart als je met je wagen rijdt is belangrijker dan een autokeuring. Jaarlijks of tweejaarlijks dat maakt geen bal uit. Het staat ten andere op het keuringsverslag.
En jij gelooft dat iedereen merkt dat er iets mis is met de remmen?
Dat de gemiddelde bestuurder merkt dat er een verschil is in remkracht?

Citaat:
Technische staat op het moment van de keuring ... geen dag langer.
Dat is ook zo als je naar de dokter gaat. Als de de elektrische installatie van je woning laat keuren. Enz...

Maar kom: je bent er weer in geslaagd eens deftig af te dwalen.
Mijn vragen over je beweringen zijn blijkbaar redelijk lastig te beantwoorden.
Veel verder dan je eeuwige nietszeggende zever van "De soep wordt nooit zo heet gegeten..." kom je blijkbaar weer niet.
Ga je je beweringen ook nog staven ?

Of kan ik daar weer tot in de eeuwigheid op wachten?
Is het weer van "In Frankrijk gaat alles zoals JD denkt dat het moet gaan." of ga je nu eindelijk eens boter bij de vis geven?
Oud 4 april 2026, 14:32   #12
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals steeds is onvoldoende kennis gevaarlijk, maakt niet uit wat je doet, zelfs in een weide paddestoelen plukken.
We hadden al een autokeuring in een draad over (ver)bouwen, nu gaan we er ook nog maar eens paddestoelen bij sleuren.
Het kan niet op...

Citaat:
Verder ...
De verplichting om een architect in te schakelen bestaat in België al sinds de ‘Wet van 1939’.
En ik maar denken dat het in deze draad over de situatie in Frankrijk ging.

Citaat:
De boerderij hier is gebouwd in 1817 en pas een heel dikke 100 jaar later wordt een architect plots 'noodzakelijk'?
Of u al dan niet een bouwvergunning of architect nodig hebt staat volledig los van het bouwjaar van de woning. Ook in Frankrijk ja.

Citaat:
De boerderij hier is enkel met gezond boerenverstand gebouwd en ze zal er binnen honderd jaar nog steeds staan.
Dat is best mogelijk maar dat zegt niets over de wettelijke bepalingen.
Net als u: u zegt daar ook niets over. Waarschijnlijk omdat u in de OP de waarheid al meermaals met de haren hebt getrokken.

Simpele vraag Johan: kan je zwart op wit aantonen dat je beweringen in de OP kloppen of moet je schoorvoetend toegeven dat je hier en daar weer eens een beetje te positief bent geweest over de situatie in Frankrijk?

Heb je bv ondertussen al ontdekt dat gebouwen in Frankrijk (in tegenstelling tot wat jij beweert) wel degelijk een bestemming hebben en dat bestemmingswijzigingen ook in Frankrijk bestaan?
Oud 4 april 2026, 16:01   #13
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oke, ik onthoud dat u niet goed werkende remmen geen gevaarlijk technisch mankement vindt.
Beter lezen. Dat schreef ik niet.
Ik schreef dit: “Wat je zelf ervaart als je met je wagen rijdt is belangrijker dan een autokeuring.”

Als je met je wagen remt en alles werkt volgens wat je ervaart feilloos dan is er geen probleem.
Dat 1% verschil tussen groen en rood op het metertje van het keurstation dient enkel om centen uit uw zakken te halen. Goed lezen hé!
De onbalans mag veel groter zijn dan 1% maar er is steeds een kantelmoment tussen groen en rood.
Oud 4 april 2026, 16:05   #14
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
En jij gelooft dat iedereen merkt dat er iets mis is met de remmen?
Dat de gemiddelde bestuurder merkt dat er een verschil is in remkracht?
Men verondersteld van wel. Anders moet je alle wagens elke dag keuren.
Een gebrek kan elk moment optreden, ook één dag na de autokeuring.
Als je zelf één dag na een autokeuring merkt dat je wagen bij het remmen zich abnormaal gedraagt of rare geluiden maakt betekend dat niet dat je
daar een vol jaar mee kan blijven rondrijden.

Herstel uw wagen. Vertrouw niet op de datums van uw keuringsverslag.
Oud 4 april 2026, 16:09   #15
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:

Heb je bv ondertussen al ontdekt dat gebouwen in Frankrijk (in tegenstelling tot wat jij beweert) wel degelijk een bestemming hebben en dat bestemmingswijzigingen ook in Frankrijk bestaan?
Dat moet ik wel toegeven.. . De gebouwen hebben hier ook een bestemming.
Dat wat onder dak staat droog houden. Dat is het zo een beetje ..
Oud 4 april 2026, 16:16   #16
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Of u al dan niet een bouwvergunning of architect nodig hebt staat volledig los van het bouwjaar van de woning. Ook in Frankrijk ja.
Waarom moet een bouwvergunning door een architect worden aangevraagd?

Als onze poes een perfecte aanvraag voor een bouwvergunning zou kunnen indienen, waarom zou hij dat dan niet mogen?
Of is men bij de overheid zelf niet in staat om na te gaan of onze poes goed werk heeft geleverd?
Oud 4 april 2026, 17:02   #17
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter lezen. Dat schreef ik niet.
Ik schreef dit: “Wat je zelf ervaart als je met je wagen rijdt is belangrijker dan een autokeuring.”

Als je met je wagen remt en alles werkt volgens wat je ervaart feilloos dan is er geen probleem.
Dat 1% verschil tussen groen en rood op het metertje van het keurstation dient enkel om centen uit uw zakken te halen. Goed lezen hé!
De onbalans mag veel groter zijn dan 1% maar er is steeds een kantelmoment tussen groen en rood.
Mensenlief seg, wat een gezaag...
Dat is in België ook hoor, slimme...

Weet je niets beters?
Oud 4 april 2026, 17:04   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men verondersteld van wel. Anders moet je alle wagens elke dag keuren.
Een gebrek kan elk moment optreden, ook één dag na de autokeuring.
Als je zelf één dag na een autokeuring merkt dat je wagen bij het remmen zich abnormaal gedraagt of rare geluiden maakt betekend dat niet dat je
daar een vol jaar mee kan blijven rondrijden.

Herstel uw wagen. Vertrouw niet op de datums van uw keuringsverslag.
Er bestaan nu eenmaal mankementen die niet direct opgemerkt worden.
Je remmen kunnen goed werken terwijl ze toch op het punt staan compleet te falen.

En als je vindt dat je dat zelf allemaal maar moet merken: dan moet je tegen de autokeuring zijn.
En dus ook tegen de regelgeving in Frankrijk want ook daar moet je met je auto naar de (volgens jou volstrekt nutteloze) keuring.

Waar dus het verschil met België zit blijft een raadsel.
Oud 4 april 2026, 17:05   #19
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moet een bouwvergunning door een architect worden aangevraagd?
Wie zegt dat dat moet?

Citaat:
Als onze poes een perfecte aanvraag voor een bouwvergunning zou kunnen indienen, waarom zou hij dat dan niet mogen?
Geen idee maar ik heb een vermoeden dat jij het me gaat vertellen.

Citaat:
Of is men bij de overheid zelf niet in staat om na te gaan of onze poes goed werk heeft geleverd?
Wederom geen idee.
Net zoals ik geen idee heb waarom jij nu plots over je poes of over de koppeling bouwvergunning/architect begint...
Oud 7 april 2026, 20:47   #20
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Waar dus het verschil met België zit blijft een raadsel.
Voor eenzelfde situatie, een rode in België en een groene kaart in Frankrijk en jij ziet het verschil niet?
straf....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be