Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2026, 21:03   #31181
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Wat is toekomst hier, hé?!
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2026, 21:28   #31182
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

In de Middeleeuwen moest je altijd zeggen: "Ik ben de hooggeboren bagger beu."

In de moderne tijd moet je al beginnen te zeggen: "Ik ben de laag geboren bagger beu."

Waarom ben je altijd zo "chagrijnig"; beste man.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2026, 16:46   #31183
wagner.666
Europees Commissaris

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

We zijn terug vertrokken. waarschijnlijk ne Zweed die vervoer nodig had

Citaat:
Man gewond na gewelddadige carjacking in Brussel: slachtoffer met stomp voorwerp aangevallen
In de nacht van maandag op dinsdag is een man het slachtoffer geworden van een gewelddadige carjacking aan de Slachthuislaan in Brussel. De man verkeert niet in levensgevaar. Dat meldt de politiezone Brussel Hoofdstad/Elsene dinsdag aan belga.
https://www.hln.be/brussel/man-gewon...llen~af268cea/

album met afbeeldingen hosten

Citaat:
De politie van Brussel Hoofdstad/Elsene werd in de nacht van maandag op dinsdag omstreeks middernacht opgeroepen voor een gewelddadige diefstal in de Slachthuislaan in Brussel. Bij aankomst trof de politie een gewonde persoon aan die met een stomp voorwerp was aangevallen. De hulpdiensten werden onmiddellijk ingeschakeld, waarna het slachtoffer naar het ziekenhuis werd overgebracht. Volgens de eerste informatie verkeert de persoon niet in levensgevaar.

Het slachtoffer zou zijn aangevallen terwijl hij naar zijn auto liep. De dader(s) zouden de persoon hebben beroofd en vervolgens het voertuig hebben gestolen. Ter plaatse voerden de politiediensten de eerste onderzoeksdaden uit. Het parket werd op de hoogte gebracht en heeft bijkomende onderzoeksmaatregelen bevolen. Het onderzoek is momenteel nog lopende.

In het belang van het onderzoek wordt voorlopig geen verdere informatie vrijgegeven, aldus de politie.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2026, 16:31   #31184
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen...
https://www.v-nieuws.be/illegaal-bev...enover-agente/
In Mechelen heeft het Openbaar Ministerie een celstraf van acht maanden gevraagd voor een 36-jarige illegaal die openbare zedenschennis pleegde. De man haalde na een arrestatie zijn geslachtsdeel uit zijn broek en begon zichzelf te bevredigen in de richting van een agente. Hij kwam niet opdagen op de rechtszitting, meldt Belga.

De man werd op 29 maart 2025 opgepakt en naar de cellen van de politiezone Rivierenland in Mechelen gebracht. Toen een vrouwelijke agente de cel betrad om hem zijn rechten mee te delen, vroeg hij om in het Arabisch geholpen te worden. Terwijl de agente een vertaalapp op haar smartphone opstartte, ontblootte de man zich, toonde hij zijn erectie aan de agente en begon hij zichzelf seksueel te stimuleren.

De agente maakte meteen duidelijk dat dit gedrag ongepast was, waarop de man beweerde dat hij last had van jeuk en zich enkel wilde krabben. Het gaat om een illegaal: hij heeft geen wettelijk verblijfsrecht in ons land en geen gekende verblijfplaats. De procureur vorderde acht maanden effectieve celstraf.

Zowel de politiezone als de betrokken agente stelden zich burgerlijke partij. “Dit is de ultieme daad van vernedering voor een zeer jonge, vrouwelijke inspecteur. Ik vraag me af of dit ook gebeurd zou zijn mocht ze een man geweest zijn”, pleitte hun advocaat. De agente vorderde 950 euro schadevergoeding, de politiezone 650 euro.

Het vonnis volgt in mei, al is het onwaarschijnlijk dat dat de eventueel uitgesproken schadevergoeding zal betaald worden, noch dat er een effectieve straf van komt.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2026, 19:56   #31185
wagner.666
Europees Commissaris

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Jongeren of blonde zweden, Wij weten het, zij (de leiders van belziek) weten het maar het mag dus niet uitgesproken of geschreven worden.

Citaat:
Jongeren roven ketting van David (41) op metro in Brussel: “De woorden die ze riepen... Tóén wist ik waarom ze mij viseerden”
“Dat ze specifiek dat symbool nemen en die woorden gebruiken… Dat doet iets.” David (41), vader van twee kinderen uit Brussel, is op de metro in de hoofdstad door een groep jongeren belaagd, geslagen en beroofd van zijn gouden ketting. Het sieraad, een davidster, was een erfstuk van zijn overleden vader. “Ze riepen ‘Vuile Jood’. Er was duidelijk een antisemitisch motief”, stelt David, die nog een andere reden ziet waarom de daders alleen maar in de ketting interesse hadden.

https://www.hln.be/brussel/jongeren-...rden~a7386b8d/

Citaat:
Jongeren roven ketting van David (41) op metro in Brussel: “De woorden die ze riepen... Tóén wist ik waarom ze mij viseerden”
“Dat ze specifiek dat symbool nemen en die woorden gebruiken… Dat doet iets.” David (41), vader van twee kinderen uit Brussel, is op de metro in de hoofdstad door een groep jongeren belaagd, geslagen en beroofd van zijn gouden ketting. Het sieraad, een davidster, was een erfstuk van zijn overleden vader. “Ze riepen ‘Vuile Jood’. Er was duidelijk een antisemitisch motief”, stelt David, die nog een andere reden ziet waarom de daders alleen maar in de ketting interesse hadden.

De feiten speelden zich vrijdagavond rond 22.50 uur af tussen metrostations IJzer en Rogier, toen David na een lange dag de metro naar huis nam. Door de warmte had hij enkele knopen van zijn hemd openstaan, waardoor zijn ketting zichtbaar was.

David, die in Brussel werd geboren en er al zijn hele leven woont, was onderweg met de metro toen enkele jongeren hem aanspraken om de weg te vragen. Maar al snel werd duidelijk dat ze andere intenties hadden. “Plots stonden er meerdere jongeren rond mij. Ik kreeg slagen en werd naar de grond geduwd”, vertelt hij. Door de klappen verloor David zijn bril, waardoor hij nauwelijks nog iets kon zien.

Portefeuille en gsm n?*ét gestolen
Wat David vooral bijblijft, zijn de woorden van de daders. “Ze riepen in het Arabisch en ik hoorde duidelijk ‘Vuile Yaoudi’. Ze noemden me ‘Vuile Jood’. Op dat moment besefte ik dat het niet echt om een diefstal ging, maar dat ze me bewust viseerden. Er was duidelijk een antisemitisch motief.”
Zijn vermoeden wordt versterkt door wat de daders n?*ét deden. “Ze hadden alle tijd om mijn portefeuille, mijn gsm en mijn contant geld te nemen. Maar ze hebben enkel mijn ketting afgerukt”, zegt David.

Die ketting had voor hem vooral emotionele waarde. “Ze zit al bijna 30 jaar in de familie. Mijn vader heeft ze gedragen. Dat is wat ze mij echt hebben afgenomen. Het gaat me niet om het object, maar de emotionele betekenis die erachter zit.”
Volgens David is het bovendien niet eens zeker dat de ketting een grote geldwaarde heeft. “Ze konden onmogelijk weten of het echt goud was. Het is een klein en licht sieraad. Voor mij is ze alleszins onbetaalbaar. In plaats van op het perron aan metrostation IJzer mijn bril op te rapen, ging ik achter de dieven aan om mijn ketting terug te krijgen. Ik zag geen steek, maar wilde dat juweel echt terug. Dat is helaas net niet gelukt.”
De aanval laat David niet alleen fysiek, maar vooral ook mentaal niet los. “Het besef van wat ik had meegemaakt, kwam pas later. Je voelt je plots heel kwetsbaar. Dit raakt iets groters. Mijn vader heeft zich tijdens de oorlog moeten verstoppen. En nu, zoveel jaar later, moet ik me afvragen of ik nog zichtbaar een davidster kan dragen? Dat is beangstigend.”

Ook heel solidaire mensen
Tegelijk benadrukt hij dat hij geen hele groepen wil stigmatiseren. “Ik heb enorm veel steun gekregen, ook van mensen met een moslimachtergrond. De meeste mensen zijn gewoon heel solidair. Maar dit incident baart me wel zorgen. Het voelt niet als toeval. Dat ze specifiek dat symbool nemen en die woorden gebruiken… Dat doet iets.”

David diende klacht in en hoopt dat een analyse van de camerabeelden uit de metro en het station iets oplevert. Hij wil in de eerste plaats zijn ketting terugvinden. “Misschien duikt ze ergens op bij een juwelier of online.”
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be