![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zulke grootse plannen kunt gij nooit verwezenlijken. Laat dat liever over aan Wolfgang Meister. Hij alleen kan dat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Er is maar 1 stelregel in de politiek : geloof nooit zomaar een politieker ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een politiek motief kan ook in orde zijn. Zoals in dit geval. Het sparen van mensenlevens en het ontwarren van de verkeersknoop lijken me zeer valabele motieven. En economisch? Trager rijden is goed voor de portemonnee van de burger. Wat is daar fout mee? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weete wat een achterhaalde snelheidsnorm is ? 120 op de autostrade, dat is achterhaald, zowat alle wagens kunnen met gemak een veilige snelheid bereiken van 140 km, met bepaalde wagens kan je zelf makkelijk en veilig 160 rijden, (snelheidsindex banden, ophanging, remsysteem enz... ) Als ik hier zo rondcruiz tegen 130 a 140 met ne redelijk goeie auto die voorzien is qua ophanging , banden, aandrijving enz... om hogere snelheden te halen, dan zie ik hier zotten en dat noem ik dan wel zotten, me voorbijschieten met een klein autoke tegen 160 a 170 per uur en soms zelfs harder, die autokes zijn daar dus niet op voorzien, als ge op dunne bandekes met zo'n pluimke zonder goeien downforce een serieus remmanouvre moet uitvoeren, dan zijde passé. Het komt er hem telkens op neer de beperkingen van uw voertuig te kennen en vooral ook uw eigen beperkingen te kennen, kijk als ik mij moe voel, dan stop ik en da ga ik wa maffen of een wandelingske doen en dan doe ik daarna verder met kilometervreten, ik ga nie gelijk ne zombie achter mijn stuur hangen om mij tegen 160 op nen brugpeiler te katapulteren om ergens op tijd te zijn. Dat er een wetgeving van doen is, akkoord, maar die wetgeving is totaal gepaseerd, 120 op een drievaksbaan die continue verlicht is, komaan jongens, op een circuit rijden ze twee keer zo hard zonder verlichting en met een rijvak minder... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen rijden er hun jaarlijks de kop in met hune velo, ? hoeveel mensen donderen er jaarlijks van een trapke met 3 sporten en breken rug of nek ? hoeveel mensen donderen van hun eigen keldertrap hun dood tegemoet ? Hoeveel idiooten snijden er jaarlijks per maleur hun slagadder over met een mes, glas of kettingzaag of slijpschijf... Kortom verbied alles, alles kan mogelijks uw dood betekenen... En Snelheid dood niet, het is de manier waarop je tot stilstand komt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw premissen zijn misschien juist: de wagens kunnen sneller en hebben een paar veiligheidssystemen erbij (airbags-gordijnen-kreukelzones-ABS etc. etc.) Maar uw conclusie klopt niet. Je vergeet immers twee factoren in rekening te brengen: 1/het menselijk kunnen (niet meegeëvolueerd met de snellere autos) 2/de situatie op de weg verslechterde, zodat snelheden (die de auto's aankunnen) niet meer adequaat en veilig zijn. Voor de auto's is er geen probleem, dat klopt, maar de bestuurders en de omstandigheden laten de oude snelheden niet langer toe. Citaat:
Trek nu de redenering door. Vervang 130-140 (wat een overtreding is!) door 100-110 en de 'zotte snelheden' 160-170 door 110-120 en de identieke redenering gaat op (behalve dat jij nu in de (té) snelle wagen zit........... Verschil: grotere reactietijd-minder kans op ongeval. Citaat:
Bouw volgens mijn plan de beperkingen in dewagens in en klaar komt Kees. Al die zever wordt dan onnodig. Citaat:
Op zijn minst tijdens de spits. Ik zou nog vallen in flexibele reglementen ('s nachts op lege baan b.v. iets sneller) maar overdag is 120 gewoon niet aangepast en misdadig.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is 't simpel.
Wie zich wil aan het reglement houden heeft geen bezwaar tegen auto's die niet anders kunnen. Wie daartegen protesteert is een potentiële misdadiger. Bovendien is het verkeer zodanig geëvolueerd dat zelfs de oude snelheidsnormen niet langer adequaat zijn (te druk-teveel ongevallen) Probleem: de kortzichtigheid en ingesleten slechte gewoontes van het individu. Oplossing: enkel materiaal toestaan dat voldoet aan de (eventueel nieuwe) normen.
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De SPa heeft geld nodig dat is meer dan duidelijk... de norm is gesteld ! Nultolerantie !
Tiens, dat is heel bizar... Moesten ze nu ook het jeugdsanctierecht en de criminaliteit eens echt aanpakken... maar ja dat brengt geen geld op zeker ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Je kan inderdaad natuurlijk altijd wachten tot de baan vrij is, maar eer je dan tegoei opgetrokken bent, kan de volgende tegenligger al afkomen. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij lijkt me niet vaak op de baan te komen anders zou je wel anders praten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bij het draaien komt mijnheer doodleuk naar uiterst rechts zodat bibi op het trotoir kan gaan rijden. Al een geluk dat er geen fietsers in de buurt waren en dat mijn auto niet al te laag is. Verder geen opmerkingen over mijnheer, hij reedt op de ring waar je 90 mag, slechts 70-80, maar kostte mij wel bijna schade aan de auto en kon, mochten er fietsers in de buurt zijn, zelfs verantwoordelijk zijn geweest voor gekwetsten. Als ik jouw redenering moet doortrekken, mag mijnheer dus niet meer autorijden? Hij is namelijk gevaarlijker dan iemand die op dezelfde plek 100-110 rijdt, maar anderen niet bijna van de baan ramt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Vlaanderen onafhankelijk.
Ik merk dat je argumenten op zijn:
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer je mij een maffe redenering in de schoenen te schuiven? Ik beweer nergens dat traag rijden de oplossing is voor alle verkeersproblemen. 't Zal wel een slok op een borrel schelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben de indruk dat er veel hun rijbewijs hebben gekregen, geschoten of gevist op de kermis of gewoon verdient op de achterbank !! De slechtste chauffeur van België heeft dat een paar manden geleden duidelijk bewezen op VTM (soms lachwekkend, maar soms om woedend van te worden van zoveel onkunde !) Die personen moesten ze allemaal hun rijbewijs afgenomen hebben door zoveel onkunde !! Dat zijn gevaren op de baan !! Een groot gevaar zijn nog eens die kleine autotjes die amper 40 km/u halen waarvoor zelfs geen rijbewijs nodig is (dacht ik) maar die met onaangepaste snelheid zich wel in het verkeer gaan begeven !! Dat is om miserie vragen !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 29 april 2005 om 06:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() We betalen nu ook al voor elke km te veel hoor.
Want met die huidige hoge bezineprijzen is ne km teveel rijden wel erg kostelijk aan het worden.... Ge kunt beter de kortste weg nemen tegenwoordig..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |