Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hoe is uw houding tov het Vlaams-Nationalisme en het Nazisme?
Ik ben Flamingant en heb sympathie voor het Nazisme. 4 6,67%
Ik ben Flamingant en heb GEEN sympathie voor het Nazisme. 42 70,00%
Ik ben GEEN Flamingant en vind dat Flaminganten Nazi's zijn. 7 11,67%
Ik ben GEEN Flamingant en vind dat Flaminganten GEEN Nazi's zijn. 7 11,67%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2005, 10:05   #121
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mister Hilter
Gij zijt een maat van egidius die heeft ook zo'n waanideen over propaganda op school, zoals ik hem antwoorde zal ik u antwoorden, dit zal misschien het geval zijn in uw regime maar in Belgie is het onderwijs nog steeds vrij.
Belgisch onderwijs vrij .
Dat is het grootste eufemisme dat ik ooit over die paarse propagandamolen gehoord heb. Zielig dat die kinderen niet zelf doorhebben hoezeer ze geconditioneerd worden om mee te draaien in het belgische apparaat.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 10:07   #122
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En wat bedoel jij dan wel met 'het onderwijs is hier nog steeds vrij'?

Dat de 'Belgische geschiedenis' die wij al in de lagere school te slikken kregen klopte met de werkelijkheid?
Way to go, knuppel!

Ik zou wel graag eens weten of hij echt alles geloofd van die belgische 'vaderlandSSche geschiedenis" die hij (of zij) op school leert...
Oud 10 mei 2005, 10:08   #123
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
En uw beschuldigingen ("gefrustreerd pubertje") kunnen dan wel door de beugel zeker? We weten al langer dat het onderwerp dat Hilter aankaart, zeer gevoelig ligt bij de flaminganten. Het is hun zwakke plek, en daar moeten we op mikken.
Inderdaad, Yanneman... JIJ weet dat al langer. Nu alleen nog de flaminganten ervan overtuigen dat ze houden van het onderwerp van hitler. Overtuig ons om nazi's te worden, en dan krijg je mss nog gelijk.
Oud 10 mei 2005, 10:11   #124
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Gucht is een Vlaams-nationalist.
Als de gucht een vlaams nationalist is, dan ben jij de enige overlevende belgisch nationalist, vrees ik...
Oud 10 mei 2005, 12:37   #125
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Gucht is een Vlaams-nationalist.
Met uitspraken die nogal sterk lijken op die van LeopoldIII in de oorlog van 14-18....

Alleen had Leopold het over de Joden en de Gucht over....zichzelf.
Oud 10 mei 2005, 14:11   #126
belge-belg
Burger

belge-belg's schermafbeelding

Standaard

Ik snap niet goed het nut van deze discussie. Het is toch algemeen geweten dat de vlaamse bewegin een nazistisch verleden heeft en dat vele flaminganten daar nog altijd mee dwepen? Natuurlijk proberen ze dat te ontkennen, maar de publieke opinie weet wel beter. BELGIE UNITAIR MAKEN, en het zal snel gedaan zijn met die flamingantenleugens!
belge-belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 14:26   #127
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

belge-belg? Ontbreekt hier niet "Der Belgier" of zoiets? Of gaat u discrimineren?

Citaat:
Ik snap niet goed het nut van deze discussie.
Dat overkomt u wel vaker blijkbaar. Erg hé!

Citaat:
Het is toch algemeen geweten dat de vlaamse bewegin een nazistisch verleden heeft en dat vele flaminganten daar nog altijd mee dwepen? Natuurlijk proberen ze dat te ontkennen, maar de publieke opinie weet wel beter. BELGIE UNITAIR MAKEN, en het zal snel gedaan zijn met die flamingantenleugens!
Geeeeeeeeeeeeeuw....

Egidus

Laatst gewijzigd door Egidius : 10 mei 2005 om 14:28.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 14:31   #128
belge-belg
Burger

belge-belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
belge-belg? Ontbreekt hier niet "Der Belgier" of zoiets? Of gaat u discrimineren?
Ik woon in Bruxelles, het prachtige kloppend hart van de unitaire belgische monarchie! Tweetaligheid is mijn tweede natuur.

Citaat:
Dat overkomt u wel vaker blijkbaar. Erg hé!
Geeeeeeeeeeeeeuw....
Egidus
En het overkomt flaminganten wel meer dat ze geen enkel argument aanhalen voor hun belachelijke beweringen. Je bent gewoonweg blind voor de pracht van een unitair belgie, vrij van alle communautaire problemen en fascistische flamingantengroeperingen.
belge-belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 14:38   #129
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belge-belg
Ik snap niet goed het nut van deze discussie. Het is toch algemeen geweten dat de vlaamse bewegin een nazistisch verleden heeft en dat vele flaminganten daar nog altijd mee dwepen? Natuurlijk proberen ze dat te ontkennen, maar de publieke opinie weet wel beter. BELGIE UNITAIR MAKEN, en het zal snel gedaan zijn met die flamingantenleugens!
Een belangrijke vraag hierin is?

Wie van jullie belgen heeft WO 2 meegemaakt???????

Wie deze oorlog niet heeft meegemaakt kan dan ook niet begrijpen hoe en waarom mensen hebben kunnen samenwerken met de Duitse bezettingsmacht.

Er spelen zoveel factoren mee, waarom iemand kan en of wil samenwerken met de vijand.

1)Sommige doen het uit egoisme en omdat het dus in hun voordeel is.

2) anderen doen het omdat ze niet anders durfden, dus uit angst

3) nog andere hadden wellicht gedacht dat de duitsers zeer lang aan de macht zouden blijven en dus samenwerken op lange termijn beter was dan tegenwerken.

4) anderen vonden zich meer thuis bij duitsers dan bij franstaligen.want het was kiezen tussen de franstalige of duitse overheersing, dus zoveel verschil was er niet.

5) Nog andere zagen in de duitse bezetting om grote kans om de franse overheersing in vlaanderen te verwijderen.

6) nog andere waren in overtuiging dat de duitsers goed waren

dus er zijn vele factoren waarom iemand zou kunnen samenwerken met een bezettingsmacht.
Ook moet men weten dat vele wreedheden van de duitsers tegenover de joden en anderen nog niet helemaal gekend waren.Men wist wel dat er iets verkeerd aan de hand was en dat de duitsers dood en vernieling brachten maar dit is in elke oorlog zo.
En voor hetzelfde geld had hitler misschien WO 2 evenzeer kunnen winnen als hij bepaalde tactische fouten niet had gemaakt en dan waren vlamingen die samenwerkten met de duitsers er beter door geworden.

En als we zo gaan beginnen kunnen we ook zeggen toen napoleon aan zijn veroveringstocht begon er ook vele franstaligen met dit monster hebben samengewerkt en zeker als het in hun voordeel uit kwam.

dus ik denk niet dat we elke flamingant moeten bestempelen als iemand die voor het nazisme is.Dat is net hetzelfde zeggen dat elke allochtoon een crimineel is, vind ik.
En ik blijf er bij dat als vlamingen en franstaligen niet met mekander meer kunnen samenwerken dat splitsing van belgië het beste is.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 15:06   #130
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik woon in Bruxelles, het prachtige kloppend hart van de unitaire belgische monarchie! Tweetaligheid is mijn tweede natuur.
Met uw intieme zieleroerselen hebben wij hier geen uitstaans, gelieve dat voor uzelf te houden.

Citaat:
En het overkomt flaminganten wel meer dat ze geen enkel argument aanhalen voor hun belachelijke beweringen. Je bent gewoonweg blind voor de pracht van een unitair belgie, vrij van alle communautaire problemen en fascistische flamingantengroeperingen.
Geeeeeeeeeeeeeeeuw...

Egidius
Oud 10 mei 2005, 15:07   #131
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
dus ik denk niet dat we elke flamingant moeten bestempelen als iemand die voor het nazisme is.
Don't feed the troll, please...

Egidius
Oud 10 mei 2005, 15:57   #132
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mister Hilter
lacht het maar weg jongen lacht het maar weg zoals je dat met alles doet, net zoals jullie collaboratie en nazi erfenis weglachen!!
AI NEE TOCH!!!!
Als u een bepaalde achtergrond in geschiedenis hebt moet u toch ooit van Jacob van Maerlant hebben gehoord? Mijn erfenis komt van hem, niet nazis.
Nootje: vergeet Leon Degrelle niet, dat was een belgicist, een nazi, en een collaborateur.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 15:59   #133
van Maerlant

Standaard

Citaat:

De pot verwijt de ketel...
Geeeeeuuuuuuw.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 10 mei 2005, 16:00   #134
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Luister kerel, ik sta in mijn sociale kring bekend als Flamigant, en als verstokte anti-nazi. Vreemd he?

Oud 10 mei 2005, 16:02   #135
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Luister kerel, ik sta in mijn sociale kring bekend als Flamigant, en als verstokte anti-nazi. Vreemd he?
VM, jongen, het wordt genant zoals ge u zit uit te sloven. Stop toch eens met die trollen te voeden...

Egidius
Oud 10 mei 2005, 16:05   #136
van Maerlant

Standaard

Citaat:
VM, jongen, het wordt genant zoals ge u zit uit te sloven. Stop toch eens met die trollen te voeden...

Egidius
Kwetst het u niet telkens vergeleken te worden met de grootste misdadigers uit de geschiedenis van deze wereld?

Oud 10 mei 2005, 16:10   #137
Egidius

Standaard

Citaat:
Kwetst het u niet telkens vergeleken te worden met de grootste misdadigers uit de geschiedenis van deze wereld?
Politiek is geen emotionele sector. Elke keer als ik zoiets lees of hoor, zie ik dat als een louter techniekje, een wapen in een woordenstrijd. Het glijdt van me af als heet water in een douche en dan de riool in, waar het thuis hoort. Als je je begint te verdedigen, geef je aan dat je niet gezien hebt dat het maar een truuk is, en krijgen ze macht over jou. Door er op in te gaan, beloon je de oneerlijkheid. Hoe meer je je verdedigt, hoe interessanter je wordt en hoe harder ze het zullen herhalen.

Sorry voor het psycho-lesje hoor, maar ik kon het niet meer aanzien.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 10 mei 2005 om 16:12.
Oud 10 mei 2005, 16:14   #138
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Politiek is geen emotionele sector. Elke keer als ik zoiets lees of hoor, zie ik dat als een louter techniekje, een wapen in een woordenstrijd. Het glijdt van me af als heet water in een douche en dan de riool in, waar het thuis hoort. Als je je begint te verdedigen, geef je aan dat je niet gezien hebt dat het maar een truuk is, en krijgen ze macht over jou. Door er op in te gaan, beloon je de oneerlijkheid. Hoe meer je je verdedigt, hoe interessanter je wordt en hoe harder ze het zullen herhalen.

Sorry voor het psycho-lesje hoor, maar ik kon het niet meer aanzien.

Egidius
Misschien hebt u gelijk. Ik zal ze dan maar negeren vanaf nu.

Oud 10 mei 2005, 16:17   #139
Egidius

Standaard

Citaat:
Misschien hebt u gelijk. Ik zal ze dan maar negeren vanaf nu.
Hé, tweede NVA-zieltje gered vandaag!

Egidius
Oud 10 mei 2005, 16:50   #140
Haider
Banneling

Haider's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Inderdaad, EN JE VERVALST DEZE HELE PEILING.

Ik wist niet dat je een Flamingant was Yann???
Ik wist ook niet dat je sympathie koesterde voor het Nazi-Regime???

Je probeert om de Vlamingen zwart te maken, met LEUGENS EN BEDROG.

[size=4]OPMERKING:Yann, die noch flamingant, noch nazi is, stemde in deze peiling "als flamingant op het Nazisme." Deze keuze moet dus afgetrokken worden van het geheel, aangezien ze enkel bedoeld is om de vlamignen zwart te maken.[/size]
Maak u niet druk aan de blauwbloedige debielen van de B.U.B. Het is een groupuscule die niemand serieus neemt en in feite een karakatuur is van zichzelf. Gelieve aan zulke circus-toestanden géén aandacht te besteden.
Haider is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be