![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik herinner me nog dat het VB als reactie op het stemmenronselen van de franstaligen in b-h-v ook een lijst in henegouwen indiende. Daar stonden allemaal kandidaten uit héél vlaanderen op. Dus blijkbaar is het toch mogelijk om eender wie ... eender waar te laten opkomen. Dus vraag ik me af waarom de franstaligen zo tegen die splitsing zijn. Ze kunnen dus wel degelijk opkomen in halle en vilvoorde. Maar het probleem zal zijn dat ze dan niet met figuren kunnen opkomen die elders ( pakweg in brussel) al een lijst trekken. Of zie ik het hier verkeerd?
Laatst gewijzigd door ilfalco : 12 mei 2005 om 12:29. |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Ik denk dat men op voor die lijst in Henegouwen wel zijn domicilie moest veranderen. Ben dat niet zeker.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Ja dat is best mogelijk, alleen is het zo dat wanneer iemand van die lijst verkozen wordt, hij binnen een x aantal tijd moet verhuizen naar de regio waar hij verkozen is.
En men kan enkel op één lijst opkomen dus niet in twee regio's
Laatst gewijzigd door BCD : 12 mei 2005 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor de Vlaamse kiesarrondissementen is BHV al gesplitst en dienen de franstaligen heel correct een eigen lijst in, in Halle-Vilvoorde. Duidelijk zo? Egidius |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Dat weet ik wel , maar feit is dat men dus wel degelijk op de PS kan stemmen als die partij een lijst kan indienen in vlaams brabant. het probleem zal dan zijn dat men moeilijker aan een zetel geraakt...
|
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() indien Halle-Vilvoorde een kieskring zou zijn, dan kan pakweg de MR nog altijd een lijst indienen in dat kiesarrondissement, maar dat zou dan niet meer worden bijgeteld bij Brussel, zoals het momenteel wel het geval is, aangezien we nu met een kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde zitten. Ik weet niet hoeveel stemmenverschil het is, maar dat scheelt hem toch wel in 200.000 kiezers geloof ik die al dan niet worden bijgeteld bij brussel.
correct me if i'm wrong... |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat het om meer of minder stemmen gaat maar om Vlaanderen's grenzen. Het enige dat Belgique nog enigszins tegenhoudt om uiteen te vallen is het feit dat Vlaanderen nog via die kieskring aan Bruxelles vasthangt.
Of andersom. Bruxelles aan Vlaanderen.