![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Speelpleinen in Antwerpen zijn eigendom van marocanen vragen 1 euro aan antwerpse kinderen de prijs valt nogal mee zodus wij mogen heel blij zijn . Ik hoop dat marocanen woord houden en de prijs zo houden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Er is inderdaad dit problematisch gedrag van meestal marrokkaanse jongeren om, en zeker als ze in groep zijn, een territorium af te bakenen. Dit leidt geregeld tot vechtpartijen met andere allochtone groepen en aframmelingen van autochtonen.
Maar dat ze geld vragen is nieuw! eer je tot zo'n uitspraak komt, moet je bewijzen voorleggen, een pv bv of iets in die aard. Want die beschuldiging van uw kant uit is heel zwaar: als dit waar is, betekent het dat er een hogere niveau van criminalisering bereikt is, zoiets als de meer georganiseerde maffia. Pubers die maffia beginnen te spelen is heel gevaarlijk. Dit wijst erop dat zij zich een 'staat' wanen. Want alleen een staat heeft het recht om mensen op gedwongen basis geld te ontfutselen. Zij eigenen zich rechten toe waar zij zich totaal niet op mogen beroepen. Dit wordt supergevaarlijk want jongeren die met zo'n mentaliteit opgroeien... Laatst gewijzigd door styllo_ben : 20 mei 2005 om 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Ja, een beetje meer concrete bewijzen zouden wel nuttig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, als ze die jongeren werk zouden aanbieden, of ook zelfs maar de kleinste kans op werk en een degelijk sociaal vangnet, dan zou men daar geen problemen hebben...
Wie niet luistert zal moeten voelen zeker?
![]() |
#5 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En dat "werk" alweer de oplossing is voor alles. Nu ja, allemaal afhankelijk van wat we "werk" noemen, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Werk alleen is misschien niet de hoofdreden van criminaliteit; sociale omstandigheden wel... Of dacht je soms dat criminaliteit met cultuur te maken heeft? Enkele weken nog een artikel in de morgen gelezen, waar gesteld werd dat België gevaarlijk was voor joden... En waarbij werd gezegd dat het dringend nodig was allochtonen een toekomst aan te bieden, om het probleem te counteren. Zoiets is toch logisch, niet?
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() Ok. Dan zitten we deels op dezelfde golflengte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor hunne eigen grond te mogen bewerken, stel u voor. de eburonen hebben toen 1 legioen en 5 cohorten (9000 man) afgeslacht. Laatst gewijzigd door Mitgard : 20 mei 2005 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zegt em in één van de meest sociale landen ter wereld. Man, man, man. Vind jij dat dan een excuus of wat? Zo typisch hé, dat determinisme, alles is de schuld van de maatschappij, ik heb rechten maar geen plichten. Zal ik eens iets in de groep gooien? Ik kom uit een marginaal gezin, vader zoop, moeder zoop. Jongste uit een gezin van 5, mijn broers en zussen zijn allemaal boven de 35 en ik ben nu 24. Ze sliepen tot ze scheidden vorig jaar al jaaaaren niet meer bijeen. Ik heb op 5 jarige leeftijd mijn vader mijn moeder bijna zien kelen, mijn oudere broer moest ingrijpen of ik was wees. Mijn vader heb ik amper iets aan gehad, gelukkig had ik m'n zus die deed wat ze kon. Heel de straat (bijna even marginaal nb) bekeek mijn familie incl ik scheef. Ik heb astma gehad door de fysieke en epilepsie door de psychische omstandigheden. Sociaal leven ha, nada, wat dacht je vriendjes uitnodigen in een stinkend kot misschien? En nu? 24 jaar, binnen de categorie van de weekendongevallen en de jonge werklozen, waar zit ik? Wat ben ik? Ben ik drugsverslaafd? Ben ik crimineel? Ben ik psycho? Heb ik veel 'kansen' gekregen? Want waar was mijn vangnet? Ik heb mij door mijn lager en mijn middelbaar geworsteld. Ik heb sedert vorig jaar een universitair ingenieursdiploma op zak. En weet je wat ik nu aan het doen ben? Aan het blokken voor een extra post academisch diploma. En dat terwijl die marokanen van vlaamse kinderen geld aftroggelen om op hun speelpleinen te spelen. Het enige wat je mij kunt aansmeren als zijnde gevolg van mijn jeugd is dat ik de neiging heb rechts te stemmen (als dat al een misdaad is). Kansen krijg je niet, kansen maak je zelf. Je moet er moeite voor doen, geloof me, studeren �*s niet altijd een pretje. Iedereen zit maar te zeiken over zijn rechten, het systeem, kijk eerst naar jezelf, je kunt er nog wat van leren. Daarom heb ik lak aan die joviale linkse rakkers, altijd die verdomde excuses ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals eerder gesteld wanen deze jongeren zich een 'staat'. Wat betekent dit nu, en welke gevolgen heeft dit voor de individu-gemeenschap relatie. Als de beweringen van bk232214 juist zijn (we wachten trouwens nog steeds op bewijzen of toch op zijn minst een meer concrete gebeurtenis-beschrijving) betekent dit dat deze jongeren uit de rol van 'goede burgerschap' vallen. Ze zeggen dus éénzijdig (!?) hun samenlevingscontract op die ze als burgers aangegaan zijn met de maatschappij en de staat. Dit contract houdt o.a. rechten in maar ook heel zeker plichten. Plichten zoals aanvaarden van de staat als authoriteit, naleven van de wetten van deze authoriteit enz. Enkele van deze wetten zeggen dat individuen op openbaar domein (staatseigendom)geen territorium zullen afbakenen en zich toe-eigenen. Evenmin mogen ze 'eigen belastingen' heffen van de burgers. Dit al helemaal niet met dwang en dreiging met geweld, wat in feite het enige en onbestwiste alleenrecht van de staat is. Wie deze zaken wel doet, is dus in feite een soort van 'staat'. De maffia-organisatie is dus zo'n staat. Want hebben zij geen territoria ingesteld waar zij zich heer en meester over gemaakt hebben en pakken ze met geweld geen geld af van de burgers, zoals afpersing enz. In deze hoedanigheid is de maffia dus zelf een staat en is het een concurrent van de echte rechtmatige staat. Maffiossi zijn dus mensen die hun samenlevingscontract met de maatschappij en de staat opzeggen en zich aldus afzonderen van de maatschappij en de staat de oorlog verklaren. Hier moet men goed de psychologie van maffiossi doorgronden: de wetten van de staat gelden niet voor mij, sterker nog, ik sta erboven, ik ben dus de echte authoriteit. Dit dus zover de maffia. Laten we nu terug komen op die allochtone jongeren. Van (een groep van)deze jongeren weten we al langer dat ze voor overlast zorgen. Kleine straatcriminaliteit en dergelijke. Maar we zagen ze altijd als kinderen die tegen beter weten in zich 'vermaakten' op straat. Hun 'kwattekwaad' gebeurde telkens de gelegenheid zich voordeed en met de leeftijd zou dit onvolwassen gedrag wel overwaaien. Niks dus om u zorgen over te maken. Van allochtone jongeren, en zeker de Marrokkaans-Arabische, weten we dat ze zeer territorium-gericht zijn. Ze hebben letterlijk de straten veroverd. Zo hebben ze hun territorium waar ze de echte staat (of de politiemacht ervan) niet eens toelaten (herinner u Molenbeek). Welnu, een zekere bk232214 komt beweren dat Marrokkaanse jongeren nu ook systematisch geld afpakken van de mensen. Ze zouden dus niet meer die kleine straatgespuis zijn maar ondertussen uitgegroeid zijn tot een maffia-organisatie. Ze voldoen aan beide kenmerken van de maffia: 1) territorium hebben en 2) geld afpakken. Eigenlijk wisten we al dat sommige criminele jongeren dit allemaal deden, bendevorming en territorium afbakenen en geld afpakken enz enz. In principe zijn ze dus altijd al een kleine maffia geweest. Er is dus niets nieuws gaande. Wat wel nieuw is, is onze veranderende visie en beoordeling van de problematiek van jeugdcriminaliteit en in sterke associatie hiermee de integratie-problematiek in het algemeen. Stel dat deze jongeren zich inderdaad een 'staat' wanen, m.a.w. de echte rechtmatige staat verwerpen en zich onttrekken aan de wetten en aldus hun eigen wetten creëren en de (mini)maatschappij dat ze beheersen inrichten volgens hun eigen wetten. Naar analogie met de maffiossi moeten we nu ook eens de psychologie van deze jongeren doorgronden. Deze jongeren groeien op met het idee dat de echte staat een vals begrip is, een valse authoriteit is en dat de wetten voor hen niet gelden, sterker nog, dat ze boven die wetten staan. Deze jongeren onttrekken zich dus van hun burgerschap en zeggen hun samenlevingcontract met de gemeenschap en staat dus op. Ze menen dus te weten dat zij geen deel uitmaken van deze maatschappij. Waarom zouden zij zich dan richten naar die maatschappij, waarom de staat als authoriteit aanvaarden, waarom zich iets aantrekken van de wetten...ze integreren zich dus niet, integenstelling, ze sluiten zichzelf uit. Ze segregeren, vormen een maatschappij in een maatschappij. Ze kunnen zelfs zover gaan (zoals bk232214 beweert) dat ze een staat in een staat vormen. Als nu de huidige generatie jongeren opgroeien met zo mentaliteit, gaan er problemen van komen. Zo'n ontwikkeling is van zo gevaarlijke aard dat het de natuurlijke cohesie van de maatschappij aantast. Niets is zo gevaarlijk als een bevolkingsgedeelte dat zich afwendt van de maatschappij en ertegen in 'opstand' komt. En het ergste is dat je ze niet kunt overtuigen van hun fout-zijn op basis van de wetten en regels van de maatschappij omdat zij al bij voorbaat deze maatschappij en haar wetten verwerpen. Er moet dus dringend werk gemaakt worden van integratie om deze generatie allochtone jongeren terug te winnen. Er staat meer op het spel dan gewoon wat banale ordeverstoring!!! Laatst gewijzigd door styllo_ben : 20 mei 2005 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kijk, als je fatsoenlijk iets wilt inbrengen in de discussie, ben je altijd welkom...en zullen we ook luisteren naar je. Maar als je niet meer kunt verzinnen dan dit verachtelijke, goedkope onzin, kun je beter wegblijven! Kwestie van geen bandbreedte te verspillen. Jouw inbreng is waardeloos, is nul...jij bent nul en waardeloos! Jouw gedoe leidt nergens, het is een oplossing voor niks! Je bent belachelijk, je bent zielig! Als je denkt dat je iets bezig zijt...wel niet dus. Je bent onnodig op deze forum! AUB, hou de eer aan uzelf en kom nooit meer op deze forum! Uw onmetelijke domheid slaat onmetelijk diepe wonden bij veel mensen die wel serieus en op een fatsoenlijke manier met dit problematiek bezig zijn. Uw onbegrensde onbeschoftheid getuigt van een onbegrensde onmenselijkheid. Nogmaals, hou de eer aan uzelf en verlaat deze forum voorgoed. Tot nooit meer! Styllo_ben |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Na de beurscrash van Wallstreet in 1930 steeg de werkloosheid, maar steeg de criminaliteit niet. Tussen 1960 en 1970 stegen de uitgaven voor de sociale zekerheid enorm. Toch nam de criminaliteit toe. Toevallig of niet namen in die periode wél de gevangenisstraffen af in duur. En ook de overheidsuitgaven vooir orde en veiligheid als percentage van het overheidsbudget namen toen af. Is er dus een link tussen sociale voorzieningen en criminaliteit? Zijn er geen landen genoeg zonder sociale voorzieningen met nauwelijks criminaliteit?
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
A/Waarom , als ik vragen mag, moeten die allochtonen die van de tweede/derde/vierde generatie zijn werk worden "aangeboden"? Dat ze eens dezelfde inspanningen doen die wij aan onze jeugd vragen? Waarom hen beschouwen als anders? Omdat zij zich zelf "als groep" superieur vinden? B/ Een degeljk sociaal vangnet?: idem dito: het vangnet waar iedereen (eigenlijk vooral de hardwerkende en door Wallonië uitgebuite vlaamse autochtoon maar soit) voor betaald heeft is minstens zo toegankeljk voor de allochtonen als voor de autochtonen met dat verschil dat voor de allochtonen de drempel véél en véél lager ligt en zij een volledig uitgebouwde batterij aan maatschappelijke werkers/politici ter beschikking hebben om de reeds bestaande wettelijke hefbomen ten volle te gebruiken. Inderdaad...Het is zoals nobelprijswinnaar Naipaul terecht opmerkt: "De welvaartsstaat creëert een nieuwsoortig monster. Je ziet kinderen die opgevoed zijn met het oog op het geld dat de welvaartsmaatschappij hen oplevert."
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 mei 2005 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar worden de allochtonen wel op gelijke voet behandelt als de autochtonen? Hebben ze wel gelijke kansen met alles en nog wat? Hoe vaak is het wel niet bewezen met experimenten dat een vreemde naam op een cv, los van de inhoud van de cv, de kansen van deze persoon sterk verminderen t.o.v. meer vlaams klinkende namen. Hoe vaak is het al niet aangeklaagd dat het CLB allochtone kinderen al te vaak doorverwijst naar BSO, en dit zonder dat ze de kans krijgen hun lagere school (6de jaar) af te maken? enz enz Maar ja, gelijkheid is een schoon woord, als we onze ogen sluiten, dan hoeven we niet geconfronteerd te worden met ongelijkheid. Laten we dan maar onze ogen sluiten en fijntjes verder dromen Laatst gewijzigd door styllo_ben : 21 mei 2005 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat u oorzaak en gevolg verwart. Turken hebben veel minder problemen dan marokkanen om werk te vinden. Waarom? In tegenstelling tot marokkanen zitten zij meestal wél op de schoolbanken when supposed to en hebben zij bij werkgevers over het algemeen een goede reputatie. |
|
![]() |
![]() |