![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door woffer : 3 juni 2005 om 09:59. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het is trouwens volstrekt incorrect te beweren dat politici in nederland hun wil opdrongen aan de burger. Men probeerde ze gewoon te overtuigen van hun standpunt, net zoals het neen-kamp dat ook deed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
Maar als je graag psychologische studies leest, kan ik je melden dat een recente studie aangetoond heeft dat groepen betere beslissingen maken dan individuen. De studie concludeert dat hoe meer individuen betrokken zijn bij het beslissingsproces, hoe kwalitatiever de beslissing wordt. Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
![]() Citaat:
De soevereine burgers mogen de grondwet afkeuren en ze hoeven daar geen externe verantwoording, wetenschappelijk of andere, voor te hebben. Het is hun staat, hun grondwet, en zij zijn soeverein. De grondslag daarvoor is, beste W., dat zij ook de gevolgen van de beslissingen ondergaan. Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
Het volk heeft, net zoals de politici, het recht zich te vergissen. En vermits het volk de direct benadeelde partij is bij een slecht beleid, mogen we verwachten dat volksbesluiten in elk geval kwalitatief beter zullen zijn dan besluiten van politici. Citaat:
Volgens mij cirkuleren er overigens al voorstellen tot Europese grondwet van burgerinitiatieven. Zou interessant zijn om daar eens naar op zoek te gaan. Dimitri, ken jij zo'n teksten? Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Als gij morgen een huis moet kopen, wie gaat de beste beslissing nemen: 1/ uw vader 2/ uw gebuur 3/ uw tante 4/ gij Ge moogt antwoorden met een cijfertje. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||||
|
![]() Citaat:
Wil je meer weten, neem dan ook eens een kijkje hier: http://www.eugrondwet.nl/rubrique.php3?id_rubrique=8 http://www.eugrondwet.nl/rubrique.php3?id_rubrique=5 http://www.risq.org/article156.html Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 3 juni 2005 om 12:02. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De vader van een verkracht meisje zou ook graag het recht in eigen handen nemen, maar mag dit ook niet.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Maar nogmaals mijn vraag: Hoe ziet gij dit prajtisch allemaal in z'n werk ?
Aan dit burgerontwerp heb ik ook niet meegewerkt, dus is voor mij niet democratischer als deze opgesteld door de constitutie. Trouwens, de constitutie heeft zich gebaseerd op enkele burgerontwerpen bij het maken van de grondwet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
2/ Ge hebt de kans om een nieuw initiatief op te starten. 3/ Als de democratie ingevoerd wordt, zult ge de kans hebben om u over dit of andere ontwerpen uit te spreken. Ik ook trouwens. Situeer nu eens precies waar uw probleem nog zit. Toch niet dat 1/ en 2/ niet door politici opgesteld zijn? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Fijne jongen zijnde, ga ik me beperken tot een aanmoediging: go ahead. Ik zou graag vernemen waarom een betrokken partij geen betere beslissingen neemt. En ook waarom mijn voorbeeld waarbij jij een huis koopt niet deugt. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
2/ Wie bepaalt uiteindelijk welk voorstel wordt aangenomen ? Wie doet de onderhandelingen ? 3/ Nogmaals: Ik ben niet overtuigd dat democratie voor iedereen 1. bestaat en 2. zo goed is als gij het hier voorstelt. Neemt niet weg dat het in theorie idd een mooie visie is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |