![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
|
![]() Dirk Vermeer wrote:
> Als Buchanan je te zwaar is, dan kun je misschien eerst hiermee beginnen: > > The size of Nations > Alberto Alesina / Enrico Spolaore > Harvard / Brown university > artikel in Trends van 03.06.2004 blz 59 Ja, zeg Dirk jong, hebt ge niks met prentjes? Een strip van Urbanus of zo? Dat is mij allemaal veel te moeilijk. -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#102 |
|
![]() "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> wrote in message news:[email protected] .nl... > MutsiPrutsi wrote: > > > "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected] .nl... > > > >>MutsiPrutsi wrote: > >> > >> > >>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in > >>>bericht news:[email protected] .nl... > >>> > >>> > >>>>MutsiPrutsi wrote: > >>>> > >>>> > >>>> > >>>>>"Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > >>>>>news:[email protected] t-ops.be... > >>>>> > >>>>> > >>>>> > >>>>> > >>>>>>Het Vlaams Belang is tegen bedriegers welke de mensen doen geloven > >>>>>>dat het gratis is, terwijl het met hun eigen belastingsgeld betaald > >>>>>>word. > >>>>>> > >>>>> > >>>>> > >>>>>Met welk geld betaalt het behang de gratis te bestellen brochure tegen > >>>>>de toetreding van Turkije? > >>>> > >>>>Alle uitgaven van het Vlaams Belang worden door henzelf betaald. > >>> > >>> > >>>Tuurlijk Sjarel: dat wordt ook niet betwist. Het hen toegeschoven geld > >>>is en blijft belastinggeld dat ze blijkbaar voor een deel gebruiken om > >>>dingen gratis weg te geven. > >> > >>Aangezien de partijdotaties pro rato het aantal kiezers worden toegekend, > >>is het evident dat er van uw geld _niets_ gebruikt wordt voor die vlaggen, > >>bussen en publicaties. > > > > > > Verandert niets aan het verhaal: overheidsgeld aan het behang gegeven wordt > > aangewend om spullen gratis weg te geven. > > De partijdotaties zijn geen geschenk van de overheid, maar wettelijk > toegekende middelen aan politieke partijen. Nogmaals: de grootte van > die toegekende middelen hangt af van het aantal verkozenen van de > partij en het geld dat naar het Vlaams Belang gaat, is derhalve geld > van de kiezers van het Vlaams Belang, net zoals het geld dat naar > Groen! gaat geld is van de kiezer van Groen!. Maar Sjarel, daar gaat de discussie hier niet over. Bij de les blijven vriend! > > Gij hebt dus niks te zeggen over wat iedere partij met dat geld doet, > en zelfs uw kritiek erop is misplaatst indien ge niet alle partijen > tegelijk viseert. Waar haal je het. Ik reageer op het feit dat ene kiezer en vurig verdediger van uw partij beweert dat andere partijen de hun door de gemeenschap toegeschoven geld (op de manier die jij zo flink nog maar eens hebt beschreven) opsmoddert aan verkiezingsreclame, en het behang dit oa gebruikt om dingen gratis weg te geven (hoe nobel!). Het was dus niet ik die niet alle partijen tegelijk viseert. Doe vooral je best het tegendeel te bewijzen. In beide gevallen gaat het over *belastingsgeld*: geld van de gemeenschap door een éénvoudige verdeelsleutel toegekend aan de diverse partijen. Daar ging het over Sjarel. En nu mag jij daar nog zo'n mooie draai aan geven als je wil, feit is: het vlaams behang gebruikt de hun toegeschoven gemeenschapsgeld om dingen *gratis* weg te geven. Al geven ze hun voorzitter gratis weg: maakt mij niet uit. Feit is: ze verloochenen (zoals gewoonlijk) hun eigen principes. En daar wringt het schoentje. > > >>Tenzij gij voor het Vlaans Belang hebt gestemd, natuurlijk... > > > > > > Met jouw overredingskracht is dat een kwestie van tijd Sjarel. > > Gij zijt te dom om voor het Vlaams Belang te mogen stemmen. Dan ben ik graag héééééééééééééééééél dom lieve vriend. Het is een open goal Sjarel: trap hem eens lekker in! |
![]() |
#103 |
|
![]() "MutsiPrutsi" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected] .nl... >> MutsiPrutsi wrote: >> >> > "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in > bericht >> > news:[email protected] .nl... >> > >> >>MutsiPrutsi wrote: >> >> >> >> >> >>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >> >>>bericht news:[email protected] .nl... >> >>> >> >>> >> >>>>MutsiPrutsi wrote: >> >>>> >> >>>> >> >>>> >> >>>>>"Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> >>>>>news:[email protected] t-ops.be... >> >>>>> >> >>>>> >> >>>>> >> >>>>> >> >>>>>>Het Vlaams Belang is tegen bedriegers welke de mensen doen geloven >> >>>>>>dat het gratis is, terwijl het met hun eigen belastingsgeld betaald >> >>>>>>word. >> >>>>>> >> >>>>> >> >>>>> >> >>>>>Met welk geld betaalt het behang de gratis te bestellen brochure > tegen >> >>>>>de toetreding van Turkije? >> >>>> >> >>>>Alle uitgaven van het Vlaams Belang worden door henzelf betaald. >> >>> >> >>> >> >>>Tuurlijk Sjarel: dat wordt ook niet betwist. Het hen toegeschoven >> >>>geld >> >>>is en blijft belastinggeld dat ze blijkbaar voor een deel gebruiken om >> >>>dingen gratis weg te geven. >> >> >> >>Aangezien de partijdotaties pro rato het aantal kiezers worden > toegekend, >> >>is het evident dat er van uw geld _niets_ gebruikt wordt voor die > vlaggen, >> >>bussen en publicaties. >> > >> > >> > Verandert niets aan het verhaal: overheidsgeld aan het behang gegeven > wordt >> > aangewend om spullen gratis weg te geven. >> >> De partijdotaties zijn geen geschenk van de overheid, maar wettelijk >> toegekende middelen aan politieke partijen. Nogmaals: de grootte van >> die toegekende middelen hangt af van het aantal verkozenen van de >> partij en het geld dat naar het Vlaams Belang gaat, is derhalve geld >> van de kiezers van het Vlaams Belang, net zoals het geld dat naar >> Groen! gaat geld is van de kiezer van Groen!. > > Maar Sjarel, daar gaat de discussie hier niet over. Bij de les blijven > vriend! > >> >> Gij hebt dus niks te zeggen over wat iedere partij met dat geld doet, >> en zelfs uw kritiek erop is misplaatst indien ge niet alle partijen >> tegelijk viseert. > > Waar haal je het. Ik reageer op het feit dat ene kiezer en vurig > verdediger > van uw partij beweert dat andere partijen de hun door de gemeenschap > toegeschoven geld (op de manier die jij zo flink nog maar eens hebt > beschreven) opsmoddert aan verkiezingsreclame, en het behang dit oa > gebruikt > om dingen gratis weg te geven (hoe nobel!). Het was dus niet ik die niet > alle partijen tegelijk viseert. Doe vooral je best het tegendeel te > bewijzen. > In beide gevallen gaat het over *belastingsgeld*: geld van de gemeenschap > door een éénvoudige verdeelsleutel toegekend aan de diverse partijen. > Daar > ging het over Sjarel. En nu mag jij daar nog zo'n mooie draai aan geven > als > je wil, feit is: het vlaams behang gebruikt de hun toegeschoven > gemeenschapsgeld om dingen *gratis* weg te geven. Al geven ze hun > voorzitter gratis weg: maakt mij niet uit. Feit is: ze verloochenen > (zoals > gewoonlijk) hun eigen principes. En daar wringt het schoentje. Gratis ? Een gewoon lidkaartje kost je wel 12.5 euro, niks gratis dus. >> >> >>Tenzij gij voor het Vlaans Belang hebt gestemd, natuurlijk... >> > >> > >> > Met jouw overredingskracht is dat een kwestie van tijd Sjarel. >> >> Gij zijt te dom om voor het Vlaams Belang te mogen stemmen. > > Dan ben ik graag héééééééééééééééééél dom lieve vriend. Het is een open > goal Sjarel: trap hem eens lekker in! > Prachtig die eigenkennis toch. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#104 |
|
![]() MutsiPrutsi wrote:
> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected] .nl... > >>MutsiPrutsi wrote: >> >> >>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in > > bericht > >>>news:[email protected] ali.nl... >>> >>> >>>>MutsiPrutsi wrote: >>>> >>>> >>>> >>>>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>>bericht news:[email protected] .nl... >>>>> >>>>> >>>>> >>>>>>MutsiPrutsi wrote: >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>>>"Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>news:[email protected] t-ops.be... >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>>Het Vlaams Belang is tegen bedriegers welke de mensen doen geloven >>>>>>>>dat het gratis is, terwijl het met hun eigen belastingsgeld betaald >>>>>>>>word. >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>Met welk geld betaalt het behang de gratis te bestellen brochure > > tegen > >>>>>>>de toetreding van Turkije? >>>>>> >>>>>>Alle uitgaven van het Vlaams Belang worden door henzelf betaald. >>>>> >>>>> >>>>>Tuurlijk Sjarel: dat wordt ook niet betwist. Het hen toegeschoven geld >>>>>is en blijft belastinggeld dat ze blijkbaar voor een deel gebruiken om >>>>>dingen gratis weg te geven. >>>> >>>>Aangezien de partijdotaties pro rato het aantal kiezers worden > > toegekend, > >>>>is het evident dat er van uw geld _niets_ gebruikt wordt voor die > > vlaggen, > >>>>bussen en publicaties. >>> >>> >>>Verandert niets aan het verhaal: overheidsgeld aan het behang gegeven > > wordt > >>>aangewend om spullen gratis weg te geven. >> >>De partijdotaties zijn geen geschenk van de overheid, maar wettelijk >>toegekende middelen aan politieke partijen. Nogmaals: de grootte van >>die toegekende middelen hangt af van het aantal verkozenen van de >>partij en het geld dat naar het Vlaams Belang gaat, is derhalve geld >>van de kiezers van het Vlaams Belang, net zoals het geld dat naar >>Groen! gaat geld is van de kiezer van Groen!. > > > Maar Sjarel, daar gaat de discussie hier niet over. Bij de les blijven > vriend! Gij hebt blijkbaar (en niet enkel in deze draad) het hoogst originele idee opgevat dat ge elke discussie kunt winnen door om de haverklap te verklaren dat het onderwerp iets anders is dan datgene waarin ge uzelf op dat moment hebt vastgeklapt. Erg grappig, maar het slijt rap. >>Gij hebt dus niks te zeggen over wat iedere partij met dat geld doet, >>en zelfs uw kritiek erop is misplaatst indien ge niet alle partijen >>tegelijk viseert. > > > Waar haal je het. Ik reageer op het feit dat ene kiezer en vurig verdediger > van uw partij beweert dat andere partijen de hun door de gemeenschap > toegeschoven geld (op de manier die jij zo flink nog maar eens hebt > beschreven) opsmoddert aan verkiezingsreclame, en het behang dit oa gebruikt > om dingen gratis weg te geven (hoe nobel!). Het was dus niet ik die niet > alle partijen tegelijk viseert. Doe vooral je best het tegendeel te > bewijzen. > In beide gevallen gaat het over *belastingsgeld*: geld van de gemeenschap > door een éénvoudige verdeelsleutel toegekend aan de diverse partijen. Daar > ging het over Sjarel. En nu mag jij daar nog zo'n mooie draai aan geven als > je wil, feit is: het vlaams behang gebruikt de hun toegeschoven > gemeenschapsgeld om dingen *gratis* weg te geven. Al geven ze hun > voorzitter gratis weg: maakt mij niet uit. Feit is: ze verloochenen (zoals > gewoonlijk) hun eigen principes. En daar wringt het schoentje. Ik zal het in eenvoudige woordjes proberen: de partijen krijgen allemaal centjes van de staat, de ene partij wat meer centjes dan de andere. Met die centjes doen die partijen vanalles, de ene partij doet dit, de andere partij doet dat... Als gij nu kritiek wilt geven op die centjes, dan moet ge dat doen op het geven van die centjes aan de partijen door de staat, niet op wat de partijen doen met die centjes. Want dat zijn uw centjes niet. Uw centjes zijn alleen de centjes die gaan naar de partij waarop ge gestemd h-- waarvoor ge het bolleke hebt rood gemaakt. Dus als het Vlaams Belang dingen weggeeft met die centjes, dan doen ze dat alleen met hun eigen centjes, terwijl wanneer Stiefje dingen weggeeft, hij dat doet met de centjes van u en van uw papa en van uw mama, en van mij ook. En ik heb niet eens voor Stiefje een bolleke rood gemaakt. >>>>Tenzij gij voor het Vlaans Belang hebt gestemd, natuurlijk... >>> >>> >>>Met jouw overredingskracht is dat een kwestie van tijd Sjarel. >> >>Gij zijt te dom om voor het Vlaams Belang te mogen stemmen. > > > Dan ben ik graag héééééééééééééééééél dom lieve vriend. Het is een open > goal Sjarel: trap hem eens lekker in! Om -- voor één keer dan! -- uncle's woorden te gebruiken: minus habens. -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#105 |
|
![]() Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 21:56:33 :
> Want dat zijn uw centjes niet. Uw centjes zijn alleen de centjes die > gaan naar de partij waarop ge gestemd h-- waarvoor ge het bolleke hebt > rood gemaakt. Dus als het Vlaams Belang dingen weggeeft met die centjes, > dan doen ze dat alleen met hun eigen centjes, terwijl wanneer Stiefje > dingen weggeeft, hij dat doet met de centjes van u en van uw papa en van > uw mama, en van mij ook. En ik heb niet eens voor Stiefje een bolleke > rood gemaakt. Als je toch tegen gratis bent, waarom schrijf je nooit dat de gezondheidsfactuur door de zieken zelf mag betaald worden ipv het briefje bij de ziekenkas binnen te brengen? Want ziek zijn kost de staat (dus jij en ik en al de rest) een stuk meer dan die gratis bussen. En kom nu niet zeggen dat je last hebt van 2 maten en 2 gewichten. -- mvg, Valère "Spelfouten zijn niet gecorrigeert. Dit voor JEy die het verbeteren hiervan tot levenstaak ziet". (Vrij naar een anonieme Nederlander). |
![]() |
#106 |
|
![]() "Murkha" <[email protected]> schreef in bericht news:mn.1d307d5696919af1.29953@murkha... > Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 21:56:33 : > >> Want dat zijn uw centjes niet. Uw centjes zijn alleen de centjes die gaan >> naar de partij waarop ge gestemd h-- waarvoor ge het bolleke hebt rood >> gemaakt. Dus als het Vlaams Belang dingen weggeeft met die centjes, dan >> doen ze dat alleen met hun eigen centjes, terwijl wanneer Stiefje dingen >> weggeeft, hij dat doet met de centjes van u en van uw papa en van uw >> mama, en van mij ook. En ik heb niet eens voor Stiefje een bolleke rood >> gemaakt. > > Als je toch tegen gratis bent, waarom schrijf je nooit dat de > gezondheidsfactuur door de zieken zelf mag betaald worden ipv het briefje > bij de ziekenkas binnen te brengen? Want ziek zijn kost de staat (dus jij > en ik en al de rest) een stuk meer dan die gratis bussen. > > En kom nu niet zeggen dat je last hebt van 2 maten en 2 gewichten. > Nooit gehoord over Remgeld ? Gratis Bussen in een dorp zoals Hasselt is geen enkel probleem zolang Hasselt 5.5 miljoen euro en Vlaanderen 15 miljoen euro ophoest elk jaar. De rekening van een stad als Gent of Antwerpen al eens gemaakt ? Gent heeft nogthans een SP-a burgemeester, deze zegt het zelf: **Onbetaalbaar** voor de stad Gent Leterme zou een paar 100 miljoen euro mogen gaan lenen, jaarlijks. Ja, de ziekenzorg is duur, veel te duur in walenland. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#107 |
|
![]() Murkha wrote:
> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 21:56:33 : > >> Want dat zijn uw centjes niet. Uw centjes zijn alleen de centjes die >> gaan naar de partij waarop ge gestemd h-- waarvoor ge het bolleke >> hebt rood gemaakt. Dus als het Vlaams Belang dingen weggeeft met die >> centjes, dan doen ze dat alleen met hun eigen centjes, terwijl >> wanneer Stiefje dingen weggeeft, hij dat doet met de centjes van u >> en van uw papa en van uw mama, en van mij ook. En ik heb niet eens >> voor Stiefje een bolleke rood gemaakt. > > Als je toch tegen gratis bent, waarom schrijf je nooit dat de > gezondheidsfactuur door de zieken zelf mag betaald worden ipv het > briefje bij de ziekenkas binnen te brengen? Want ziek zijn kost de > staat (dus jij en ik en al de rest) een stuk meer dan die gratis > bussen. Zie je nu zelf niet dat er iets niet klopt in wat je hierboven geschreven hebt ? > En kom nu niet zeggen dat je last hebt van 2 maten en 2 gewichten. Er zijn grote maten en kleine maten. Ik heb grote maten en soms wens ik dat ik wat minder gewicht zou hebben. |
![]() |
#108 |
|
![]() Dirk Vermeer schreef op 3/06/2005 om 22:20:39 :
>> Als je toch tegen gratis bent, waarom schrijf je nooit dat de >> gezondheidsfactuur door de zieken zelf mag betaald worden ipv het >> briefje bij de ziekenkas binnen te brengen? Want ziek zijn kost de >> staat (dus jij en ik en al de rest) een stuk meer dan die gratis >> bussen. > > Zie je nu zelf niet dat er iets niet klopt in wat je hierboven > geschreven hebt ? Nee, zeg het eens? -- mvg, Valère "Spelfouten zijn niet gecorrigeert. Dit voor JEy die het verbeteren hiervan tot levenstaak ziet". (Vrij naar een anonieme Nederlander). |
![]() |
#109 |
|
![]() Ghingis Khan schreef op 3/06/2005 om 22:18:06 :
> > Nooit gehoord over Remgeld ? Nooit gehoord van maximumfactuur? -- mvg, Valère "Spelfouten zijn niet gecorrigeert. Dit voor JEy die het verbeteren hiervan tot levenstaak ziet". (Vrij naar een anonieme Nederlander). |
![]() |
#110 |
|
![]() Murkha wrote:
> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 21:56:33 : > >> Want dat zijn uw centjes niet. Uw centjes zijn alleen de centjes die >> gaan naar de partij waarop ge gestemd h-- waarvoor ge het bolleke hebt >> rood gemaakt. Dus als het Vlaams Belang dingen weggeeft met die >> centjes, dan doen ze dat alleen met hun eigen centjes, terwijl wanneer >> Stiefje dingen weggeeft, hij dat doet met de centjes van u en van uw >> papa en van uw mama, en van mij ook. En ik heb niet eens voor Stiefje >> een bolleke rood gemaakt. > > > Als je toch tegen gratis bent, waarom schrijf je nooit dat de > gezondheidsfactuur door de zieken zelf mag betaald worden ipv het > briefje bij de ziekenkas binnen te brengen? Want ziek zijn kost de staat > (dus jij en ik en al de rest) een stuk meer dan die gratis bussen. > > En kom nu niet zeggen dat je last hebt van 2 maten en 2 gewichten. ? Ik heb hier reeds herhaaldelijk geschreven dat ik voorstander ben van een rigoureus systeem van privé-sociale verzekeringen. En nee, niet de zieke moet betalen, maar de gezonde, vóór zij/hij ziek wordt, maar dat schijnt in de ogen van velen tegenwoordig bijna een buitenaards principe te zijn. -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#111 |
|
![]() Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 22:36:27 :
> Murkha wrote: > >> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 21:56:33 : >> >>> Want dat zijn uw centjes niet. Uw centjes zijn alleen de centjes die >>> gaan naar de partij waarop ge gestemd h-- waarvoor ge het bolleke >>> hebt rood gemaakt. Dus als het Vlaams Belang dingen weggeeft met die >>> centjes, dan doen ze dat alleen met hun eigen centjes, terwijl >>> wanneer Stiefje dingen weggeeft, hij dat doet met de centjes van u en >>> van uw papa en van uw mama, en van mij ook. En ik heb niet eens voor >>> Stiefje een bolleke rood gemaakt. >> >> Als je toch tegen gratis bent, waarom schrijf je nooit dat de >> gezondheidsfactuur door de zieken zelf mag betaald worden ipv het >> briefje bij de ziekenkas binnen te brengen? Want ziek zijn kost de >> staat (dus jij en ik en al de rest) een stuk meer dan die gratis >> bussen. >> >> En kom nu niet zeggen dat je last hebt van 2 maten en 2 gewichten. > > ? > > Ik heb hier reeds herhaaldelijk geschreven dat ik voorstander ben van > een rigoureus systeem van privé-sociale verzekeringen. En nee, niet de > zieke moet betalen, maar de gezonde, vóór zij/hij ziek wordt, maar dat > schijnt in de ogen van velen tegenwoordig bijna een buitenaards principe > te zijn. Je zult maar werkloos zijn... -- mvg, Valère "Spelfouten zijn niet gecorrigeert. Dit voor JEy die het verbeteren hiervan tot levenstaak ziet". (Vrij naar een anonieme Nederlander). |
![]() |
#112 |
|
![]() Murkha wrote:
> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 22:36:27 : > >> Murkha wrote: >> >>> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 21:56:33 : >>> >>>> Want dat zijn uw centjes niet. Uw centjes zijn alleen de centjes die >>>> gaan naar de partij waarop ge gestemd h-- waarvoor ge het bolleke >>>> hebt rood gemaakt. Dus als het Vlaams Belang dingen weggeeft met die >>>> centjes, dan doen ze dat alleen met hun eigen centjes, terwijl >>>> wanneer Stiefje dingen weggeeft, hij dat doet met de centjes van u >>>> en van uw papa en van uw mama, en van mij ook. En ik heb niet eens >>>> voor Stiefje een bolleke rood gemaakt. >>> >>> >>> Als je toch tegen gratis bent, waarom schrijf je nooit dat de >>> gezondheidsfactuur door de zieken zelf mag betaald worden ipv het >>> briefje bij de ziekenkas binnen te brengen? Want ziek zijn kost de >>> staat (dus jij en ik en al de rest) een stuk meer dan die gratis bussen. >>> >>> En kom nu niet zeggen dat je last hebt van 2 maten en 2 gewichten. >> >> >> ? >> >> Ik heb hier reeds herhaaldelijk geschreven dat ik voorstander ben van >> een rigoureus systeem van privé-sociale verzekeringen. En nee, niet de >> zieke moet betalen, maar de gezonde, vóór zij/hij ziek wordt, maar dat >> schijnt in de ogen van velen tegenwoordig bijna een buitenaards >> principe te zijn. > > > Je zult maar werkloos zijn... Bijna juist: Je zult maar werkloos zijn en niets gespaard hebben... Eigen schuld, dikke bult. Ik weet één ding zeker: als ik al het geld mag houden (en zelf besteden) dat ik nu afdraag aan de Sociale Onzekerheid, dan heb ik - meer pensioen, - een veel betere ziekteverzekering en - een veel grotere spaarpot voor werkloosheid dan ik nu heb. -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#113 |
|
![]() "Murkha" <[email protected]> schreef in bericht news:mn.1d417d562399ba29.29953@murkha... > Ghingis Khan schreef op 3/06/2005 om 22:18:06 : > >> >> Nooit gehoord over Remgeld ? > > Nooit gehoord van maximumfactuur? > Dus bijna *gratis* (volgens u) -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#114 |
|
![]() Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 22:51:28 :
> Murkha wrote: > >> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 22:36:27 : >> >>> Murkha wrote: >>> >>>> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 21:56:33 : >>>> >>>> Als je toch tegen gratis bent, waarom schrijf je nooit dat de >>>> gezondheidsfactuur door de zieken zelf mag betaald worden ipv het >>>> briefje bij de ziekenkas binnen te brengen? Want ziek zijn kost de >>>> staat (dus jij en ik en al de rest) een stuk meer dan die gratis >>>> bussen. >>>> >>>> En kom nu niet zeggen dat je last hebt van 2 maten en 2 gewichten. >>> >>> ? >>> >>> Ik heb hier reeds herhaaldelijk geschreven dat ik voorstander ben van >>> een rigoureus systeem van privé-sociale verzekeringen. En nee, niet >>> de zieke moet betalen, maar de gezonde, vóór zij/hij ziek wordt, maar >>> dat schijnt in de ogen van velen tegenwoordig bijna een buitenaards >>> principe te zijn. >> >> Je zult maar werkloos zijn... > > Bijna juist: Je zult maar werkloos zijn en niets gespaard hebben... Je zult maar arme ouders hebben en geen werk gevonden hebben als schoolverlater. Niet iedereen blijft gezond tot z'n 80ste... > Eigen schuld, dikke bult. Yeah, right. > Ik weet één ding zeker: als ik al het geld mag houden (en zelf besteden) > dat ik nu afdraag aan de Sociale Onzekerheid, dan heb ik > - meer pensioen, > - een veel betere ziekteverzekering en > - een veel grotere spaarpot voor werkloosheid > > dan ik nu heb. Tja, er wordt wel meer betaald dan dat. Onderwijs bvb., of ga je ze ook dom houden? -- mvg, Valère "Spelfouten zijn niet gecorrigeert. Dit voor JEy die het verbeteren hiervan tot levenstaak ziet". (Vrij naar een anonieme Nederlander). |
![]() |
#115 |
|
![]() "Murkha" <[email protected]> schreef in bericht news:mn.1d547d5645f14952.29953@murkha... > Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 22:36:27 : >> Murkha wrote: >> >>> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 21:56:33 : >>> >>>> Want dat zijn uw centjes niet. Uw centjes zijn alleen de centjes die >>>> gaan naar de partij waarop ge gestemd h-- waarvoor ge het bolleke hebt >>>> rood gemaakt. Dus als het Vlaams Belang dingen weggeeft met die >>>> centjes, dan doen ze dat alleen met hun eigen centjes, terwijl wanneer >>>> Stiefje dingen weggeeft, hij dat doet met de centjes van u en van uw >>>> papa en van uw mama, en van mij ook. En ik heb niet eens voor Stiefje >>>> een bolleke rood gemaakt. >>> >>> Als je toch tegen gratis bent, waarom schrijf je nooit dat de >>> gezondheidsfactuur door de zieken zelf mag betaald worden ipv het >>> briefje bij de ziekenkas binnen te brengen? Want ziek zijn kost de staat >>> (dus jij en ik en al de rest) een stuk meer dan die gratis bussen. >>> >>> En kom nu niet zeggen dat je last hebt van 2 maten en 2 gewichten. >> >> ? >> >> Ik heb hier reeds herhaaldelijk geschreven dat ik voorstander ben van een >> rigoureus systeem van privé-sociale verzekeringen. En nee, niet de zieke >> moet betalen, maar de gezonde, vóór zij/hij ziek wordt, maar dat schijnt >> in de ogen van velen tegenwoordig bijna een buitenaards principe te zijn. > > Je zult maar werkloos zijn... Werkloos bestaat niet, werk genoeg in de Mongoolse mijnen. Het zal proper werk moeten zijn hé Niet vuil maken die handjes hé Niet te zwaar, niet te lastig. 7 uur per dag op het stoeltje. 60 dagen driedubbel betaald vacantiegeld 2 maanden eindejaarspremie. etc etc -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#116 |
|
![]() On Fri, 03 Jun 2005 20:44:20 GMT, "Murkha" <[email protected]>
wrote: >Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 22:36:27 : >> Murkha wrote: >> >>> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 21:56:33 : >>> >>>> Want dat zijn uw centjes niet. Uw centjes zijn alleen de centjes die >>>> gaan naar de partij waarop ge gestemd h-- waarvoor ge het bolleke >>>> hebt rood gemaakt. Dus als het Vlaams Belang dingen weggeeft met die >>>> centjes, dan doen ze dat alleen met hun eigen centjes, terwijl >>>> wanneer Stiefje dingen weggeeft, hij dat doet met de centjes van u en >>>> van uw papa en van uw mama, en van mij ook. En ik heb niet eens voor >>>> Stiefje een bolleke rood gemaakt. >>> >>> Als je toch tegen gratis bent, waarom schrijf je nooit dat de >>> gezondheidsfactuur door de zieken zelf mag betaald worden ipv het >>> briefje bij de ziekenkas binnen te brengen? Want ziek zijn kost de >>> staat (dus jij en ik en al de rest) een stuk meer dan die gratis >>> bussen. >>> >>> En kom nu niet zeggen dat je last hebt van 2 maten en 2 gewichten. >> >> ? >> >> Ik heb hier reeds herhaaldelijk geschreven dat ik voorstander ben van >> een rigoureus systeem van privé-sociale verzekeringen. En nee, niet de >> zieke moet betalen, maar de gezonde, vóór zij/hij ziek wordt, maar dat >> schijnt in de ogen van velen tegenwoordig bijna een buitenaards principe >> te zijn. > >Je zult maar werkloos zijn... Ach Murkha, alle VB-stemmers hebben een riant loon. Het kan hen niks schelen dat die maximumfactuur zou afgeschaft worden. Want dat komt van de socialisten he, en is dus per definitie des duivels. Dus als ze oit in het ziekenhuis belanden en een factuur van pakweg 3000 euro zullen moeten betalen, dan gaan ze gewoon even nar het buitenland om een rekening wat kleiner te maken, en het is opgelost. Denk je nu echt dat er doppers bestaan die zo dom zijn om VB te stemmen? Die gooien hun eigen ruiten in. Solidariteit? Over het VB hun dead body. |
![]() |
#117 |
|
![]() "Murkha" <[email protected]> schreef in bericht news:mn.1d617d5649962dec.29953@murkha... > Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 22:51:28 : >> Murkha wrote: >> >>> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 22:36:27 : >>> >>>> Murkha wrote: >>>> >>>>> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 21:56:33 : >>>>> >>>>> Als je toch tegen gratis bent, waarom schrijf je nooit dat de >>>>> gezondheidsfactuur door de zieken zelf mag betaald worden ipv het >>>>> briefje bij de ziekenkas binnen te brengen? Want ziek zijn kost de >>>>> staat (dus jij en ik en al de rest) een stuk meer dan die gratis >>>>> bussen. >>>>> >>>>> En kom nu niet zeggen dat je last hebt van 2 maten en 2 gewichten. >>>> >>>> ? >>>> >>>> Ik heb hier reeds herhaaldelijk geschreven dat ik voorstander ben van >>>> een rigoureus systeem van privé-sociale verzekeringen. En nee, niet de >>>> zieke moet betalen, maar de gezonde, vóór zij/hij ziek wordt, maar dat >>>> schijnt in de ogen van velen tegenwoordig bijna een buitenaards >>>> principe te zijn. >>> >>> Je zult maar werkloos zijn... >> >> Bijna juist: Je zult maar werkloos zijn en niets gespaard hebben... > > Je zult maar arme ouders hebben en geen werk gevonden hebben als > schoolverlater. Niet iedereen blijft gezond tot z'n 80ste... En wie werkte er terwijl je op de schoolbanken zat ? >> Eigen schuld, dikke bult. > > Yeah, right. > >> Ik weet één ding zeker: als ik al het geld mag houden (en zelf besteden) >> dat ik nu afdraag aan de Sociale Onzekerheid, dan heb ik > >> - meer pensioen, >> - een veel betere ziekteverzekering en >> - een veel grotere spaarpot voor werkloosheid >> >> dan ik nu heb. > > Tja, er wordt wel meer betaald dan dat. Onderwijs bvb., of ga je ze ook > dom houden? Dat is 1% van die 21% BTW -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#118 |
|
![]() On Fri, 03 Jun 2005 20:57:11 GMT, "Murkha" <[email protected]>
wrote: >Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 22:51:28 : >> Murkha wrote: >> >>> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 22:36:27 : >>> >>>> Murkha wrote: >>>> >>>>> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 21:56:33 : >>>>> >>>>> Als je toch tegen gratis bent, waarom schrijf je nooit dat de >>>>> gezondheidsfactuur door de zieken zelf mag betaald worden ipv het >>>>> briefje bij de ziekenkas binnen te brengen? Want ziek zijn kost de >>>>> staat (dus jij en ik en al de rest) een stuk meer dan die gratis >>>>> bussen. >>>>> >>>>> En kom nu niet zeggen dat je last hebt van 2 maten en 2 gewichten. >>>> >>>> ? >>>> >>>> Ik heb hier reeds herhaaldelijk geschreven dat ik voorstander ben van >>>> een rigoureus systeem van privé-sociale verzekeringen. En nee, niet >>>> de zieke moet betalen, maar de gezonde, vóór zij/hij ziek wordt, maar >>>> dat schijnt in de ogen van velen tegenwoordig bijna een buitenaards >>>> principe te zijn. >>> >>> Je zult maar werkloos zijn... >> >> Bijna juist: Je zult maar werkloos zijn en niets gespaard hebben... > >Je zult maar arme ouders hebben en geen werk gevonden hebben als >schoolverlater. Niet iedereen blijft gezond tot z'n 80ste... > >> Eigen schuld, dikke bult. Lesj: nu weet je het. > >Yeah, right. > >> Ik weet één ding zeker: als ik al het geld mag houden (en zelf besteden) >> dat ik nu afdraag aan de Sociale Onzekerheid, dan heb ik > >> - meer pensioen, >> - een veel betere ziekteverzekering en >> - een veel grotere spaarpot voor werkloosheid >> >> dan ik nu heb. > >Tja, er wordt wel meer betaald dan dat. Onderwijs bvb., of ga je ze ook >dom houden? |
![]() |
#119 |
|
![]() Murkha wrote:
> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 22:51:28 : > >> Murkha wrote: >> >>> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 22:36:27 : >>> >>>> Murkha wrote: >>>> >>>>> Karel "de Jazz" Jansens schreef op 3/06/2005 om 21:56:33 : >>>>> >>>>> Als je toch tegen gratis bent, waarom schrijf je nooit dat de >>>>> gezondheidsfactuur door de zieken zelf mag betaald worden ipv het >>>>> briefje bij de ziekenkas binnen te brengen? Want ziek zijn kost de >>>>> staat (dus jij en ik en al de rest) een stuk meer dan die gratis >>>>> bussen. >>>>> >>>>> En kom nu niet zeggen dat je last hebt van 2 maten en 2 gewichten. >>>> >>>> >>>> ? >>>> >>>> Ik heb hier reeds herhaaldelijk geschreven dat ik voorstander ben >>>> van een rigoureus systeem van privé-sociale verzekeringen. En nee, >>>> niet de zieke moet betalen, maar de gezonde, vóór zij/hij ziek >>>> wordt, maar dat schijnt in de ogen van velen tegenwoordig bijna een >>>> buitenaards principe te zijn. >>> >>> >>> Je zult maar werkloos zijn... >> >> >> Bijna juist: Je zult maar werkloos zijn en niets gespaard hebben... > > > Je zult maar arme ouders hebben en geen werk gevonden hebben als > schoolverlater. Niet iedereen blijft gezond tot z'n 80ste... Toen ik van school kwam begin jaren tachtig, was de werkloosheid onder schoolverlaters nog groter dan nu. Weet ge wat ik gedaan heb? Ik heb de eerste baan aangenomen die ik kon krijgen, zonder op de strepen van mijn diploma te gaan staan. En ik verdiende inderdaad veel minder dan ik had moeten krijgen, maar ik heb mijn levensstijl daaraan aangepast en ik zorgde dat ik altijd iets opzij legde, hoe weinig ook. En vandaag hebben wij een patrimoniumvennootschap met voor zeven hoge (nieuwe) cijfers eigendommen in portefeuille, zelf verdiend, niks gekregen. Dus gij moet mij geen lessen komen leren over zwarte sneeuw zien en tegenslag hebben; ik heb vermoedelijk al voor duisterder poorten gestaan dan gij. Vraag maar eens rond hier. >> Eigen schuld, dikke bult. > > > Yeah, right. In een systeem van zelfgefinancierde sociale zekerheid is dat inderdaad het geval. >> Ik weet één ding zeker: als ik al het geld mag houden (en zelf >> besteden) dat ik nu afdraag aan de Sociale Onzekerheid, dan heb ik > > >> - meer pensioen, >> - een veel betere ziekteverzekering en >> - een veel grotere spaarpot voor werkloosheid >> >> dan ik nu heb. > > > Tja, er wordt wel meer betaald dan dat. Onderwijs bvb., of ga je ze ook > dom houden? Wordt het onderwijs betaald van mijn bijdragen aan de Sociale Onzekerheid? -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#120 |
|
![]() Luc.vd wrote:
> Ach Murkha, alle VB-stemmers hebben een riant loon. > > Het kan hen niks schelen dat die maximumfactuur zou afgeschaft worden. > Want dat komt van de socialisten he, en is dus per definitie des > duivels. > > Dus als ze oit in het ziekenhuis belanden en een factuur van pakweg > 3000 euro zullen moeten betalen, dan gaan ze gewoon even nar het > buitenland om een rekening wat kleiner te maken, en het is opgelost. > > Denk je nu echt dat er doppers bestaan die zo dom zijn om VB te > stemmen? > Die gooien hun eigen ruiten in. > > Solidariteit? > > Over het VB hun dead body. Ge moet uw eigen verhaaltjes beter onthouden, Lukske. Nog maar een paar maanden geleden waren de Vlaams Belangstemmers de domsten en de armsten van het land, en nu zijn we weer de rijke elite. Wat is het volgende week? Komen we dan van Mars of zo? -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |