Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2005, 16:02   #1
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard Iran wil nucleaire knowhow delen met andere islamlanden

[size=2]Iran wil nucleaire knowhow delen met andere islamlanden[/size]

Iran is volgens president Mahmoed Ahmadinejad bereid zijn kennis over nucleaire technologie te delen met andere islamitische landen. Het staatspersagentschap IRNA meldt vandaag vanuit New York dat volgens Ahmadinejad Iraanse wetenschappers ervaring hebben opgedaan bij hun atoomonderzoek en bereid zijn die aan de islamitische wereld door te spelen.

Tijdens een gesprek met de Turkse premier Tayyip Erdogan zei Ahmadinejad nogmaals dat Iran niet de bouw van een kernbom nastreeft -zoals het Westen vermoedt- maar nucleaire energie wil gebruiken voor [size=2]vreedzame doeleinden[/size].

bron: hln

Het zullen de Turken en de Perzen zijn, die de heilige gebieden vreedzaam zullen heroveren

Ik hoop dat Grieks-Cyprus Turkije blokkeert en Turkije nog meer 'hervormingen' zal moeten doorvoeren om te kunnen toetreden . En dan wil ik smoel van Erdogan is zien ..

Pakistan en Iran moeten de bondgenoten(militair) van Turkije zijn, en niet de EU.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 17:52   #2
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
[size=2]Iran wil nucleaire knowhow delen met andere islamlanden[/size]

Iran is volgens president Mahmoed Ahmadinejad bereid zijn kennis over nucleaire technologie te delen met andere islamitische landen. Het staatspersagentschap IRNA meldt vandaag vanuit New York dat volgens Ahmadinejad Iraanse wetenschappers ervaring hebben opgedaan bij hun atoomonderzoek en bereid zijn die aan de islamitische wereld door te spelen.

Tijdens een gesprek met de Turkse premier Tayyip Erdogan zei Ahmadinejad nogmaals dat Iran niet de bouw van een kernbom nastreeft -zoals het Westen vermoedt- maar nucleaire energie wil gebruiken voor [size=2]vreedzame doeleinden[/size].

bron: hln

Het zullen de Turken en de Perzen zijn, die de heilige gebieden vreedzaam zullen heroveren

Ik hoop dat Grieks-Cyprus Turkije blokkeert en Turkije nog meer 'hervormingen' zal moeten doorvoeren om te kunnen toetreden . En dan wil ik smoel van Erdogan is zien ..

Pakistan en Iran moeten de bondgenoten(militair) van Turkije zijn, en niet de EU.
Ik voel het al aankomen de maagden hierboven gaan weer overwerkt geraken.

Maar deze keer zet ik er geen plaatje bij zulle...
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 18:47   #3
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Dat Iran maar verdermoddert. Uiteindelijk gaan ze toch vechten en kan ik nog eens lachen.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 18:53   #4
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard Iran wil nucleaire knowhow delen met andere islamlanden

Wat een vrijgevig land....
Oud 15 september 2005, 19:10   #5
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Jaja, die kennis is broodnodig in die gebieden, voor dat ze olie tekort zullen hebben
Oud 16 september 2005, 01:56   #6
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Ik voel het al aankomen de maagden hierboven gaan weer overwerkt geraken.

Maar deze keer zet ik er geen plaatje bij zulle...
Juist niet, er is er maar een nodig om op de rode knop te drukken.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2005, 06:42   #7
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

't Wordt tijd dat Bush dat theocratisch afzeikregime in Iran eens een lesje gaat leren.
Oud 16 september 2005, 09:13   #8
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Een eerste stap naar Islamitische broederschap?

Het zou wel mooi zijn... Syrië, Sudan, Jordanië, ... allemaal ingewijd in de kracht van het atoom. De Joodse maagzweer zal etteren
Oud 16 september 2005, 09:30   #9
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

best ze nu nuken en terug naar steentijd sturen
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2005, 09:34   #10
Corcovado
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
best ze nu nuken en terug naar steentijd sturen
Uit het tijdperk waar jij dus vandaan komt Mosasaurus?
Corcovado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2005, 09:43   #11
kaatd
Banneling

Standaard

Er is een olierijke staat waar een familiedynastie de klap zwaait, waar de doodstraf wordt uitgevoerd, waar onvoorstelbaar veel mensen in de gevangenis zitten, waar nucleaire, chemische en biologische wapens ontwikkeld worden en die staat heet Texas.
Het enige land ter wereld dat misbruik heeft gemaakt van de kennis van atoomwapens is de VS dat nucleaire wapens heeft ingezet in Japan, in voormalig Joegoslavië en Irak. De VS hehebben in het verleden chemische en biologische wapens ingezet, werpen democratisch verkozen regimes omver, sluiten mensen op zonder vorm van proces, martelen �* volonté en voeren illegale oorlogen.
Het steunt andere landen die illegaal nucleaire wapens aanmaken en die geen controle door het Internationaal Atoomenergie Agentschap toelaten. Israel om er maar één te noemen.

Volgens het non-proliferatie verdrag hebben alle landen recht op de ontwikkeling van vreedzame nucleaire energie op voorwaarde dat ze zich onderwerpen aan de controles van het IAEA. De VS weigert die controles. Iran niet. Volgens het non-proliferatie verdrag zijn de kernmachten verplicht hun wapens te ontmantelen. De VS weigert dat. Toch heeft iedereen het over Iran. Waarom? Gaan we hetzelfde verhaaltje geloven dat de oorlog in Irak moest vergoeilijken? Weapons of Mass Deception? Daar trapt hopelijk niemand meer in.

Iran (en alle oliestaten) weten dat hun voorraad olie eindig is. Als ze zich verder willen ontwikkelen na het olietijdperk hebben ze behoefte aan energie. Ik ben zelf tegenstander van kernenergie maar ik zie niet in waarom de technologie aan Westerse landen moet voorbehouden blijven terwijl derde wereldlanden zich moeten behelpen met, ja, met wat eigenlijk? Kampvurekes?

Heel de hetze tegen Iran ruikt naar racisme. Alsof ze niet te vertrouwen zijn omdat het Perzen zijn, omdat het Moslims zijn, omdat ze niet-blank zijn. De geschiedenis heeft aangetoond wie misbruik maakt van zijn macht, wie nucleaire wapens aanmaakt en niet te beroerd is om ze te gebruiken: de VS en niemand anders.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2005, 09:48   #12
Mosasaurus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corcovado
Uit het tijdperk waar jij dus vandaan komt Mosasaurus?
idd,

maar dan in een zandbak overgoten met een achterlijke godsdienst, vol met besneden kamelendrijvers
Oud 16 september 2005, 10:01   #13
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
maar dan in een zandbak overgoten met een achterlijke godsdienst
Elke godsdienst is achterlijk.

Citaat:
vol met besneden kamelendrijvers
racisme is geen mening, het is een strafbaar feit
Oud 16 september 2005, 10:20   #14
Mosasaurus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Elke godsdienst is achterlijk.

is het stellen dat iemand besneden kamelen drijft nu ook al strafbaar???

bah die PC-losers zijn niet te doen...

waarschijnlijk ben jij ook voor de Sharia zeker?
Oud 16 september 2005, 13:16   #15
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
is het stellen dat iemand besneden kamelen drijft nu ook al strafbaar???
Nee natuurlijk niet, het omschrijven van Arabische landen als een zandbak en van de inwoners als besneden kamelendrijvers getuigt van een erg groot inzicht, genuanceerd denkvermogen en scherp inzicht en analytisch vernunft in de realiteit.[/quote]

Citaat:
waarschijnlijk ben jij ook voor de Sharia zeker?
Niet helemaal. God kan mijn kloten kussen, godsdienst zie ik als een vorm van waanzin en wie zijn staatsordening baseert op een boek van duizend jaar of ouder is volgens mij geschift en heeft nood aan diepgaande therapie.Maar ik ben in nogal wat Arabische en Islamitische landen geweest en daardoor weet ik dat het niet allemaal zandbakken zijn en dat niet alle mensen die daar wonen kamelendrijvers zijn. Of ze allemaal besneden zijn, weet ik niet. De vrouwen niet, vermoed ik. Van één weet ik het alvast zeker ...
Oud 16 september 2005, 14:26   #16
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In een links-liberale samenleving heeft men idd de gewoonte om afwijkende meningen monddood te maken , desnoods te verbieden. Daarom heeft een linkse samenleving absoluut géén smaak...
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2005, 14:33   #17
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Heel de hetze tegen Iran ruikt naar racisme. Alsof ze niet te vertrouwen zijn omdat het Perzen zijn, omdat het Moslims zijn, omdat ze niet-blank zijn. De geschiedenis heeft aangetoond wie misbruik maakt van zijn macht, wie nucleaire wapens aanmaakt en niet te beroerd is om ze te gebruiken: de VS en niemand anders.
Dus de VS zijn volgens jou de enige nucleaire macht die we moeten wantrouwen?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2005, 14:47   #18
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
In een links-liberale samenleving heeft men idd de gewoonte om afwijkende meningen monddood te maken , desnoods te verbieden. Daarom heeft een linkse samenleving absoluut géén smaak...
jullie weten anders ook raad met afwijkende meningen! Laat maar eens een Belgische vlag zien op de ijzerwake...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2005, 14:56   #19
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Dus de VS zijn volgens jou de enige nucleaire macht die we moeten wantrouwen?
Meer dan de anderen: het is de enige mogendheid die ze gebruikt als het hen zo uitkomt. In Japan, in Joegoslavië en in Irak.
Dat kun je van de Chinezen niet zeggen en van de Russen, Fransen, Britten, Pakistani's, Israëlis, Indiërs en Zuid-Afrikanen ook niet. Tot nader order.
Oud 16 september 2005, 15:00   #20
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
In een links-liberale samenleving heeft men idd de gewoonte om afwijkende meningen monddood te maken , desnoods te verbieden.
Ja, in rechts-radikale samenlevingen heeft men veel respect voor afwijkende meningen, dat is al langer bekend.

Maar racisme is geen mening. Het is verboden mensen te discrimineren en het is verboden daartoe op te roepen. En dat is niet mijn mening, het is de wet.
Ik ben van die wet geen voorstander, zoals ik geen voorstander ben van de wet op het negationisme of het buitensmijten van radikale imams. Ik ben voor vrije meningsuiting. Dat kan van het Vlaams Belang niet gezegd worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be