![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() In Nederland willen de GrtoenLinksen de dieselauto uit het verkeer bannen.
Op het eerste zicht een zeer verstandig voorstel... Alhoewel, als dit verstandig zou zijn, dan was dit toch al lang in ons landje gebeurd?! Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik door holland rij, zal ik nekeer extra op mijne gas stoempen om die groen linksers nog wat extra te frustreren !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Effe serieus, kunnen ze benzine niet gewoon wat goedkoper maken? Want het is altijd in het nadeel van de gewone man dat men die beslissingen neemt.
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Ik ben wel LPG aan het overwegen, alleen jammer dat je niet in ondergrondse parkings mag
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar zijn we nu? Het lood in de super werd vervangen door het kankerverwekkende benzeen maar benzinewagens hebben een katalysator, die men nooit heeft willen invoeren (met de noodzakelijke roetfilter) voor de diesels. Door massaproductie werd de dieselmotor goedkoper (en de enige oplossing om de nutteloze dikke bakken en SUV's betaalbaar te houden) Men weet sinds lang dat dieseluitstoot, omwille van de uitgestootte lange koolstofketens zeer kankerverwekkend is. Japan verbiedt gewoon het gebruik van diesels in steden. Binnen hoeveel longkankers komt men hier tot die wijsheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komen we terug op het allemaal weer met paard en kar verhaal, ...
Waar een paard dus ook methaan en dergelijke produceerd... Stoomtreinen, braakten nog veel meer fijn stof en smurie uit, door onzuivere verbranding, ... Zolang het economisch is om auto's op diesel, gas of benzine te laten rijden, gaat er niemand wat aan veranderen, alleen die dingen schooner maken... Met wat sjans (voor 't millieu) wordt de oliecrisis nog wat harder, en wordt het dus ecnomisch interessant om alternatieven te zoeken, ... waterstof, brandstofcellen, elentriek, hybriedes, koolzaadolie, desnoods het herinvoeren van de flintstone mobiel, ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Ik heb een beter voorstel! (Denk ik.)
Een diesel-wagen is perfect en makkelijk ombouwbaar tot een wagen die rijdt op plantaardige olie! Waarom doen we dit niet massaal?? Alles wat op diesel rijdt betekent trouwens ook alle vrachtverkeer, bussen, jeeps ... dus ook net die voertuigen met een hoog gebruik! De olieprijs zal er trouwens van dalen aangezien de vraag hierdoor een pak zal minderen! Ik ben er trouwens over aan't denken om als het vrachtwagenstaking is (of is dat al geweest :-s) ook erbij gaan staan en de plantaardige olie promoten (de overheid moet die ombouwing wel betalen natuurlijk hé, en dan creëren ze bovendien ook nog eens extra jobs!! Ik vraag me trouwens al lang af waarom deze auto niet al lang verbannen werd (ttz: sinds duidelijk was dat er alternatieven zijn). Zo kunnen we trouwens de olievoorraden die ons nog resten gebruiken voor bijvoorbeeld producten en voertuigen waarvoor nog geen alternatief mogelijk is.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 september 2005 om 15:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb gisteren trouwens een artikel op tijd.be gelezen waarin stond dat de olieprijzen zich vermoedelijk gaan stabiliseren rond de 60 dollar, tenzij de vraag sterk daalt. Dan dalen de prijzen natuurlijk mee. De OPEC-landen zouden een 2 miljoen (???? kan dat?) vaten per dag (!) bij produceren.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat magische woordje plantaardig verandert de chemische samenstelling niet!! Het blijven koolwaterstoffen en een dieselmotor geeft altijd een onvolledige verbranding, tenzij er een ernstige evolutie komt[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door filosoof : 20 september 2005 om 15:30. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 20 september 2005 om 15:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien de prijs van plantaardige olie een veelvoud bedraagt van aardolie zal de productie ook wel niet zo milieuvriendelijk zijn denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Er zijn maar twee 100% zuivere brandstoffen:
-waterstof: te omslachtig en niet stabiel genoeg, dus ook te duur -kernfusie: te "héét" en duur in de stand van de huidige technologie |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de handleiding van mijn mazoetstoof staat in elk geval in dat ik daar alleen echte diesel in mag kappen en dat doen ik dan ook. al die Bio Diesel, slaolie, Blu Diesel of da speciaal spul van Shell komt er bij mij niet in, enkel het originele, dikke zwavelhoudende, roetbrakende spul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
exactly... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bv, iets met magnetische velden, waar ge bv, nog slechts een hulpmotor hebt, om uw garage binnen te tuffen, veldwegskes te doen enz... En uiteindelijk zullen we wel naar waterstof moeten gaan, of elentriek, maar dat laatste laat u niet toe voor ver genoeg te rijden... trouwens een paar honderd kilo baterijen met zoutzuur in, als ge daar een accident mee hebt, ook goe voor't millieu... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Dit is een van de minst milieuvriendelijke ideeën die ooit bedacht zijn: een dieselwagen verbruikt tot 40% minder brandstof, en heeft dus ook een veel lagere uitstoot over zijn hele leven.
Die groenlinkse rakkers moeten echt eens wat research doen voor ze zo'n anti-groene maatregelen bedenken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Ik kom by the way nog iedere dag mensen tegen die nog nooit van een roetfilter gehoord hebben.
![]() |
![]() |