Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2005, 09:50   #1
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard Dieselauto uitbannen

In Nederland willen de GrtoenLinksen de dieselauto uit het verkeer bannen.

Op het eerste zicht een zeer verstandig voorstel... Alhoewel, als dit verstandig zou zijn, dan was dit toch al lang in ons landje gebeurd?!
Citaat:
[size=5]GroenLinks: dieselauto uitbannen[/size]
GroenLinks wil het rijden op diesel zo duur maken dat automobilisten alleen nog in benzineauto’s willen rijden. De partij hoopt hiermee de uitstoot van fijnstof en stikstofdioxide terug te dringen.

Het ontmoedigen van dieselrijders is een van de maatregelen die de partij voorstelt om de luchtkwaliteit te verbeteren. Als de voorstellen worden aangenomen, verwacht GroenLinks dat alleen vrachtauto’s op diesel blijven rijden.

Daarnaast wil GroenLinks op alle snelwegen een maximumsnelheid van honderd kilometer per uur invoeren en voor huidige dieselrijders een roetfilter voor 80 procent vergoeden. Wie relatief weinig rijdt in een schone auto gaat er financieel op vooruit.

De maatregelen scoren voor het milieu veel beter dan de plannen van het kabinet, blijkt uit een berekening van het Milieu- en Natuurplanbureau. Zo daalt de concentratie fijnstof na vijf jaar met 25 tot 30 procent. Dat is dubbel zoveel als in de kabinetsplannen. De uitstoot van stikstofdioxide daalt nog spectaculairder.

‘Dit is het pakket maatregelen waar mensen met luchtwegklachten op wachten’, zegt Tweede-Kamerlid Wijnand Duyvendak van GroenLinks.

De invoering van een kilometerheffing in 2008 en een hogere dieselaccijns verbeteren de luchtkwaliteit aanzienlijk en leveren jaarlijks een miljard euro op.
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1127194114552.html
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 10:21   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.475
Standaard

Als ik door holland rij, zal ik nekeer extra op mijne gas stoempen om die groen linksers nog wat extra te frustreren !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 10:37   #3
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Als ik door holland rij, zal ik nekeer extra op mijne gas stoempen om die groen linksers nog wat extra te frustreren !
Moest ik een auto op diesel hebben: ik ook!

Effe serieus, kunnen ze benzine niet gewoon wat goedkoper maken? Want het is altijd in het nadeel van de gewone man dat men die beslissingen neemt.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 10:38   #4
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Ik ben wel LPG aan het overwegen, alleen jammer dat je niet in ondergrondse parkings mag
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 10:40   #5
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik ben wel LPG aan het overwegen, alleen jammer dat je niet in ondergrondse parkings mag
Ik heb van "horen zeggen" dat men overweegt die restrictie te laten vallen. Geen idee of dat gerucht enige waarheid bevat.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 10:43   #6
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
In Nederland willen de GrtoenLinksen de dieselauto uit het verkeer bannen.

Op het eerste zicht een zeer verstandig voorstel... Alhoewel, als dit verstandig zou zijn, dan was dit toch al lang in ons landje gebeurd?!
Ja, de Groenen hebben zich destijds blindgestaard op het lood in de superbenzine, en de regeringen profiteerden hiervan om de diesel te sparen of te bevoordeligen, onder groot gejuich van de middenstanders.
Waar zijn we nu? Het lood in de super werd vervangen door het kankerverwekkende benzeen maar benzinewagens hebben een katalysator, die men nooit heeft willen invoeren (met de noodzakelijke roetfilter) voor de diesels. Door massaproductie werd de dieselmotor goedkoper (en de enige oplossing om de nutteloze dikke bakken en SUV's betaalbaar te houden)
Men weet sinds lang dat dieseluitstoot, omwille van de uitgestootte lange koolstofketens zeer kankerverwekkend is. Japan verbiedt gewoon het gebruik van diesels in steden. Binnen hoeveel longkankers komt men hier tot die wijsheid?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 11:23   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.475
Standaard

Komen we terug op het allemaal weer met paard en kar verhaal, ...

Waar een paard dus ook methaan en dergelijke produceerd...

Stoomtreinen, braakten nog veel meer fijn stof en smurie uit, door onzuivere verbranding, ...

Zolang het economisch is om auto's op diesel, gas of benzine te laten rijden, gaat er niemand wat aan veranderen, alleen die dingen schooner maken...

Met wat sjans (voor 't millieu) wordt de oliecrisis nog wat harder, en wordt het dus ecnomisch interessant om alternatieven te zoeken, ... waterstof, brandstofcellen, elentriek, hybriedes, koolzaadolie, desnoods het herinvoeren van de flintstone mobiel, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:09   #8
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ik heb een beter voorstel! (Denk ik.)

Een diesel-wagen is perfect en makkelijk ombouwbaar tot een wagen die rijdt op plantaardige olie! Waarom doen we dit niet massaal??
Alles wat op diesel rijdt betekent trouwens ook alle vrachtverkeer, bussen, jeeps ... dus ook net die voertuigen met een hoog gebruik!

De olieprijs zal er trouwens van dalen aangezien de vraag hierdoor een pak zal minderen!

Ik ben er trouwens over aan't denken om als het vrachtwagenstaking is (of is dat al geweest :-s) ook erbij gaan staan en de plantaardige olie promoten (de overheid moet die ombouwing wel betalen natuurlijk hé, en dan creëren ze bovendien ook nog eens extra jobs!!

Ik vraag me trouwens al lang af waarom deze auto niet al lang verbannen werd (ttz: sinds duidelijk was dat er alternatieven zijn).
Zo kunnen we trouwens de olievoorraden die ons nog resten gebruiken voor bijvoorbeeld producten en voertuigen waarvoor nog geen alternatief mogelijk is.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Groentje-18 on 20-09-2005 at 16:15
Reason:
--------------------------------

Ik heb een beter voorstel! (Denk ik.)

Een diesel-wagen is perfect en makkelijk ombouwbaar tot een wagen die rijdt op plantaardige olie! Waarom doen we dit niet massaal??
Alles wat op diesel rijdt betekent trouwens ook alle vrachtverkeer, bussen, jeeps ... dus ook net die voertuigen met een hoog gebruik!

De olieprijs zal er trouwens van dalen aangezien de vraag hierdoor een pak zal minderen!

Ik ben er trouwens over aan't denken om als het vrachtwagenstaking is (of is dat al geweest :-s) ook erbij gaan staan en de plantaardige olie promoten (de overheid moet die ombouwing wel betalen natuurlijk hé, en dan creëren ze bovendien ook nog eens extra jobs!!

Ik vraag me trouwens al lang af waarom deze auto niet al lang verbannen werd (ttz: sinds duidelijk was dat er alternatieven zijn).
Zo kunnen we trouwens de olievoorraden die ons nog resten gebruiken voor bijvoorbeeld producten en voertuigen waarvoor nog geen alternatief mogelijk is.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik heb een beter voorstel! (Denk ik.)

Een diesel-wagen is perfect en makkelijk ombouwbaar tot een wagen die rijdt op plantaardige olie! Waarom doen we dit niet massaal??
Alles wat op diesel rijdt betekent trouwens ook alle vrachtverkeer, bussen, jeeps ... dus ook net die voertuigen met een hoog gebruik!

De olieprijs zal er trouwens van dalen aangezien de vraag hierdoor een pak zal minderen!

Ik ben er trouwens over aan't denken om als het vrachtwagenstaking is (of is dat al geweest :-s) ook erbij gaan staan en de plantaardige olie promoten (de overheid moet die ombouwing wel betalen natuurlijk hé, en dan creëren ze bovendien ook nog eens extra jobs!![/size]
[/edit]
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 september 2005 om 15:15.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:11   #9
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik ben wel LPG aan het overwegen, alleen jammer dat je niet in ondergrondse parkings mag
Is geen slecht alternatief zij het dat LPG binnen termijn ook uitgeput raakt en dus in prijs zal stijgen (dit laatste zal ook versterkt worden door een stijgende vraag, die wordt uitgelokt door de stijgende olieprijzen).

Ik heb gisteren trouwens een artikel op tijd.be gelezen waarin stond dat de olieprijzen zich vermoedelijk gaan stabiliseren rond de 60 dollar, tenzij de vraag sterk daalt. Dan dalen de prijzen natuurlijk mee.
De OPEC-landen zouden een 2 miljoen (???? kan dat?) vaten per dag (!) bij produceren.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:16   #10
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik heb een beter voorstel! (Denk ik.)

Een diesel-wagen is perfect en makkelijk ombouwbaar tot een wagen die rijdt op plantaardige olie! Waarom doen we dit niet massaal??
Alles wat op diesel rijdt betekent trouwens ook alle vrachtverkeer, bussen, jeeps ... dus ook net die voertuigen met een hoog gebruik!

De olieprijs zal er trouwens van dalen aangezien de vraag hierdoor een pak zal minderen!

Ik ben er trouwens over aan't denken om als het vrachtwagenstaking is (of is dat al geweest :-s) ook erbij gaan staan en de plantaardige olie promoten (de overheid moet die ombouwing wel betalen natuurlijk hé, en dan creëren ze bovendien ook nog eens extra jobs!!
Denk je nu echt dat plantaardige olie anders verbrandt en minder kankerverwekkende uitlaat geeft dan fossiele olie?? Dat méén je niet, hoop ik!
Dat magische woordje plantaardig verandert de chemische samenstelling niet!! Het blijven koolwaterstoffen en een dieselmotor geeft altijd een onvolledige verbranding, tenzij er een ernstige evolutie komt[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by filosoof on 20-09-2005 at 16:30
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik heb een beter voorstel! (Denk ik.)

Een diesel-wagen is perfect en makkelijk ombouwbaar tot een wagen die rijdt op plantaardige olie! Waarom doen we dit niet massaal??
Alles wat op diesel rijdt betekent trouwens ook alle vrachtverkeer, bussen, jeeps ... dus ook net die voertuigen met een hoog gebruik!

De olieprijs zal er trouwens van dalen aangezien de vraag hierdoor een pak zal minderen!

Ik ben er trouwens over aan't denken om als het vrachtwagenstaking is (of is dat al geweest :-s) ook erbij gaan staan en de plantaardige olie promoten (de overheid moet die ombouwing wel betalen natuurlijk hé, en dan creëren ze bovendien ook nog eens extra jobs!!
Denk je nu echt dat plantaardige olie anders verbrandt en minder kankerverwekkende uitlaat geeft dan fossiele olie?? Dat méén je niet, hoop ik!
Dat magische woordje plantaardig verandert de chemische samenstelling niet!! Het blijven koolwaterstoffen en een dieselmotor geeft altijd een onvolledige verbranding, tenzij er een ernstige evolutie komt[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by filosoof on 20-09-2005 at 16:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik heb een beter voorstel! (Denk ik.)

Een diesel-wagen is perfect en makkelijk ombouwbaar tot een wagen die rijdt op plantaardige olie! Waarom doen we dit niet massaal??
Alles wat op diesel rijdt betekent trouwens ook alle vrachtverkeer, bussen, jeeps ... dus ook net die voertuigen met een hoog gebruik!

De olieprijs zal er trouwens van dalen aangezien de vraag hierdoor een pak zal minderen!

Ik ben er trouwens over aan't denken om als het vrachtwagenstaking is (of is dat al geweest :-s) ook erbij gaan staan en de plantaardige olie promoten (de overheid moet die ombouwing wel betalen natuurlijk hé, en dan creëren ze bovendien ook nog eens extra jobs!!
Denk je nu echt dat plantaardige olie anders verbrandt en minder kankerverwekkende uitlaat geeft dan fossiele olie?? Dat méén je niet, hoop ik!
Dat magische woordje plantaardig verandert de chemische samenstelling niet!! Het blijven koolwaterstoffen en een dieselmotor geeft altijd een onvolledige verbranding, tenzij er een ernstige evolutie komt[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by filosoof on 20-09-2005 at 16:23
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik heb een beter voorstel! (Denk ik.)

Een diesel-wagen is perfect en makkelijk ombouwbaar tot een wagen die rijdt op plantaardige olie! Waarom doen we dit niet massaal??
Alles wat op diesel rijdt betekent trouwens ook alle vrachtverkeer, bussen, jeeps ... dus ook net die voertuigen met een hoog gebruik!

De olieprijs zal er trouwens van dalen aangezien de vraag hierdoor een pak zal minderen!

Ik ben er trouwens over aan't denken om als het vrachtwagenstaking is (of is dat al geweest :-s) ook erbij gaan staan en de plantaardige olie promoten (de overheid moet die ombouwing wel betalen natuurlijk hé, en dan creëren ze bovendien ook nog eens extra jobs!!
Denk je nu echt datplantaardige olie anders verbrandt en minder kankerverwekkende uitlaatgeeft dan fossiele olie??Dat méén je niet, hoop ik!
Dat magische woordje plantaardig verandert de chemische samenstelling niet!! Het blijven koolwaterstoffen en een dieselmotor geeft altijd een onvolledige verbranding, tenzij er een ernstige evolutie komt[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik heb een beter voorstel! (Denk ik.)

Een diesel-wagen is perfect en makkelijk ombouwbaar tot een wagen die rijdt op plantaardige olie! Waarom doen we dit niet massaal??
Alles wat op diesel rijdt betekent trouwens ook alle vrachtverkeer, bussen, jeeps ... dus ook net die voertuigen met een hoog gebruik!

De olieprijs zal er trouwens van dalen aangezien de vraag hierdoor een pak zal minderen!

Ik ben er trouwens over aan't denken om als het vrachtwagenstaking is (of is dat al geweest :-s) ook erbij gaan staan en de plantaardige olie promoten (de overheid moet die ombouwing wel betalen natuurlijk hé, en dan creëren ze bovendien ook nog eens extra jobs!!
Denk je nu echt datplantaardige olie anders verbrandt en minder kankerverwekkende uitlaatgeeft dan fossiele olie??Dat méén je niet, hoop ik!
Dat magische woordje plantaardig verandert de chemische samenstelling niet!! Het blijven koolwaterstoffen[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 september 2005 om 15:30.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:20   #11
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Herr Flick

Zolang het economisch is om auto's op diesel, gas of benzine te laten rijden, gaat er niemand wat aan veranderen, alleen die dingen schooner maken...
De roetfilters bestaan en werken, maar ze zijn niet verplicht, waarom zou iemand er dan voor betalen? De catalisator werd verplicht, waarom de roetfilter niet?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by filosoof on 20-09-2005 at 16:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Herr Flick

Zolang het economisch is om auto's op diesel, gas of benzine te laten rijden, gaat er niemand wat aan veranderen, alleen die dingen schooner maken...
De roetfilters bestaan en werken, maar ze zijn niet verplicht, waarom zou iemand er dan voor betalen? De catalisator werd verplicht, waarom de roetfilter niet?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Herr Flick

Zolang het economisch is om auto's op diesel, gas of benzine te laten rijden, gaat er niemand wat aan veranderen, alleen die dingen schooner maken...
De roetfilters bestaan en werken, maar ze zijn niet verplicht, waarom zou iemand er dan voor betalen? De catalisator werd verplicht, waarom de roetfilter niet?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 september 2005 om 15:26.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:25   #12
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Is geen slecht alternatief zij het dat LPG binnen termijn ook uitgeput raakt en dus in prijs zal stijgen (dit laatste zal ook versterkt worden door een stijgende vraag, die wordt uitgelokt door de stijgende olieprijzen).

Ik heb gisteren trouwens een artikel op tijd.be gelezen waarin stond dat de olieprijzen zich vermoedelijk gaan stabiliseren rond de 60 dollar, tenzij de vraag sterk daalt. Dan dalen de prijzen natuurlijk mee.
De OPEC-landen zouden een 2 miljoen (???? kan dat?) vaten per dag (!) bij produceren.
De olie zal duur blijven ...voor Europa: dat was de bedoeling van de Iraakse oorlog
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:30   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik heb een beter voorstel! (Denk ik.)

Een diesel-wagen is perfect en makkelijk ombouwbaar tot een wagen die rijdt op plantaardige olie! Waarom doen we dit niet massaal??
Alles wat op diesel rijdt betekent trouwens ook alle vrachtverkeer, bussen, jeeps ... dus ook net die voertuigen met een hoog gebruik!

De olieprijs zal er trouwens van dalen aangezien de vraag hierdoor een pak zal minderen!
En waar denkt ge voldoende koolzaadplanten te telen om de aardolie te vervangen.
Aangezien de prijs van plantaardige olie een veelvoud bedraagt van aardolie zal de productie ook wel niet zo milieuvriendelijk zijn denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:34   #14
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Er zijn maar twee 100% zuivere brandstoffen:
-waterstof: te omslachtig en niet stabiel genoeg, dus ook te duur
-kernfusie: te "héét" en duur in de stand van de huidige technologie
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:36   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik heb een beter voorstel! (Denk ik.)

Een diesel-wagen is perfect en makkelijk ombouwbaar tot een wagen die rijdt op plantaardige olie! Waarom doen we dit niet massaal??
Alles wat op diesel rijdt betekent trouwens ook alle vrachtverkeer, bussen, jeeps ... dus ook net die voertuigen met een hoog gebruik!

De olieprijs zal er trouwens van dalen aangezien de vraag hierdoor een pak zal minderen!

Ik ben er trouwens over aan't denken om als het vrachtwagenstaking is (of is dat al geweest :-s) ook erbij gaan staan en de plantaardige olie promoten (de overheid moet die ombouwing wel betalen natuurlijk hé, en dan creëren ze bovendien ook nog eens extra jobs!!

Ik vraag me trouwens al lang af waarom deze auto niet al lang verbannen werd (ttz: sinds duidelijk was dat er alternatieven zijn).
Zo kunnen we trouwens de olievoorraden die ons nog resten gebruiken voor bijvoorbeeld producten en voertuigen waarvoor nog geen alternatief mogelijk is.

In de handleiding van mijn mazoetstoof staat in elk geval in dat ik daar alleen echte diesel in mag kappen en dat doen ik dan ook.

al die Bio Diesel, slaolie, Blu Diesel of da speciaal spul van Shell komt er bij mij niet in, enkel het originele, dikke zwavelhoudende, roetbrakende spul.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:37   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Denk je nu echt dat plantaardige olie anders verbrandt en minder kankerverwekkende uitlaat geeft dan fossiele olie?? Dat méén je niet, hoop ik!
Dat magische woordje plantaardig verandert de chemische samenstelling niet!! Het blijven koolwaterstoffen en een dieselmotor geeft altijd een onvolledige verbranding, tenzij er een ernstige evolutie komt

exactly...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:48   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Er zijn maar twee 100% zuivere brandstoffen:
-waterstof: te omslachtig en niet stabiel genoeg, dus ook te duur
-kernfusie: te "héét" en duur in de stand van de huidige technologie
Misschien moeten we het maar over een andere boeg gooien, en echt op zoek gaan naar iets volledig anders, ...

Bv, iets met magnetische velden, waar ge bv, nog slechts een hulpmotor hebt, om uw garage binnen te tuffen, veldwegskes te doen enz...


En uiteindelijk zullen we wel naar waterstof moeten gaan, of elentriek, maar dat laatste laat u niet toe voor ver genoeg te rijden...

trouwens een paar honderd kilo baterijen met zoutzuur in, als ge daar een accident mee hebt, ook goe voor't millieu...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 17:38   #18
oliepiek
Banneling
 
 
oliepiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 1.275
Standaard

Dit is een van de minst milieuvriendelijke ideeën die ooit bedacht zijn: een dieselwagen verbruikt tot 40% minder brandstof, en heeft dus ook een veel lagere uitstoot over zijn hele leven.

Die groenlinkse rakkers moeten echt eens wat research doen voor ze zo'n anti-groene maatregelen bedenken.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 20:07   #19
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Denk je nu echt dat plantaardige olie anders verbrandt en minder kankerverwekkende uitlaat geeft dan fossiele olie?? Dat méén je niet, hoop ik!
Dat magische woordje plantaardig verandert de chemische samenstelling niet!! Het blijven koolwaterstoffen en een dieselmotor geeft altijd een onvolledige verbranding, tenzij er een ernstige evolutie komt
Waarom wordt het anders aangeprezen als milieuvriendelijk ?? Is milieuvriendelijk tegenwoordig ook al kankerverwekkend en even milieuvervuilend als fossiele olie?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 20:08   #20
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
De roetfilters bestaan en werken, maar ze zijn niet verplicht, waarom zou iemand er dan voor betalen? De catalisator werd verplicht, waarom de roetfilter niet?
Dat vraag ik me ook af.

Ik kom by the way nog iedere dag mensen tegen die nog nooit van een roetfilter gehoord hebben.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be