Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2003, 16:57   #1
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat het tijd wordt dat me de vele miljoenen aan subsidies voor het Vlaams Blok moeten stopzetten!
Ze doen niets anders dan rondlopen en andere mensen ambeteren. Als je daarvoor miljoenen moet krijgen, dan zullen de pestkoppen op school de beste carriere hebben!
Ik vind dat elke Blokmedewerker alleen recht heeft op een uitkering op basis van zijn/haar gezinssamenstelling, omdat ze in princiepe werkloos zijn. Ze verkopen geen product of werken eraan mee, en ze hebben dus geen enkele nut in een maatschappij die van de economie afhangt. De groep wordt maar groter en groter met de jaren, omdat leven als een parasiet de profiteurs eenmaal naar het Blok lokt!
Aan de andere kant wil ik ze wel extra voordelen geven, omdat ze de hopeloze gevallen van onze maatschappij onderdak bieden. Ik denk dan aan de geweldadige Rob-Klop - Anke, ex-naaktmodel waarvan het persoonlijke leven overhoop lag (Dit kwam uit Filips mond) - een
ontslagen politiecommissaris -...

Moby
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 17:04   #2
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Ja, 't is weer prachtig weer vandaag!
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 17:11   #3
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
een ontslagen politiecommissaris -...

Moby
Ik ben allesbehalve een Blok-fan, maar die politiecommissaris is ontslagen gebaseerd op een politieke opinie die hij JAREN voor hij commissaris was had. Ik zou zo Piano kunnen ontslaan omwille van zijn verleden...

Naast het schandalig met de voeten treden van de rechten van de mens, is het verder dan nog zo dat Schaarbeek nooit zo veilig was als toen die politiecommissaris de plak zwaaide.
Oud 26 juni 2003, 17:20   #4
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Het irriteert mij dat het Blok over "parasieten" spreekt, terwijl ze zelf nog niets verwezenlijkt hebben buiten praatjes verkopen. Een groep als het Vlaams Blok kost de staat vele malen meer dan een evengrote groep die ook niets presteert.

Als ze het "zo goed menen", kunnen ze op zijn minst een deel van die (veel te hoge) subsidies gebruiken voor een goed doel (voor mijn part Vlaams...).
Oud 26 juni 2003, 17:31   #5
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het irriteert mij dat het Blok over "parasieten" spreekt, terwijl ze zelf nog niets verwezenlijkt hebben buiten praatjes verkopen. Een groep als het Vlaams Blok kost de staat vele malen meer dan een evengrote groep die ook niets presteert.

Als ze het "zo goed menen", kunnen ze op zijn minst een deel van die (veel te hoge) subsidies gebruiken voor een goed doel (voor mijn part Vlaams...).
Het Vlaams Blok krijgt geld berekent op de hoeveelheid kiezers dat ze halen, en aangezien dit meer is dan 750.000 kiezers krijgen ze ook het geld dat het verdient.

P.S. hier bestaat al een topic over, post dan daar liever in.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 17:40   #6
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is natuurlijk wel door het Cordon dat het Blok zo weinig lijkt te doen, en d�*�*r zit het Blok voor niets tussen. Bovendien is enige nuance ook wel op haar plaats. Vanuit de oppositie heeft het Blok al heel wat zaken op de agenda kunnen zetten (veiligheid, vreemdelingenbeleid, ...), of toch zeker een groot aandeel gehad hierin. Dat ze enkel praatjes verkopen is dus weeral een zoveelste onnozel vertelseltje. Niet dat het Blok geen dwaze praat verkoopt, maar de tegenstanders van de partij moeten vaak niet al te veel onderdoen.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 17:43   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

Het is natuurlijk wel door het Cordon dat het Blok zo weinig lijkt te doen, en d�*�*r zit het Blok voor niets tussen. Bovendien is enige nuance ook wel op haar plaats. Vanuit de oppositie heeft het Blok al heel wat zaken op de agenda kunnen zetten (veiligheid, vreemdelingenbeleid, ...), of toch zeker een groot aandeel gehad hierin. Dat ze enkel praatjes verkopen is dus weeral een zoveelste onnozel vertelseltje. Niet dat het Blok geen dwaze praat verkoopt, maar de tegenstanders van de partij moeten vaak niet al te veel onderdoen.
Even herhalen want dit mag rustig gezegd worden.
Vooral die laatste regel.
Oud 26 juni 2003, 17:49   #8
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Even compenseren om toch ietwat evenwicht te verkrijgen. Mag ik u erop wijzen dat een tegenstrever in het linkse veld nl. Agalev compleet met de grond gelijk gemaakt is, en tóch nog méér dan evenredig publiciteit toegespeeld krijgt in de traditionele media. Graag zou ik deze partij dan ook volledig verwijderd willen zien....opgeruimd staat netjes, wat niet nodig is moet niks kosten...
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 17:56   #9
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dit is gewoon mijn mening...
Maar als je logisch gaan nadenken, dan besef je wel dat het voor het Vlaams Blok op deze manier nog vele, vele jaren gaat duren alvorens ze mee kunnen regeren (ALS dat ooit zal gebeuren...). Hun programma is dan ook zo verschillend van die van de andere subsidietrekkende partijen.
Voor mij moet een subsidie betaald worden op basis van de prestaties en dat is net hetzelfde met verenigingen die mensen aan werk helpen. Als ze iemand een job kunnen bezorgen krijgen ze op basis daarvan financiele middelen, en niet op het aantal mensen die langs komt.

Persoonlijk vind ik dat "hopeloze" partijen wat minder mogen kosten. Of haar kiezers mogen dan de kosten meedragen.
Oud 26 juni 2003, 17:56   #10
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Waarschijnlijk hebben de beleidspartijen al meer VB-punten uitgevoerd dan ze denken, met de hete adem van 700.000 stemmen in hun nek.
Want als het om stemmen gaat is de 'ideologie' veraf....
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 18:05   #11
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
Even compenseren om toch ietwat evenwicht te verkrijgen. Mag ik u erop wijzen dat een tegenstrever in het linkse veld nl. Agalev compleet met de grond gelijk gemaakt is, en tóch nog méér dan evenredig publiciteit toegespeeld krijgt in de traditionele media. Graag zou ik deze partij dan ook volledig verwijderd willen zien....opgeruimd staat netjes, wat niet nodig is moet niks kosten...
Een partij moet eerst de nodige kansen krijgen, zelfs al hebben ze een compleet andere programma (Het Vlaams blok krijgt dat al jaren). Maar er moeten ook grenzen zijn. Je kan niet je hele leven een partij onderhouden, omdat het de kapitein in de Moby-Dick verhaal wil spelen. Een eeuwige jacht. Zoals het Vlaams Blok het zo mooi verwoordt "profiteurs!".
Oud 26 juni 2003, 18:09   #12
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is gewoon mijn mening...
Maar als je logisch gaan nadenken, dan besef je wel dat het voor het Vlaams Blok op deze manier nog vele, vele jaren gaat duren alvorens ze mee kunnen regeren (ALS dat ooit zal gebeuren...). Hun programma is dan ook zo verschillend van die van de andere subsidietrekkende partijen.
Voor mij moet een subsidie betaald worden op basis van de prestaties en dat is net hetzelfde met verenigingen die mensen aan werk helpen. Als ze iemand een job kunnen bezorgen krijgen ze op basis daarvan financiele middelen, en niet op het aantal mensen die langs komt.

Persoonlijk vind ik dat "hopeloze" partijen wat minder mogen kosten. Of haar kiezers mogen dan de kosten meedragen.
Maar wie gaat dan bepalen wat een "hopeloze" partij is? Hoeveel cordons gaan er dan niet opgericht worden om de kleintjes in die "hopeloze" status te dwingen en hen zo uit te schakelen? Wie zegt dat er morgen niet een nieuwe partij kan ontstaan die wèl bereid is om met bvb het Blok te praten? Hoe worden prestaties van een partij dan bepaald? Of om het anders te zeggen: hoeveel voorstellen van het Blok worden er afgeschoten gewoon omdat ze van het Blok komen? Hoeveel van die voorstellen komen even later in een mogelijk lichtjes gewijzigde vorm weer opduiken op het programma van een van de "democraten" (dit kan ik uiteraard niet hard maken, maar ik twijfel er niet aan dat dit gebeurt)?
Oud 26 juni 2003, 18:11   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
Een partij moet eerst de nodige kansen krijgen, zelfs al hebben ze een compleet andere programma (Het Vlaams blok krijgt dat al jaren). Maar er moeten ook grenzen zijn. Je kan niet je hele leven een partij onderhouden, omdat het de kapitein in de Moby-Dick verhaal wil spelen. Een eeuwige jacht. Zoals het Vlaams Blok het zo mooi verwoordt "profiteurs!".
Het is niet het Blok dat niet wil praten met de anderen. Het zijn de anderen die niet met het Blok willen praten. Dan kan je het Blok moeilijk verwijten dat ze (zogezegd) onverrichter zake aan de kant blijven staan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be