![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Nieuw soort democratie
03.10.2005 17.10u - Het Nieuwsblad houdt via zijn webstek een opiniepeiling waarbij de lezers een ‘Minister van het Jaar’ mogen aanduiden, en verder twee ‘Parlementsleden van het Jaar’, eentje uit het federale parlement en eentje het Vlaams Parlement. Men heeft niet echt de vrije keuze: men mag alleen een selectie maken uit een lijst van ‘bekende’ parlementsleden die door Het Nieuwsblad is voorgekauwd. Op dat lijstje komen bekende politici van alle Vlaamse partijen voor, behalve… van het Vlaams Belang. Maar dat had u allicht al geraden. Over smaken en kleuren kan natuurlijk niet geredetwist worden, en over politieke voorkeuren al evenmin. Maar zou iemand durven betwijfelen aan de bekendheid van Filip Dewinter of Gerolf Annemans, om maar twee fractieleiders te noemen? Zijn zij niet veel bekender dan politici als Marnic Demeulemeester, Luc Goutry, Philippe De Coene en Trees Pieters, die allemaal wél op het voorgekauwde lijstje stonden, en die in hun categorie zelfs in de top tien eindigden? Doe maar eens een eenvoudige test. Laat uw vrienden, buren en kennissen eens raden voor welke partij deze vier personen zijn verkozen. Hoeveel procent van de Vlamingen zou deze vier politici juist kunnen situeren? Daarna kan u uw proefpersonen vragen of ze weten in welke partij Dewinter en Annemans zitten. Wedden dat zij bij vriend en vijand veel hoger scoren? Dat bijna iedereen hen kent? Tja, bijna iedereen… behalve de politiek correcte redacteurs van Het Nieuwsblad dus. bron webstek VB het is een beetje zoals Stalin ... het is niet wie stemt dat telt , maar wie de stemmen controleert. Voor mij geen VUM produkten meer. Als 27% van het vlaamse electoraat die houding zou overnemen dan zullen we nog eens zien of onze progressieve betweterige hoernalisten nog veel praat zullen hebben. Ze liggen te janken over Poetin en berlusconi , terwijl ze zelf de grootste partij van vlaanderen negeren en demoniseren. Het is dan ook schandalig dat Bourgois subsidies geeft aan die anti-vlaamse krachten. Ze hebebn die trouwens helemaal niet nodig om te overleven , het is gewoon een cadeau van Pc'ten onder elkaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Het Vlaams Belang is in deze gelijk behandeld. De parlementsleden hebben de kans gekregen zich te bewijzen maar hebben volgens Het Nieuwsblad niet kunnen overtuigen. Het is niet omdat het Vlaams Belang de grootste partij is dat ze automatisch opgenomen moeten worden, het draait om verdienste.
De reactie van het Vlaams Belang was voorspelbaar. Volgens hen is dit niet meer dan bashing en alweer uiting van politieke correctheid. Kritiek t.o.v. het Vlaams Belang is tegenwoordig niet mogelijk, elke mogelijke kritiek wordt afgedaan als vooringenomenheid en beschouwt als een rechtstreekse aanval op het Vlaams Belang(lees aanval op onze democratische waarden). Ifalco u vergelijking met Stalin is grappig, vooral als je later zegt "Het is dan ook schandalig dat Bourgois subsidies geeft aan die anti-vlaamse krachten", alleen jou mening mag dus gesubsidieerd worden? Beetje in de aard van Stalin, niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Strikt genomen heb je natuurlijk gelijk: het zijn de journalisten die oordelen over het werk van de parlementairen. Of toch niet helemaal?
De vraag is wat men nog verstaat onder parlementair werk. Steve Stevaert wordt wel voor vol aanzien, maar heeft noppes gepresteerd in het Vlaams Parlement. Ik ga niet oordelen over het werk van de andere partijen, maar ik merk toch op dat de backbenchers weinig of geen aandacht krijgen. Ik heb nogal een boon voor Luk Van Nieuwenhuysen van het Vlaams Belang en ik herinner mij nog levendig het commentaar van 'De Standaard' op zijn werk: 1.000 vragen, tussenkomsten,.... in het bijzonder over de Vlaamse rand rond Brussel. Hij kreeg geen voldoende omdat hij niet 'effectief' was. Ja maar, hola, eerst een cordon sanitaire installeren en dan zeggen dat iemand niet effectief is.... En natuurlijk is hij niet bijster gekend buiten Vlaams Brabant. Nee, ik stel mij toch vragen bij de wijze waarop deze kwalificaties zijn gemaakt. Het lijkt er mij op dat het vooral parlementairen zijn die vlot toegang hebben tot de media en dus.... de journalisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Wat de niet-selectie van Van Nieuwenhuysen betreft vind ik dit onbegrijpelijk. Dit is volgens mij enkel en alleen omdat dit een Vb-er is. Ik zie er dagdagelijks Parlementaire Vragen van op mijn bureau namelijk. Is voor de materie die ik behandel het actiefste parlementslid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Allez ik heb Interelectra en dus ook nog Actua TV. Maar dat is volgens mij van het onderwerp afwijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar in 1 ding heb je wel gelijk: het draait om verdienste. Alleen niet op vlak van democratische parlementaire activiteiten...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |