![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Nou nou, die cowboy's van het ABVV zijn van hun paard getikt door de indianen
van de PS die het prepensioen tot 60 jaar geaccepteerd hebben. Wat een Wild-West-story! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ach ze komen wel vanzelf tot inkeer, vooral gedreven door pragmatisme en realiteitszin, en de druk der omstandigheden. Volgens mij hebben ze hun prioriteiten verkeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burgemeester
|
![]() Bij het ACV moet men zich niet laten dicteren wanneer men gaat staken...en wat is stakingsrecht? Dat is het laatste wapen waar je naar grijpt als lopende onderhandelingen vastlopen...volgens mij is de staking die jongstleden uitgeroepen werd niets anders dan een (vuile) truk van de ABVV top om zichzelf buitenspel te laten zetten in de gaande onderhandelingen...het ABVV is als eerste luidop beginnen roepen (nog voor deze onderhandelingen bezig waren) dat ze gingen staken,terwijl het ACV 2 datums liet horen in het geval de onderhandelingen vast zouden lopen,doch die onderhandelingen liepen niet vast,en dus was die staking niet nodig...het enige dat het ABVV in mijn ogen nu nog wil doen is een concurentieslag plegen tegenover het ACV,het is al van in het begin dat je op de media niks anders dan opmerkingen hoort van het ABVV tegen het ACV(vorige woensdag was er al op het nieuws ene die luid uitriep"het ACV is verschuerd")en de media die doet daar natuurlijk in mee,wat ze eigenlijk niet zouden mogen doen want zo verdeelt men de werknemers in 2 kampen(ken je de leuze "verdeel en heers"...de staking van vrijdag heeft wel veel discusie stof laten opwaaien,en waardoor denk je dat dat komt?Omdat de meningen van de leden van beide vakbonden verdeeld waren over deze zaak,zowel van die van het ABVV als die van mijn eigen vakbond,zodoende kun je dan ook nog geen algemene staking uitroepen...
![]() |
#45 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is geklungel en verdeeldheid alom. Nu moeten ze terug naar de achterban en de achterban zal waarschijnlijk minder klungelen dan de bovenban.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 12 oktober 2005 om 14:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Hoera dat de vakbonden, die hun achterban raadpleegden, niet tot de vereiste 2/3 meerderheid kwamen voor een algemene staking.
De achterban is beter op de hoogte dan de voorban. Ik vrees dat de vakbonden, die op het domein van prepensioen en vergrijzing volkomen op het verkeerde spoor zitten en toch de wissel niet willen omgooien, hier een definitieve KLAP gaan krijgen, die voor lange tijd hun macht zal breken. En dat alleen maar, omdat ze 1 niet vatbaar zijn voor onoverkomelijk logische argumenten en 2 andere, belangrijker prioriteiten links laten liggen. Het is dom en kortzichtig en het biedt de regering de kans onverbiddelijk door te zetten. |
![]() |
![]() |