Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2003, 18:54   #1
PAJOT
Banneling

Standaard

[08/07/2003] - Het legioen van Abou Jahjah

Begin dit jaar trok Abou Jahjah nog volle zalen in Nederland. Vandaag zit het er bovenarms op in de Nederlandse vleugel van de A.E.L. De boegbeelden van de A.E.L. in Nederland moesten ontslag nemen omdat ze problemen hadden met justitie (kleine criminaliteit) of enkele onverstandige uitlatingen hadden gedaan in de pers (over de invoering van de sharia, het opdoeken van de staat Israël en het scanderen van slogans als "hamas, hamas, alle joden aan het gas").

Abou Jahjah nam dan maar zelf de touwtjes in handen en bombardeerde zichzelf tot grote leider. Maar niet iedereen is tevreden over het autoritaire optreden van Jahjah. Op internet circuleren brieven van verontruste allochtonen die A.E.L.-leden oproepen om hun lidmaatschap op te zeggen. Jahjah heeft al verontwaardigd gereageerd en stuurde een dreigbrief naar de dissidenten.

Abou Jahjah eist "totale discipline binnen de structuren en de hiërarchie van de AEL" en stuurde de rebellerende vleugel binnen zijn club een niet mis te verstane waarschuwing: "Vergeet niet dat wij de A.E.L. zijn en dat Borgerhout niet zo ver is van Tilburg of Utrecht of Den Haag of Amsterdam. Ons Borgerhoutse legioen (jawel, u leest het goed!) zal graag een bezoekje brengen aan mensen die de A.E.L. waar dan ook willen ondermijnen en op welke manier dan ook."

Het Borgerhoutse legioen van Jahjah, alstublieft. We zouden hier nu een grapje kunnen maken over het vreemdelingenlegioen, maar Johan Leman leest mee, en die man heeft -dat is bekend- niet echt een gevoel voor humor, en dus zullen we het maar laten. Het is bovendien ook niet echt om mee te lachen. En dat schijnen ze in Nederland wél te beseffen. De liberale partij VVD eist dat justitie een onderzoek instelt naar het optreden van Abou Jahjah en zijn geüniformeerde kleerkasten. Het zou wel eens kunnen dat onze Noorderburen ingrijpen vòòr de zaken echt uit de hand lopen.

www.vlaamsblok.be

Brief van een verontruste allochtoon...

Citaat:
Assalaamu 3alaykum warahmatoeAllahi wabarakatoeh.

Aghie Dyab,

Er zijn hier in Nederland een groot aantal actieve leden die het niet eens zijn met een enkele zaken binnen AEL, zaken die op dit moment van enorm belang zijn voor de verdere ontwikkeling van AEL in Nederland, zoals;
1- de visie, met name het Arabisme;
2- het democratische gehalte binnen de organisatie;
3- het verloop van het congres;
4- het politiek programma;
5- een duidelijkere beleid op Islamitische grondslag;
6- de rechtmatigheid van het gekozen bestuur.

Toelichting:

1- Nationalisme is in strijd met de Islam, het stamt af van Aljahiliya. Ik kan, indien u dit wenst, verwijzen naar verschillende verzen uit de Heilige Qura’aan, Ahadith en Soennah.

2- Niemand heeft wat te zeggen over het beleid van de organisatie, zelfs de leden van het DB niet. Jawad is de enige die alles bepaald op een dictatoriale wijze. Een “Raad van Toezicht” zou het democratische proces binnen de organisatie in de gaten moeten houden. Daarnaast gebruikt Jawad soms vulgaire taalgebruik naar de actieve leden toe, dit is naar mijn mening niet gepast voor een politieke leider.

3- De stemming tijdens het congres is beïnvloed door Jawad.

4- Politiek programma moet worden herzien en getoetst worden aan de Soennah. Van alle leden in Nederland is meer dan 90 % Soenniet. Het is voor hun van essentieel belang dat het politieke programma niet in strijd is met de Soennah.

5- De Islam wordt enkel gebruikt om meer leden te werven en er is geen Islamitische grondslag bij de partij. Er moet daarom een werkgroep Islam opgezet worden, en een commissie die onze politiek toets aan de Islam (Koran en Soenna). M.a.w. de Islam moet onze uitgangspunt zijn en onze politieke activiteiten moeten deze dienen en niet andersom. Wij moslims geloven dat de Islam volmaakt is en alle elementen omvat die belangrijk zijn om politiek actief te zijn op een rechtvaardige en rechtmatige manier. Het is spijtig dat Nabil tegen de actieve leden, die juist voor de islam lid zijn geworden, zegt: ik geloof niet in de Soennah.

6- Er werden stembrieven uitgedeeld aan de afgevaardigden met een aantal namen erop en met een rondje die je moet inkleuren als je voor bent, ben je tegen dan vul je niets in. Ondanks het feit dat dit voor veel leden revolutionair is en nog nooit vertoond waar dan ook, zit iedereen met aantal vragen: Wie heeft de stemmen geteld? Hoeveel stemmen had iedere kandidaat? Hoeveel afgevaardigden stemden tegen (of hebben niets ingevuld, zodat dit later door de tellers zelf gedaan kan worden)? Waar zijn de stembrieven nu, voor een eventuele onderzoek? En tot slot de belangrijkste vraag: Kunnen we juridisch gezien echt spreken van eerlijke stemming? Is deze manier van stemmen, gewoon logischerwijs, toevallig onrechtmatig te noemen?

Ik heb afgelopen donderdag vergadert in Amsterdam met een aantal actieve leden die het niet eens waren met de gang van zaken binnen AEL. Ik heb besloten om de problemen op te lossen via de democratische weg. We willen dat u zich met deze zaken bezig houdt, omdat we haast geen vertrouwen meer hebben in de leden van het Dagelijks Bestuur van Nederland. Bovendien bent u de voorzitter van AEL-NL.

Hierop vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Wasalaam,

XXXXXX

De antwoordbrief van Abou Jahjah

Citaat:
Bissmillah arrahaman arrahim

Met veel pijn in mijn hart heb ik de verschillende mails gelezen over wat er
de voorbije dagen gaande was in Nederland. Ik kan mij niet van de indruk
ontdoen dat we duidelijk te maken hebben met een infiltratie en manipulatie.

Sinds de dag dat we de AEL hebben opgerecht hebben we nooit iets zo erg
meegemaakt, we hebben onze leven aan de AEL gegeven en veel op het spel gezet,
we hebben onze banen verloren en in de gevangenissen gezeten.
We leven onder een constante doodsdreiging vanwege allerlei groepen en organisaties
en staten en nu moeten we ook op onze hoede zijn voor onze eigen broeders en
zusters die een mes in onze rug willen steken.

En dat laatste is nog erger dan alle andere problemen samen.
Y*****, ik heb je altijd gekend als een echte broeder en ik kan niet
geloven dat je een infiltrator bent, maar van anderen ben ik het wel van
overtuigd.

Zoals dat Naima ze heeft genoemd, ze zijn een gezwel die voor Al Fitna
zorgen en ze moeten geamputeerd worden van de organisatie.
Ik vind dat een schorsing nog te mild is, wie Al Fitna wil en komt binnen de AEL om te stellen
dat iedereen buiten AEL moet gaan werken (of liefst buiten de AEL) moet
genadeloos en in alle diskrediet buiten de AEL gesmeten worden.
Niettemin zal ik een aantal punten van jou mail beantwoorden om dat ik het waardeer dat je
hierover wou toch praten in plaats van dit te houden in kabbalistische vergaderingen zoals dat van Amsterdam vorige week.

Punt 1 over dat nationalisme niet compatible is met Islam:
in het Congres hebben we een text goed gekeurd die het tegenovergestelde met
argumentatie bewijst. Ik dag je uit om mij 1 aya of 1 hadith voor te brengen die
spreekt over nationalisme=kawmiya. En kom aub niet af met ahadith over
assabiya want assabiya is tribalisme en inderdaad is ook tribalisme en islam is
daartegen, maar ook nationalisme is daartegen. Of je denkt dat je de Islam bette
kent dan de leiders van organisaties zolas Hamas, islamic jihad of hizbullah
die allemaal loid zijn van de nationaal-Islamitisch Congres? Een
organisatie die als doelstelling heeft om te werken voor een fusie tussen de
Islamistisch en nationalistisch beweging in de Arabische wereld. Onze organisatie is
een prachtige uiting van zulke fusies en synthese. Wie de synthese niet
kan maken, moet weg.
Onze lijn is alhamdullillah honderd percent Islamitisch in deze.

Punt 2: niemand heeft iets te zeggen en jawad is een dictator: Jawad is een
nononsense persoon, en hij is ook nogal formeel van aanpak en niet direct de
beste diplomaat, maar een dictator is hij zeker niet. Jawad als een wat oudere
en meer ervaren persoon tussen een groep van jong talentvol maar onervaren
leden heeft de rol van voogd gekregen gedurende het oprichtingsproces.

Dit was nodig en hij was de beste persoon voor de job en hij heeft zijn taak
volmaakt. Nu is de situatie veranderd en ik ben voorzitter (zij het maar
tijdelijk) en Naima is de Vice voorzitter.
Ik en Naima nemen dus de leiding van de organisatie en jawad is politiek functionaris.
Hij leidt niet maar bepaalt de politieke lijn in functie van de context en onze ideologie.
Ieder doet zijn taak, in mijn afwezigheid is Naima de baas in consultatie met het
bestuur, en zo moet dat werken. Wat betreft toezicht, dat wordt gehouden door het
politiek bureau van AEL. Dat is onze federale executieve orgaan, momenteel is
er een kern bureau met mij als voorzitter, Khalid Arkob en Kamal Awaly en
Ahmed Azzuz als leden. Alle klachten kunnen bij ons terecht.

Punt 3: deze punt van jou wijs ik totaal af: de stemmin in het Congres is
chaotisch maar correct verlopen. Er was een onduidelijkheid in de
procedure, maar dat heeft in het voordeel en het nadeel van iedereen gespeelt.
Iedereen heeft de indruk dat ze 1 of meer stemmingen hebben daardoor gewonen of
verloren. Jawad heeft ook vaak amendementen verloren zoals jij
youssef, maar sommigen zijn gewoon slechte verliezers. Er moet wel gewerkt worden
aan een nieuw waterdichte procedure voor volgende keer, maar dit neemt niet
weg dat de stemming van deze keer is geldig en bindend.
Provocatiefgedrag kwam ook van iedereen en ik heb jullie uitgelegd dat dit dragelijk kost bij
congressen is.
Maar ja, onze mensen zijn niet veel gewoon zeker.

Punt 4: is er nu een nieuwe religie die heet soeniet?
Is de soena alleen van soenieten volgens jou? Ik dacht dat we allemaal moslims zijn omdat we
geloven in la illaha illa allah wa mohamadan rasoelloallah. En in de vijf pilaren van
de Islam. Nu spreek je in termen van 95 percent soenieten. Dit is ontoelaatbaar fitna, onze vijanden zullen lachen. Weeral, ik dag je uit om een geldig islamitisch argument voor te dragen dat maar een onderdeel van
onze programma onislamitisch zou zijn dat ik niet kan ontkrachten.
Ik dah je uit om de sterkste geleerde ook naar mij te brengen om hierover met al dalil te discusseren.
Ja je merkt het, WE ZIJN ZEKER VAN ONZE STUK.

Punt5: hier spreek je van wij moslims alsof dat je hier een onderdeel maakt
tusen jezelf en andere moslims. Ik heb geen lessen van jou of van wie dan ook
nodig om te weten wat wij moslims in geloven. Ik heb al mij leven gespendeerd
om mezelf te verdiepen om wat wij moslims in geloven, en waar wij moslims geen
consensus over hebben. Wie eenheid wilt tussen moslims moet naar consensus
zoeken, en conflicterende materies die sowieso niet tot al oessoel maar tot al
foroe3 behoort buiten beschouwing houden.
In alle andere gevallen, beginnen wij moslims tegen elkaar te strijden zoals dat wij dat hebben gedaan
eeuwen lang en lachen onze vijanden weer.

Punt 6: Ik vraag bij deze aan het dagelijks bestuur om alle gestelde vragen

in deze punt zo snel mogelijk te beantwoorden. Ik heb wel de telling gecheckt
en de resultaten bekeken. Zolas bij alle anderen punten iedereen had de kans
op het congres om zijn bezwaar te uiten over de procedure of toezicht op te eisen.
Hetzelfde gaat voor de andere punten die hier naar boven worden gehaald.

Je zegt dat de fundamenten van de AEL nu nog zwak zijn, maar tegelijk
zeg je dat je de organisatie niet wil ondermijnen. Ik geloof je, maar van de
anderen geloof ik het niet (de drie geschorsten en nog een paar van wie ik de
namen heb).

Spreek echt niet van een macht vertoon en vergeet niet dat wij de AEL
zijn en dat borgerhout niet zo ver is van tilburg of utrecht of den haag of
amsterdam. Onze borgerhoutse legioen zal graag een bezoekje brengen
aan mensen die AEL waar dan ook willen ondermijnen en op welke manier dan ook.
We hebben de Belgische regering kunnen doorstaan dus een stelletje salafi infiltranten
zal ons zeker niet veel moeite kosten. Als je niet tevreden bent met de organisatie dan kan je je eigen organisatie gaan oprichten.

Je kan ook altijd naar Nova of de kranten gaan en AEL aanvallen en de zionisten en de bouazzas
en de hirsi ali en de rest een dienst bewijzen, maar dan word je door ons geklasseerd als een van hun.

De AEL is de beste wat deze gemeenschap is overgekomen in decenia, we zullen het niet laten.
Ik denk dat ik jou kritiek wel au serieu heb genomen en een antwoord gegeven.
Bij dezen roep ik jou en de anderen tot de orde niet alleen als voorzitter van de AEL.NL maar
als federale voorzitter. Ik eis van jullie en totaal discipline binnen de structuren en de hiërarchie van de AEL.
De AEL is een organisatie die kapot gemaakt moet worden door zionisten en racisten. Ieder persoon die werkt aan het verzwakken van de AEL wordt hiermee gelijk gesteld omdat hij aan hen een dienst bewijst.

Islamitisch en nationalistische groeten

Jullie broeder in Islam

Dyab Abou Jahjah
http://www.nieuwrechts.nl/forum/
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:02   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En waar is Jahjah nu? ik las op maroc.nl dat hij op verlof was in LIBANON!

jawel! het land waaruit hij uit lijfsbehoud moest gaan vluchten...... om dan hier gesubsidieerd universiteit te kunnen volgen..... en een lief te zoeken natuurlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:20   #3
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Het legioen van Eichmann: Ambetanterik, vlaanderen72, Guderian en Eichmann
Oud 8 juli 2003, 19:26   #4
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het legioen van Eichmann: Ambetanterik, vlaanderen72, Guderian en Eichmann
Het legioen van thePiano: ???? Euh... Hij is volledig alleen...
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be