Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2006, 23:20   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
het gaat idd om truken van de foor, maar niks om een drama van te maken. in het verleden hebben alle regeringen er gebruik van gemaakt. het gebruik van deze technieken neemt echter af en dat is goed.
Afnemen? We zien dat de regering de afgelopen jaren volop allerlei boekhoudkundig gefoefel heeft toegepast om haar begroting in evenwicht te kunnen presenteren.

Daarenboven geeft het een heel slechts signaal aan de burger: als de overheid wel mag foefelen en haar eigen regels met voeten treden, waarom zou de burger zich dan geremd moeten voelen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 01:03   #22
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leg eens uit! U vindt het dus blijkbaar normaal dat een overheid lonen uitbetaald in een ander jaar, terwijl ze die inschrijft in het voorgaande jaar. Zou een private onderneming zoiets doen, dan wordt die beschuldigd van fraude. Men moet de zaken immers juist inboeken.
het gaat helemaal niet om fout inboeken. het gaat om een uitstellen van betaling, zodat ze op een volgende begroting komen.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 01:06   #23
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Afnemen? We zien dat de regering de afgelopen jaren volop allerlei boekhoudkundig gefoefel heeft toegepast om haar begroting in evenwicht te kunnen presenteren.
ja en? dat spreekt toch niet tegen wat ik zeg? vroeger gebeurde het nog meer.
Citaat:
Daarenboven geeft het een heel slechts signaal aan de burger: als de overheid wel mag foefelen en haar eigen regels met voeten treden, waarom zou de burger zich dan geremd moeten voelen?
ik heb nooit gezegd dat dit goed is. het wordt echter al decennia lang gedaan. moesten ze er nu meteen mee stoppen zou dat trouwens grote problemen meebrengen. stilaan afbouwen en tegelijk de openbare financiën financieren is de beste manier.
Oud 11 januari 2006, 01:30   #24
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja en? dat spreekt toch niet tegen wat ik zeg? vroeger gebeurde het nog meer.
Ik ben daar niet zeker van. Ik zeg niet dat het niet waar is, maar ik heb geen aanwijzingen, laat staan een bewijs dat dit wel waar is.
Oud 11 januari 2006, 01:35   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

In elk geval blijft frauderen dus een nationale hobby, en terecht!
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 01:41   #26
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hobby, hobby, hoog tijd dat we professioneel worden.
Oud 11 januari 2006, 01:45   #27
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Ik ben daar niet zeker van. Ik zeg niet dat het niet waar is, maar ik heb geen aanwijzingen, laat staan een bewijs dat dit wel waar is.
mja, ik heb het eens gelezen in een cursus. en diene mens leek wel te weten waar hij het over had, dus heb ik het voor waar aangenomen.
Oud 11 januari 2006, 02:00   #28
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
mja, ik heb het eens gelezen in een cursus. en diene mens leek wel te weten waar hij het over had, dus heb ik het voor waar aangenomen.
Ik vind dat raar, iets voor waar aannemen omdat het in een cursus staat van een mens die wel leek te weten waar hij het over had.
't Zal wel aan mij liggen.
Oud 11 januari 2006, 02:11   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Altijd opletten met cursussen... heb je een praktijksessie gehad waarin je dat kon meten ? (vergeef me... ik ben industrieel ingenieur en wij konden altijd alles eens gaan meten in de labo's ) Tof...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 02:13   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door lombas
Hobby, hobby, hoog tijd dat we professioneel worden.
Daar ben ik helemaal voor ! Tijd dat frauderen uit den achterhof wordt gehaald... enkel nog op grote schaal door maffia bazen. Dat is zoveel makkelijker te bestrijden. Nu willen ze dat niet bestrijden 'omdat iedereen dat doet'.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 11 januari 2006, 02:15   #31
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik vind dat raar, iets voor waar aannemen omdat het in een cursus staat van een mens die wel leek te weten waar hij het over had.
't Zal wel aan mij liggen.
het was onderbouwd ook hoor.
Oud 11 januari 2006, 03:03   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het was onderbouwd ook hoor.
Het klinkt nu even niet zo (insert een leuk CP icoon dat je op je plaats zou zetten )

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 11 januari 2006, 03:13   #33
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het klinkt nu even niet zo (insert een leuk CP icoon dat je op je plaats zou zetten )
hey, ik had maar 11/20 voor dat vak, ik ken alleen de hoofdlijnen. argumenten horen daar ni bij.
Oud 11 januari 2006, 03:19   #34
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jazeker
hey, ik had maar 11/20 voor dat vak, ik ken alleen de hoofdlijnen. argumenten horen daar ni bij.
Praat zichzelf in de vernieling

Anyway... nog veel geluk met je examens. Ik ben blij dat ik geen internet op kot had in dien tijd (nou ja... toen bestond dat dus ook amper)

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 11 januari 2006, 08:25   #35
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Foefelen wordt dan ook met de paplepel ingegoten. Het siert onze regering dat ze de traditie in ere houdt !
dit land is er eentje van foefelaars... hoe beter... hoe hoger je geraakt op de ladder
daarom zijn de parlemetaire stoeltjes zo duur zeker
roept bub daarom altijd..." vive le roi "
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 08:33   #36
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn Bekijk bericht
Open brief aan Minister Freya Van den Bossche van Begroting.

Nadat je vader gedurende jaren eerst in het Vlaamse Gewest het personeelsstatuut op zijn kop gezet heeft en nadien het federaal personeel in het harnas heeft gejaagd,

De ambtenaren en gepensioneerde ambtenaren krijgen tot vandaag hun loon of pensioen uitbetaald op het einde van de maand waar zij vroeger vóór de maand uitbetaald werden. Je zal zeggen: de arbeiders worden slechts na 14 dagen hun "kazem" (quinzaine) uitbetaald. Er is dan nog een flinke achteruitstelling van de ambtenaren en gepensioneerden!

Het begrotingsbedrog bestaat erin dat de ambtenaren en gepensioneerde ambtenaren de maand december IN HET JAAR DAAROP uitbetaald krijgen. Veel ambtenaren beseffen het niet eens als ze een paar dagen na nieuwjaar uitbetaald worden voor december, met valuta in januari, maar het loon van december wordt wel belast op het jaar van de maand december. Voor de vervalste begroting is dit wel anders:

het loon van al de ambtenaren en gepensioneerden voor december wordt ingeschreven op de begroting van het jaar daarna, vandaag op de begroting van 2006!!!

Mag ik de Minister met aandrang vragen binnen de kortste keren een einde te maken aan het bedrog en de diefstal en de nodige schadevergoedingen te betalen.

Groetjes, BLESS GOT YOU!!!

Gerard Golsteyn.
Deze maatregel bestaat al tien jaar ! Ambtenaren zijn daar heel goed van op de hoogte en beseffen dat maar al te goed !

Het was één van die maatregelen om de begroting op te smukken ! Ongeveer 800.000 ambtenaren in openbare diensten kregen destijds op 1 juli geen wedde uitbetaald, maar werden slechts op het einde van de maand betaald ! Daarenboven kwam ook nog eens de begrotingstruuk om de wedde van 31 december uit te betalen pas vanaf 2 of 3 januari uit te betalen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 03:17   #37
ggolsteyn
Schepen

Standaard 25 jaar loon- en pensioendiefstal, begrotingsfraude!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Deze maatregel bestaat al tien jaar ! Ambtenaren zijn daar heel goed van op de hoogte en beseffen dat maar al te goed !

Het was één van die maatregelen om de begroting op te smukken ! Ongeveer 800.000 ambtenaren in openbare diensten kregen destijds op 1 juli geen wedde uitbetaald, maar werden slechts op het einde van de maand betaald ! Daarenboven kwam ook nog eens de begrotingstruuk om de wedde van 31 december uit te betalen pas vanaf 2 of 3 januari uit te betalen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste Ancapa,

Ik heb in mijn eerste titel,zoals in deze, gezegd dat het 25 jaar bezig is. Vraag het anders eens aan Miet Smet, het gewezen vriendinnetje van Wilfried. Zij spreekt er nu en dan nog eens over, dat zij dat bedrog moest toepassen.

Het overige van je tekst is bijna hetzelfde als ik gezegd heb.

Groetjes,

Gerard Golsteyn.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Johannes 3:20 "Want hij die verachtelijke dingen beoefent, haat het licht en komt niet tot het licht, opdat zijn werken niet worden terecht gewezen."
(Uit het hoofdstuk "De drie grote lichten"?)
ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 01:15   #38
ggolsteyn
Schepen

Standaard 25 jaar loon- en pensioendiefstal, begrotingsfraude!!

Beste Freya van de begrotingsfraude,

Als je op deze thread al de aandacht werd getrokken door je kabinet,
en je nog niet overtuigd bent dat ze je werkelijk op het potje gezet hebben, de loeders van de purperpaars-zwarte regering, kijk dan nog eens met aandacht in dezelfde rubriek naar de thread "Begroting van Freya Van den Bossche niet zo netjes" naar de post over de algemene begroting ,van MORDUK, POST#48 van 13-01-2006, p.3. voor je eerste les over begroting, die niet van Jochan Vandelanotte komt, en je in enkele regels duidelijk maakt hoe begoting onvervalst gemaakt wordt.

Hopelijk laat je dan iets weten en stap je uit deze regeringsslangenkuil, er zouden er veel je proficiat wensen voor de moed!

Groetjes,

Gerard Golsteyn.

BLESS GOT YOU!!
ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 09:31   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het gaat helemaal niet om fout inboeken. het gaat om een uitstellen van betaling, zodat ze op een volgende begroting komen.
Indien u dat denkt, heeft u echt niet gelezen waarover het gaat. Daarom nog eens herhalen:

Citaat:
Het begrotingsbedrog bestaat erin dat de ambtenaren en gepensioneerde ambtenaren de maand december IN HET JAAR DAAROP uitbetaald krijgen. Veel ambtenaren beseffen het niet eens als ze een paar dagen na nieuwjaar uitbetaald worden voor december, met valuta in januari, maar het loon van december wordt wel belast op het jaar van de maand december. Voor de vervalste begroting is dit wel anders:

het loon van al de ambtenaren en gepensioneerden voor december wordt ingeschreven op de begroting van het jaar daarna, vandaag op de begroting van 2006!!!
Aan de ene kant wordt de uitbetaling van de lonen ingeschreven in de boekhouding van 2006, maar aan de andere kant worden de inkomsten verkregen uit de belasting uit loon in de begroting van 2005 opgenomen.
Oud 14 januari 2006, 09:36   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb nooit gezegd dat dit goed is. het wordt echter al decennia lang gedaan. moesten ze er nu meteen mee stoppen zou dat trouwens grote problemen meebrengen. stilaan afbouwen en tegelijk de openbare financiën financieren is de beste manier.
Ongetwijfeld gebeurt het gefoefel al een tijdje, al had ik graag toch wel wat voorbeelden van u gekregen.

Indien u meent dat gefoefel in een boekhouding een goede zaak is, dan beseft u echt niet welk totaal verkeerd signaal men naar de burger stuurt. Indien de overheid met haar boekhouding mag foefelen en daarbij allerlei twijfelachtige truukjes mag uitproberen, dan is dat een teken dat ook de burger vrijstaat zoiets te doen. Alleen krijgt de private ondernemer controle en werd hij genadeloos erop afgerekend...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be