Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 28 oktober 2005, 00:09   #3161
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
je kleinburgerlijke paranoia haalt weer de bovenhand lutifer - haal eens diep adem
dit soort reacties bevestigen alleen maar wat ik postte!
Oud 28 oktober 2005, 00:11   #3162
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
dit soort reacties bevestigen alleen maar wat ik postte!
jouw louter lasterende aanwezigheid hier bevestigd mijn voorspelling, mijn prognose
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 oktober 2005 om 00:12.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 28 oktober 2005, 00:13   #3163
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
jouw aanwezigheid hier bevestigd mijn voorspelling, mijn prognose
moa doede nu ook al in voorspellingen? allee helderziende , uw volgelingen zullen u weer dankbaar zijn. Ik ga slapen.
Oud 28 oktober 2005, 00:14   #3164

Standaard

Citaat:
moa doede nu ook al in voorspellingen? allee helderziende , uw volgelingen zullen u weer dankbaar zijn. Ik ga slapen.
als ik tegen een heks spreek dan spreek ik in heksentaal
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 oktober 2005 om 00:23.
Oud 28 oktober 2005, 00:47   #3165
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jouw post is lief Karma.
Ik probeer kort te zeggen wat er mij stoort aan een cocoonetje . Het veilig zijn in groep is mooi en kan helend zijn maar het kan heel lelijk worden wanneer vanuit die cocoon al hetgeen en ook al wie zich buiten de cocoon bevindt afgewezen wordt. Mensen die de thread hier al enige tijd volgen weten dat ik steeds gezegd heb dat de armoedebestrijding al bestond voor het VWS en dat er naast het VWS goede initiatieven bestaan, dat behoorlijk wat mensen zich ingezet hebben in het verleden en dat nog steeds doen. Deze mensen oa. zij die meewerkten aan het AVA werden hier ooit seuten en dergelijke genoemd . Dit zijn de mindere kanten van de cocoon. De cocoon verhindert dialoog met buitenstaanders, de cocoon verhindert dat de cocooners geconfronteerd worden met kritieken van buitenaf , met voorbeelden van hoe anderen dingen doen, kortom uiteindelijk verhindert de cocoon openheid , communicatie en dus groei.
Als nieuwe beweging mag men kritiek hebben en mag men die uiten zelfs op een radicale toon. Wanneer echter grenzen van respectvol omgaan met mensen , ook met andersdenkenden, finaal overtreden worden rest er op den duur alleen die cocoon om je in terug te trekken.

Lutifer ik vind dat het VWS met respect van anderen zeer goed omgaat.
De term "kliek" is een compliment zelfs.
Tijd dat we allen eens bewust omgaan met armoede en KANS-ARMOEDE
in de brede zin van het woord.
Wij tegen de rest, komaan kom er allemaal bij verdomme!
Oud 28 oktober 2005, 05:17   #3166
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
debbie is offline  
Oud 28 oktober 2005, 08:47   #3167
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
als ik tegen een heks spreek dan spreek ik in heksentaal
Allee ik ben in uw ogen alvast behoorlijk veelzijdig,gaande van authentieke kansarme tot seuterige burgertrut, leugenachtig stinkende geit tot heks enz... Dat relativeert natuurlijk veel van uw uitspraken.
Ik heb al een paar keer gezegd dat jij totaal niet weet of ik een religie heb en zo ja dewelke. Het is ook niet aan jou om mijn al dan niet verondersteld geloof op het internet te plaatsen.
Ik heb al duidelijk gesteld dat dat behoort tot de privésfeer en dat dit hier niet past. Dat is mijn keuze aangaande privacy.
Het gaat hier wel over iets anders dan het gebruik van een letter en nee ik roep er in tegenstelling tot jij geen moderatoren bij.
Indien er zoiets als heksentaal zou bestaan denk ik niet dat jou post hieronder valt.
Met 1 november op komst zou een beetje respect voor paganistische religies wel op zijn plaats zijn.
Oud 28 oktober 2005, 08:54   #3168
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
ik vind dat het met respectvol omgaan met anderen binnen het VWS erg gesteld is Mambo. Daarin verschillen we van mening.
Er zijn behoorlijk wat mensen die bewust omgaan met armoede en kans-armoede ook buiten het VWS.
en ik vind de term 'kliek' helemaal geen compliment. Voor mij staat 'kliek' gelijk met je verstoppen achter een groep, niet je eigen verantwoordelijkheid nemen, meeloper zijn en dat komt niet overéén met wie ik ben.
Een warme groep hoeft geen 'kliek' te zijn maar kan perfect mensen sterkte geven om wel zelf verantwoordelijkheid te nemen, zelf keuzes te maken, te groeien....
Tot hiertoe zie ik die dingen , alvast niet binnen het VWS (toch niet op dit forum).
Dat lijken mij werkpunten!
Oud 28 oktober 2005, 09:06   #3169
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE

Onze luizenzanger heeft weer een aanval...
Hij zal er moeten mee moeten leren leven... Niks anders meer aan te doen...

En O²ntex sluit hier zijn deur(en)...

Op voorstel van Chipie kan elke uitkeringstrekker zijn uitkering "uit eerlijke schaamte" afdragen bij Chipie. Allen daarheen.
Ik weet niet waarom jullie met zo'n schertsfiguur nog in discussie gaan...

Aanvallen van luizenzang zijn belange zo schadelijk niet voor de gemeenschap als de Godzilla-aanvallen van Chipie tegen de SZ en de welvaartsstaat....
eno2 is offline  
Oud 28 oktober 2005, 09:10   #3170
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
en voorbeeldje :
"de afgunst gewaarworden van cultureel-marxistische mediocriciteitskikkers die verwachten dat iedereen assimileert aan hun grijze muizen-mediocriciteit."
________
Ik begrijp dat bij de eerste lectuur, niet omdat ik die afgunst deel, maar omdat ik meevoel met de strijders tegen het egoïstisch gedereguleerd accumuleren van inkomen en bezit en de daaruit voortkomende onaanvaardbare ongelijkheid.

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 oktober 2005 om 09:15.
eno2 is offline  
Oud 11 januari 2006, 11:01   #3171
very old
Vreemdeling

Standaard Tweede poging voor een reactie van het VWS

[SIZE=4]Uitreiking van de armenfobieprijs morgen aan Lut Goossens van De Link VZW[/SIZE]

De eerste armenfobieprijs gaat voor het jaar 2005 naar Lut Goossens ( psychologe bij De Link VZW) en zal morgen omstreeks drie uur in de namiddag ten huize van De Link VZW ( Berchem )door een delegatie van Het Vierde Wereld Syndicaat discreet worden
afgeleverd.
Onze armenfobieprijs gaat naar Lut Goossens van De Link VZW omdat zij blijkbaar meent de pretentie te kunnen hebben om als psychologe zonder enige ervaring in armoede een monopoliepositie (blijkbaar waren ze de enige kandidaat maar in het heetst van de strijd kan er al eens een fout sluipen in een persbericht nietwaar) in te nemen in de armoedebestrijding in Vlaanderen. Lut Goossens is met
De Link VZW de enige die een opleiding organiseert tot ervaringsdeskundige in armoede en sociale uitsluiting.
Tegenwoordig worden overeenkomstig het door Lut Goossens en company (De Link VZW) in de armoedesector geïntroduceerde diplomafetisjisme alleen nog maar opgeleide ervaringsdeskundige aan de kabinetten en bij de verschillende overheidsdiensten aangeworven (voor elke job bij de overheid dien je nu eenmaal over een diploma te beschikken, waarom een subskaste onder de mensen organiseren en dit niet laten gelden voor armen).
Het organiseren van deze opleiding heeft ervoor gezorgd dat er nu onder de armen een nieuwe subkaste is bijgekomen. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen armen die zogezegd netjes hebben leren praten door Lut Goossens en armen die zich zogezegd niet kunnen uitdrukken en dus mogen worden genegeerd in het armoededebat.
De reden dat het vierde wereld syndicaat Lut Goossens van De Link VZW heeft verkozen tot armenfoob van het jaar 2005 is dan ook evident. Assertieve en mondige armen laten zich immers niet keuren als vee door onervaringsdeskundige niet-armen.
Mensen zoals Lut Goossens kunnen de beste bedoelingen hebben met de armen doch zullen zich in 2006 hopelijk realiseren dat ze met hun paternalistische goede bedoelingen net onze grootste hindernis naar emancipatie toe zijn. (dus VWS pleit voor een nog andere subkaste: geen opleiding waardoor enkel de armen die reeds van nature mondig zijn als ervaringsdeskundige mogen optreden, de rest mag eeuwig blijven zwijgen en ja-knikkerig de mondige armen volgen?) Niet-armen die willen sympathiseren met de armen moeten leren om zich sereen terzijde van het armoededebat op te stellen (en enkel luisteren naar de armen die het hardst kunnen roepen?). Dit staat in schril contrast met het zich toeëigenen van een monopoliepositie (nogmaals er waren geen andere kandidaten) zodanig dat armen in Vlaanderen niet als zijnde ervaringsdeskundig worden erkend zonder zich eerst door Lut Goossens te laten keuren als een stuk vee. (en wat te doen met verdeeldheid onder de armen zelf: sommige willen blijkbaar wel een opleiding als ervaringsdeskundige? is er geen sprake van een wachtlijst? en anderen willen geen opleiding? naar wie moeten die symptathiserende niet-armen nu eigenlijk luisteren?)
very old is offline  
Oud 11 januari 2006, 11:52   #3172

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door very old Bekijk bericht
(blijkbaar waren ze de enige kandidaat maar in het heetst van de strijd kan er al eens een fout sluipen in een persbericht nietwaar)
Ze waren niet de enige kandidaat. Wat wel is dat is dat we de eerste editie van de armenfolie en fobie intern zelf hebben gekozen ( dwz onder de leden ) . Volgend jaar zal iedereen op onze site kunnen stemmen op de verschillende genomineerden. Ook de nominaties zullen kunnen worden aangebracht. Nogmaals het was een eerste editie en rome is ook niet op één dag gebouwd. En ja lut goossens is geen psychologe maar een pedagoge

1. denk jij dat dat de meeste armen een reet kan schelen ?
2. pedagoge is een ander woord voor opvoedkundige wat het dus nog erger maakt want armen worden gezien als kinderen die moeten worden opgevoed; het toppunt van paternalisme niet waar ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 januari 2006 om 11:52.
Oud 11 januari 2006, 11:57   #3173

Standaard

Citaat:
(voor elke job bij de overheid dien je nu eenmaal over een diploma te beschikken, waarom een subskaste onder de mensen organiseren en dit niet laten gelden voor armen).
diplomafetisjisme is één van de belangrijkste oorzaken van kansarmoede en uitsluiting van bekwame mensen in allerlei branches op de arbeidsmarkt. Het VWS is dus over de ganse lijn tegen dit diplomafetisjisme ( ook buiten de armoedesector dus ). Bovendien klopt het ook niet wat je zegt want een minister is vrij om gelijk wie ( met of zonder diploma ) aan te nemen aan het kabinet. Ttz elk minister mag naar eigen goeddunken een aantal mensen aanwerven als medewerkers en adviseurs.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 januari 2006 om 12:26.
Oud 11 januari 2006, 12:05   #3174
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
(blijkbaar waren ze de enige kandidaat maar in het heetst van de strijd kan er al eens een fout sluipen in een persbericht nietwaar)
Of ze de enige kandidaat waren of niet doet er niet toen, feit is dat ze door de enige te zijn wel degelijk een monopliepositie heeft. Temeer omdat het wereldje van de armoedebestrijding zich hoe dan ook verplicht voelt om enkel opgeleide ervaringsdeskundigen aan te nemen, al zouden ze een niet-opgeleide kandidaat kennen van wie ze weten dat hij/zij uitermate geschikt is voor die job

Citaat:
(voor elke job bij de overheid dien je nu eenmaal over een diploma te beschikken, waarom een subskaste onder de mensen organiseren en dit niet laten gelden voor armen).
Vind je dat echt zo logisch? Armen worden in de eerste plaats als ervaringsdeskundige ingezet vanwege hun ervaring! Dat zou toch zeker zo moeten zijn waar zijn we anders mee bezig?

Citaat:
(dus VWS pleit voor een nog andere subkaste: geen opleiding waardoor enkel de armen die reeds van nature mondig zijn als ervaringsdeskundige mogen optreden, de rest mag eeuwig blijven zwijgen en ja-knikkerig de mondige armen volgen?)
Dat is onzin en dat hebben we ook niet beweerd. Mensen mogen opleidingen volgen en hoeven niet altijd mondig te zijn. Er zijn ook nog andere belangrijke kwaliteiten. Je draait de zaken om. We zijn er net tegen dat er een verschil gemaakt wordt en sommigen uitgekozen worden om het woord te nemen terwijl anderen het zwijgen opgelegd wordt.

Citaat:
(en enkel luisteren naar de armen die het hardst kunnen roepen?)
Ook dit hebben we nooit beweerd.

Citaat:
(en wat te doen met verdeeldheid onder de armen zelf: sommige willen blijkbaar wel een opleiding als ervaringsdeskundige? is er geen sprake van een wachtlijst? en anderen willen geen opleiding? naar wie moeten die symptathiserende niet-armen nu eigenlijk luisteren?)
Naar wie ze moeten luisteren? Naar de armen die iets te zeggen hebben, ongeacht of ze een diploma hebben of niet.
debbie is offline  
Oud 11 januari 2006, 12:08   #3175

Standaard

Citaat:
dus VWS pleit voor een nog andere subkaste: geen opleiding waardoor enkel de armen die reeds van nature mondig zijn als ervaringsdeskundige mogen optreden, de rest mag eeuwig blijven zwijgen en ja-knikkerig de mondige armen volgen?)
Hetgeen je hier verkondigd is gebaseerd op hetzelfde vooroordeel als datgene waar de link en het netwerk vanuit gaat. Zij menen namelijk dat ze de niet mondige armen moeten beschermen tegen de al te mondige en dat ze dus als een soort van scheidsrechters moeten optreden. Zij gaan dus uit van het vooroordeel dat mondige armen per definitie wilderbrassen zijn die met de mening van hun niet mondige lotgenoten geen rekening gaan houden. Terwijl de realiteit net is dat mondige armen niet mondige armen net beter zover gaan krijgen om hun mening te zeggen omdat ze net op gelijke hoogte staan, in tegenstelling tot niet-armen en pedagogen die net omwille van die hoedanigheid tav de armen op een soort van troon zitten.

Het vws wil dat ALLE armen die dat willen in het armoededebat en in de armoedebestrijding aan bod kunnen komen. En inderdaard als mondige armen zwijgen wij voor niemand. Niet voor de koningn niet voor de paus , niet voor verhofstad, niet voor lut goossens maar ook niet voor niet-mondige armen die helaas niet beter weten dan zich het woord in de mond te laten leggen en te kruipen voor een worst en zich te laten gebruiken ten voordele van een stelletje carieristen en ten nadele van al hun lotgenoten. Als lotgenoot heb ik het recht mijn medearmen daar op te wijzen. En dat recht dat neem ik zondermeer. Ik hoef het maw niet te verkrijgen van niet-armen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 januari 2006 om 12:08.
Oud 11 januari 2006, 12:23   #3176

Standaard

Citaat:
(en wat te doen met verdeeldheid onder de armen zelf: sommige willen blijkbaar wel een opleiding als ervaringsdeskundige? is er geen sprake van een wachtlijst? en anderen willen geen opleiding? naar wie moeten die symptathiserende niet-armen nu eigenlijk luisteren?)
Net die verdeeldheid en de chaos die daardoor in armoedewereldje is ontstaan is de reden dat we lut goossens de armenfobiepriojs hebben gegeven. Zij is daar met de link vzw net de oorzaak van met haar opleiding waarmee ze ervaringsdeskundigen onderverdeel in twee groepen.

1. degenen die door het waarmerk van de link salonfahig werden verklaard
2. en degenen die niet salonfahig werden verklaard.

twee kasten dus daar waar er vroeger geen kastes waren maar we gewoon enkel en alleen omwille van onze ervaring met armoede allemaal ervaringsdeskundigen waren.

De oorlog die momenteel op handen is tussen de uitgesloten organisaties die meedoen met vws en de erkenden die meedoen met het vlaams netwerk is het logische gevolg van de ondemocratische gang van zaken. Men kan van degenen die uitgesloten zijn nu eenmaal niet verwachten dat deze zich hier zondermeer gaan laten uitsluiten en als dutskes langs de kant gaan blijven staan kijken hoe hen door de anderen het woord in de mond wordt gelegd.

Deze oorlog is zoals vele andere oorlogen tss verschillende groepen slechts op één manier te stoppen en dat is door het organiseren van nieuwe verkiezingen binnen en een democratisering van het vlaams netwerk.

of maw zolang wij en andere organisaties worden uitgesloten zullen wij bij alles wat het netwerk organiseert in de soep komen blijven speken. Wil men dit stoppen dan kan dit alleen door ons redenen te geven om niet in de soep te komen speken

met vriendelijke groeten

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 januari 2006 om 12:23.
Oud 11 januari 2006, 17:15   #3177
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door very old Bekijk bericht
Tegenwoordig worden overeenkomstig het door Lut Goossens en company (De Link VZW) in de armoedesector geïntroduceerde diplomafetisjisme alleen nog maar opgeleide ervaringsdeskundige aan de kabinetten en bij de verschillende overheidsdiensten aangeworven
Het woordje 'ervaringsdeskundige' wordt ook in de psychiatrie al jarenlang gebruikt alhoewel er weinig of niets veranderd is.

Men spreekt daar tegenwoordig over een 'kamerbehandeling' in plaats van het opsluiten in een isoleercel omdat men op die manier het bestaande isoleerreglement kan omzeilen.

werkgroep morkhoven is offline  
Oud 12 januari 2006, 08:57   #3178
armoedevakbond
Partijlid

armoedevakbond's schermafbeelding

Standaard

(De Link VZW) in de armoedesector geïntroduceerde diplomafetisjisme alleen nog maar opgeleide ervaringsdeskundige aan de kabinetten en bij de verschillende overheidsdiensten aangeworven (voor elke job bij de overheid dien je nu eenmaal over een diploma te beschikken, waarom een subskaste onder de mensen organiseren en dit niet laten gelden voor armen).
Het organiseren van deze opleiding heeft ervoor gezorgd dat er nu onder de armen een nieuwe subkaste is bijgekomen. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen armen die zogezegd netjes hebben leren praten door Lut Goossens en armen die zich zogezegd niet kunnen uitdrukken en dus mogen worden genegeerd in het armoededebat.

voor de vws
als je info il door geven moet het de juiste zijn , en zal het goed zijn dat je rond de opleiding tewerkstelling bij de overheiden de juist heid vermeld .
De Link geeft niet de opleiding voor de 17 de tewerkstelling de de overheid in dienst gaat nemen van de ervaringdekunding .
De opleiding word gegeven door andere , je ben zeker niet juist op de hoogde .ik zal voorstellen als je nog en aktie doe ga na of je uitleg juist is .
meer info wil ik je niet geven gezien we het gewoel hebben dat je veel misbruik maakt .
daarom stel ik voor dat je opzoeking werk ga doen en heb je al opzoeking gedan wie de persoon was die tegen het decreet gestemd had .1 tegen stem .
groeten
armoedevakbond is offline  
Oud 12 januari 2006, 09:34   #3179

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eenmansvakbond
meer info wil ik je niet geven gezien we het gewoel hebben dat je veel misbruik maakt .
typisch voorbeeld van hoe bepaalde informatie als een trofee wordt gezien door sommige "armen", jij zal je vast wel heel flink voelen zeker dat de grote meneren jouw zoiets toevertrouwen.

Ps de andersarmen weten hoe rap een kinderhand gevuld is en dus hanteren ze de info als worst naar de armen toe

wie zoet is krijgt lekkers - wie stout is de roe

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 januari 2006 om 09:55.
Oud 12 januari 2006, 09:37   #3180

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eenmansvakbond
De Link geeft niet de opleiding voor de 17 de tewerkstelling de de overheid in dienst gaat nemen van de ervaringdekunding .
als dat waar is dan is dat weer een onrechtstreekse verwezenlijking van vws, een maatregel die men intussen nam om onze kritiek te counteren. Wat de 16 anderen betreft verwijs ik evenwel naar hier http://vdab.be/magezine/ma03/armoede.shtml

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 januari 2006 om 09:38.
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be