Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2006, 00:32   #101
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig was het hier, zie poster hieronder, een gezellige bedoening. Kunnen zowel de Belgische moslims als de Belgische regering nog iets van leren. Toch vreemd hoe we hier toch veel harmonieuzer samenwonen.

longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 09:46   #102
marjan
Burgemeester

Standaard

Wil je dat betreffend KB-tje van 1998 eens volledig en precies citeren Praha, zodat we weten waarover je praat (en er ons kunnen van vergewissen dat bepaalde religieuze voorschriften inderdaad BOVEN bestaande seculiere wetten staan en deze desgevallend worden gebroken in functie van...)

Laatst gewijzigd door marjan : 12 januari 2006 om 09:56.
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 10:09   #103
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

meer en meer stappen moslims dan ook af van die strikte traditie
Dat laatste is betwistbaar vermits het aantal ritueel geslachte schapen en runderen in stijgende lijn is.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 12:34   #104
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
persoonlijk zou ik ook liever afgemaakt worden met een schot in mijn hoofd, dan een dag (of langer) her en der meegesleept te worden door een bende opgewonden idioten, vastgebonden en vanachter in een camionetje gezwierd...
Hoe geraken onze koeien en varkens in de slachterijen, denk je? Teleportatie?

Citaat:
om vervolgens met een bot vleesmes gekeeld te worden
Ongetwijfeld heb jij een studie in handen waaruit moet blijken dat moslims botte messen gebruiken...

Citaat:
terwijl heel de bende er bij staat te lachen, te dansen en te zingen van plezier...wat denk jij er van Kaatb?Nog een laatste wens?
Kijk, de mens gaat, op een pijnlijke manier of minder pijnlijke, altijd dieren blijven killen voor eigen gebruik, in welke tijd je ook leeft, waar op de wereld je ook leeft. Hoe dan ook vind ik dat er aan dit gebeuren cultuur en religie gebonden kan/mag zijn. Een dier doden overstijgt dan de banale slachting en krijgt een diepere betekenis. Mensen staan er dan bij stil: vlees wordt niet in fabrieken geproduceerd, er moeten dieren voor doodgaan. Dit besef brengt de mens dichter bij dieren: ze kunnen er meer van houden, de werkelijke waarde en het belang van dieren inschatten. Ze vervreemden niet van het menselijke natuur waar onontkomelijk bij hoort dat dieren gedood moeten worden om zelf te kunnen overleven. Het is dus wenselijk dat de mensen nauw bij dit gebeuren betrokken zijn: het is goed dat ze met een bende erond staan, lachen, zingen en dansen. Met de viering wordt het dier ge-eerd omdat hij onmisbaar is voor de mensen.

Je mag blijven geloven dat onze steaks in fabrieken geproduceerd worden. Ik vind het goed dat de moslims hun kinderen tonen wat de werkelijkheid is.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 12 januari 2006 om 12:35.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 12:44   #105
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
Wil je dat betreffend KB-tje van 1998 eens volledig en precies citeren Praha, zodat we weten waarover je praat (en er ons kunnen van vergewissen dat bepaalde religieuze voorschriften inderdaad BOVEN bestaande seculiere wetten staan en deze desgevallend worden gebroken in functie van...)
ALBERT II, Koning der Belgen,
Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.
Gelet op de wet van 14 augustus 1986 betreffende de bescherming en het welzijn der dieren, gewijzigd door de wetten van 26 maart 1993 en 4 mei 1995, inzonderheid op artikel 16, § 2;
Gelet op het koninklijk besluit van 11 februari 1988 betreffende sommige door een religieuze ritus voorgeschreven slachtingen, gewijzigd bij koninklijk besluit van 12 april 1988;
Gelet op de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973, inzonderheid op artikel 3, § 1, vervangen door de wet van 4 juli 1989 en gewijzigd bij de wet van 4 augustus 1996;
Gelet op de dringende noodzakelijkheid;
Overwegende dat sommige slachtingen voorgeschreven door de ritus van een eredienst moeten kunnen worden uitgevoerd in inrichtingen erkend door de Minister tot wiens bevoegdheid de landbouw behoort na overleg met de Minister tot wiens bevoegdheid de volksgezondheid behoort;
Overwegende dat het "feest van het schaap" plaatsvindt op 7 april 1998;
Overwegende dat de rechtszekerheid aldus aanbeveelt de tekst van het besluit van 11 februari 1988 onverwijld te actualiseren;
Op de voordracht van Onze Minister van Volksgezondheid en Pensioenen, Onze Minister van Landbouw en de Kleine en Middelgrote Ondernemingen en Onze Minister van Justitie,
Hebben Wij besloten en besluiten Wij :
Artikel 1. In artikel 1 van het koninklijk besluit van 11 februari 1988 betreffende sommige door een religieuze ritus, voorgeschreven slachtingen, gewijzigd bij koninklijk besluit van 12 april 1988, worden na de woorden "of in een particulier slachthuis" de woorden "of in inrichtingen erkend door de Minister tot wiens bevoegdheid de landbouw behoort na overleg met de Minister tot wiens bevoegdheid de volksgezondheid" ingevoegd.
Art. 2. Onze Minister van Volksgezondheid en Pensioenen, Onze Minister van Landbouw en de Kleine en Middelgrote Ondernemingen en Onze Minister van Justitie zijn, ieder wat hem betreft, belast met de uitvoering van dit besluit.
Gegeven te Brussel, 25 maart 1998.
ALBERT
Van Koningswege :
De Minister van Volksgezondheid en Pensioenen,
M. COLLA
De Minister van Landbouw
en de Kleine en Middelgrote Ondernemingen,
K. PINXTEN
De Minister van Justitie,
S. DE CLERCK
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 12:49   #106
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Dit is de nagel op de kop !

Elke rituele slachting zou bij wet moeten verboden worden, ook die in de slachthuizen. Het gehele offerfeest zou radicaal verboden moeten worden. Dit heeft echt niets meer te maken met geloof of met godsdienstbeleving. Dit heeft alles te maken met beschaving.
Dus dieren doden zonder het te beseffen is beschaving?

Nogmaals: het is beter dat aan het doden van dieren een diepere betekenis gegeven wordt.
Oud 12 januari 2006, 12:59   #107
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
och ja, in dit hypocriete landje is het erger iemand op een racistische uitspraak te betrappen... dan een overval van een allochtoon op een oud vrouwtje op straat...

in ziekenhuizen werken dagelijks tientallen professionele slachters... nu vinden ze plots met honderden (amateurs voor het "goede doel"), waarom niet in de loop van een heel jaar maar dan met een "vaste" job

de toestanden waren weer eens gewoon barbaars, zonder respect voor de dieren... ik vind heel het gedoe gewoon walgelijk en begrijp dat er steeds meer mensen vegetariër worden. Trouwens meer moslims denken er aan geld te geven aan de "armen"
Ik kan mij vergissen, maar ik denk dat Ancapa enkel steaks eet van koeien die werden doodgekieteld.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 13:03   #108
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik en mijn familie zouden graag paardenvlees willen eten maar het paard moet dan wel met een priem door het hoofd gestoken worden omdat wij respect hebben voor dat paard en omdat het ons geloof is.
Gaan ze voor mij en mijn familie ook een uitzondering maken?
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 13:05   #109
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

ach laat de linkse ongelovigen maar doen ze zullen later zelf de geneugten wel ondervinden van de keel te laten oversnijden
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 14:02   #110
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik en mijn familie zouden graag paardenvlees willen eten maar het paard moet dan wel met een priem door het hoofd gestoken worden omdat wij respect hebben voor dat paard en omdat het ons geloof is.
Loop eens een slachthuis binnen... en constateer hoe zeer je ridiculiserend voorbeeldje de realiteit weerspiegelt.

Wittgenstein lacht zich te pletter met individuen als jij!

Laatst gewijzigd door Fille van de Foor : 12 januari 2006 om 14:02.
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 14:08   #111
Katrientje
Banneling

Standaard

Ik vind heel de discussie heel hypocriet hoor.
Jullie maken van de trommel omdat het moslims zijn.
Maar al die dikke meneeren en mademmen op de markt zondag , kiekens kopen , konijnen, beenhesp, eiers ( = abortus op kippen ) vreten, koteletten, lamsribbetjes, satees in de frituure , van wat is dat gemaakt denken jullie. Rijtje schuiven in de pittabar , in de Quick , MC Donalds, voor ? ja ja of zijn jullie allemaa vegatariers .
Katrientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 14:10   #112
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
je weet duidelijk niet hoe het eraan toe gaat in de slachthuizen...

Ga daar maar eens een bezoek brengen vooraleer je je eigen hier belachelijk maakt.
Oud 12 januari 2006, 14:16   #113
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katrientje Bekijk bericht
Maar al die dikke meneeren en mademmen op de markt zondag , kiekens kopen , konijnen, beenhesp, eiers ( = abortus op kippen ) vreten, koteletten, lamsribbetjes, satees in de frituure , van wat is dat gemaakt denken jullie. Rijtje schuiven in de pittabar , in de Quick , MC Donalds, voor ? ja ja of zijn jullie allemaa vegatariers .
Komkom, mijn klein geitje. Het gaat hier niet om ht feit dat er vlees van wat dan nog geëten wordt maar over de manier hoe het dier aan zijn einde komt! In slachthuizen zouden deze in principe pijnloos afgemaakt worden. Dat kan je niet zeggen van het zonder bedweling kelen van schapen en runderen om ze te laten doodbloeden. Moesten die moslims het op een pijnloze manier doen, geen haan die er zou om kraaien ( op een paar malloten van gaia na).
Oud 12 januari 2006, 14:17   #114
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
je weet duidelijk niet hoe het eraan toe gaat in de slachthuizen...

Ga daar maar eens een bezoek brengen vooraleer je je eigen hier belachelijk maakt.
Daar kies ik dan zelf voor hé.
Maar dit was mij voorbeeld om te zeggen/schrijven wat ik vindt van rituele slachtingen

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 12 januari 2006 om 14:21.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 14:22   #115
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katrientje Bekijk bericht
nee hoor katrien, tis niet dat ze vegetariër zijn.

De meesten denken dat vlees gewoon in fabrieken geproduceerd wordt. Enkelingen die wel weten dat het van dieren afkomstig is, denken dat deze dieren stukken van hun lichaam vrijwillig en graag afstaan aan de mensen, zonder dat ze hierbij dood moeten gaan. Een paar die weten dat de dieren hierbij wel doodgaan, houden zich voor dat bij ons die dieren in de watten gelegd worden en beminnelijk in slaap gewiegd worden voraleer ze dood gemaakt worden.

Sommigen zijn enkel bezorgd om oude vrouwtjes als die beroofd worden door Marrokanen. Blijbaar geldt dit ook voor schapen.

Oud 12 januari 2006, 14:24   #116
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
nee hoor katrien, tis niet dat ze vegetariër zijn.

De meesten denken dat vlees gewoon in fabrieken geproduceerd wordt. Enkelingen die wel weten dat het van dieren afkomstig is, denken dat deze dieren stukken van hun lichaam vrijwillig en graag afstaan aan de mensen, zonder dat ze hierbij dood moeten gaan. Een paar die weten dat de dieren hierbij wel doodgaan, houden zich voor dat bij ons die dieren in de watten gelegd worden en beminnelijk in slaap gewiegd worden voraleer ze dood gemaakt worden.

Sommigen zijn enkel bezorgd om oude vrouwtjes als die beroofd worden door Marrokanen. Blijbaar geldt dit ook voor schapen.

Vind ik ook! Laten we terug met pijl en boog gaan jagen!8)
Oud 12 januari 2006, 14:27   #117
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar kies ik dan zelf voor hé.
Maar dit was mij voorbeeld om te zeggen/schrijven wat ik vindt van rituele slachtingen
wat is dit nu voor een antwoord. Had dan eerder gekozen. Je had je dan hier niet zo belachelijk gemaakt.

Bovendien: de slachtingen in onze slachthuizen zijn geen rituele slachtingen. Nochtans gebeuren ze precies zoals jij het verwoordde...

Hiermee is dus bewezen dat het jou totaal niet kan schelen hoe dieren geslacht worden. Enkel het feit dat er moslims bij betrokken waren, was goed om deze topic zo lang te maken...
Oud 12 januari 2006, 14:29   #118
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rekening houdend met de omzet van beenhouwerijen beschouwt iedereen hier (vegetariërs uitgezonderd) zowel koeien, varkens en schapen als "biefstukken op poten"..............behalve natuurlijk als deze dieren door moslims worden geslacht...............want dan zijn het "arme dieren"
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 14:33   #119
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wees allemaal toch eens eerlijk rituele slachtingen zoals die uitgevoerd worden door moslims wekt weer die anti moslim gevoelens van veel Vlamingen aan
Oud 12 januari 2006, 14:34   #120
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Oei oei, er worden nog schapen geslacht thuis .... Precies of wij Vlamingen slachten geen kiekes, barberies of kornijne nie meer. Er zijn nog steeds een pak mensen die een big of kalf kopen, dat ergens laten grazen en in't zwart slachten en den diepvries in zwieren.
Klopt. Een vroegere gast van mij in de beenhouwerij deed jaarlijks plusminus 400 thuisslachtingen van varkens. En dat was enkel in z'n directe woonomgeving (Geel) en lang n�* het wettelijk verbod.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
Rustig, rustig. Op het slachten van dieren staan strenge Europese richtlijnen.
Dieren in slachthuizen worden niet meer de keel overgesneden.
Oh nee?? Toch maar eens ga kijken hoe de Joden hun kalveren slachten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ritueel slachten gebeurt zonder verdoving. Bij ons is echter voorgeschreven dat varkens en runderen slechts na verdoving geslacht kunnen worden. Waarom geldt de wetgeving blijkbaar dan niet voor de moslims?
Of waarom geldt ze niet voor de Joden?
Citaat:
Een dier dat zonder verdoving wordt geslacht, weert zich op een ongekende manier. Nadat de insnijding is gebeurd, sturen de hersenen nog steeds impulsen naar de spieren. Met alle gevolgen van dien.
Welke gevolgen?
Citaat:
Daarom verdooft iedere westerse slachter eerst de dieren: het is dan gemakkelijk te hanteren en de hersenen zijn gedeeltelijk van activiteit ontdaan. Dit is zowel beter voor het dier als voor de slachter.
Maar slechter voor het vlees.8)
Citaat:
Daarnaast werd bij ons, bij thuisslachten, altijd het bloed opgevangen.
Omdat ze het gebruikten voor pensen van te maken.
Citaat:
Het ritueel slachten van de Joden is niet hetzelfde als van de moslims. De riten houden in dat de darmen, longen en aders op zo'n wijze moeten worden verwijderd dat het dier een PIJNLOZE dood sterft.
Onnozelaar. Het dier is al wel DOOD wanneer men deze ingewanden verwijderd.
Citaat:
bij de Joden hoeft niet iedere afwijking ervoor te zorgen dat het dier niet voor consumptie is geschikt.
Tuurlijk niet. Enkel ongeschikt voor Joden.
Citaat:
Even ook opmerken dat bij de Joden de slachting steeds moet gebeuren door een daartoe opgeleide slachter.
Juist. Met een daartoe speciaal voorzien keelmes, dat na elke keling moet worden proper gemaakt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be