Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2006, 10:07   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

- Iran zou bezig zijn kernwapens te maken

So what? De Fransen hebben er, de Engelsen, de Russen.

Nog beangstigender: de AMERIKANEN hebber er, de ISRAELIS, de PAKISTANI en de INDIERS. Die vier samen zijn in staat de wereld om zeep te helpen.

Laat die Iraniers dus maar braafjes doen.

- Iran heeft Sunburn-raketten

Momenteel het meest doeltreffende anti-marine wapen ter wereld, een staaltje Russische rakettenbouw, die de Amerikaanse marine gewoon om zeep kan helpen omdat geen enkel radarsysteem die raketten kan traceren. De kustlijn in de golf van Hormouz staat er vol van, dus de American Navy zal even mogen wachten.

- Als Israel aanvalt, valt Amerika aan en vice versa

So what? Eindelijk nog eens een grave oorlog!

Laatst gewijzigd door lombas : 13 januari 2006 om 10:08.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 10:14   #22
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Niet ongerust maken, de Israëlis zullen dat varkentje wel wassen.

Van zodra ze zien dat dat van die bom serieus begint te worden , hangen ze wat degelijk materiaal onder een F16 of 3 , vliegen ze nekeer tot boven die reactor, en maken ze daar betonpulp van.
de westerse suprematie
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 10:15   #23
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen ramp, zolang de gevel van uw huis geen licht geeft in het donker.
En waarom zou Iran die wapens gebruiken (als aanvalswapens) ?
Het MAD-scenario gaat nog altijd op. Waarom zou dat anders zijn voor Iran?

India en Pakistan hebben ook nukes, zijn er nu huizen in Delhi of Islamabad die lichtgeven in het donker?

Laatst gewijzigd door parcifal : 13 januari 2006 om 10:15.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 11:05   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En waarom zou Iran die wapens gebruiken (als aanvalswapens) ?
Het MAD-scenario gaat nog altijd op. Waarom zou dat anders zijn voor Iran?

India en Pakistan hebben ook nukes, zijn er nu huizen in Delhi of Islamabad die lichtgeven in het donker?

Inderdaad India en Pakistan hebben er, die weten, als de een drukt, drukt de ander ook, dus total distruction, ... Bovendien, hadden ze die hun faciliteiten ook mogen platleggen voor het zover kwam, maar kom tot hiertoe hebben die ook nog geen intercontinentale raketten, ...

Voor Iran, dat geregeerd wordt door moslimfanatiekers, die het westen haten als de pest ligt het anders, zeker nu ze bezig zijn een draagraket te ontwikkelen die europa kan bereiken.

M.a.w United States laat ons met rust anders nuken we de Israelis en de Europeanen...

En daarom mogen ze die woestijn daar voor mijn part pre emptive striken, of daar nu olie in de grond zit of niet is zelf totaal bijzaak. Godsdienstgekken horen niet de controle te hebben over massavernietegings wapens.

Jullie vergeten telkens op keer, dat die idiooten geloven dat er 70 maagden voor hen staan te springen in het paradijs, dus als ze allemaal genuked worden in een reactie van het westen, dan heeft Allah dat zo gewild, en is dat voor hen geen probleem.

Die idioote godsdienst verkloot daar gewoon alles, Ik heb minder schrik van 1 miljard oorlogszuchtige chinezen, met een heel arsenaal aan wapens, dan van 10 gestoorde moslims die de knop bewaken van een nucleair arsenaal, dat ze kunnen gebruiken waneer en tegen wie ze willen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 14:31   #25
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
- Iran heeft Sunburn-raketten

Momenteel het meest doeltreffende anti-marine wapen ter wereld, een staaltje Russische rakettenbouw, die de Amerikaanse marine gewoon om zeep kan helpen omdat geen enkel radarsysteem die raketten kan traceren. De kustlijn in de golf van Hormouz staat er vol van, dus de American Navy zal even mogen wachten.
Zijn die dingen al in een echte oorlog gebruikt? Voor de eerste golfoorlog waren er namelijk ook claims over Irakese wapens die eventueel de Amerikanen tegen zouden kunnen houden en dat bleek ook niet echt te lukken.
Oud 13 januari 2006, 14:45   #26
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad India en Pakistan hebben er, die weten, als de een drukt, drukt de ander ook, dus total distruction, ... Bovendien, hadden ze die hun faciliteiten ook mogen platleggen voor het zover kwam, maar kom tot hiertoe hebben die ook nog geen intercontinentale raketten, ...

Voor Iran, dat geregeerd wordt door moslimfanatiekers, die het westen haten als de pest ligt het anders, zeker nu ze bezig zijn een draagraket te ontwikkelen die europa kan bereiken.

M.a.w United States laat ons met rust anders nuken we de Israelis en de Europeanen...

En daarom mogen ze die woestijn daar voor mijn part pre emptive striken, of daar nu olie in de grond zit of niet is zelf totaal bijzaak. Godsdienstgekken horen niet de controle te hebben over massavernietegings wapens.

Jullie vergeten telkens op keer, dat die idiooten geloven dat er 70 maagden voor hen staan te springen in het paradijs, dus als ze allemaal genuked worden in een reactie van het westen, dan heeft Allah dat zo gewild, en is dat voor hen geen probleem.

Die idioote godsdienst verkloot daar gewoon alles, Ik heb minder schrik van 1 miljard oorlogszuchtige chinezen, met een heel arsenaal aan wapens, dan van 10 gestoorde moslims die de knop bewaken van een nucleair arsenaal, dat ze kunnen gebruiken waneer en tegen wie ze willen.
Die zogenaamde fundi-leiders zijn uiteindelijk toch ook maar een bende hypocriete opportunisten. Ik kan mij niet voorstellen dat die de sharia zelf tot op de letter volgen, laat staan zichzelf zouden opblazen. Daar geloof ik nu echt niets van. Die gebruiken die godsdienst volgens mij gewoon om de macht te behouden, net zoals die Saoedi's prinsen die de rijke stinkerds uithangen over de hele wereld maar hun bevolking wel de strengste Islamitische leer opleggen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 14:53   #27
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Die zogenaamde fundi-leiders zijn uiteindelijk toch ook maar een bende hypocriete opportunisten. Ik kan mij niet voorstellen dat die de sharia zelf tot op de letter volgen, laat staan zichzelf zouden opblazen. Daar geloof ik nu echt niets van. Die gebruiken die godsdienst volgens mij gewoon om de macht te behouden, net zoals die Saoedi's prinsen die de rijke stinkerds uithangen over de hele wereld maar hun bevolking wel de strengste Islamitische leer opleggen.
hmmmm, zou dit iets met godsdienst en opium voor het volk te maken hebben?
Oud 13 januari 2006, 14:58   #28
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt.
Geen enkel volk (of belangrijke geloofsgroep) is in meerderheid suicidaal.
Dat is trouwens de enige reden dat er tot nu toe geen nucleaire oorlog is
uitgebroken.

Iran heeft inderdaad een probleem met zijn politieke en religieuze leiders.
Maar om ze daarvoor te gaan bestraffen met vergeldingsaanvallen is zowat het DOMSTE wat je kan doen.

Veel Iraniërs zijn moderner en meer westers-gezind dan pakweg de gemiddelde vlaamse allochtoon.
Dat land heeft een zeer belangrijk deel van zijn bevolking die ongelofelijk vóór westerse waarden en normen is.
Dat zijn ginder geen woestijnratten zoals in Irak of Saoudi Arabië.

Het westen moet ervoor zorgen dat die onderstroom aan kracht wint en uiteindelijk zodanig op het beleid kan wegen dat er een breuk komt.

Voor de 'betweters' op dit forum (ja, jij Antoon), lees misschien eens af en toe de weblog van Thomas Erdbrink, die al een tijdje in Teheran woont : http://www.onzemaninteheran.com/
Je kan er nog iets van opsteken misschien.....
Oud 13 januari 2006, 14:59   #29
StevenNr1

Standaard

@Brandaan: Past misschien wel een beetje in dat plaatje. (Was trouwens nogal een 'platte' tekst van mij.) Wat denk je erzelf van?
Ik kan daar gewoon niet bij dat zo'n machtige mannen die op bergen geld zitten, nog steeds krampachtig in de praktijk vasthouden aan hun geloof.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 13 januari 2006 om 15:00.
Oud 13 januari 2006, 15:04   #30
parcifal
Banneling

Standaard

Hier een overzicht van een paar Iraniërs, die Israël of de VS misschien volgende maand zal bombarderen :

Citaat:

Newsha

Mijn allerliefste vrouw heeft soms een zwaar leven in Iran. Ze werkt voor allerlei internationale bladen als fotografe. Dat is niet altijd makkelijk voor een Iraanse vrouw. Gelukkig is ze een pittige tante. Newsha wil ooit in New York gaan wonen, maar voorlopig eerst de wereld veranderen, te beginnen met Iran.
Gila

Zonder mijn schoonmoeder was ik nu waarschijnlijk dood, omgekomen van de honger. Niet alleen heeft ze me mijn eerste woorden Farsi geleerd, ook voedt ze me vrijwel iedere dag met de lunch. Newsha en ik koken nooit, we werken liever. Gila geeft leiding aan de hele familie, een zware taak.
Behrouz

Bijna 30 jaar geleden reed Behrouz met wat vrienden over de hoofdstraat van Teheran. Lekker naar de meiden kijken. Helaas zag mijn schoonvader Gila niet. Voor hij het wist lag ze onder zijn auto. Een jaar later zijn ze getrouwd. Behrouz handelt in papier en karton. De zaken zijn ooit beter gegaan, maar mijn schoonvader blijft altijd lachen.

Azadeh

Schoonzus nummer één en moeder van Romina. Ooit wilde Azadeh graag het huis uit en trouwde met de verkeerde man. Die werd snel aan de kant gezet, maar dochter Romina is nu de spil waar de familie rond draait. Azadeh kan fantastisch koken en ooit hoopt ze een banketbakkerij te beginnen.
Romina

Mijn nichtje haalt alleen maar tienen op school en kijkt het liefst naar Barbie cartoons. Ze verkleedt zich 7 keer per dag en schrijft hele boeken over haar tante en mij. s'Middags komt ze vaak op bezoek, wij wonen een straat verderop. Dan zet Romina het hele huis op stelten. Ooit was ze in Nederland op vakantie. Sindsdien eet ze al mijn kaas op.
Negin

Schoonzus nummer twee zich in een moeilijke puberfase. Negin wil het liefst naar feestjes maar moet ook haar eindexamen halen. Als ze niet de deur uit is, hangt ze aan de telefoon. Het schoonouderlijk huis is dan ook vaak moeilijk te bereiken. Ze is het jongste kind en dat zal ze weten ook. Negin kan een salto op haar snowboard, maar daarmee haal je geen schoolexamen, vindt Gila.
Hamid-Reza

Mijn enige schoonbroer Hamid-Reza, kan ook wel de Houdini van de Iraanse militaire dienst worden genoemd. Telkens weer weet hij te ontkomen aan de verplichte twee jaar dienstplicht. Hamid-Reza is buiten de deur een van de grootste clowns van Iran, zijn Iraanse vriendin woont in Griekenland, maar gelukkig komt ze vaak langs.
Opa

Newsha's grootvader is een Koerd en liever had hij nog in Iraans-Koerdistan gewoond. Nu wonen hij en oma in het souterrain van het huis van de schoonfamilie. Omdat het appartement nu wordt verbouwd zijn ze naar hun familie in Amerika vertrokken. Oma en Opa hebben namelijk een ‘greencard.'
Oma

Gila's moeder is altijd dolblij als Newsha en ik weer terugkomen uit een of ander gevaarlijk oord. Meestal doet ze een middagdutje of staat in de keuken te zwoegen. De keuken was piepklein, maar nu alles is verbouwd heeft ze een mega-keuken compleet met dubbedeurs koelkast. Oma wil nu snel terugkomen uit Amerika.
Nazanin

Een van Newsha's twee beste vriendinnen. Nazanin heeft economie gestudeerd maar loopt met al haar baantjes tegen het glazen plafond. Mannen krijgen altijd voorrang. Het liefst wil ze een leuke vent maar die zijn dun gezaaid in Iran, vindt ze. Nazi houdt van feesten, skieen en films. Om de twee dagen houdt ze een grote roddelconferentie met Hamila en Newsha in ons huis. Nazi is vorige jaar door Conny Mus van RTL geïnterviewd.
Hamila

Andere beste vriendin van Newsha: lief, stil en zorgzaam. Tevens belangrijk lid van het bovengenoemde roddeloverleg. Het ziet er naar uit dat Hamila gaat trouwen met een tandarts, iedereen wacht vol spanning af. Hamila is kunstfotografe en heeft tentoonstellingen gehad in Parijs en Brussel.
Armin

Zonder mijn ‘assistent correspondent', zoals Armin zichzelf noemt, zou mijn werk in Iran een stuk moeilijker zijn. Armin studeert bouwkunde en spreekt perfect Engels. Helaas is hij nooit op tijd en veinst hij tevens vele onduidelijke ziektes. Armin weet niet wat hij wil in de toekomst, maar hij moet er wel wat mee verdienen. Hij gaat er prat op uit ‘Isfahan' afkomstig te zijn, waar voornamelijk gierigaards wonen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 13 januari 2006 om 15:05.
Oud 13 januari 2006, 15:12   #31
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
@Brandaan: Past misschien wel een beetje in dat plaatje. (Was trouwens nogal een 'platte' tekst van mij.) Wat denk je erzelf van?
Ik kan daar gewoon niet bij dat zo'n machtige mannen die op bergen geld zitten, nog steeds krampachtig in de praktijk vasthouden aan hun geloof.
Ik kan me daar zelf nooit zo bij inleven; ben zelf namelijk overtuigd agnost en snap niet hoe iemand überhaupt ergens zo overtuigd in kan geloven. Oftwel is snap niet hou zij eraan vast kunnen houden, maar ik snap het ook niet van iemand anders.
Oud 13 januari 2006, 15:20   #32
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
Hier een overzicht van een paar Iraniërs, die Israël of de VS misschien volgende maand zal bombarderen :
Tenzij deze mensen in een kerncentrale wonen zullen ze zeker ongedeerd blijven.

Zelf overweeg ik al enige tijd in een kerncentrale te gaan wonen omdat het inpandige zwembad daar altijd gratis warm wordt gemaakt.
oeps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 15:22   #33
StevenNr1

Standaard

@Brandaan: Mja, ik ben overtuigd atheïst wat niet wegneemt dat ik het perfect mogelijk acht dat iemand met een ander karakter, meer miserie, een andere achtergrond en opvoeding, andere 'kennis-' en informatiebronnen of identiteitsproblemen een godsdienst ('nodig') heeft. Maar dat klinkt misschien nogal hoog uit de lucht tov van gelovigen.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 13 januari 2006 om 15:22.
Oud 13 januari 2006, 15:25   #34
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
Tenzij deze mensen in een kerncentrale wonen zullen ze zeker ongedeerd blijven.
Stroom zullen ze wel niet meer hebben. (Als er iemand hier spreekt van 20 te bombarderen locaties kan ik me moeilijk inbeelden dat deze allemaal gebruikt worden om een kernbom aan te maken, of wel? (Mijn kennis ivm kernbommen aanmaken is nogal beperkt.)) Of ben ik nu naïef?

En er moet maar eens een bommetje verkeerd vallen dan, of een straaljager die uit de lucht gehaald wordt, op je huisje vallen. Of de aanval zou wel eens in een echte strijd kunnen escaleren, een burgeroorlog zoals in Irak...

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 13 januari 2006 om 15:25.
Oud 13 januari 2006, 15:30   #35
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Iran gaat gewoon aangevallen worden! klaar!

De kutverhaaltjes er om heen zijn enkel en alleen maar bedoeld
om het publieke bewustzijn voor deze agenda te 'masseren'
Voor echt gintresseerden zie de NWO thread.

Pindar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 15:33   #36
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
@Brandaan: Mja, ik ben overtuigd atheïst wat niet wegneemt dat ik het perfect mogelijk acht dat iemand met een ander karakter, meer miserie, een andere achtergrond en opvoeding, andere 'kennis-' en informatiebronnen of identiteitsproblemen een godsdienst ('nodig') heeft. Maar dat klinkt misschien nogal hoog uit de lucht tov van gelovigen.
Geloven is iets heel moois, maar ik kan het gewoon niet, ik stel altijd de vragen die je als je echt zou geloven niet hoeft te stellen.

En trouwens als overtuigd atheïst geloof in theorie ook natuurlijk Je gelooft dat je zeker weet dat er niets is.
en daarom ga ik voor het makkelijke en zeg ik gewoon dat ik niet weet wat waar is.

Laatst gewijzigd door Brandaan : 13 januari 2006 om 15:33.
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 15:36   #37
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Het zal eventueel heel vervelend voor die mensen kunnen worden, maar bij elke oorlog vallen slachtoffers. Het klinkt misschien cru, maar daarom moet je oorlogen nooit op het persoonlijke menselijke vlak bekijken.
Oud 13 januari 2006, 15:36   #38
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Geloven is iets heel moois, maar ik kan het gewoon niet, ik stel altijd de vragen die je als je echt zou geloven niet hoeft te stellen.
En trouwens als overtuigd atheïst geloof in theorie ook natuurlijk Je gelooft dat je zeker weet dat er niets is.
en daarom ga ik voor het makkelijke en zeg ik gewoon dat ik niet weet wat waar is.
Tja... Laten we discussie daarover verder opschorten want ik heb blijkbaar een aanzet gegeven om volledig van het on-topic gegeven af te wijken.

De NWO, ja juist, die was ik nog vergeten.
Oud 13 januari 2006, 15:37   #39
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Het zal eventueel heel vervelend voor die mensen kunnen worden, maar bij elke oorlog vallen slachtoffers. Het klinkt misschien cru, maar daarom moet je oorlogen nooit op het persoonlijke menselijke vlak bekijken.
Hoe dan wel?
Oud 13 januari 2006, 15:38   #40
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Iran gaat gewoon aangevallen worden! klaar!

De kutverhaaltjes er om heen zijn enkel en alleen maar bedoeld
om het publieke bewustzijn voor deze agenda te 'masseren'
Voor echt gintresseerden zie de NWO thread.

Pindar
De NWO, zullen we dat gewoon in zijn eigen discussie houden? Of het nu bestaat of niet, als je het bij alle andere discussies hier gaat voegen wordt het een beetje onoverzichtelijk allemaal.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be