![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullshit. Jij probeert een "wrong" af te schilderen als een "right".
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#44 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat kan ik met evenveel gemak van u zeggen: u probeert een "right" als een "wrong" af te schilderen.
Laatst gewijzigd door Manuel* : 13 januari 2006 om 15:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Discriminatie op basis van afkomst is wettelijk verboden. Daar kan je ook niet omheen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U was me voor !
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat uw verdediging een beetje zinloos is...
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste Distel,
Leg me eens uit : als een democratisch verkozen regering meent dat de wezrknemers in openbare dienst de samenstelling van de bevolking moeten weerspiege, e, bijgevolg dit criterium in acht genomen moet worden bij gelijk bekwame kandidaten .. zou U dat een racistisch principe vinden ? Ik heb het hier over alle parameters die als discriminatoir kunnen aanzien worden (vrouwen/mannen, andersvaliden/normaal validen, gekleurden/blanken etc.; ad nausaem) Ik zal U mijn mening alvast geven - ik zou zulke regeling absurd en tegen het gezond verstand in vinden tenzij er een maatschappelijke scheefgroeing heeft plaatsgevonden die bv. "een glazen plafond" v oor vrouwen instelt Belet dat mensen boven de 40 een deftige nieuwe job kunnen vinden "gekleurde" medemensen buitenproportioneel uit de arbeidsmarkt verjagen. Slechts in die gevallen, mits in achtneming van de qualificatievereisten, is een vorm van positieve discriminatie toelaatbaar. Het algemeen belang heeft inderdaad voorrang op het particuliere.
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een veelgehoorde "vergelijking" in deze discussie is "the coal miner's son". Door "positieve discriminatie" maatregelen kan een zeer gepriviligeerde allochtoon, zoals bvb. de zoon van een chirurg, voorgeschoven worden (in het geval van de quota is het in vele gevallen bijna zelfs verplicht om deze voor te schuiven) op de zoon van een autochtone arbeider die nog geen nagel heeft om zijn gat te krabben. Rechtvaardig? Dat mag u dan toch nog eens komen uitleggen. Of blijft u bij uw standpunt dat het doel elk middel kan rechtvaardigen?
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Natuurlijk niet ! Maar expliciet vermelden dat "kandidaten een kleurke dienen te hebben" zou wellicht een iets te weinig hypocriete aanpak zijn, nietwaar? ![]()
![]() |
![]() |
#54 |
Schepen
|
![]() Ook dit staat op de frontpagina van de kif kif website:
Gastacteurs gezocht voor het één programma Witse Het team van het één programma Witse is momenteel bezig met de voorbereidingen van de nieuwe afleveringen en zijn hiervoor nog op zoek naar enkele gastacteurs. Zij zoeken onder andere een Turkse jongeman van ongeveer 30 jaar, een Turkse jonge vrouw van ongeveer 20 (20 tot26 jaar) en [SIZE=4]een Turkse moeder van ongeveer 50jaar[/SIZE] (mag iets ouder [SIZE=4]maar zou Turks moeten kunnen spreken[/SIZE]). Waar gaan ze in Allah's naam zo iemand vinden... ![]() By the way, ik zoek voor mijn TV serie nog een Waal, maar hij zou Frans moeten kunnen spreken. Iemand een idee waar ik zo'n zeldzaam exemplaar kan vinden? Laatst gewijzigd door Menapius : 13 januari 2006 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Er is niet eens sprake van positieve discriminatie... ik vind het veel te hoog van een toren blazen voor dergelijke flauwigheden. Deze actie kadert rechtstreeks in de uitvoering van de beheersovereenkomst met de vlaamse regering die de VRT moet naleven. Daarbij is het geoorloofd te discrimineren indien dit op een relevante variabelen gebeurt. In het kader van de beheersovereenkomst zie ik er dan ook niets verkeerd in, bij het aanbieden van stages (want dat zijn het maar) aan allochtone jongeren. Ik geef toe dat de grens soms onduidelijk kan zijn, maar in dit geval is er geen sprake van positieve discriminatie of discriminatie whatsoever.
![]() |
![]() |
#56 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan is het gewoon "discriminatie" dus? Ook goed.
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Soit, van mij mag iedereen zoveel discrimineren als hij wil hoor, maar blijkbaar werkt het voor vele mensen maar in één riching, en moet de andere richting bij wet verboden worden. Daar kan ik echter dan weer niet zo goed mee om...
![]() |
![]() |
#57 |
Vreemdeling
|
![]() Als de job dat vereist (ik zeg maar wat: de zoon van Verhofstad spelen in een soap ofzo,...) is dat idd perfect mogelijk.
Laatst gewijzigd door flopo : 13 januari 2006 om 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is niet omdat dat tweede woordje in het begrip 'positieve discriminatie' het woordje 'discriminatie' is dat het er wat met te maken zou moeten hebben ... maw het woordje 'positieve' is hier geen bijvoegelijk naamwoord er bestaat dus niet zoiets als 'positieve discriminatie' en 'negatieve discriminatie' als twee uitersten van dezelfde werkelijkheid... beiden zijn gewoon discriminatie, punt uit dat zou dan zoiets als 'positief onderscheid' en 'negatief onderscheid' maken zijn op basis van een irrelevant kenmerk ? neen ... als je persé het al of niet positieve resultaat voor de twee deelgroepen wilt benadrukken spreekt men van resp. onderscheid in negatieve of positieve zin en resp. discriminatie in negatieve of positieve zin wat is het begrip 'postitieve discriminatie' dan wel ? dat begrip slaat op een doelbewuste actie ten einde bestaande discriminatie van de doelgroep op te heffen bij een 'positieve discriminatie' discrimineert men per definitie dus niet wel maakt maakt men doelbewust onderscheid op basis van ras, kleur, sekse.... dit impliceert dat je iedereen naast die doelgroep niet selecteert ... dus als je persé wilt... ergens op de achtergrond schuift of benadeeld dit impliceert echter niet dat je iedereen naast die doelgroep discrimineert of 'positieve discriminatie' nu werkelijk ook wat helpt ... daar lopen de meningen wel wat uit elkaar Citaat:
lees de wetteksten ivm met discriminatie en racisme misschien eens maar meer nog... leer het verschil tussen discriminatie en onderscheid vooraleer je aan die wettekst begint ps. voor een potje typisch 'bewijs dit','toon dat aan', 'kan je dat eens opzoeken waar dat letterlijk staat want gij kunt veel zeggen','omdat politiek correct je dat voorzegt ? daarom is het nog niet zo' pas ik bij voorbaat Laatst gewijzigd door praha : 13 januari 2006 om 17:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de rest wordt wat meer naar de achtergrond geschoven ( minimaal welliswaar maar het is er onmiskenbaar ) maar niet als resultaat van discriminatie de rest wordt immers niet op de achtergrong geschoven omwille van hun 'anders' zijn maar net omwille dat ze relatief bevoorrecht tov van de doelgroep voor 'positieve discriminatie' zijn tgv van de historische discriminatie tov die laatste groep btw. ergens leuk dat je die onzin over positief/negatief discrimineren ergens zelf in de verf zet door die haakjes Citaat:
terecht kan je stellen dat ook dat niet eerlijk / niet 'fair' is maar nogmaals wil ik de nadruk leggen dat de autochtoonse chirurg in strikte zin niet benadeeld wordt tgv van discriminatie men kiest immers niet voor die chirurg achteruit te steken omwille dat het een autochtoon zou zijn het is slechts een pijnlijk gevolg van de doelgroep die men 'posititief discrimineert' voorop te stellen |
||
![]() |
![]() |