Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2006, 11:01   #101
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Moeilijke vroeg illwill, maar ik denk niet dat het aan de VS is om in elk land waar één of anderen dictator een paar duizenden burgers foltert of ombrengt, een heel leger te gaan stationeren... Lokale opositie steunen, mij niet gelaten, maar uiteindelijk moeten de Iranezen het zelf oplossen, als ze al een probleem zien.
Vind ik niet. Met moet van kernwapens af in deze wereld. Van nucleaire energie in mijn ogen ook. Nu een oogje dichtknijpen en deze eikel van een iranees zal er alles aan doen om een kernbom te verkrijgen en indien hij een mooie kans ziet zal hij er ook niet voor terugdeinzen om het te gebruiken. Als israelier zou ik er niet zo gerust op zijn.
Iranezen moeten het zelf oplossen? Hoe moeten ze dat ingodsnaam gaan doen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 12:00   #102
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De USSR had in 1938 contacten met Frankrijk en Engeland, en verklaarde aldaar dat het zich genoodzaakt zag Polen binnen te vallen. Zowel de Russen als de geallieerden sloegen daar een grote slag mee. Stalin kreeg zijn rechtstreekse toegang tot Duitsland, zonder lastige Polen, en Chamberlain en de Franse pipo kregen uitstel.

Er WAS geen (noemanswaardige) soviet-luchtmacht! Die was allemaal onder constructie. Pas tegen 1943 zou Stalin klaarstaan (twee jaar te laat).
Wat dacht u dat Stalin anders gezegd zou hebben, "wij zien gebiedsuitbreiding wel zitten"? Bedenk wel dat de USSR na de oorlog geen enkel veroverd gebied terug vrijgegeven heeft.

Dat de USSR verrast werd is intussen algemeen aanvaard. Stalin zal wel geweten hebben dat er ooit een oorlog van zou komen maar geloofde niet dat Duitsland het niet-aanvalspact zo snel zou opzeggen en nog minder dat zij op 2 fronten oorlog zouden voeren.

Daarenboven was het sovietleger helemaal niet zo zwak als u suggereert. Er was wel wat werk aan om het materiaal te moderniseren maar qua getalsterkte stond het zeker op niveau van Duitsland. Dat het zulke verpletterende verliezen moest incasseren is voornamelijk het geval dat het zich niet aan een inval verwachtte.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 12:03   #103
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Dan even terug komen op het verschil tussen amerika en Iran.
Waarom mag amerika wel atoombommen hebben en iran niet?
Het idee dat die 2 landen moreel equivalent zijn is te zot voor woorden. Zou u misschien even graag in Iran wonen dan in de VS?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 12:15   #104
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Wat dacht u dat Stalin anders gezegd zou hebben, "wij zien gebiedsuitbreiding wel zitten"? Bedenk wel dat de USSR na de oorlog geen enkel veroverd gebied terug vrijgegeven heeft.
Warschau Pact =/= USSR

Citaat:
Dat de USSR verrast werd is intussen algemeen aanvaard. Stalin zal wel geweten hebben dat er ooit een oorlog van zou komen maar geloofde niet dat Duitsland het niet-aanvalspact zo snel zou opzeggen en nog minder dat zij op 2 fronten oorlog zouden voeren.
Natuurlijk geloofde hij dat niet. Hij, en zowat de rest van de wereld, was er tegen augustus 1940 wel van overtuigd dat Hitler maar aan één zijde oorlog zou moeten voeren

Citaat:
Daarenboven was het sovietleger helemaal niet zo zwak als u suggereert. Er was wel wat werk aan om het materiaal te moderniseren maar qua getalsterkte stond het zeker op niveau van Duitsland. Dat het zulke verpletterende verliezen moest incasseren is voornamelijk het geval dat het zich niet aan een inval verwachtte.
1914: Rusland valt Duitsland binnen

Russisch leger 1914: 6,5 miljoen man sterk
Duits leger 1914: 700 000 man sterk

Russische verliezen: noemeloos
Duitse verliezen: 10 000 (primordiaal)

---

Je ziet: wat je zegt, zegt nog helemaal niets.
Oud 14 januari 2006, 12:52   #105
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Merkel warm onthaald door Bush

Citaat:
Merkel zei dat de VS en de Europese Unie nauw moeten samenwerken inzake Iran en dat ze zich niet mogen laten intimideren door een land dat ,,totaal onaanvaardbare'' verklaringen heeft afgelegd zoals de ontkenning van het bestaansrecht van Israël.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelid=GUMMQ4OH
Merkel... schijnbaar een vrouw met haar op haar tanden...

[SIZE=1]Ondertussen verdedigt haar voorganger, Schröder, zoals het een degelijke linkse betreft, voor een reusachtige vergoeding de belangen van het Russische gas...
Dat zijn benoeming al tijdens zijn kanselierschap werd 'geregeld', tja, daar liggen de VS-bashers natuurlijk niet van wakker..
[/SIZE]

Laatst gewijzigd door Chipie : 14 januari 2006 om 12:53.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 13:05   #106
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Vind ik niet. Met moet van kernwapens af in deze wereld. Van nucleaire energie in mijn ogen ook. Nu een oogje dichtknijpen en deze eikel van een iranees zal er alles aan doen om een kernbom te verkrijgen en indien hij een mooie kans ziet zal hij er ook niet voor terugdeinzen om het te gebruiken. Als israelier zou ik er niet zo gerust op zijn.
Iranezen moeten het zelf oplossen? Hoe moeten ze dat ingodsnaam gaan doen?
Denk je nu echt dat hij die zal gebruiken?
En tja, ik heb het ook niet zo voor nucleaire energie maar in het Westen worden er wel volop centrales bijgebouwd, dus ja...
En ja, zelf oplossen, je weet wel, verzet, oppositie, what so ever, ze zullen er wel iets op vinden.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 13:25   #107
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Tja, landen isoleren en boycotten is niet zo effectief.
'Het plaatselijk verzet' lijkt me ook niet zo sterk.
Misschien enkele aanslagen plegen in't geniep?
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 13:39   #108
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zogenaamde fundi-leiders zijn uiteindelijk toch ook maar een bende hypocriete opportunisten. Ik kan mij niet voorstellen dat die de sharia zelf tot op de letter volgen, laat staan zichzelf zouden opblazen. Daar geloof ik nu echt niets van. Die gebruiken die godsdienst volgens mij gewoon om de macht te behouden, net zoals die Saoedi's prinsen die de rijke stinkerds uithangen over de hele wereld maar hun bevolking wel de strengste Islamitische leer opleggen.

Het koningshuis van Saudi Arabië is dan ook wel een decadent kot. Maar vergeet dan ook niet dat het merendeel van hun tegenstand net uit radicaal islamitische hoek komt die dreigen dat land te destabiliseren. Het is dus zeker niet zo dat dat koningshuis de spirituele leiders zijn. Het omgekeerde is eerder waar, ze proberen net te hervormen.

En vergis u daar maar niet in, imam's endergerlijke leiden een zéér gelovig leven. Heus niet voor de schijn. Ook in't Westen. En Iran is niet anders. Je maakt hier een fameuse fout, op slechts subjectieve grond. Deze "president" van Iran, staat al heel lang bekend als Islamitisch extremist, al is hij nu pas zo fel in de media. T'is niet dat ie thuis komt en een six-pack opendoet.

nog een andere opmerking:

Religieus overtuigd zijn in Islam heeft niets te maken met afkomst, miseri-factor, scholing, enz. Imams komen niet voort uit arme gezinnen, maar de rijkere, hoger-opgeleide. Uw "minachting" tegenover wie voor de Islam kiest is ten onrechte. De meest radicale gelovigen zijn nagenoeg uitsluitend hooggeschoolden. Mohammad Khan, een radicale wahabist, heef Iran & Pakistan onderwezen in het maken van de atoombom.

Osama Bin Laden en z'n kliek die Al Qaeda gevormd hebben, zijn stuk na stuk afkomstig uit rijke gezinnen, met de beste scholing van heel de wereld, zonder problemen of wat dan ook.

Enneuh.. dom zijn ze moeilijk te noemen hé. Amerika, de supermacht van de wereld, is al verleid in 2 oorlogen, en Al Qaeda bestaat nog altijd. Ondanks mijn eigen luxe, hoge opleiding, geen miserie, en stabiele omgeving/achtergrond, zou ik niet willen schaken tegen deze specifieke Saudische mede-gelovigen
Oud 14 januari 2006, 13:42   #109
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat hij die zal gebruiken?
En tja, ik heb het ook niet zo voor nucleaire energie maar in het Westen worden er wel volop centrales bijgebouwd, dus ja...
En ja, zelf oplossen, je weet wel, verzet, oppositie, what so ever, ze zullen er wel iets op vinden.
Geef een Islamitisch overtuidgde zelfmoord-activist een bom rond z'n middel... zal ie het doen denk je?

Stel nu dat iemand met dezelfde mentaliteit, en dat lijkt me echt waar hééél waarschijnlijk, controle over een knopje dat atoomwapens afschiet op het duivelse en decadente Westen, en het zo gehate Israël.. za die het doen denk je? (wat dan het punt van Herr Flick aanhaalt).

T'is nie alsof de tweede "minder" in de hemel zal komen.
Oud 14 januari 2006, 13:55   #110
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Enneuh.. dom zijn ze moeilijk te noemen hé. Amerika, de supermacht van de wereld, is al verleid in 2 oorlogen, en Al Qaeda bestaat nog altijd.
Juist ja, ze hebben de VS op hun terrein gelokt en hakken daar nu op in. Voor de extremisten is dit een enorme ideologische boost, een opkikker geweest.

Zeer slim!
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 14:02   #111
StevenNr1

Standaard

Tja, ok, ik had even een andere kijk maar jij weet er precies wel meer van. Bedankt voor de toelichting.
Maar die uit welgestelde milieus afkomstige Moslimfundamentalisten, die zijn toch het radicale geloof gaan opzoeken omdat ze met hun scholing de Westerse imperialistische spelletjes hebben leren kennen, of niet?
Nu ja, ik weet niet of je het begrijpt maar ik kan het mij niet voorstellen dat dus die fundamentalistische leiders, met zoveel macht, toch nog vasthouden aan dat strenge geloof. Maar dat is dan weer een gebrek aan inlevingsvermogen van mijn kant misschien.
Citaat:
Geen enkel volk (of belangrijke geloofsgroep) is in meerderheid suicidaal.
Dat is trouwens de enige reden dat er tot nu toe geen nucleaire oorlog is
uitgebroken.
Wat denkt u van deze woorden van parcifal?
Oud 14 januari 2006, 14:16   #112
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Geef een Islamitisch overtuidgde zelfmoord-activist een bom rond z'n middel... zal ie het doen denk je?

Stel nu dat iemand met dezelfde mentaliteit, en dat lijkt me echt waar hééél waarschijnlijk, controle over een knopje dat atoomwapens afschiet op het duivelse en decadente Westen, en het zo gehate Israël.. za die het doen denk je? (wat dan het punt van Herr Flick aanhaalt).

T'is nie alsof de tweede "minder" in de hemel zal komen.
Dit is een heel verstandige bijdrage.
Het gaat om de religieus geinspireerde mentaliteit van dhr. Ahmedinedjad en de gevaren die daaruit voortkomen mocht hij kernwapens hebben.
De (vaak terechte) kritiek op Amerika helpt daar niet aan ...
oeps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 14:28   #113
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De betweters die luidop roepen en brullen telkens de Amerikanen afkomen met zware intenties zijn nu aan zet.

Wat stellen ze nu voor om de gekken in Iran tegen te houden?
Wat is het voorstel van Duitsland en Frankrijk, zodanig tegen Amerikaanse militaire interventies, om te vermijden dat de mullah's een atoombom bouwen?
Waar is opper betweter Louis Michel???

Diplomatie en onderhandelingen is steeds weer hun alternatief, maar in dit geval lijken ze niet zoveel indruk te maken op de zot Ahmadinejad en zijn bende mullahs.

Ook alle organisaties die bij elk bewijs van mishandeling van een Irakees of Palestijn zijn tot dusver ontzettend stil gebleven. Ze hebben zich gewoon verstopt.

Duidelijk is alleszins dat al die lullers en grote monden samen in ieder geval geen oplossing hebben om het probleem van de opkomende Iraanse atoombom op te lossen.

Iemand op dit forum misschien?
De EU moet een brief schrijven waarin ze zeggen hoe kwaad ze wel niet zijn
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 14:55   #114
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk land zou ooit nog een atoombom durven gebruiken?

Zoals ik eerder vermeld heb, dit werkt niet zo!

Citaat:
Geen enkel land, ook niet de meest extremistische landen hebben baat bij het gebruik van atoomwapens.
Het bezitten daarentegen ervan geeft bepaalde landen een machtsgevoel en neemt het invasie bedreigings gevoel weg.

Feitelijk kan men het Iran niet kwalijk nemen dat ze een atoombom willen om dat invasie bedreigings gevoel te niet te doen.
Als je ziet hoe Amerika Irak is binnengevallen zonder enige geldige reden heeft Iran het recht om zichzelf te verdedigen tegen deze dreiging.
Atoombommen kunnen niet als dreiging genoemd worden, wegens door mij eerder genoemde reden!

Wil je weten waarom, dan moet je je eens verdiepen in het 'wereldrooster'
(Earthgrid). De aarde is omgeven door zo'n energie rooster.
En de atoombom moet zowieso op zo'n snijpunt vallen! Onder meer..

Pindar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 14:59   #115
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Zoals ik eerder vermeld heb, dit werkt niet zo!

Atoombommen kunnen niet als dreiging genoemd worden, wegens door mij eerder genoemde reden!

Wil je weten waarom, dan moet je je eens verdiepen in het 'wereldrooster'
(Earthgrid). De aarde is omgeven door zo'n energie rooster.
En de atoombom moet zowieso op zo'n snijpunt vallen! Onder meer..

Pindar
Wat gebeurt er dan als ge uw atoombom in uw achtertuin doet ontploffen?...
Oud 14 januari 2006, 15:02   #116
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat gebeurt er dan als ge uw atoombom in uw achtertuin doet ontploffen?...

Dat probeer ik dus uit te leggen
Dat kan niet!

Tenzij a) Uw tuin op een speciaal geometrisch punt ligt, een belangrijk snijpunt op het aarde-energie-rooster, en, de zon moet op een bepaald tijdstip een bepaalde positie hebben.

Citaat:
One of the most startling facts that I discovered by application of grid mathematics was that an atomic bomb is a device based on the geometrics of space and time. To be successfully detonated, the bomb MUST be geometrically constructed, placed on, under, or over a geometric position in relation to the Earth’s surface, and activated at a SPECIFIC TIME in relation to the geometrics of the solar system. I found that it was possible to precalculate the time of various bomb tests, and the locations where it was possible to explode a bomb.
Met vriendelijke groeten

Pindar

Laatst gewijzigd door Pindar : 14 januari 2006 om 15:05.
Oud 14 januari 2006, 15:07   #117
StevenNr1

Standaard

En lagen én Nagasaki en Hiroshima dan zo perfect misschien? Of wacht, das allemaal opgezet door de NWO om ons ervoor bang te maken?
Oud 14 januari 2006, 15:07   #118
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
The bomb is, in short, a geometric device which can be detonated in accordance with the unbreakable laws of geometry. The device is detonated by the manipulation of the relative motions of the atomic particles enclosed within its casing; and this can only be affected by placing the bomb on, under or over a specific geometric point related to the Earth's surface, at a specific time. The relative motions of the Earth and Sun, at this instant of time, cause the disruption of the unstable atomic particles of uranium, plutonium, cobalt or whatever matter is used to trigger the explosion.ä

If we think about it logically we can perceive that in order to disrupt matter as in the case of an atomic explosion, we must set up the same geometrics that create matter but in reverse. If we accept what Einstein has told us in that our physical reality is manifested by time and space geometrics, it suddenly becomes a little clearer. Whatever unstable matter is used to trigger an explosion must all come together at a specific point on the Earth governed by the geometrics of space and time relative to the position of the sun.

Unbelievable accuracy is required to bring all these factors together in an instant of time. It has been reported that at bomb test sites mirrors are set up to monitor the passage of the sun as it moves across the surface of the Earth. The bomb is armed and ready and, at the instant the sun enters the calculated harmonic position, it triggers, resulting in a gigantic explosion as the atom flies apart causing a chain reaction.

Pindar
Oud 14 januari 2006, 15:08   #119
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
En lagen én Nagasaki en Hiroshima dan zo perfect misschien? Of wacht, das allemaal opgezet door de NWO om ons ervoor bang te maken?

Inderdaad!!

Met vriendelijke groeten

Pindar
Oud 14 januari 2006, 15:10   #120
Pindar
Banneling

Standaard

Lees anders dit boek eens:

[SIZE="3"]The Harmonic Conquest of Space [/SIZE](Lost Science)
by Bruce Cathie
ISBN:0932813623 (More details...)
Available at:Quimby Warehouse
Synopses & Reviews

Synopsis:
Bruce Cathie has been writing books on anti-gravity and light harmonics for more than 30 years. He is a leading proponent of the supertechnology available to man via the Energy Grid of Light that exists on Earth. Chapters in The Harmonic Conquest of Space include:
-- Mathematics of the World Grid
-- The Harmonics of Hiroshima and Nagasaki-- Harmonic Transmission and Receiving
-- The Link Between Human Brain Waves
-- The Ionosphere and Gravity
-- Edgar Cayce: The Harmonics of the Subconscious
-- Stonehenge: The Harmonics of the Moon
-- The Pyramids of Mars
... and much, much more.

Met vriendelijke groeten

Pindar
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be