Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2006, 21:20   #21
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, bij een kilo

Ik had trouwens onmiddellijk mijn fout ingezien en het bericht verwijderd. In de plaats ervan plaatste ik een interessante vraag aan u gericht. Maar zoals al in andere discussie verkiest u vervelende vragen niet te beantwoorden (denken we maar aan de vraag of u nu voor of tegen rituele slachtingen bent, ook dit liet u bewust onbeantwoord).
De wet verbiedt trouwens het slachten van dieren zonder verdoving. Maar voor onze moslimbroeders maakt men graag een uitzondering. Sommige achterlijken kicken er inderdaad op om een onschuldig dier in zijn eigen bloed te zien stikken. Maar voor Manuel is dit uiteraard geen enkel probleem. Sterker nog, indien je er problemen mee hebt, ben je een racist en stinkt je adem naar Zyklon-B.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 21:21   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ik vind die vraag namelijk interessant, noch vervelend. Of dacht u werkelijk dat ik de enige ben die spontane braakneigingen krijgt bij de aanblik van de voorzitter van Gaia?
De door mij opgeworpen vragen zijn in die mate interessant dat iedere keer duidelijk wordt dat u angstvallig zwijgt wanneer duidelijk dreigt te worden dat uw vooringenomenheid teveel naar voor zou kunnen komen. Daarom zijn ze vervelend voor u (en gaat u ze ook uit de weg) en interessant voor ons (omdat uw zwijgen en soms gekronkel meer zegt dan u probeert te verhullen).

Hier gaat het trouwens niet over het gezicht of de uitstraling van die man. Ongetwijfeld is hij moeders mooiste niet, maar dat is in deze totaal onbelangrijk. De man heeft groot gelijk om bepaalde wantoestanden aan te klagen; met z'n stijl en aanpak hoef ik het niet altijd eens te zijn, maar dat is evenwel een andere zaak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 21:22   #23
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Maar voor Manuel is dit uiteraard geen enkel probleem.
En dat blijkt uit...?

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 21:24   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat blijkt uit...?
Uw weigering om een duidelijk standpunt in te nemen en de barbaarse rituele slachtingen af te keuren. De vraag werd aan u gesteld, maar u verkoos er niet op in te gaan. In deze is zwijgen toestemmen. Blijkbaar mogen we dus aannemen dat u dat allemaal goed vindt.
Oud 14 januari 2006, 21:24   #25
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De door mij opgeworpen vragen zijn in die mate interessant dat iedere keer duidelijk wordt dat u angstvallig zwijgt wanneer duidelijk dreigt te worden dat uw vooringenomenheid teveel naar voor zou kunnen komen. Daarom zijn ze vervelend voor u (en gaat u ze ook uit de weg) en interessant voor ons (omdat uw zwijgen en soms gekronkel meer zegt dan u probeert te verhullen).
Over kronkelen gesproken...

Citaat:
Hier gaat het trouwens niet over het gezicht of de uitstraling van die man. Ongetwijfeld is hij moeders mooiste niet, maar dat is in deze totaal onbelangrijk. De man heeft groot gelijk om bepaalde wantoestanden aan te klagen; met z'n stijl en aanpak hoef ik het niet altijd eens te zijn, maar dat is evenwel een andere zaak.
Wilt u me dan nu eventjes wijzen waar ik dat precies ontkend zou hebben?

Oud 14 januari 2006, 21:25   #26
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En dat blijkt uit...?
Jouw viscerale afkeer voor mensen die hiertegen protesteren.
Oud 14 januari 2006, 21:26   #27
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Uw weigering om een duidelijk standpunt in te nemen en de barbaarse rituele slachtingen af te keuren. De vraag werd aan u gesteld, maar u verkoos er niet op in te gaan. In deze is zwijgen toestemmen. Blijkbaar mogen we dus aannemen dat u dat allemaal goed vindt.
Nee, dat mag u niet, maar ik ben me ervan bewust dat u zich daar niet door zal laten hinderen. En ondertussen anderen maar verwijten dat ze "vooringenomen" zijn...

Oud 14 januari 2006, 21:29   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wilt u me dan nu eventjes wijzen waar ik dat precies ontkend zou hebben?
Dus was de opmerking over de voorzitter van Gaia totaal irrelevant in deze discussie. Als ik het dus goed begrepen heb, acht u het protest van Gaia bijgevolg op z'n plaats. Of toch niet?

Wacht, het spelletje zal weer beginnen...
Oud 14 januari 2006, 21:30   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat mag u niet, maar ik ben me ervan bewust dat u zich daar niet door zal laten hinderen. En ondertussen anderen maar verwijten dat ze "vooringenomen" zijn...
Steeds oordeel ik op basis wat mensen schrijven. In deze wou u een bepaalde vraag niet beantwoorden. Indien u de zaak afkeurde, was er geen enkel probleem om op de vraagstelling in te gaan. Daarom is zwijgen hier even luid als spreken.
Oud 14 januari 2006, 21:32   #30
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jouw viscerale afkeer voor mensen die hiertegen protesteren.
Daar voel ik hoegenaamd geen afkeer voor, mijn beste. Mijn afkeer is vooral gericht op schijnheiligheid, zoals in dat topic in kwestie omstandig uit de doeken werd gedaan.

Proficiat met uw vocabularium overigens. En meteen juist gespeld nog wel! Dat verdient een applausje!

Oud 14 januari 2006, 21:33   #31
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als ik het dus goed begrepen heb, acht u het protest van Gaia bijgevolg op z'n plaats.
U heeft het voor één keer goed begrepen! Proficiat daarvoor!

Oud 14 januari 2006, 21:35   #32
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Daar voel ik hoegenaamd geen afkeer voor, mijn beste. Mijn afkeer is vooral gericht op schijnheiligheid, zoals in dat topic in kwestie omstandig uit de doeken werd gedaan.

Proficiat met uw vocabularium overigens. En meteen juist gespeld nog wel! Dat verdient een applausje!
Schijnheiligheid is een vaak gehoord verwijt aan het adres van Vandenbossche. Iets wat ik overigens totaal niet begrijp.
Oud 14 januari 2006, 21:36   #33
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Steeds oordeel ik op basis wat mensen schrijven. In deze wou u een bepaalde vraag niet beantwoorden. Indien u de zaak afkeurde, was er geen enkel probleem om op de vraagstelling in te gaan. Daarom is zwijgen hier even luid als spreken.
Nee hoor. U wou me daar par force tot een uitspraak dwingen en ik heb nu eenmaal een broertje dood aan dwang. Ik heb me over die materie niet uitgesproken, dus kan u er geen conclusies aan verbinden. Dat is nu eenmaal de harde realiteit. Accept it and move on.

Oud 14 januari 2006, 21:37   #34
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Schijnheiligheid is een vaak gehoord verwijt aan het adres van Vandenbossche. Iets wat ik overigens totaal niet begrijp.
Ik heb het helemaal niet over Vandenbossche...

Oud 14 januari 2006, 21:43   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor. U wou me daar par force tot een uitspraak dwingen en ik heb nu eenmaal een broertje dood aan dwang. Ik heb me over die materie niet uitgesproken, dus kan u er geen conclusies aan verbinden. Dat is nu eenmaal de harde realiteit. Accept it and move on.
Ik heb niets geforceerd. Ik stelde de vraag. U verkoos er niet op te antwoorden. In deze, en rekening houdend met de toon en inhoud van uw berichten, kon daar heel gemakkelijk een conclusie aan verbonden worden. Ook dat is nu eenmaal de werkelijkheid die zich aandient.
Oud 14 januari 2006, 21:50   #36
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik heb niets geforceerd. Ik stelde de vraag. U verkoos er niet op te antwoorden. In deze, en rekening houdend met de toon en inhoud van uw berichten, kon daar heel gemakkelijk een conclusie aan verbonden worden. Ook dat is nu eenmaal de werkelijkheid die zich aandient.
U bent werkelijk onverbeterlijk! U hebt daar bladzijdenlang over doorgedramd en hoe meer u doordramde, hoe resoluter ik weigerde om me tot een uitspraak te laten dwingen. Daar valt verder niets uit af te leiden; toen niet, nu niet en in de toekomst niet. Het enige wat u erover kan zeggen, is dat u niet weet wat mijn standpunt in die materie is.

Oud 14 januari 2006, 21:56   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent werkelijk onverbeterlijk! U hebt daar bladzijdenlang over doorgedramd en hoe meer u doordramde, hoe resoluter ik weigerde om me tot een uitspraak te laten dwingen. Daar valt verder niets uit af te leiden; toen niet, nu niet en in de toekomst niet. Het enige wat u erover kan zeggen, is dat u niet weet wat mijn standpunt in die materie is.
Er werd bladzijden lang over andere zaken gediscussieerd; niet over uw weigering te antwoorden. Uw weigering werd trouwens niet ingegeven door een aanhoudelijk herhalen van de vraag, daar u reeds vrijwel onmiddellijk te kennen gaf er niet te willen op antwoorden. In de context van de daar gevoerde discussie was wel duidelijk welke standpunten we hieraan konden verbinden.
Oud 14 januari 2006, 22:10   #38
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Uw weigering werd trouwens niet ingegeven door een aanhoudelijk herhalen van de vraag
Dat heb ik ook niet beweerd; ik heb gezegd dat mijn weigering resoluter werd door uw onophoudelijke gedram. Om precies te zijn, werd mijn weigering ingegeven door de poging van longhorn om me woorden in de mond te leggen. Toen ik hem daar attent op maakte, antwoordde u als volgt:
Citaat:
Heeft u zich dan al onmiskenbaar uitgesproken tegen de barbaarse rituele slachtingen?

In welk bericht gebeurde dat? Graag de rechtstreekse URL dan!
Een volslagen belachelijke reactie natuurlijk, want het is niet omdat iemand zich niet uitdrukkelijk tégen iets uitspreekt, dat hij er per definitie vóór is. Vanaf daar is uw gedram begonnen...

Citaat:
In de context van de daar gevoerde discussie was wel duidelijk welke standpunten we hieraan konden verbinden.
Nee, dat was het niet en dat is het nog steeds niet.

Oud 14 januari 2006, 22:26   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een volslagen belachelijke reactie natuurlijk, want het is niet omdat iemand zich niet uitdrukkelijk tégen iets uitspreekt, dat hij er per definitie vóór is. Vanaf daar is uw gedram begonnen...
Me dunkt dat mijn reactie een vraag was. Geen stelling. Ik zou bijgevolg ook niet weten hoe een vraag stellen in deze "een volslagen belachelijke reactie" kan uitmaken.
Oud 14 januari 2006, 22:35   #40
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Abiogenesis's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 14 januari 2006 om 22:36.
Abiogenesis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be