Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2006, 00:50   #381
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Punt 2. Ik werk heel graag met Mexicanen en verkies die in het algemeen boven blanken gewoon omdat ze hardere werkers zijn. De enige verantwoording is hier dus eenvoudig over wie het beste is voor de job zonder onderscheid van religie of kleur. Maar gezien de VRT eigendom is van de staat en winst of verlies niet uitmaakt, veronderstel ik dat die zender een soort sociale functie kan uitoefenen en niet noodzakelijk de beste voor de job moet aannemen.
je kan dat wel zeggen en ik geloof je graag ( btw je zal er ook wel voor zorgen in zover je dat kan/mag)

de vraag is echter :kan jij dat punt 2 ook hard maken ?

kan je dat ?
maw je neemt een willekeurige vergelijkbare Amerikaan en Mexicaan en je toont aan dat die Mexicaan een hardere werker of om het anders te zeggen dat die Amerikaan niet aan jouw 'zwaardere' werkomstandigheden voldoet
kortom je toont aan dat er een causaal verband is tussen Amerikaan en lamzak

Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2006 om 00:52.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 00:56   #382
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
bah neeje
op niveau van de vrt is het geen quota ... ze komen er gewoon wat te kort om dat beeld neer te zetten
als men de job bv kan doen met 5 allochtonen aan te nemen en nog steeds verhoudingsgewijs niet voldoen aan de verhoudingen in samenleving zal dat , wat hun betreft alleszins, okay zijn

cfr zie uncle bens : daar heb je één dikke neger voor nodig
als je nu morgen nog wat soaps bv wilt amken kan je moeilijk diezelfde neger al die rolletjes laten neerzetten... je zal er dus wat meer moeten aannemen
Weet nu ook niet, of auteurs in dienst van de vrt zijn, maar kom, dit zou nog kunnen verdedigd worden (als ze aangenamen worden op oa hun acteertalent tenminste, en als de vrt zijn soaps zelf maakt, wat ik betwijfel).
Waar dit niet meer opgaat, is bvb bij journalisten of omroepers.

Laatst gewijzigd door Bob : 16 januari 2006 om 00:58.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 00:56   #383
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Punt 2. Ik werk heel graag met Mexicanen en verkies die in het algemeen boven blanken gewoon omdat ze hardere werkers zijn. De enige verantwoording is hier dus eenvoudig over wie het beste is voor de job zonder onderscheid van religie of kleur. Maar gezien de VRT eigendom is van de staat en winst of verlies niet uitmaakt, veronderstel ik dat die zender een soort sociale functie kan uitoefenen en niet noodzakelijk de beste voor de job moet aannemen.
deel 2 ( 'k was wat te snel )

stel je kan dat ( even in de veronderstelling dat het voor de rest perfect snor zit ivm met 'vage' begrippen als 'harde werkers' en 't geen je ergens kan en mag eisen van een werknemer )

dan mag jij mijn inziens perfect gaan selecteren op Mexicanen
je selecteert immers niet langer op Mexicanen maar op het kenmerk 'harde werkers' onweerlegbaar met Mexicanen

Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2006 om 00:56.
Oud 16 januari 2006, 01:00   #384
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maw je neemt een willekeurige vergelijkbare Amerikaan en Mexicaan en je toont aan dat die Mexicaan een hardere werker of om het anders te zeggen dat die Amerikaan niet aan jouw 'zwaardere' werkomstandigheden voldoet
kortom je toont aan dat er een causaal verband is tussen Amerikaan en lamzak
Hier verkiest men toch ook Polen als er moet gewerkt worden.
Oud 16 januari 2006, 01:06   #385
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Weet nu ook niet, of auteurs in dienst van de vrt zijn, maar kom, dit zou nog kunnen verdedigd worden (als ze aangenamen worden op oa hun acteertalent tenminste, en als de vrt zijn soaps zelf maakt, wat ik betwijfel).
Waar dit niet meer opgaat, is bvb bij journalisten of oproepers.
ja daar geef ik u gelijk ( al was daar enigszins sprake van in het artikel )
een omroepser of journalist moet alleen een goede duidelijke stem hebben, deftig nederlands kunnen en niet al teveel versprekingen en flater doen
ik u dus
al kan je het vele ruimer bedenken...
het ging over research, programmamedewerker etc....
die zullen niet rechtstreeks, als hun kop niet op het scherm verschijnt, bijdragen tot het beoogde doel maar onrechtstreeks beïnvloeden

het blijft een vaag artikel waar je niet veel van kan maken...
in hoeverre is dit in het kader van een gelijke kansen beleid ?
welk deel wordt opgelegd door de overheid ?
in hoever is de beeldvorming louter fysisch beoogd als wat allochtoonse koppekes en in hoever wilt men die beeldvorming louter kleuren achter de schermen
Oud 16 januari 2006, 01:09   #386
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd exactly my point

is dat omdat het Polen zijn ?

of omdat Polen geassocieerd worden ( het vaak ook zijn ) met zeer goedkope werkkrachten die staan te springen om in eender welke omstandigheid te werken ?

als dat morgen bv plots Roemenen zijn die daaraan voldoen kiezen we massaal voor die Roemenen en gaat men de Polen louter als overlast zien

waarmee ik bedoel : het is niet Polen of Roemenen dat het selectiecriterium is... het is het selectiecriterium zo dweeps en goedkoop mogelijk
men selecteert wel op polen omdat het nu toevallig onlosmakend met elkaar verbonden is

Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2006 om 01:13.
Oud 16 januari 2006, 01:14   #387
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd exactly my point

is dat omdat het Polen zijn ?

of omdat Polen geassocieerd worden ( het vaak ook zijn ) met zeer goedkope werkkrachten die staan te springen om in eender welke omstandigheid te werken ?

als dat morgen bv plots Roemenen zijn die daaraan voldoen kiezen we massaal voor die Roemenen en gaat men de Polen louter als overlast zien
Waarschijnlijk omdat ze de beste prijs/kwaliteitsverhouding hebben.
Oud 16 januari 2006, 01:23   #388
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk omdat ze de beste prijs/kwaliteitsverhouding hebben.
jep
en in diezelfde context ( je mag me gerust pc noemen maar dat verandert net niks )
kan je nu onze allochtoonse 'overlast' grotendeels beschouwen

Chinezen,Italianen hebben de revue reeds gepasseerd op het moment dat Turken en Marokkanen meer dan welkom waren en als zeer dweeps beschouwd werden tegen de beste prijs/kwaliteitsverhouding waren

we zien ze ( en da's nu net de klote factor dat men ze onderscheidt op uiterlijke kenmerken ) voornamelijk als overlast omdat ze ons niet langer dienen... soort productieafval zeg maar
da's mijn visie

wat niet wegneemt dat ik beaam dat er nu ( en vroeger, een echte grens kan je daar niet op plakken ) een 'ernstig' probleem is dat zich objectief manifesteert van zodra je ziet dat er een verhoogde criminaliteit heerst onder bepaalde groepen
ligt dat aan hun afkomst ? of aan hun situatie ? of beiden ?

Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2006 om 01:25.
Oud 16 januari 2006, 01:27   #389
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
deel 2 ( 'k was wat te snel )

stel je kan dat ( even in de veronderstelling dat het voor de rest perfect snor zit ivm met 'vage' begrippen als 'harde werkers' en 't geen je ergens kan en mag eisen van een werknemer )

dan mag jij mijn inziens perfect gaan selecteren op Mexicanen
je selecteert immers niet langer op Mexicanen maar op het kenmerk 'harde werkers' onweerlegbaar verbonden met Mexicanen
verbeteringske

Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2006 om 01:28.
Oud 16 januari 2006, 06:14   #390
saintamour
Burger

saintamour's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saintamour Bekijk bericht
leg allemaal klacht neer , gewoon doen en zien of men er ook maar iets over gaat zeggen .
http://www.antiracisme.be/nl/kader_nl.htm
knoppeke klacht/vraag klikken

ik ga het nu doen

gerard weytjens

kom ook eens naar mijn nieuw forum en help er een succesje van te maken
http://www.gerardweytjens.be/forum/index.php
Heeft er al iemand klacht neergelegd wegens racisme ? of durft niemand?
saintamour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 06:16   #391
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saintamour Bekijk bericht
Heeft er al iemand klacht neergelegd wegens racisme ? of durft niemand?
Ik denk dat iedereen hier wel snugger genoeg is om te zien dat er hier geen sprake is van "racisme"...

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 06:18   #392
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De VRT mag een subjectief criterium hanteren zolang ik dat ook mag. Simpel.
Maar dat is het 'em nu juist, mijn beste, de VRT hanteert helem�*�*l geen subjectief criterium.

Oud 16 januari 2006, 06:21   #393
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Alleen dacht ik wel dat voor de vacatures van de vrt de huidskleur moeilijk als criterium kan genomen worden, zonder racist te zijn.
Dus, waarom hier rond de pot draaien.
Men wil gewoon een mix, en om deze mix te bereiken wil men de klassieke selectiecriteriums verlaten, en voorrang geven aan degenen die in het verleden slecht gescoord hebben. Zie het gewoon als een quota.
Dat doen ze dan ook niet. Het gaat hier immers niet over een gewone vacature, maar eentje dat kadert in een project dat meer diversiteit in het personeelsbestand van de VRT moet brengen. Als de VRT buiten dat project alleen maar allochtonen voor een bepaalde vacature zou aanwerven, d�*n zou er iets mis zijn. Nu niet.

Oud 16 januari 2006, 06:26   #394
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Punt 2. Ik werk heel graag met Mexicanen en verkies die in het algemeen boven blanken gewoon omdat ze hardere werkers zijn. De enige verantwoording is hier dus eenvoudig over wie het beste is voor de job zonder onderscheid van religie of kleur.
Dat zal u alvast nooit als "subjectief" criterium kunnen gebruiken. Dat Mexicanen hardere werkers zouden zijn dan blanken, is immers slechts een mening die gebaseerd is op een vooroordeel.

Citaat:
Maar gezien de VRT eigendom is van de staat en winst of verlies niet uitmaakt, veronderstel ik dat die zender een soort sociale functie kan uitoefenen en niet noodzakelijk de beste voor de job moet aannemen.
Nu begint het u zo stilaan te dagen, heb ik de indruk... Met één kleine nuance nog: men neemt wel degelijk de beste voor de job aan, maar dan de beste allochtoon.

Oud 16 januari 2006, 06:28   #395
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En op basis van welk criterium doet men dat? Omdat het "hardere werkers" zijn, of omdat ze goedkoper en minder veeleisend zijn?

Oud 16 januari 2006, 07:10   #396
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
thnks... mij eigelijk ook niet op zich als het daarover gaat

( vermoedelijk moest dat in 't vet allochtone zijn ? )
denk dat iedereen het daarmee eens is
vraag is :
- uit wat bestaat dat 'botsen' ? het is niet de eerste keer dat men dit beweert van één of andere andere cultuur en dat bleek van voorbijgaande aard, dus zo éénzijdig de andere kant als oorzaak zien is wat kortzichtig
- neemt dat toe, af , blijft dat gelijk ? en geraak je ergens op de deining van die golf tot een nieuw evenwichtpunt
- wat kunnen we er aan doen om dat te verbeteren ?
Ik bedoelde inderdaad allochtone.
Op uw vragen heb ik niet onmiddellijk een antwoord. Maar dat heb ik ook nooit beweerd. Mijn opmerking was vooral gericht aan diegenen die beweren dat er geen problemen zijn met allochtonen en diegenen die beweren dat het probleem enkel door racisme/discrimminatie wordt veroorzaakt.
Wat ik wel weet is dat de meerderheidspartijen dit probleem op een compleet foutieve manier hebben aangepakt. Door het steeds te hebben over de multiculturele samenleving gooien ze als het ware alle allochtone culturen op één hoopje. Dat komt over als: "Je mag geen problemen hebben met buitenlanders". En daar wringt hem het schoentje. Heel wat mensen hebben geen problemen met buitenlanders, wel met bepaalde groepen (en dat heeft niet veel met huidskleur te maken).
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 07:26   #397
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jep
en in diezelfde context ( je mag me gerust pc noemen maar dat verandert net niks )
kan je nu onze allochtoonse 'overlast' grotendeels beschouwen

Chinezen,Italianen hebben de revue reeds gepasseerd op het moment dat Turken en Marokkanen meer dan welkom waren en als zeer dweeps beschouwd werden tegen de beste prijs/kwaliteitsverhouding waren

we zien ze ( en da's nu net de klote factor dat men ze onderscheidt op uiterlijke kenmerken ) voornamelijk als overlast omdat ze ons niet langer dienen... soort productieafval zeg maar
da's mijn visie

wat niet wegneemt dat ik beaam dat er nu ( en vroeger, een echte grens kan je daar niet op plakken ) een 'ernstig' probleem is dat zich objectief manifesteert van zodra je ziet dat er een verhoogde criminaliteit heerst onder bepaalde groepen
ligt dat aan hun afkomst ? of aan hun situatie ? of beiden ?
Aan beiden volgens mij.Maar het echte probleem is dat ze nergens voor dienen, dat had je juist .Het is een fout geweest die mensen in zo een grote aantal naar hier te halen, ze hier te laten als niemand ze nog nodig had.De gezinsvereniging, was de laatste overgrote fout.De stommiteit van de eeuw!
Nu worden ze als kiesvee gebruikt, door mensen die reeds lang niet meer op de politieke scene zouden moeten rond slenteren, en verpesten de atmosfeer in onze straten.Ze in de media laten werken heeft ten doel ook daar de boel te "verdonkeren".Een soort geforceerde verbruining van de maatschappij.Een verkrachting dus.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 07:29   #398
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
wie zegt dat ze geen Belgen aanvaarden ?
hun opzet is jongeren van allochtoons origine
van allochtoons origine= "papieren" belgen= geen belgen...dat is mijn mening daarover.
Oud 16 januari 2006, 07:31   #399
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens uw logica mag ik dan aanwervingsvoorwaarden stellen zoals moet blank, katholiek en 1m80 zijn. Er is een groot verschil tussen pedagogische vereisten voor een job en huidskleur of afkomst.
Precies.Maar als je DAT doet in belgië, word je voor "racist" uitgescheten, en zelfs voor het gerecht gedaagd.Twee maten, twee gewichten.
Oud 16 januari 2006, 07:35   #400
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Omdat dat kadert in een project ter bevordering van de tewerkstelling van allochtonen en omdat het derhalve idioot zou zijn om in dat opzicht een Belg aan te werven. Afkomst is hier dus een objectief criterium.

Wat is uw objectief criterium om een blanke katholiek van 1m80 aan te werven?
Eigen volk eerst lijkt me een goede reden in een land waar veel werklozen zijn.Maar dat zal wel weer racistisch zijn voor onze Vreemdelingen-avokaat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be