![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de vraag is echter :kan jij dat punt 2 ook hard maken ? kan je dat ? maw je neemt een willekeurige vergelijkbare Amerikaan en Mexicaan en je toont aan dat die Mexicaan een hardere werker of om het anders te zeggen dat die Amerikaan niet aan jouw 'zwaardere' werkomstandigheden voldoet kortom je toont aan dat er een causaal verband is tussen Amerikaan en lamzak ![]() Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2006 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar dit niet meer opgaat, is bvb bij journalisten of omroepers. Laatst gewijzigd door Bob : 16 januari 2006 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stel je kan dat ( even in de veronderstelling dat het voor de rest perfect snor zit ivm met 'vage' begrippen als 'harde werkers' en 't geen je ergens kan en mag eisen van een werknemer ) dan mag jij mijn inziens perfect gaan selecteren op Mexicanen je selecteert immers niet langer op Mexicanen maar op het kenmerk 'harde werkers' onweerlegbaar met Mexicanen Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2006 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een omroepser of journalist moet alleen een goede duidelijke stem hebben, deftig nederlands kunnen en niet al teveel versprekingen en flater doen ik u dus ![]() al kan je het vele ruimer bedenken... het ging over research, programmamedewerker etc.... die zullen niet rechtstreeks, als hun kop niet op het scherm verschijnt, bijdragen tot het beoogde doel maar onrechtstreeks beïnvloeden het blijft een vaag artikel waar je niet veel van kan maken... in hoeverre is dit in het kader van een gelijke kansen beleid ? welk deel wordt opgelegd door de overheid ? in hoever is de beeldvorming louter fysisch beoogd als wat allochtoonse koppekes en in hoever wilt men die beeldvorming louter kleuren achter de schermen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is dat omdat het Polen zijn ? of omdat Polen geassocieerd worden ( het vaak ook zijn ) met zeer goedkope werkkrachten die staan te springen om in eender welke omstandigheid te werken ? als dat morgen bv plots Roemenen zijn die daaraan voldoen kiezen we massaal voor die Roemenen en gaat men de Polen louter als overlast zien waarmee ik bedoel : het is niet Polen of Roemenen dat het selectiecriterium is... het is het selectiecriterium zo dweeps en goedkoop mogelijk men selecteert wel op polen omdat het nu toevallig onlosmakend met elkaar verbonden is Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2006 om 01:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en in diezelfde context ( je mag me gerust pc noemen maar dat verandert net niks ) kan je nu onze allochtoonse 'overlast' grotendeels beschouwen Chinezen,Italianen hebben de revue reeds gepasseerd op het moment dat Turken en Marokkanen meer dan welkom waren en als zeer dweeps beschouwd werden tegen de beste prijs/kwaliteitsverhouding waren we zien ze ( en da's nu net de klote factor dat men ze onderscheidt op uiterlijke kenmerken ) voornamelijk als overlast omdat ze ons niet langer dienen... soort productieafval zeg maar da's mijn visie wat niet wegneemt dat ik beaam dat er nu ( en vroeger, een echte grens kan je daar niet op plakken ) een 'ernstig' probleem is dat zich objectief manifesteert van zodra je ziet dat er een verhoogde criminaliteit heerst onder bepaalde groepen ligt dat aan hun afkomst ? of aan hun situatie ? of beiden ? Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2006 om 01:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2006 om 01:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#392 |
Staatssecretaris
|
![]() Maar dat is het 'em nu juist, mijn beste, de VRT hanteert helem�*�*l geen subjectief criterium.
![]() |
#393 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#394 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu begint het u zo stilaan te dagen, heb ik de indruk... Met één kleine nuance nog: men neemt wel degelijk de beste voor de job aan, maar dan de beste allochtoon.
![]() |
![]() |
#395 |
Staatssecretaris
|
![]() En op basis van welk criterium doet men dat? Omdat het "hardere werkers" zijn, of omdat ze goedkoper en minder veeleisend zijn?
![]() |
#396 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Op uw vragen heb ik niet onmiddellijk een antwoord. Maar dat heb ik ook nooit beweerd. Mijn opmerking was vooral gericht aan diegenen die beweren dat er geen problemen zijn met allochtonen en diegenen die beweren dat het probleem enkel door racisme/discrimminatie wordt veroorzaakt. Wat ik wel weet is dat de meerderheidspartijen dit probleem op een compleet foutieve manier hebben aangepakt. Door het steeds te hebben over de multiculturele samenleving gooien ze als het ware alle allochtone culturen op één hoopje. Dat komt over als: "Je mag geen problemen hebben met buitenlanders". En daar wringt hem het schoentje. Heel wat mensen hebben geen problemen met buitenlanders, wel met bepaalde groepen (en dat heeft niet veel met huidskleur te maken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu worden ze als kiesvee gebruikt, door mensen die reeds lang niet meer op de politieke scene zouden moeten rond slenteren, en verpesten de atmosfeer in onze straten.Ze in de media laten werken heeft ten doel ook daar de boel te "verdonkeren".Een soort geforceerde verbruining van de maatschappij.Een verkrachting dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Banneling
|
![]() Precies.Maar als je DAT doet in belgië, word je voor "racist" uitgescheten, en zelfs voor het gerecht gedaagd.Twee maten, twee gewichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |