![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ene ras voorrang geven op het andere is racisme. Zo simpel is dat. Als je dat niet wil of kan begrijpen, dan is verdere discussie zinloos.
Zolang je geen gelijke kansen voor iedereen creëert, en je trekt een bepaald ras voor, ben je racistisch bezig.
![]() |
![]() |
#422 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Staatssecretaris
|
![]() Integendeel: het project is per definitie ANTI-racistisch. Het biedt allochtonen kansen die ze anders niet krijgen.
![]() |
#424 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#425 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#426 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#428 |
Staatssecretaris
|
![]() Leer lezen.
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar. Op basis waarvan ga je de binnenkomende sollicitaties bekijken? Bruin (ok), lichtbruin(ok), donkerbruin(ok), geel(ok), bruingeel (ok), wit (NVT)...?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik bekijk niks. Dat doen de mensen van Kif Kif en de Cel Diversiteit van de vrt. Ik neem aan dat zij er zich - blijkbaar in tegenstelling tot uzelf - wèl van bewust zullen zijn dat "kleur" niet noodzakelijk het definiërende kenmerk voor "allochtoon" is.
![]() |
#431 |
Minister
|
![]() Geen woorden maar daden.
Heb zonet formeel klacht ingediend tegen de VRT en Kif Kif. Ik verwacht uiteraard spoedig een positief antwoord van het CGRK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | ||
Parlementslid
|
![]() Ik lees in de starttopic
Citaat:
Citaat:
Ik herhaal mijn stelling "Dus ge stelt hier onomwonden dat de VRT al jarenlang racistisch bezig is en sytematisch bepaalde bevolkingsgroepen achterstelt" Waarom zou de VRT anders zo'n actie moeten voeren als ze niet racistisch bezig is en nooit andere bevolkingsgroepen achterstelt? Maw de VRT erkent dat ze in het verleden fout was en doet nu een inhaalmaneuver. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Minister-President
|
![]() Als die stage in een geheel plaats vindt waar de vernoemde bevolkingsgoroep, geen deel van kan uitmaken, omdat ze niet in het concept passen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén ouder in het buitenland geboren, twee ouders? één opa? één oma? één overgrootouder? twee betovergrootouders? Of denk je dat die "term" netjes gedefinieerd kan worden volgens - godsdienst - kleurtje? Ik vermoed dat een christelijke poolse allochtoon hier nu even netjes niet voor in aanmerking gaat komen sé! Of wat te denken met een iets té lichte katholieke Braziliaan? Waar haal ik het toch hé?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 januari 2006 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je het charter leest, dan kom je te weten dat de VRT wel heel politiek correct tewerk wil gaan en ervoor zorgen dat iedereen in de juiste verhoudingen aan bod komt. Maar hoe zal de VRT dit klaar spelen? Oordelen op basis van huidskleur is uiteraard uit den boze, maar hoe dan wel? Misschien zou de VRT wel een vragenlijst kunnen opstellen met vragen zoals: Naam? Woonplaats? Geboorteplaats- en datum? Geslacht? Nationaliteit? Taalrol? Etnische/Culturele afkomst? Religie? Levensbeschouwing? Sexuele geaardheid? Strafblad? Mentale/Fysische handicap? Besmettelijke/Terminale ziektes? Enzovoorts En vervolgens voorleggen aan elke persoon om hem/haar in een bepaald hokje te kunnen steken zodat hij/zij dan als burger, deskundige, praatgast, deelnemer aan een programma, publiek of last but not least VRT personeelslid volgens zijn corresponderend hokje aan bod zou kunnen komen? Zou het politiek correcte deel van het regime de VRT dan ook een handje toesteken om de Wet op de Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer zo aan te passen dat er geen problemen zijn om deze methode te gebruiken als er maar "minderheden" positief gediscrimineerd mee worden? En zou dat dan ook betekenen dat als je weigert om die vragenlijst in te vullen je zowiezo geen kans maakt om aan bod te komen? En zou dat dan ook betekenen dat als je tot de "meerderheid" behoort, je eigenlijk altijd de sigaar zal zijn? Laatst gewijzigd door Menapius : 16 januari 2006 om 16:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd. Manuel zou beter zelf eerst eens goed leren lezen wat hij typt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In deze zin geef je te kennen dat de VRT zelf racistisch ingesteld is of was, door te stellen dat bepaalde kansen niet aan deze bevolkingsgroep gegeven worden of werden. Komt daar nog bij dat, indien de VRT deze stage openstelde voor zowel autochtone als allochtone, de laatstgenoemde groep pas echt een dienst zou bewijzen, als men tegen hen zegt: We hebben voor u gekozen omdat je kwalitatief de beste bent, niet om het "allochtoon" zijn. Nu kan je zeggen, ja, dan zullen bepaalde autochtonen zeggen: ze hebben de allochtonen een streepje voor gegeven, omwille van hun allochtoon zijn. Maar dat moeten ze dan maar eens bewijzen. Anderzijds moet men nu deze gedachte zelfs niet meer hanteren. Ze hebben zwart op wit een bepaalde bevolkingsgroep uitgesloten. Ik ga het nogmaals herhalen: Bij deze gang van zaken doe je de allochtonen geen dienst Integendeel. Laatst gewijzigd door De Prof : 16 januari 2006 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw in diezelfde redenering kan ik perfect claimen dat 99,99% van de autochtonen ook tot niets dienen ( vanuit mijn perspectief ) Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
cfr. vb en de joodse gemeenschap Citaat:
Citaat:
Citaat:
je kan wel over een geforceerde 'verbruining' van de maatschappij, een verkrachting, spreken in een subjectieve zin als je een (utopisch) 'wit' eindideaal nastreeft Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2006 om 17:01. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jawel, maar ge hebt het zelf nog niet door 8)
![]() |
#440 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
wat doe je met Uncle Ben's ? wat doe je met een criterium waar bv lengte een rol speelt bij een job en waar nu blijkt dat groep 1 ( ras 1 zal ik maar zeggen ) voor 99% aan die lengtevereiste voldoet en groep 2 ( idem dito ) voor slechts 0.01% ? het is perfect denkbaar dat het ene ras/groep op het andere ras/groep bevoordeeld wordt zonder dat er sprake is van racisme/dicriminatie waarvan het eindresultaat wel jammerlijk genoeg net hetzelfde is maar de procedure is het niet om nu terug naar 'positieve discriminatie' te stappen daar is het beoogde doel dat een groep met achterstand ( wat die groep verder gemeenschappelijk kenmerkt maakt niet langer uit ) bevoordeeld wordt dus noem dat unfair, benadelen van eenieder wie zich buiten die bewuste groep bevindt, etc maar er is geen sprake van discriminatie omdat je selectiecriterium net niet arbitrair is zuiver semantisch geleuter infeite ... voor de rest geef ik je grif gelijk ps. supper's ready.. tot zo Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2006 om 17:23. |
||
![]() |
![]() |