![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Kortom.. de belgicisten van toen zijn te vergelijken met de voetbalhooligans van nu. 8) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je kan evengoed wereldoorlog 2 vergelijken met 2 drollen die omter 't meest proberen te stinken ( tja, kweetet, domme vergelijking, maar belgie en drollen, dat moest gewoon ![]()
![]() |
![]() |
#65 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik denk dat de Guldensporenslag van groot belang geweest is in de geschiedenis.
Ik heb reeds meerdere malen gelezen dat het toen de eerste keer was dat een groot ridderleger verslagen werd door gewoon voetvolk. In dezelfde bronnen (ik ben nog aan het zoeken naar de juiste titels) las ik ook dat de toenmalige paus er zelfs voor gewekt is toen dat nieuws verkondigd werd. De Engelsen hebben trouwens dezelfde taktiek gebruikt in meerdere veldslagen gedurende 100-jarige oorlog. Zo onbetekenend was die veldslag helemaal niet. Om te zeggen dat de verjaardag van een veldslag "ongepast" is om als feestdag te dienen vind ik te ver gezocht.
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook Dante maakt in zijn Divina Comedia melding van de Gulden Sporenslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President