Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2006, 18:56   #341
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peet Bekijk bericht
om het dan toch terug over het oorspronkelijke onderwerp te hebben;
deze uitspraak van het vlaams belang toont nog maar eens hun kortzichtigheid aan.men wil de allochtonen(voor vb'ers "de slechten") nu eens even een extra kans geven om mee te gaan in onze moeilijke maatschappij maar dat wordt door hen simpelweg weggeblazen en racistisch genoemd t.o.v. de vlaming, neen, dit is tijdelijk dacht ik gehoord te hebbenin de zevende dag,opadat deze mensen eens mee zouden kunnen gaan doen, de vlamingen die vlgens het vb gediscrimineerd worden hebben alheel het jaar door deze kans.dank u
Gelijke rechten, gelijke plichten voor alle Belgen. Geen voorrechten, ook geen tijdelijke. Volgens de wet is afkomst onbelangrijk. Dus mag men op basis van afkomst ook geen onderscheid maken, want volgens de wet is dat racisme.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 18:59   #342
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Het begint eindelijk tot u door te dringen.......
Als ik nu ook nog kan doordringen ...
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 19:00   #343
peet
Vreemdeling
 
peet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2004
Berichten: 38
Stuur een bericht via Instant Messenger naar peet
Standaard

volgens u is de wet dus heilig en steeds juist, al ooit van contingentie gehoord?
peet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 23:10   #344
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Als ik nu ook nog kan doordringen ...
Samenwerking ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 23 januari 2006 om 23:16.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 23:14   #345
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Hoop doet leven!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 23:27   #346
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Hoop doet leven!
Dat is nu juist de bedoeling van dat jobkanaal. U begrijpt er toch iets van.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 23:31   #347
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peet Bekijk bericht
om het dan toch terug over het oorspronkelijke onderwerp te hebben;
deze uitspraak van het vlaams belang toont nog maar eens hun kortzichtigheid aan.men wil de allochtonen(voor vb'ers "de slechten") nu eens even een extra kans geven om mee te gaan in onze moeilijke maatschappij maar dat wordt door hen simpelweg weggeblazen en racistisch genoemd t.o.v. de vlaming, neen, dit is tijdelijk dacht ik gehoord te hebbenin de zevende dag,opadat deze mensen eens mee zouden kunnen gaan doen, de vlamingen die vlgens het vb gediscrimineerd worden hebben alheel het jaar door deze kans.dank u
Denk toch dat er een groot probleem ligt bij de kortzichtigheid van pc, dat niet wil inzien dat de hoofdoorzaak van de hoge werkloosheid onder de Afrikanen, gelegen is bij de Afrikanen zelf (niet geintegreerd, dikwijls zelfs geen integratiebereidheid, ondermaatse schoolprestaties, dikwijls verkeerde attitude).
Het enige waar ik krediet wil voor geven, is de lage bezetting van Afrikanen in de openbare diensten (die als openbare dienst niet mogen discrimineren). Maar dat moet men dan zelf maar oplossen, en er de privé niet mee opzadelen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 23:41   #348
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het enige waar ik krediet wil voor geven, is de lage bezetting van Afrikanen in de openbare diensten (die als openbare dienst niet mogen discrimineren). Maar dat moet men dan zelf maar oplossen, en er de privé niet mee opzadelen.
Inderdaad eigenaardig.
Ze willen de privé blijkbaar tot iets dwingen waar ze zelf niet eens in slagen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 02:53   #349
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En waarom moet het een probleem zijn dat "allochtonen" ondervertegenwoordigd zijn in hogere onderwijsrichtingen?
omdat ze dan even grote onzin gaan neerpennen als jij hier doet.
Citaat:
Heeft U er een probleem mee dat onnatuurlijke blondjes ondervertegenwoordigd zijn in hogere onderwijsrichtingen? Vindt U dat men quota moet gaan opleggen voor blauw- groen- en bruinogigen?

Men heeft in een maatschappij ongeschoolden, laaggeschoolden, hooggeschoolden, vakmensen etc. nodig. Vind jij het noodzakelijk dat in al die verschillende categorieën de mensen moeten worden opgedeeld naargelang hun haar of huidskleur? (we hebben nu 70% blonde loodgieters, dus het wordt hoogtijd dat we bruinharige loodgieters positief gaan discrimineren, want in de maatschappij lopen 80% bruinharigen rond 8) ).


ik vind dat kinderen en jongeren (en eigenlijk iedereen) moet kunnen leren waar hij/zij best voor geschikt is. dit wil zeggen wat ze het liefste doen en waar ze de nodige capaciteiten voor hebben. toch ni moeilijk te snappen hé?
Citaat:
Als ik Vandenbroucke hoorde op P&D sprak hij even over de "groep jonge werkloze ongeschoolden" het ging over 11000 personen als ik me goed herinner, waaronder 4000 allochtonen! En dan? die 4000 maakten 70% uit van de groep jonge werkloze allochtonen zei hij. So? werd er ook een aparte studie gemaakt over de afkomst van die 7000 andere jonge werkloze ongeschoolden?
voor werkloosheid weet ik het niet, maar voor onderwijs zijn zo'n cijfers zeker beschikbaar.
Citaat:
Kan je me even vertellen waarom een allochtoon wiens ouders het vertikken om te integreren, hun kinderen nederlands te leren, hen de juiste leer- en werkattitude bij te brengen etc.... op een andere manier moet worden begeleid dan een blonde jongere wiens ouders zich dagelijks lazarus zuipen, hun kinderen geen correct nederlands aanleren, hen niet de juiste leer- en werkattitude bijbrengen?
ze hebben andere problemen en moeten dus anders geholpen worden. om het met de woorden van FDW te zeggen, 'ge moet ze ni allemaal op 1 hoop gooien'.
Citaat:
Waarom vind je in het laatste geval dat die kinderen gewoon "brute pech" hebben, maar dat andersgekleurde kinderen dringend extra hulp (boven de standaard sociale voorzieningen) moeten krijgen?
gelieve je racisme niet op mij te projecteren. ik vind zoiets helemaal niet.
Citaat:
Toch niet omdat het die blonde ouders "hun eigen schuld" is? En dat dié hun verantwoordelijkheid maar hadden moeten opnemen? Terwijl in de andersgekleurde groep enkel onwetenden rondhangen? Onwetend? na drie generaties? Hoeveel generaties gaan die integratie/assimilatie-onwilligen nodig hebben om zich in deze maatschappij in te passen? Zij WILLEN gewoonweg niet, begrijp dat nu toch eens.Zij willen hun eigen halal bakker, hun eigen halal beenhouwer, hun eigen halal kleren, hun eigen halal straat en liefst hun eigen halal stad hebben. Bovendien willen ze hun eigen halal bruiden en bruidegommen blijvend importeren. Dat ze dan toch ook hun eigen halal scholen oprichten? En bovendien hun eigen halal sociaal systeem, want daar heeft Allah ook voor gezorgd.

Maar d�*�*r krijgen de machtshebbers dan ineens een probleem, want ondertussen hebben ze al grote delen halal steden ingepalmd, ondertussen zijn er al gebieden waar "de Belgische Staat" amper nog een vinger in de pap te brokken heeft behalve om uitkeringen te betalen. En dùs moeten wij onnozele burgers maar een tegenoffensief gaan uitvoeren? Zelf wat gaan integreren in de halal gebieden (zoals in Nederland, waar men nu aan "witte" burgers kortingen verleent om toch maar aub op vreemd grondgebied te gaan wonen in Amsterdam).
nogmaals, het gaat om het recht op onderwijs voor alle kinderen/jongeren, ongeacht de afkomst. jouw halal-paranoia is niet relevant.
Citaat:
Niemand heeft me ooit verplicht om mijn kinderen naar school te doen in een klas met 50% kinderen uit lagere sociale milieus, die geen leerattitude van thuis uit krijgen en die liever spijbelen en in het café hangen dan te studeren. Men zou me voor gek verklaren indien ik zulke scholen doelbewust zou gaan opzoeken zodat mijn kinderen aan die andere kinderen de "juiste" attitude zouden kunnen doorgeven. Nochtans wordt er wel verwacht dat ik volkomen akkoord ga dat mijn kinderen in een klas zitten waar de helft geen Nederlands verstaat, die niet de juiste leerattitude hebben en die liever spijbelen en rondhangen dan naar school te gaan. Zodat mijn kinderen hen zowel het Nederlands als de leefattitude zouden kunnen doorgeven....Want �*nders, verdorie ben ik racist!
pedagogen zijn het doorgaans niet eens met jouw zienswijze. ik neem aan dat ze iets meer kennis terzake hebben.
Citaat:
En dus nee, ik WIL niet dat mijn kinderen op die manier gestraft worden omdat de ouders van andere kinderen hun ouderlijke plichten weigeren op te nemen.
jouw kinderen worden helemaal niet gestraft. jij wil andere kinderen afstraffen en bewust hun kansen in onze maatschappij hypotekeren. kinderen godbeterd.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 03:12   #350
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Gut och gut! je moet je gezinssituatie neerpennen (misschien inderdaad nogal moeilijk als je de zonen van je broers als je eigen kinderen blijft importeren, maar soit), je moet je inkomen neerpennen (is dat zooo moeilijk?) en je moet je adres neerpennen. Als je dat allemaal niet kan, dan vrees ik dat je er op de unief ook niet veel van gaat bakken.
je moet ook de nodige papieren bekomen en dat is niet altijd evident. al is de procedure wel vereenvoudigd. het duurt echter nog steeds een tijd eer je je beurs ziet. ondertussen lopen de kosten op. je kan wel tijdelijk financiering krijgen van je instelling maar ok daar moet je achter lopen en paperassen voor in orde brengen. voor jongeren die doorgaans nog geen uitgebreide administratie hebben is dat niet altijd evident.
Citaat:
Dat studiebeurzen niet kostendekkend zijn kan best zijn, hangt af van de inkomsten van je ouders en het aantal kinderen en kan in sommige gevallen netjes 2500 euro bedragen of meer.
2500 euro is absoluut niet kostendekkend. zelfs de maximumbeurzen dekken maar een deel van de studiekost. inschrijvingsgeld, boeken, kot, reken zelf eens even.
Citaat:
En waarom kunnen "allochtonen" geen studentenjob erbij nemen zoals het gros van de autochtone studenten? Heb je er trouwens enig idee van hoe onze Belgische allochtoon Abou Jahjah die hier azielig kwam aangewaaid er dan toch in geslaagd is om zijn studies volledig op Belgisch grondgebied uit te voeren?
waarom zouden jongeren waarvan de ouders het niet breed hebben moeten werken om te studeren en 'rijkeluiskindjes' niet?

ten andere, er zijn heel wat allochtone jongeren met een studentenjob. loop bv eens een call center binnen.
Citaat:
En over welk "gederfd" inkomen heb je het? Ofwel studeer je ofwel niet. Je ouders moeten toch niet stoppen met werken omdat jij studeert? Of zou je willen dat allochtonen nog een maandelijks loon werden uitbetaald omdat ze WILLEN studeren?
het gederfde inkomen is het inkomen dat je niet verdient doordat je niet werkt maar studeert.

ik vind dat alle jongeren een basisbeurs moeten krijgen, een maandelijks bedrag om hun levenskosten te dekken. ik ben geen voorstander van extra studiefinanciering voor allochtonen, ik weet niet waar je die onzin haalt. ik heb daar zelfs nog niemand voor horen pleiten. je lijkt wel paranoia te worden.
Citaat:
Of vind je het aanvaardbaar dat kinderen niet mogen studeren omdat ze zo snel mogelijk een extra inkomen of uitkering moeten binnenbrengen om naar nonkel Ali en tante Fatima in het Rif te kunnen sturen? In dat geval is dat die mensen hun eigen beslissing en zie ik niet in waarom IK daarvoor zou moeten bijdragen.
nee ik vind dat niet aanvaardbaar, voor niemand. ook niet voor autochtone jongeren, en zo zijn er jammer genoeg ook.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 03:23   #351
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Dat geloof ik ook. Mensen die in bepaalde toestanden verkeren hebben het idd moeilijker om een diploma te halen : gescheiden ouders, kansarme ouders, slechte vrienden, gebrek aan mensen uit jouw omgeving die je aanmoedigen om door te bijten en vooruit gaan, druggebruik, etc etc.

Al die problemen kennen blanken OOK (in mindere mate). Ik ken persoonlijk verschillende jongeren die het moeilijk hebben of hebben gehad met hun studies omwille van één van die factoren.
idd, ik ook. en zij moeten evenzeer geholpen worden.
Citaat:
Het is net tov de blanke kansarmen dat de positieve discriminatie onrechtvaardig is. Positieve discriminatie gaat altijd uit van een vertekend zwart/wit beeld van de samenleving. Het is inderdaad zo dat migranten verhoudingsgewijze meer problemen hebben, maar je moet weten wat je wilt. Je kan niet enerzijds zeggen dat de last die migranten veroorzaken te wijten is aan sociaaleconomische factoren die niets te maken hebben met hun afkomst en anderzijds die factoren onmiddelijk weer vergeten als het over jobs gaat en een systeem uitbouwen die op [/]afkomst[/i] gebaseerd is.
over welke positieve discriminatie heb je het?
Citaat:
Als je dan toch aan positieve discriminatie doet, doe het dan op basis van genoemde factoren en geef voorrang aan kansarmen ongeacht de afkomst. Praktich heel moeilijk te doen maar dat zou tenminste rechtvaardig zijn. Wat men nu gaat doen is kansarme blanken nog meer achteruitstellen. Blanken uit bevoorrechte milieu's gaan hier helemaal niet benadeeld worden : zij of hun ouders heben diploma's/relaties/middelen/ genoeg om hoe dan ook werk te vinden.
er moet helemaal niemand achteruitgesteld worden. je moet kijken naar je samenleving en kijken waar de problemen zitten. de aangeboden hulp moet openstaan voor iedereen, ongeacht de afkomst. dat is evident.

dit wil echter niet zeggen dat je niet kan kijken naar doelgroepen en op basis van hun problemen maatregelen nemen. zo blijkt dat er extra begeleiding nodig is voor bepaalde doelgroepen. die wordt dan opengesteld voor iedereen. zo blijkt er een taalprobleem te zijn, de aangeboden taalcursussen moeten openstaan voor iedereen. zo heeft de VUB dit jaar een cursus academisch nederlands aangeboden aan al haar studenten. zowel allochtonen als kinderen uit lagere socio-economische klassen hebben hier baat bij.
Citaat:
De bevoordeling van allochtonen op de arbeidsmarkt is voor politici een goedkoop en hypokriet middel om vooral niets te doen aan de sociale en economische factoren die allochtonen in eerste plaats, maar ook een groot aantal blanke Belgen achetruitstellen. Ondertussen blijven er zwarte scholen bestaan waar je niet leert leren, ondertussen blijven de ghettowijken overeind waar veelal jongens in drugs en criminaliteit verzeild geraken. Ondertussen blijven er taalonkundige en onopgeleide vreemdelingen hier neerstrijken die dan met enorme handicaps een plaats moeten vinden op de arbeidsmarkt. Ondertusen blijft de haat (ja, het is haat aan het worden) groeien tussen twee bevolkingsgroepen wiens bestaan nu officieel wordt erkend en bevestigd door een officiele definitie van "allochtoon".
dat is zo. jammer genoeg.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 12:40   #352
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
ik vind dat kinderen en jongeren (en eigenlijk iedereen) moet kunnen leren waar hij/zij best voor geschikt is. dit wil zeggen wat ze het liefste doen en waar ze de nodige capaciteiten voor hebben. toch ni moeilijk te snappen hé?
En wie gaat dan het werk doen die niemand het liefste doet ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 13:53   #353
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En wie gaat dan het werk doen die niemand het liefste doet ?
De Polen

Nu, het is misschien nuttig dat alle pc'ers dit artikel eens lezen
http://www.standaard.be/Meningen/For...6042&archief=1
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 14:17   #354
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
over welke positieve discriminatie heb je het?
Ik denk hoe langer hoe meer dat de huidige aanpak totaal verkeerd is. Taalproblemen, leerachterstand, het aanleren van de nodige vaardigheden, dat moet allemaal via de school gebeuren. Als de school er niet in slaagt om de mensen de minimale vaardigeheden aan te reiken die zij op de arbeidsmarkt zullen nodig hebben, dan zullen alle maatregelen achteraf ook falen. Al dat indelen van mensen in intelbare groepjes en categorieën met aparte voorwaarden en voordelen is dweilen met de kraan open. Het is gewoon een onefficiente en heel dure manier om het gewenste resultaat te bereiken. Die aanpak wordt al decennia (sinds de olieschok van 73 eienlijk) geprobeerd en het werkt niet : indanks alle banenplannen zitten we nog altijd met honderdduizenden langdurige werklozen waarvan de grote meerderheid autochtonen zijn. Je moet echt naiëf zijn om te denken dat de methodes die met blanke Belgen niet werken bij wonder resultaten zullen geven als je ze op allochtonen gaat toepassen die nog meer handicaps hebben.

Ik ben dus voorstander van alles op de school te gokken. Ik zou al die speciale maatregelen en extra begeleiding gewoon afschaffen en het geld dat vrijkomt investeren in de scholen. We moeten allerlei soorten scholen hebben : aparte jongesscholen en meisjesscholen voor de leerlingen die dat nodig hebben, gemengde scholen, beroepsscholen die geen vuilbak meer moeten zijn van het ASO, edm. Geen pedadogische experimenten meer maar gewoon de methodes toepassen die hun nut bewezen hebben en als dat inhoudt dat men weer een beetje traditioneler tewerk gaat dan zij het zo.

Wij schrikken altijd terug voor radicale ingrepen en in de plaats nemen wij elk jaar meer micromaatregelen die niets maar dan ook niets uithalen. Volgens mij zal dat banenplan niets veranderen tenzij de percepetie van de werkende allochtoon : ipv van iemand die zich omhoog getrokken heeft zal hij/zij voor velen een profiteur zijn, een verwend kind. Onrechtvaardig natuurlijk maar de mens zit nu eenmaal zo in elkaar.

O ja en men moet absoluut ophouden met dat scheinheilig en leugenachtig gedoe van "wij hebben hier geen immigratie meer". Wij hebben dat wel. Dit land stroomt elk jaar vol met duizenden nieuwe mensen die vanaf nul beginnen. Zo is het natuurlijk onbegonnen werk. De grenzen moeten een tijdlang potdicht, totdat wij dat enorme achterstand hebben weggewerkt. Het is gewoon onverantwoordelijk om ongeschoolden te blijven binnenhalen terwijl je nu al zit met honderdduizenden van die mensen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 14:42   #355
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Dag Kaal, long time no see, het doet deugd nog eens je klare redelijke taal te horen!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 15:54   #356
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De Polen
Zoals veertig jaar geleden de Marokkanen, maar we zien waar het toe geleid heeft.
Die Polen zullen ook vlug het klappen van de zweep kennen en hebben evengoed het recht om alleen te doen wat ze graag doen volgens onze vriendin.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 17:08   #357
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zoals veertig jaar geleden de Marokkanen, maar we zien waar het toe geleid heeft.
Die Polen zullen ook vlug het klappen van de zweep kennen en hebben evengoed het recht om alleen te doen wat ze graag doen volgens onze vriendin.
Kom, het zijn uiteindelijk enkel de Afrikaners, die problemen geven. De Italianen, de voorlopers van de Marokkanen hebben nooit echte problemen gegeven (de tweede generatie heeft zich geintegreerd). Zoook geven de Aziaten, en andere "allochtonen" geen of veel minder problemen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 17:37   #358
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Kom, het zijn uiteindelijk enkel de Afrikaners, die problemen geven. De Italianen, de voorlopers van de Marokkanen hebben nooit echte problemen gegeven (de tweede generatie heeft zich geintegreerd). Zoook geven de Aziaten, en andere "allochtonen" geen of veel minder problemen.
Problemen niet maar de Italianen werken ook niet meer in de mijnen en daar ging het in de discussie met ingenious om.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 06:18   #359
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Problemen niet maar de Italianen werken ook niet meer in de mijnen en daar ging het in de discussie met ingenious om.
de mijnen zijn dicht, dus daar ging de discussie helemaal niet om. kenlpuntberoepen moeten gewoon aantrekkelijk gemaakt worden, via een betere verloning, een betere jobinhoud en betere arbeidsvoorwaarden. ik zie niet in waarom we bepaalde mensen moeten verplichten een job tegen hun goesting te doen.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 06:26   #360
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik denk hoe langer hoe meer dat de huidige aanpak totaal verkeerd is. Taalproblemen, leerachterstand, het aanleren van de nodige vaardigheden, dat moet allemaal via de school gebeuren. Als de school er niet in slaagt om de mensen de minimale vaardigeheden aan te reiken die zij op de arbeidsmarkt zullen nodig hebben, dan zullen alle maatregelen achteraf ook falen. Al dat indelen van mensen in intelbare groepjes en categorieën met aparte voorwaarden en voordelen is dweilen met de kraan open. Het is gewoon een onefficiente en heel dure manier om het gewenste resultaat te bereiken. Die aanpak wordt al decennia (sinds de olieschok van 73 eienlijk) geprobeerd en het werkt niet : indanks alle banenplannen zitten we nog altijd met honderdduizenden langdurige werklozen waarvan de grote meerderheid autochtonen zijn. Je moet echt naiëf zijn om te denken dat de methodes die met blanke Belgen niet werken bij wonder resultaten zullen geven als je ze op allochtonen gaat toepassen die nog meer handicaps hebben.

Ik ben dus voorstander van alles op de school te gokken. Ik zou al die speciale maatregelen en extra begeleiding gewoon afschaffen en het geld dat vrijkomt investeren in de scholen. We moeten allerlei soorten scholen hebben : aparte jongesscholen en meisjesscholen voor de leerlingen die dat nodig hebben, gemengde scholen, beroepsscholen die geen vuilbak meer moeten zijn van het ASO, edm. Geen pedadogische experimenten meer maar gewoon de methodes toepassen die hun nut bewezen hebben en als dat inhoudt dat men weer een beetje traditioneler tewerk gaat dan zij het zo.

Wij schrikken altijd terug voor radicale ingrepen en in de plaats nemen wij elk jaar meer micromaatregelen die niets maar dan ook niets uithalen. Volgens mij zal dat banenplan niets veranderen tenzij de percepetie van de werkende allochtoon : ipv van iemand die zich omhoog getrokken heeft zal hij/zij voor velen een profiteur zijn, een verwend kind. Onrechtvaardig natuurlijk maar de mens zit nu eenmaal zo in elkaar.
ik ben het hier wel min of meer mee eens. langs de andere kant kunnen we de huidige generatie ook niet gewoon aan hun lot overlaten. maar ik zie weinig heil in de voorgestelde maatregelen.

ik dacht echter dat je positieve discriminatie in het onderwijs bedoelde, omdat het daar over ging.

Citaat:
O ja en men moet absoluut ophouden met dat scheinheilig en leugenachtig gedoe van "wij hebben hier geen immigratie meer". Wij hebben dat wel. Dit land stroomt elk jaar vol met duizenden nieuwe mensen die vanaf nul beginnen. Zo is het natuurlijk onbegonnen werk. De grenzen moeten een tijdlang potdicht, totdat wij dat enorme achterstand hebben weggewerkt. Het is gewoon onverantwoordelijk om ongeschoolden te blijven binnenhalen terwijl je nu al zit met honderdduizenden van die mensen.
er is nog wel migratie, maar er zijn wel al maatregelen genomen om de stroom te verminderen. bovendien is het niet ondenkbaar dat de illegale migratie nog gaat toenemen, tenzij we israelgewijs een muurke bouwen. maar dat is dan weer een andere discussie.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be