Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2006, 15:54   #41
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Bedankt voor het aanbod . Maar ik vrees dat ik, en de Islamitische gemeenschap van 2de/3de generatie moslims die hier geboren zijn, ook aanspraak doen op deze gronden, en het als "eigen" beschouwen. Immers, deze gebieden, deze natuur, is exact wat de Hadith voor ons beschrijft als het paradijs. Ik roep dan ook zoveel mogelijk moslims op zich in deze streken te vestigen, en het te behouden voor Islam. Wij zijn jullie wapen tegen het Vlaams Belang, dus ik ben er zeker van te mogen rekenen op je steun hierin.

Geen nood, Islam betekent niet zozeer mijn eigen religieuze redding, maar ook de uwe. De goddeloosheid en vrijdenkerij in deze streken heeft geleid tot een decadente, wanlustige maatschappij zonder moraal of zeden. Eens de chador is nedergedaald op de Vlaamse Vrouwen, en de Moskee ook de Vlaamse kinderen zal opvoeden in Islam, zal je het niet meer als vijandig beschouwen (achteraf)
Zo das duidelijk een vette oorlogsverklaring.
En ge laat weer duidelijk het ware gezicht van de islam zien en een bevestiging vah het feit dat jullie een wederechtelijke inbezitname van land en andere westerse streken doen door numerieke uitbreiding.
Ik ben geen VB-er maar wel een echte vlaming. En wilt ge de vlaamse leeuw leren kennen wel die zzult ge leren kenne. En leer het liedje maar vast goed: Ze zullen hem niet temmen zolang de vlamoing leeft, zolang de leeuw kan klauwen zolang hij tanden heeft.. enz.
En we hebben de fransen verslagen in 1302 dus neem maar niet dat ge hier moslims kunt droppen en winnen.
Het wordt tijd dat de grenzen weer dicht gaan, douane en grenscontroles weer komen. Goed voor de werkgelegenheid.
En blijf van onze meisjes en vrouwen af met jullie chador en andere soorten vaatdoeken die vrouwen moeten dragen voor die stomme achterlijke rotgod allah en zijn oversekst zielijk profeetje. Die hadden ze beter in Geel kunnen steken. of bij ons int Ghuislain te Gent.
Denk er goed om:gentenaars zijn koppig, dwarsliggers beetje tegendraad en chauvinistisch. Das onze volkaard, een vrijheid lievend volk.
Keizer Karel kreeg ze niet klein en gij met uw koran- zwets boek ook niet.
En onze kinderen opvoeden met die leugens van een pedofiel? Pfffff Daar hebben we al ervaring mee gehad in Belgie, dat ze daar nog gaan intrappen.
Man kras op met je koran en ga in de woestijn zitten.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 15:59   #42
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn Bekijk bericht
vijandig? het is niet vijandig, het is zoals praktisch elk religieus systeem dom.
Voor een domme religie, hebben ze het Westen toch fameus bij de kloten . Islamitische strijders hebben het oh zo machtige Amerika overstretched gekregen in Afghanistan & Irak, met reeds duizenden amerikaanse doden. De grote Europese steden bloeden nog steeds onder de aanslagen in Madrid & London, en de vrees voor meer staat scherp. In frankrijk zullen ze nu 2 keer nadenken voor dochterlief nog eens op de trein te laten, het moet maar eens overvallen worden door een meute van een hondertal mujahedihn en jongeren , die de autochtone reizigers voor een halfuur ongestoord kunnen intimideren, beroven en seksueel aanranden. Amper een maand geleden was dat ondenkbaar.

Er vlogen er op 1 nacht duizenden wagens in de fik, net zoals ziekenhuizen, kerken, scholen en huizen. Gekoppeld met het lynchen van een autochtoon. Een staat van terreur en angst onder de bibberende blanke bevolking te Frankrijk, en dat weken aan een stuk, met rellen verspreid over het hele land begaan door honderdduizenden maghreb jongeren. Politie was machteloos, en de rellen zijn moeten uitdoven (en niet gestopt door de flikken). Dit was een kwart jaar geleden evenzeer ondenkbaar.

Zo zie je maar hoe vlug alles kan escaleren, indien de Westerse atheistische samenleving (zoals in Frankrijk) geen begrip opbrengt voor Islam. Autochtonen moeten beseffen dat ze rekening gaan moeten houden met Makkah. Méér subsidies, méér steun, méér culturele opname van de Islam in de huidige samenleving. Islam op scholen, Islam op televisie, Islam op het straatbeeld. Gemakkelijker vergunningen voor moskeeen. Het toelaten van minaretten zonder geluidsbeperkingen. Het afstraffen van klachten en gezaag van autochtone omwonenden. Uithuwelijkingen nog vergemakkelijken. Werk verdelen, met quota's, onder de allochtonen, al kost dat het werk van de autochtonen. Oogluikend de hardere preken van de Imams toelaten. Een Islamitische partij opnemen in een coalitie. Integratie-vereisten laten vallen. Islamscholing verplicht maken, ook voor de Vlaamse atheistische jeugd.

Indien men dit niet kan of wil, dan is't een kwestie van tijd voor er een vonk in het kruidvat valt, met een alsmaar demografisch sterker wordende Islamitische gemeenschap.

Dat is de prijs van de multiculturele samenleving. Kunnen autochtonen dat niet, dan moeten ze maar ingaan op het aanbod van Fozzie, en gebruik maken van hun democratische recht op te krassen.
Oud 25 januari 2006, 16:46   #43
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Voor een domme religie, hebben ze het Westen toch fameus bij de kloten . Islamitische strijders hebben het oh zo machtige Amerika overstretched gekregen in Afghanistan & Irak, met reeds duizenden amerikaanse doden. De grote Europese steden bloeden nog steeds onder de aanslagen in Madrid & London, en de vrees voor meer staat scherp. In frankrijk zullen ze nu 2 keer nadenken voor dochterlief nog eens op de trein te laten, het moet maar eens overvallen worden door een meute van een hondertal mujahedihn en jongeren , die de autochtone reizigers voor een halfuur ongestoord kunnen intimideren, beroven en seksueel aanranden. Amper een maand geleden was dat ondenkbaar.

Er vlogen er op 1 nacht duizenden wagens in de fik, net zoals ziekenhuizen, kerken, scholen en huizen. Gekoppeld met het lynchen van een autochtoon. Een staat van terreur en angst onder de bibberende blanke bevolking te Frankrijk, en dat weken aan een stuk, met rellen verspreid over het hele land begaan door honderdduizenden maghreb jongeren. Politie was machteloos, en de rellen zijn moeten uitdoven (en niet gestopt door de flikken). Dit was een kwart jaar geleden evenzeer ondenkbaar.

Zo zie je maar hoe vlug alles kan escaleren, indien de Westerse atheistische samenleving (zoals in Frankrijk) geen begrip opbrengt voor Islam. Autochtonen moeten beseffen dat ze rekening gaan moeten houden met Makkah. Méér subsidies, méér steun, méér culturele opname van de Islam in de huidige samenleving. Islam op scholen, Islam op televisie, Islam op het straatbeeld. Gemakkelijker vergunningen voor moskeeen. Het toelaten van minaretten zonder geluidsbeperkingen. Het afstraffen van klachten en gezaag van autochtone omwonenden. Uithuwelijkingen nog vergemakkelijken. Werk verdelen, met quota's, onder de allochtonen, al kost dat het werk van de autochtonen. Oogluikend de hardere preken van de Imams toelaten. Een Islamitische partij opnemen in een coalitie. Integratie-vereisten laten vallen. Islamscholing verplicht maken, ook voor de Vlaamse atheistische jeugd.

Indien men dit niet kan of wil, dan is't een kwestie van tijd voor er een vonk in het kruidvat valt, met een alsmaar demografisch sterker wordende Islamitische gemeenschap.

Dat is de prijs van de multiculturele samenleving. Kunnen autochtonen dat niet, dan moeten ze maar ingaan op het aanbod van Fozzie, en gebruik maken van hun democratische recht op te krassen.
Wij opkrassen uit eigen land, pffffffff. Gij bent een gevaar voor de maatschappij met je topic hier en dat heeft gevolgen. Ge wilt oorlog, wel ge krijgt oorlog te beginnen met mij. 8) Ze moeste je het land uitgooien. En alsk kan help ik ze een beetje nog. Hm je meent dat je winnen gaat pffffffffff. Dan ken je mij nog niet vriendje.
Oud 25 januari 2006, 20:43   #44
sancho
Provinciaal Statenlid

sancho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dit nu voor een kromme redenering?

Dus de wijn tijdens de misviering vind je niet kunnen, dus je maakt er maar limonade van? De kerk is te ver, dus je "eert" thuis maar? Je hebt geen tijd, dus die "ering" kan ook op 10 seconden?

Dat is geen religie, dan is tamzakkerij. (=Atheisme)

Islam is een religie van overgave. Onderwerping aan allah en z'n wetten, en deze strikt na te volgen. Dan en enkel dan is men een goed moslim. Anders, een hypocriet. En voor hen wacht er enkel de hel. Je kan geen "moslim in name only" zijn, of een halve. Moslim ben je, of je bent dat niet.

Als je dit niet begrijpt.... dan begrijp je de essentie van Islam niet.
Gelooft u eigenlijk in het bestaan van de hel? In dat geval bent u te vergelijken met iemand die zich in het donker bang laat maken door iets wat hij niet kan zien. ... (een doordenkertje! zou het misschien kunnen dat de hel een projectie van uzelf is?)
sancho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 01:04   #45
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor het aanbod . Maar ik vrees dat ik, en de Islamitische gemeenschap van 2de/3de generatie moslims die hier geboren zijn, ook aanspraak doen op deze gronden, en het als "eigen" beschouwen. Immers, deze gebieden, deze natuur, is exact wat de Hadith voor ons beschrijft als het paradijs. Ik roep dan ook zoveel mogelijk moslims op zich in deze streken te vestigen, en het te behouden voor Islam. Wij zijn jullie wapen tegen het Vlaams Belang, dus ik ben er zeker van te mogen rekenen op je steun hierin.

Geen nood, Islam betekent niet zozeer mijn eigen religieuze redding, maar ook de uwe. De goddeloosheid en vrijdenkerij in deze streken heeft geleid tot een decadente, wanlustige maatschappij zonder moraal of zeden. Eens de chador is nedergedaald op de Vlaamse Vrouwen, en de Moskee ook de Vlaamse kinderen zal opvoeden in Islam, zal je het niet meer als vijandig beschouwen (achteraf)
Er moesten er meer zijn gelijk gij, en ze zouden nog harder en hatelijker moeten schreeuwen, tieren en tekeergaan, nog meer auto's en gebouwen afbranden en van alles vernielen, zodat het westen eindelijk eens wakker word, jullie aanschouwt zoals jullie werkelijk zijn en hardhandig reageert!Heel deze politiko-religieuze volksverhuizing moet gestopt worden , en de beweging moet de andere richting uitgaan.Terug naar Huis.En om er zeker van te zijn dat jullie daar ook blijven, moeten jullie vergezeld worden door soldaten, die in de Magreb gekazerneerd worden.Een terugkeer naar de koloniale tijden in feite.Noodgedwongen, zoals destijds trouwens.Waarom zijn de Fransen Algerië binnengevallen?Om de magrebijnse piraten te stoppen, die heel de Middellandse zee onveilig maakten, en de handel onmogelijk maakten.
Andere taal is met jullie onmogelijk, en ik dank je ervoor dit aan onze mensen duidelijk te maken.Doe maar goed voort, jongen, je bent op de goede weg (back home)8)
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 15:16   #46
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens mij zijt gij gewoon een Vlaams Belanger die zich wat verdiept heeft in de Islam. En om de VB stanpunten inzake multiculturele smanelevingen hard te maken komt ge dan hier wat moslimfundamentalistische onzin verkopen.

Maar dat zal hier waarschijnlijk al eerder gezegd zijn, niet?

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 17:22   #47
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane Bekijk bericht
Volgens mij zijt gij gewoon een Vlaams Belanger die zich wat verdiept heeft in de Islam. En om de VB stanpunten inzake multiculturele smanelevingen hard te maken komt ge dan hier wat moslimfundamentalistische onzin verkopen.

Ik heb ook de indruk dat Raven met onze voeten tracht te spelen, en of hij dan een Vlaams Belanger is of niet lijkt me totaal irrelevant -- tenslotte heeft meer dan een derde van de Vlaamse bevolking sympathie voor het VB -- en of hij zich in de mohammedaanse ideologie verdiept heeft kan ik momenteel nog niet beoordelen.

Of die fundamentalische onzin zo onzinnig is zou ik niet durven zeggen. Het zijn standpunten die men dagdagelijks leest op mohammedaanse fora, zelfs die welke niet als "fundamentalisch" beschouwd worden.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 17:33   #48
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oh ja, vaak zelfs.

Ik ben gewoon heel benieuwd te weten wanneer Raven zich tot de Islam heeft bekeerd.
Oud 29 januari 2006, 18:58   #49
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Oh ja, vaak zelfs.

Ik ben gewoon heel benieuwd te weten wanneer Raven zich tot de Islam heeft bekeerd.
Overigens "bekeert" men zich niet tot de mohammedaanse ideologie (en ik hoed me ervoor van dat andere woord in de mond / de pen / het klavier te nemen).

Volgens de mohammedanen is het "onderwerping" ("submission", waarvan de titel van het laatste (?!) werk van Theo van Gogh), maar eigenlijk hoort men nog liever "terugkeer" (in het Engels: "revert" in plaats van " convert").
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 15:16   #50
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
de plaatselijke atheisten verwerpen zoals verwacht de (religieuze) Islamitische leer. Dat is hun democratisch recht natuurlijk, maar vergeet niet dat een aanzienelijk percentage moslim is. Niet alleen in België, maar ook in de wereld.

anderhalf miljard, en dat op 6 miljard. Daar moet je toch begrip voor gaan beginnen opbrengen.

In Frankrijk dwingen ze hun seculiere egalite, fraternité en liberté gezever op aan moslims. En zie het resultaat. duizenden auto's in brand op 1 nacht, Autochtonen gelynched.

Gelieve de kritieken dus beschaafd te houden. Theo Van Gogh dacht ook effe op vulgaire wijze de Islam aan te vallen, ie heeft als beloning een minuutje mogen krijsen als een (ongelovig) varken, alvorens het leven te laten.

Dit terzijde.
Pfffffff de moslims hebben hier het democratische recht het seculaire gezever ook in vrijheid af te wijzen. Het is daarvoor niet nodig autos in brand te steken. Zo daar kunt ge het mee doen.8) Het feit dat jullie direct gaan moorden als het jullie niet aanstaat bewijst weer eens de intolerantie van jullie god allah.
Wel ik wil u islam god en zijn profeetje niet hier. Bergrepen En dan durf je nog te zeggen dat kritieken beschaafd moeten zijn. Wie peidsde ge wel da gij zijt? God zelf soms?
Dreigen als er kritiek op de islam komt met geweld, zeg vriendje ge moet wel eens beginnen oppassen zenne.
En nu moek bang worden zekers, pfffff. Dan zijt ge bij mij aant verkeerde adres.

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 31 januari 2006 om 15:25.
Oud 31 januari 2006, 23:44   #51
marjan
Burgemeester

Standaard

Raven, met wiens voeten ben jij nu eigenlijk aan het spelen. Of die larie die je uitkraamt nu gemeend is, of gewoon deel uitmaakt van een spelletje dat je speelt onthou toch dit: Wat er ook moge van zijn, we zijn erg gerust in de uiteindelijke goede afloop: de REDE en het gezond verstand zullen het halen op de godsdienstwaanzin zoals jij die verkoopt. De waanzinnigen zullen het bijltje erbij moeten neerleggen en alzo gedwongen worden om tot VERLICHTING te komen vanuit de donkere, obscure krochten waarin de islam in West-Europa zich momenteel bevindt.

Alle niet-moslims (niet-gelovigen, katholieken, protestanten, alle christelijke stromingen, anglicanen, orthodoxen, joden, shiks, boeddhisten, hindoes, shintoeïsten, getuigen van jehova en alle andere religieuze groepen hier aanwezig, zullen zij aan zij én soldidair en allen samen het hoofd heffen en desnoods de strijd aanbinden (EN WINNEN) tegen de WAANZIN.
Gisteren op een debat in de Lessiushogeschool in Antwerpen kregen we ettelijke staaltjes van deze waanzin te horen: Imam Jamal Maftouhi wist het talrijk aanwezige publiek in het auditorium te zeggen dat vooraleer men tot steniging wegens overspel kan overgaan, er vier getuigen moeten zijn. Jamal beweert dat mannen worden mishandelt en dat hij daar ervaring mee heeft. De woorden rede, verlichting, wrijvingen, die voorkwamen in de vragen die de moderator hem stelde begreep hij niet ....Ja die zit nu éénmaal met zijn hoofd in de donkere krochten van de middeleeuwen....

Laatst gewijzigd door marjan : 31 januari 2006 om 23:48.
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 23:52   #52
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

t'is zover Raven heeft zich bekeerd.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 00:45   #53
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Voor steniging stel ik dus het volgende voor:

De stenigingsplaats wordt gekozen aan de hand van wegeniswerken die gepland zijn. Men troept dus een bende moslims bij elkaar waar vb. een weg moet worden opgebroken en volkomen uit vrije wil gaan die mensen de straat opbreken om aan de broodnodige stukken steen (asfalt is ook wel goed zeker) te geraken. Je graaft de schuldige in op een plaats waar vb. een viaduct moet komen en kijk: automatisch wordt er een hoopje gevormd.
Op deze manier is het best mogelijk deze door Allah geprezen praktijken mee in ons systeem te betrekken én het is bovendien nog goed voor de belastingsbetaler. De moslim zal als een zeer nuttige burger worden beschouwd. En bovendien ruimt ie zijn eigen troep op!

Allahalujah zullen we maar zeggen nietwaar?
Lol. Nooit nog zal ik een verkeersdrempel overschrijden zonder glimlach op het gelaat
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 01:34   #54
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor een domme religie, hebben ze het Westen toch fameus bij de kloten .
he?

Citaat:
Islamitische strijders hebben het oh zo machtige Amerika overstretched gekregen in Afghanistan & Irak, met reeds duizenden amerikaanse doden.
zelfmoordenaars zijn geen strijders. hoeveel moslims zijn er al gestorven net dankzij diezelfde "strijders"?

Citaat:
De grote Europese steden bloeden nog steeds onder de aanslagen in Madrid & London, en de vrees voor meer staat scherp.
bloeden? vrees? waar haal je vandaag?

I
Citaat:
n frankrijk zullen ze nu 2 keer nadenken voor dochterlief nog eens op de trein te laten, het moet maar eens overvallen worden door een meute van een hondertal mujahedihn en jongeren , die de autochtone reizigers voor een halfuur ongestoord kunnen intimideren, beroven en seksueel aanranden. Amper een maand geleden was dat ondenkbaar.
je probeert te hard. hoe meer je zegt, hoe grappiger het wordt.

Citaat:
en dat is natuurlijk allemaal te verklaren door "boeboe de moslims zijn kwaad boeboe" ?

Citaat:
Zo zie je maar hoe vlug alles kan escaleren, indien de Westerse atheistische samenleving (zoals in Frankrijk) geen begrip opbrengt voor Islam.
je hoeft er geen begrip voor op te brengen, enkel te tolereren indien voldoende aangepast aan de eigen normen/waarden/wetten.

Citaat:
Autochtonen moeten beseffen dat ze rekening gaan moeten houden met Makkah. Méér subsidies, méér steun, méér culturele opname van de Islam in de huidige samenleving. Islam op scholen, Islam op televisie, Islam op het straatbeeld. Gemakkelijker vergunningen voor moskeeen. Het toelaten van minaretten zonder geluidsbeperkingen. Het afstraffen van klachten en gezaag van autochtone omwonenden. Uithuwelijkingen nog vergemakkelijken. Werk verdelen, met quota's, onder de allochtonen, al kost dat het werk van de autochtonen. Oogluikend de hardere preken van de Imams toelaten. Een Islamitische partij opnemen in een coalitie. Integratie-vereisten laten vallen. Islamscholing verplicht maken, ook voor de Vlaamse atheistische jeugd.
zoals ik daarnet al zei, je probeert te hard. daarnet was het nog grappig, nu saai.

Citaat:
geloof je dat nu echt?

Citaat:
word je dat eindeloos gememmer niet beu? dat nonstop gezaag en geprovoceer. ofwel ben je een "stoere" moslim, die nog nooit in een boksring heeft gestaan, ofwel ben je net geen moslim. hoe dan ook, je plaat blijft steken.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 02:08   #55
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Oh ja, vaak zelfs.

En zich aldus bij mensen als Peter de Rijck heeft gevoegd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 02:13   #56
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Voor een domme religie, hebben ze het Westen toch fameus bij de kloten .
Hun politici bedoel je ? Ik vraag me af hoeveel sommigen onze politici hiervoor betalen. Maar goed. We stoppen jullie wel, geen nood.

Citaat:
Politie was machteloos, en de rellen zijn moeten uitdoven (en niet gestopt door de flikken).
Nee, eigenlijk is het gestopt toen het de regering menens werd om die vuilakken ECHT het land uit te schoppen. Dan zouden ze ineens moeten gaan krabben en vechten voor hunnen boterham in plaats van hem te krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 07:43   #57
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het valt dan ook hard op.

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 1 februari 2006 om 07:44.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 08:31   #58
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
In islamitische traditie is het zo dat in geval van diverse zeden-misdrijven er vaak een fysieke straf uitgesproken wordt. Overspel wordt in verschillende islamitische landen bestraft met bv 100 zweepslagen. Moord of het verspreiden van atheisme en/of christendom, met publieke ophanging en steniging.

Meteen is de Westerse cultuur paraat dit af te schilderen als achterlijk, not done , en dit dan gevolgd met een hele tirade waarom de multicultuur en de linkse verdraagzaamheid dan zo superieur is.

Blijkt echter dat zulke straffen helemaal niet als onnatuurlijk ervaren worden.

Het is al langer bekend, zie iemand in een zure citroen bijten, en je krijgt maar een akelige kriebel in je mond. Zie iemand z'n hand verpletterd worden met een hamer, verdraaid, je krijgt er zelf pijn in je hand van.

Dat komt omdat we ons associëren met de andere z'n pijn.

Echter, onderzoek heeft vastgesteld dat we dit echter maar héél selectief doen.

Het experiment ging als volgt. De hersengolven van 16 mannen en 16 vrouwen werden gecontroleerd naarmate zij, doorheen spiegelglas, een sociaal drama zagen vertolkt worden met wat zij dachten dat vrijwilligers waren (hoewel, in realiteit het acteurs waren).

Diverse scenario's werden uitgespeeld, waaronder seksuele intimidatie, overspel & bedrog. Indien de bedrogen parter dan kennelijke pijn overkwam (uiteraard, gezien het acteurs waren, goed voorbereid en fake uiteraard) dan was het medeleven bij de 32 spectators enorm. Het is overduidelijk dat we een gevoel van recht/onrecht hebben en sterke sympathie voelen voor "het slachtoffer".

Daarentegen, overkwam de bedrieger, seksuele aanrander, .. , hevige pijn, dan veroorzaakte zeer bijzondere reacties. We zien niet de empathische reactie dezelfde pijn te simuleren, maar wel plezier en een gevoel van bevrediging!

Dus met andere woorden, indien een bedrieger, verkrachter, zweepslagen krijgt toegediend, zal dit nagenoeg altijd gebeuren onder een goedkeurende massa. Analoog voor degene die, onder valse voorwendsels als humanitaire hulp ofzoeits, het christendom trachten te verspreiden.

Allah, die het Islamitische recht heeft bepaald, reeds eeuwenoud, weet hoe mensen reageren met het zien op het leed van anderen. Hij heeft de mensen geschapen om bevrediging te krijgen uit het zien van het straffen van een misdadiger. De stenigingen zijn dus menselijk.

Ook verklaart dit nog maar eens, hoe de Qur'an, zo ver vooruit op z'n tijd was.

(schitterend bericht)
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 09:33   #59
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Vrouwenbesnijdenis is dan ook niet specifiek een Islamitisch gebod.

Wat wel een Islamitisch gebod is, is de kuisheid/trouwheid/gehoorzaamheid van een vrouw. Dit staat absoluut centraal. Daar kan ik je diverse verwijzingen voor geven indien gewenst.

Hoe gaat men dit bevorderen?

> uithuwelijking op jonge leeftijd. Hoe jonger de bruid, hoe minder waarschijnlijk een seksueel en/of romantisch verleden.
Wat heeft het verleden van dat meisje met trouw te maken?

Citaat:
> besluiering. Als niemand de mooiheid van de vrouw kan zien, zullen mannen veel minder verleid zijn. Besluiering wordt meestal verplicht na de eerste menstruatie (als het meisje dus puber wordt)
... en vrouwen die verkracht zijn hebben het uitgelokt zeker?

Citaat:
Besluiering is Islamitisch verplicht overigens, enkel ter discussie staat wat precies bedoelt wordt met de "mooiheden" van een vrouw

> bescheidenheid. Het is ten strengste verboden voor een moslimah om contacten te zoeken met mannen die niet tot de familie behoort. Vandaar dat in (conservatieve) kringen, vrouwen nooit zomaar deel mogen nemen aan de buitenhuiselijke samenleving, zonder vergezelgd te zijn door een mannelijk familielid

edit: t'is ook een Islamitisch gebod voor een vrouw om de ogen neer te slaan. Dus een man die niet familie is mag ze niet aankijken.
En waarom is dat dan? Een vrouw is geen bezit hoor

Citaat:
> besnijdenis. Vrouwen die besneden zijn, hebben veel minder plezier in seks. Dat betekent dan ook dat ze er, via deze kunstmatige ingreep, minder drang toe hebben, en het dus niet gaan opzoeken buiten het huwelijk.
Mannen die van hun pietje ontdaan zijn, hebben ook veel minder zin in seks. Misschien een oplossing voor alle zwijnen die hun vrouw fysiek en moreel aan banden leggen, terwijl ze er zelf polygaam op los neuken?

Over je beginpost : Is het niet zo dat afzondering van de maatschappij in de meeste Islamitische landen als "erger" beschouwt wordt dan een fysieke straf? Hoe komt het dan dat je allahtje er niet voor gezorgt heeft dat zulke straffen ingevoerd worden? En, hoe komt het, denk je, dat het westen al een periode van fysieke straffen achter de rug heeft en men die periode beschouwt als "de middeleeuwen"? Hoe komt het, denk je, dat het westen zich zo'n rijkdom heeft kunnen opbouwen? Niet door één of andere idiote godsdienst achterna te hollen, maar door de vrijheid van het individu. Dat is de maatschappij die het individu de kans geeft meer te zijn dan enkel de zoveelste grijze garnaal.

Je bent niet meer dan een gefrustreerde idioot. Wil jij naar de hemel vanwege je gedrag? Mooi zo, maak dat je er bent. Maar ga niet voor anderen beslissen of ze voor of tegen die islamitische hemel kiezen.
Postmoderne Flikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 11:51   #60
Freethinker 69
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
Raven, met wiens voeten ben jij nu eigenlijk aan het spelen. Of die larie die je uitkraamt nu gemeend is, of gewoon deel uitmaakt van een spelletje dat je speelt onthou toch dit: Wat er ook moge van zijn, we zijn erg gerust in de uiteindelijke goede afloop: de REDE en het gezond verstand zullen het halen op de godsdienstwaanzin zoals jij die verkoopt. De waanzinnigen zullen het bijltje erbij moeten neerleggen en alzo gedwongen worden om tot VERLICHTING te komen vanuit de donkere, obscure krochten waarin de islam in West-Europa zich momenteel bevindt.

Alle niet-moslims (niet-gelovigen, katholieken, protestanten, alle christelijke stromingen, anglicanen, orthodoxen, joden, shiks, boeddhisten, hindoes, shintoeïsten, getuigen van jehova en alle andere religieuze groepen hier aanwezig, zullen zij aan zij én soldidair en allen samen het hoofd heffen en desnoods de strijd aanbinden (EN WINNEN) tegen de WAANZIN.
Gisteren op een debat in de Lessiushogeschool in Antwerpen kregen we ettelijke staaltjes van deze waanzin te horen: Imam Jamal Maftouhi wist het talrijk aanwezige publiek in het auditorium te zeggen dat vooraleer men tot steniging wegens overspel kan overgaan, er vier getuigen moeten zijn. Jamal beweert dat mannen worden mishandelt en dat hij daar ervaring mee heeft. De woorden rede, verlichting, wrijvingen, die voorkwamen in de vragen die de moderator hem stelde begreep hij niet ....Ja die zit nu éénmaal met zijn hoofd in de donkere krochten van de middeleeuwen....
Waanzin inderdaad.
Tijdens het debat met ayaan hirsi ali gingen er ook al een paar door het lint.
Freethinker 69 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be