Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2006, 00:23   #1
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard Frankrijk verbied de handel in honden en kattevellen kleding

De winkels hangen er vol van: goedkoop bont, zogezegd van wilde dieren, wolven, wilde boskatten en dergelijke diertjes met fantasie-namen.Meestal zijn het doodgewone honden en katten, die in China levend in het kokend water gezwierd worden, en onmiddellijk daarna gestroopt.Bij duizenden en duizenden.En daarna word dat hier verkocht aan spotgoedkope prijzen.Frankrijk gaat de verkoop nu eindelijk verbieden.Dit zou in de hele wereld moeten verboden worden, geen enkel beest verdient zo een lot, en de Chinezen moeten dringend ophouden met deze mensonterende handel.En met zo een volk doen wij zaken?!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 00:29   #2
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Das voor de bischkes van te krijgen he

Dus dieren met fantasie namen mogen wel gekookt worden in boullon soep ^^

sorry oke het is nie proper en ik ben tegen...
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 08:31   #3
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
De winkels hangen er vol van: goedkoop bont, zogezegd van wilde dieren, wolven, wilde boskatten en dergelijke diertjes met fantasie-namen.Meestal zijn het doodgewone honden en katten, die in China levend in het kokend water gezwierd worden, en onmiddellijk daarna gestroopt.Bij duizenden en duizenden.En daarna word dat hier verkocht aan spotgoedkope prijzen.Frankrijk gaat de verkoop nu eindelijk verbieden.Dit zou in de hele wereld moeten verboden worden, geen enkel beest verdient zo een lot, en de Chinezen moeten dringend ophouden met deze mensonterende handel.En met zo een volk doen wij zaken?!
Om nog te zwijgen over specialiteiten als Bami Waf Waf, Kroepoek Koekoek, Mie-auw en de onvermijdelijke haaivinnensoep,waarvoor een haai afgeslacht wordt voor maar een luttel kilootje vlees.
Oud 26 januari 2006, 08:52   #4
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
haai afgeslacht wordt voor maar een luttel kilootje vlees.
om treurig van te worden
idem voor olifanten en ivoor
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 09:01   #5
Kundalini
Burger

Kundalini's schermafbeelding

Standaard

garnalen, mossels, kreeften, palingen worden hier in het Westen lekkernijen genoemd.
Hoe vangt men vissen? Een haak door hun oog en dan levend de mand in.

Het ligt blijkbaar veel gevoeliger als het om huisdieren gaat.

Voor alle duidelijkheid, ik sta er ook niet achter, maar de Westerling (andere culturen ook trouwens) heeft zo zijn eigen kijk op wreedheden.
Kundalini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 09:14   #6
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Stem dier! Word vegetarier!

Laatst gewijzigd door lombas : 26 januari 2006 om 09:14.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 16:18   #7
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de Chinezen moeten dringend ophouden met deze mensonterende handel.
Ge bedoelt zeker dieronterend?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 16:19   #8
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Stem dier! Word vegetarier!
Ik stem Chateaubriand en blijf overtuigd carnivoor !!
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 16:29   #9
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kundalini Bekijk bericht
garnalen, mossels, kreeften, palingen worden hier in het Westen lekkernijen genoemd.
Hoe vangt men vissen? Een haak door hun oog en dan levend de mand in.

Het ligt blijkbaar veel gevoeliger als het om huisdieren gaat.

Voor alle duidelijkheid, ik sta er ook niet achter, maar de Westerling (andere culturen ook trouwens) heeft zo zijn eigen kijk op wreedheden.
mosselen worden levend in hun eigen vocht gaar gekookt en je vergat nog ganzenleverpastei te vermelden

zelfs de uitgesproken vegetarische hindoes maken zich schuldig aan dergelijke wreedheden

Om zijde te maken worden de rupsen met cocon en alles levend gekookt - dit om te vermijden dat de rups zich naar buiten bijt en zo de zijdedraad kapot doet.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2006 om 16:30.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 18:27   #10
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
En wat dacht je dan van baby's die na de geboorte bij hun moeder weg gehaald worden en buiten in de vrieskou gelegd worden tot ze stilletjes dood vriezen, terwijl de moeder van niets weet.
En de talloze baby's en peuters in weeshuizen, waar ze om het aantal wat te beperken regelmatig een kleintje in een kamer apart leggen, de deur sluiten en hem aan zijn lot over laten. Een trage hongerdood wacht dat kind, huilend tot het geen stem meer heeft.
Ja, met zo'n land doen wij zaken.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 20:47   #11
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Alsof wij zoveel beter zijn?

De vleesconsumptie hier is een veelvoud, we spuiten ze enkel vol chemicalien en als je ziet hoe wij die beesten behandelen op de veemarkt dan heb ik ook mijn bedenkingen. Daarbij wij hebben ook onze dutroux, fourniret, winterdoden ...

Het verschil? Het BBP/capita is hier een tienvoud van hetgeen zij ginder hebben. En wij zijn zgn beschaafd ...
Oud 26 januari 2006, 21:34   #12
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De winkels hangen er vol van: goedkoop bont, zogezegd van wilde dieren, wolven, wilde boskatten en dergelijke diertjes met fantasie-namen.Meestal zijn het doodgewone honden en katten, die in China levend in het kokend water gezwierd worden, en onmiddellijk daarna gestroopt.
Ja, en dan? Zou het niet juist erger zijn als het 'wilde' dieren waren? Die zijn een stuk zeldzamer.

Bij de manier van slachten kun je wel vragen stellen. Maar welk recht heeft Frankrijk om direct alle handel in katten- en hondenpels te verbieden? Als ik een kattenbontjas wil dragen uit China doe ik dat toch gewoon.

Citaat:
Dit zou in de hele wereld moeten verboden worden, geen enkel beest verdient zo een lot,
Volges mij worden er nochtans heel wat diersoorten zo behandeld.

Citaat:
En met zo een volk doen wij zaken?!
De miljoenen mensen die onder de voorlopers van dit regime zijn gestorven, de vrijheid die tot op vandaag wordt beknot en de uitbuiting van miljoenen arbeiders, dat is natuurlijk geen probleem...

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 26 januari 2006 om 21:35.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 21:36   #13
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om nog te zwijgen over specialiteiten als Bami Waf Waf, Kroepoek Koekoek, Mie-auw en de onvermijdelijke haaivinnensoep,waarvoor een haai afgeslacht wordt voor maar een luttel kilootje vlees.

Ja, een haai zou veel gelukkiger sterven moest hij weten dat ze hem helemaal gingen gebruiken...
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 22:02   #14
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ja, een haai zou veel gelukkiger sterven moest hij weten dat ze hem helemaal gingen gebruiken...
Misschien kan u de volgende keer u schildpaddensoep eet, het schild dan ook maar mee opeten....
Oud 26 januari 2006, 22:08   #15
Kundalini
Burger

Kundalini's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zou er werkelijk "haai" zitten in haaievinnesoep? Vind ik persoonlijk wel een lekkernij.
Kundalini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 23:02   #16
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Ge bedoelt zeker dieronterend?
ik bedoelde wel degelijk "mensonterend".Heel de dag katten en honden in kokend water zwieren en ze hun pels afstropen terwijl ze nog stuiptrekken vind ik een mensonterende job.
Oud 26 januari 2006, 23:14   #17
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en dan? Zou het niet juist erger zijn als het 'wilde' dieren waren? Die zijn een stuk zeldzamer.

Bij de manier van slachten kun je wel vragen stellen. Maar welk recht heeft Frankrijk om direct alle handel in katten- en hondenpels te verbieden? Als ik een kattenbontjas wil dragen uit China doe ik dat toch gewoon.

Volges mij worden er nochtans heel wat diersoorten zo behandeld.

De miljoenen mensen die onder de voorlopers van dit regime zijn gestorven, de vrijheid die tot op vandaag wordt beknot en de uitbuiting van miljoenen arbeiders, dat is natuurlijk geen probleem...
wilde dieren of niet, vind ik even erg.De manier van slachten is de handigste voor dat de pels gemakkelijk loslaat, ze vegen er hun voeten aan dat dat beest afziet.En het is juist om de wreedheid van die Chinezen dat in Frankrijk dat handeltje verboden word, en ze doen daar goed mee.Loop jij rustig rond in jouw kattevel, ik heb altijd gevonden dat bont voor pretentieuze bourgeois-wijven, jeanetten en pooiers was.Maar als dat jouw stijl is, je doet maar hé.En ja, natuurlijk worden er heel wat dieren zo (slecht) behandeld, dat vind ik evenmin goed.Net zoals ik het diktatoriale regime van de zogezegde Communisten in China afkeur.Allemaal goede redens om de handel met die mensen te stoppen.Voor ze ONS ook het vel afstropen (figuurlijk , maar even erg in feite).
Oud 26 januari 2006, 23:21   #18
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann Bekijk bericht
Alsof wij zoveel beter zijn?

De vleesconsumptie hier is een veelvoud, we spuiten ze enkel vol chemicalien en als je ziet hoe wij die beesten behandelen op de veemarkt dan heb ik ook mijn bedenkingen. Daarbij wij hebben ook onze dutroux, fourniret, winterdoden ...

Het verschil? Het BBP/capita is hier een tienvoud van hetgeen zij ginder hebben. En wij zijn zgn beschaafd ...
Ik ken u niet, mischien ben jij een even erge dierenbeul als die vel-af-stropers, ik doe zulke zaken niet.En wat de Dutroux's, Fourniret's en doodgevroren daklozen erbij komen doen zie ik niet goed?Ik had het over dieren...of wou je mischien zeggen dat die 2 psychopaten slecht behandelt werden ofzo?Zou me niet verbazen van jou?...
Oud 26 januari 2006, 23:26   #19
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
En wat dacht je dan van baby's die na de geboorte bij hun moeder weg gehaald worden en buiten in de vrieskou gelegd worden tot ze stilletjes dood vriezen, terwijl de moeder van niets weet.
En de talloze baby's en peuters in weeshuizen, waar ze om het aantal wat te beperken regelmatig een kleintje in een kamer apart leggen, de deur sluiten en hem aan zijn lot over laten. Een trage hongerdood wacht dat kind, huilend tot het geen stem meer heeft.
wat ik daarvan denk?Ik verbaas mij hier niet over.Mensen die in staat zijn om dieren te mishandelen hebben gewoonlijk ook weinig problemen met mensen mishandelen...
Oud 26 januari 2006, 23:28   #20
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar welk recht heeft Frankrijk om direct alle handel in katten- en hondenpels te verbieden? Als ik een kattenbontjas wil dragen uit China doe ik dat toch gewoon.
Met hetzelfde recht waarmee België heeft beslist dat je geen koeien tot bloedens toe mag slaan, denk ik . Volgens de gegeven informatie wil Franse overheid het dragen van katten- en hondenpels niet verbieden, maar als je het per sé wil dragen zal je het dus niet in Frankrijk kunnen kopen. Net zoals je hier als volwassene in privé-sfeer een jointje mag roken, maar het mag hier niet verkocht / gekocht worden...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be