Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2006, 07:36   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
En opnieuw gaat de BUB af als een gieter, ze zullen het graag horen in Puurs.
Vergeten we niet tekst en afbeeldingen van deze bubbelactie vast te leggen op de eigen harde schijf. Net zoals bij de tsunami-zaak zal het negationisme bij de bubbels weer de kop op te steken. De opperbubbel zal dan verklaren: "Wij hebben dat nooit gezegd." En er zullen dan zaken gezegd worden als: "Die tekst kleeft alleen bij Vlaamsnationalisten nog aan het scherm. Ik weet niet hoe het komt. Ik ben geen informaticus." Aldus woordelijk de opperbubbel Hans I le Grand.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 10:40   #22
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lestat080 Bekijk bericht
http://www.belgischeunie.be/_NED/nieuws.htm

En dit maal, waarde flaminganten, zijn de bewijzen er duidelijk.
't Is waar, laten we ze allemaal verwijderen, samen met alle straten, lanen, pleinen, parken,... genaamd naar de Belgische massamoordenaar Leopold II
Oud 7 februari 2006, 10:49   #23
Menapius
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Zullen dan we ineens een straat naar Adolf Hitler noemen? Die was als schilder minstens even goed als Verschaeve als dichter.
Hoe komt het dan dat tegenwoordig het werk van Verschaeve bestudeerd wordt aan de universiteit, meer bepaald als men de Laat-Romantiek in de Lage Landen beschouwd, terwijl het schilderwerk ophield te bestaan (en besproken te worden) toen hij uit de kunstacademie van Wenen werd gesjot?
Oud 7 februari 2006, 10:57   #24
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Men kan de realiteit niet ontkennen: bepaalde straten zijn genoemd naar collaborateurs. Onaanvaardbaar. En het is tekenend te moeten vaststellen hoe de flaminganten dit trachten in de doofpot te stoppen !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 11:00   #25
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Men kan de realiteit niet ontkennen: bepaalde straten zijn genoemd naar collaborateurs. Onaanvaardbaar. En het is tekenend te moeten vaststellen hoe de flaminganten dit trachten in de doofpot te stoppen !
In de doofpot? Onnozelaar
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 11:20   #26
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Is dat uw antwoord? Een beetje wazig en kort, vind ik. Bovendien kan u uw beledigingen beter voor u houden. Als u denkt daar ooit een debat mee te kunnen winnen... Ik weet wel dat dit komt door de kinderachtige invloed van JVDB, maar toch. U zou beter moeten weten.
Oud 7 februari 2006, 11:28   #27
Piet Hein
Minister

Standaard

Wildplakken is bij wet verboden volgens mij.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 11:29   #28
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam Bekijk bericht
Je bent nog enkele honderden collaborateurstraten vergeten:

http://www.google.com/search?q=leopo...r=&sa=N&tab=iw
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 12:02   #29
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat de meerderheid van de "Vlamingen" juist vóór de terugkeer van Leopold III hadden gestemd? Nu zit u hem te verguizen als een collaborateur...
Oud 7 februari 2006, 12:12   #30
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat uw antwoord? Een beetje wazig en kort, vind ik. Bovendien kan u uw beledigingen beter voor u houden. Als u denkt daar ooit een debat mee te kunnen winnen... Ik weet wel dat dit komt door de kinderachtige invloed van JVDB, maar toch. U zou beter moeten weten.
ik heb de hoop al heel lang opgegeven om ooit eens echt te debatteren met u en uw clubske. Ik weet dus al wel beter...Uw haat omtrent alles en iedereen die zich bewust is (zijn) van zijn Vlaamse identiteit spreekt boekdelen, en maakt een echt debat (u weet wel, zonder stompzinnige oneliners, knipoogjes, maar echte argumenten) onmogelijk. En dus verlaag ik me maar tot uw niveau.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 12:52   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Menapius Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat tegenwoordig het werk van Verschaeve bestudeerd wordt aan de universiteit, meer bepaald als men de Laat-Romantiek in de Lage Landen beschouwd, terwijl het schilderwerk ophield te bestaan (en besproken te worden) toen hij uit de kunstacademie van Wenen werd gesjot?
Daarenboven heeft Verschaeve ook een belangrijke rol gespeeld in de Vlaamse Beweging tijdens alsook na WO I. Alleen al daarom verdient hij geëerd te worden, los van zijn latere stellingname tijdens WO II.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 13:06   #32
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
ik heb de hoop al heel lang opgegeven om ooit eens echt te debatteren met u en uw clubske. Ik weet dus al wel beter...Uw haat omtrent alles en iedereen die zich bewust is (zijn) van zijn Vlaamse identiteit spreekt boekdelen, en maakt een echt debat (u weet wel, zonder stompzinnige oneliners, knipoogjes, maar echte argumenten) onmogelijk. En dus verlaag ik me maar tot uw niveau.
U begint te schelden, iets wat ik hier nooit doe. U verliest dus.
Oud 7 februari 2006, 13:07   #33
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daarenboven heeft Verschaeve ook een belangrijke rol gespeeld in de Vlaamse Beweging tijdens alsook na WO I. Alleen al daarom verdient hij geëerd te worden, los van zijn latere stellingname tijdens WO II.
Adolf Hitler heeft ook een belangrijke rol gespeeld in de Duitse economie en het Duits vennootschapsrecht (Handelsgesetzbuch 1937). U ziet JVDB al komen...
Oud 7 februari 2006, 13:54   #34
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig trouwens hoe de bubbelsmurfen heel weinig van de geschiedenis afweten. Joris van Severen wordt door hen gecatalogiseerd als een "collaborateur"...
Bestaat er een catalogus van collaborateurs?

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 13:54   #35
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Menapius Bekijk bericht
"Cyriel Verschaeve schreef een omvangrijk filosofisch getint, zwaar op de hand en literair sterk verouderd oeuvre, dat vooral dramatische, poëtische en essayistische werken bevat. De door hem schriftelijk of mondeling verkondigde meningen en overtuigingen werden meestal niet gekenmerkt door een koele analyse van de actuele situatie, maar zijn dikwijls gedreven en gevoelsgeladen boutades."

(wikipedia)

Het is niet omdat hij bestudeerd wordt, dat zijn literatuur hoogstaand zou zijn. Of geven we de amoebe dan maar ineens de nobelprijs voor literatuur?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 13:59   #36
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verschaeve ijverde voor de aansluiting van Vlaanderen bij het Derde Rijk, werkte daartoe samen met de DeVlag en de Vlaamse SS, en droeg vele jonge Vlaamse knapen op om als kanonnenvlees voor Hitler te gaan dienen aan het oostfront.

Wie zo iemand wil eren, is een slecht mens met slechte bedoelingen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 14:41   #37
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
U begint te schelden, iets wat ik hier nooit doe. U verliest dus.
Pieke sprak over stompzinnig. Dat is m.i. geen schelden maar een beschrijving van de kwaliteit van uw psychische toestand.
Zijn opmerkingen betreffende uw wijze van discuteren zijn juist.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 14:56   #38
Gargamel
Banneling

Standaard

Geef die vent toch ook zijn straatje...Hansworst 1 straat

Of de Pedostraat,kunde dan nog een fotoke opplakken van dien tulband.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 7 februari 2006 om 14:57.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 15:31   #39
Menapius
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
"Cyriel Verschaeve schreef een omvangrijk filosofisch getint, zwaar op de hand en literair sterk verouderd oeuvre, dat vooral dramatische, poëtische en essayistische werken bevat. De door hem schriftelijk of mondeling verkondigde meningen en overtuigingen werden meestal niet gekenmerkt door een koele analyse van de actuele situatie, maar zijn dikwijls gedreven en gevoelsgeladen boutades."

(wikipedia)

Het is niet omdat hij bestudeerd wordt, dat zijn literatuur hoogstaand zou zijn. Of geven we de amoebe dan maar ineens de nobelprijs voor literatuur?
oei, wikipedia wordt erbij gesleurd...

Louis Jacobs zegt ook nog: "Het werk van Verschaeve straalt in zijn geheel een metafysische onrust uit. Hij was een soort barokkunstenaar die een bijwijlen bombastiche retorische stijl hanteerde. Naast de reeds genoemde werken schreef hij nog talloze essays over belangrijke schrijvers, schilders, toondichters, enz..., en maakte hij nog beeldhouwwerk in dezelfde heroïsche stijl als zijn literair werk."

Ieder zijn mening over een bepaald kunstenaar, maar zijn literatuur op hetzelfde niveau plaatsen als de schilderstalenten (liever het gebrek aan) van Hitler, dat is wel heel ver gaan...
Oud 7 februari 2006, 16:12   #40
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat de meerderheid van de "Vlamingen" juist vóór de terugkeer van Leopold III hadden gestemd? Nu zit u hem te verguizen als een collaborateur...
Volgens u is slechts een marginale minderheid van de Vlamingen flamingant, en is 99% van de Vlamingen (of de Noord-Belgen om het naar het BUB'isch te vertalen...) voorstander van een unitaire Belgische monarchie.
En nu beweert u ineens dat 60% van de Belgen filo-fascist is!?
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be