![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Ik begin politiek echt met mezelf in de knoop te raken. Ik ben een zeer Belgicistisch persoon, maar geen enkele partij deelt mijn gedachtegoed. Ik ben een zeer verdraagzaam persoon, tegen alle denkwijzen en ook culturen, maar soms gaat het te ver. Dan heb ik het gevoel dat er maar één partij is die haar stem laat horen.
Ze gaan soms misschien wel wat te ver en op vele vlakken ga ik niet akkoord met hen. Wat wel gezegd mag en moet worden is dat ze tegenwoordig bijna de enigen zijn die recht in de camera de waarheid durven zeggen. Het is toch een feit, racistisch of niet, dat vrije meningsuiting cruciaal is. Tegenwoordig is men wel al racist als men dat zegt, dus opletten geblazen. We zouden niet mogen lachen met de Islam, de Koran en met de profeet. De hoofdredacteur van de Standaard verwoordde het goed in de zevende dag. "Eerst niet meer over de Koran en de profeet, dan niet meer over de moskeen. Een beetje later zullen we moeten zwijgen over de imams en uiteindelijk zal er niets meer geschreven mogen worden over alle moslims." Zij verdedigen hun cultuur, misschien terecht, maar mogen wij dat ook niet doen? Moet Europa niet blijven wat het is, of willen we liever leven in een maatschappij waar alles stil blijft. Een saaie, grijze samenleving waar iedereen politiek correct moet blijven. Ik merk dat onze leefwijze steeds minder aan bod komt. De wereld wordt één gigantisch dorp, dat samensmelt. Ik krijg het gevoel dat Westerse waarden niets meer betekenen. Daarom denk ik er soms aan om op die partij te stemmen. Om Europa te steunen, om mijn waarden te steunen. Vaak zie ik partijen waar dat allemaal zoek is, jammer genoeg. Enkel is deze partij ook zeer Vlaamsgezind, en kan ik er niet op stemmen. Enkel weet ik niet op wie ik anders moet stemmen. De enige partijen waar ik nog een lichte aanhang naar heb zijn de VLD en de SPA. Daarin zitten veel politici die ik enorm respecteer. Jammer genoeg zitten in die partij ook veel mensen die ik minder inspirerend vind. Wat moet ik nu doe, ik ben radeloos? Natuurlijk ben ik niet op alle vlakken eens met het Vlaams Belang. Sterker nog, op veel punten ga ik zelfs niet akkoord. Enkel waardeer ik de eerlijkheid en vind ik dat nu net zeer belangrijk. |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() misschien moet er maar eens een nieuwe partij worden opgericht, liefst een rechtse.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Verenigde Stadstaten van België |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() en als Wallonië voor een keer eens wil meewerken met Vlaanderen, komen we er wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Lestat080, ik begrijp uw dilemma, ik hoef dat flamingantisme evenmin. Mijn avatar bewijst het.
Maar helaas - het is cru maar het is zo - kan alleen Vlaams-nationalisme nog het België van de toekomst redden. Als de huidige evolutie zich doorzet is er binnen enkele decennia geen sprake meer van een Belgisch volk. Er zal dan in het geheel niets nog zijn overgebleven van wat wij onder België verstaan. |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wilt u dan zoiets als een 'Front National/Nationaal Front' ?
Als ik mij goed herinner bestaan er daar zelfs méérdere versies/exemplaren van. Keuze genoeg, lijkt mij. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dan de mest aansluitende partij de NVA is, maar dan meer voor separisten dan voor belgicisten ![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Nb. Indien er een nieuwe partij moet opgericht worden, wat goed mogelijk an zijn, dan inderdaad toch een rechtse
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Die kliek wordt helemaal gemanipuleerd door Staatsveiligheid. Bovendien zijn ze te marginaal en de tijd dringt.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
|
![]() Citaat:
en als wallonie dit ook zou doen en zou stoppen met blok aan ons Vlaams been te spelen , dan misschien heel misschien hoeft zelfs de splitsing van belgie niet. http://www.gerardweytjens.be |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na het lezen van die beginpost is het gewoon wachten op Hans die een zieltje gaat proberen winnen.
|
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En NVA'ers voel u niet beledigd, ik heb het hier énkel over de partijtop, waarin ik het vertrouwen volledig en totaal ben verloren. Ik ken heel wat NVA'ers die men eerlijke en echte nationalisten kan noemen. Spijtig dat machtsdéelname meteen ook machteloosheid betekent. |
|
![]() |
![]() |
#15 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#16 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben het ook niet op alle punten eens met het VB hoor, bv hun visie op abortus, softdrugs enz. vind ik totaal achterhaald. Maar de punten waarvoor ik wél op het VB stem, vind ik hiertegen net iets belangrijker en primeren nl. Europa, vreemdelingenbeleid en dergelijke; standpunten wat je in alle andere partijen niet terugvindt of een totaal andere mening hebben (of ze doen maar alsof, denk maar aan het vreemdelingenstemrecht enige tijd terug).
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Niettegenstaande vind ik dat de cartoon in De Morgen niet moet aangeklaagd worden ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mogen wij nu niet meer zeggen wat we denken? mogen we geen cartoontjes over de profeet meer publiceren? alle kranten staan er vol mee tegenwoordig. er is een hele hoop gedoe rond wat moslims die vlaggen in de fik steken en brand stichten hier duizenden kilometers vandaan. dat is m.i. vooral een probleem voor de autoriteiten ginds. als wij geen tv hadden, dan wisten we het niet eens. maar volgens het veebee worden wij hier nu reeds onderdrukt door de islam. meer nog, de linkse collaborateurs hebben hier een sovjet-dictatuur gevestigd. en de belgische staat, dat is de bezetter. jawel, de bezetter van het vlaamse volk. wij, de vlamingen, worden onderdrukt door de belgische staat, door de linkse dictatuur én door de islam. wie dat niet zo ervaart is links. waar blijven de uno-blauwhelmen, vraag je je dan af. als eens nagedacht over de oplossingen die het VB voorstelt? 'aanpassen of terugkeren'. wat een geniaal plan. dat niemand daar eerder op gekomen is. met wie beginnen we? met dat 12-jarig sjakossendiefke dat hier geboren is? de hangjongeren? alle hoofddoekdragende moslimmeisjes? onzin dus, snap je? daarom leggen ze dat ook nooit precies uit. het moet vooral om de idee draaien. dus, lestat, laat u maar niet vangen door de populistische praat van het VB. en blijf gerust lachen met religies, met profeten, talibans, VB'ers en nationalisten... en het is je misschien al opgevallen maar het VB houdt, behalve haar eigen vrije racistische meningsuiting, ook niet zo van vrijheid. |
|
![]() |