Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 7 februari 2006, 20:20   #1
Lestat080
Partijlid

Lestat080's schermafbeelding

Standaard Extreem rechts

Ik begin politiek echt met mezelf in de knoop te raken. Ik ben een zeer Belgicistisch persoon, maar geen enkele partij deelt mijn gedachtegoed. Ik ben een zeer verdraagzaam persoon, tegen alle denkwijzen en ook culturen, maar soms gaat het te ver. Dan heb ik het gevoel dat er maar één partij is die haar stem laat horen.

Ze gaan soms misschien wel wat te ver en op vele vlakken ga ik niet akkoord met hen. Wat wel gezegd mag en moet worden is dat ze tegenwoordig bijna de enigen zijn die recht in de camera de waarheid durven zeggen.

Het is toch een feit, racistisch of niet, dat vrije meningsuiting cruciaal is. Tegenwoordig is men wel al racist als men dat zegt, dus opletten geblazen. We zouden niet mogen lachen met de Islam, de Koran en met de profeet.

De hoofdredacteur van de Standaard verwoordde het goed in de zevende dag.
"Eerst niet meer over de Koran en de profeet, dan niet meer over de moskeen. Een beetje later zullen we moeten zwijgen over de imams en uiteindelijk zal er niets meer geschreven mogen worden over alle moslims."
Zij verdedigen hun cultuur, misschien terecht, maar mogen wij dat ook niet doen? Moet Europa niet blijven wat het is, of willen we liever leven in een maatschappij waar alles stil blijft. Een saaie, grijze samenleving waar iedereen politiek correct moet blijven.

Ik merk dat onze leefwijze steeds minder aan bod komt. De wereld wordt één gigantisch dorp, dat samensmelt. Ik krijg het gevoel dat Westerse waarden niets meer betekenen. Daarom denk ik er soms aan om op die partij te stemmen. Om Europa te steunen, om mijn waarden te steunen. Vaak zie ik partijen waar dat allemaal zoek is, jammer genoeg.

Enkel is deze partij ook zeer Vlaamsgezind, en kan ik er niet op stemmen. Enkel weet ik niet op wie ik anders moet stemmen. De enige partijen waar ik nog een lichte aanhang naar heb zijn de VLD en de SPA. Daarin zitten veel politici die ik enorm respecteer. Jammer genoeg zitten in die partij ook veel mensen die ik minder inspirerend vind.

Wat moet ik nu doe, ik ben radeloos?

Natuurlijk ben ik niet op alle vlakken eens met het Vlaams Belang. Sterker nog, op veel punten ga ik zelfs niet akkoord. Enkel waardeer ik de eerlijkheid en vind ik dat nu net zeer belangrijk.
Lestat080 is offline  
Oud 7 februari 2006, 20:24   #2
Silverado
Vreemdeling

Silverado's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Silverado
Standaard

misschien moet er maar eens een nieuwe partij worden opgericht, liefst een rechtse.
Silverado is offline  
Oud 7 februari 2006, 20:27   #3
Lestat080
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anti-man Bekijk bericht
misschien moet er maar eens een nieuwe partij worden opgericht, liefst een rechtse.
I can only agree my friend. Enkel een beetje minder separatistisch. Hoewel ik een staatshervorming niet uitsluiten zonder pardon. Het systeem dat Lombas mij heeft voorgesteld, klinkt ook wel goed.

Verenigde Stadstaten van België
Lestat080 is offline  
Oud 7 februari 2006, 20:31   #4
Silverado
Vreemdeling

Silverado's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Silverado
Standaard

en als Wallonië voor een keer eens wil meewerken met Vlaanderen, komen we er wel.
Silverado is offline  
Oud 7 februari 2006, 22:11   #5
Lestat080
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anti-man Bekijk bericht
en als Wallonië voor een keer eens wil meewerken met Vlaanderen, komen we er wel.
Geloof het of niet. De laatste tijd komt dat op gang
Lestat080 is offline  
Oud 7 februari 2006, 22:25   #6
PAJOT
Banneling

Standaard

Lestat080, ik begrijp uw dilemma, ik hoef dat flamingantisme evenmin. Mijn avatar bewijst het.

Maar helaas - het is cru maar het is zo - kan alleen Vlaams-nationalisme nog het België van de toekomst redden.

Als de huidige evolutie zich doorzet is er binnen enkele decennia geen sprake meer van een Belgisch volk.

Er zal dan in het geheel niets nog zijn overgebleven van wat wij onder België verstaan.
PAJOT is offline  
Oud 7 februari 2006, 22:26   #7
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Wilt u dan zoiets als een 'Front National/Nationaal Front' ?

Als ik mij goed herinner bestaan er daar zelfs méérdere versies/exemplaren van.

Keuze genoeg, lijkt mij.
djimi is offline  
Oud 7 februari 2006, 22:30   #8
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lestat080 Bekijk bericht
Ik begin politiek echt met mezelf in de knoop te raken. Ik ben een zeer Belgicistisch persoon, maar geen enkele partij deelt mijn gedachtegoed. Ik ben een zeer verdraagzaam persoon, tegen alle denkwijzen en ook culturen, maar soms gaat het te ver. Dan heb ik het gevoel dat er maar één partij is die haar stem laat horen.

Ze gaan soms misschien wel wat te ver en op vele vlakken ga ik niet akkoord met hen. Wat wel gezegd mag en moet worden is dat ze tegenwoordig bijna de enigen zijn die recht in de camera de waarheid durven zeggen.

Het is toch een feit, racistisch of niet, dat vrije meningsuiting cruciaal is. Tegenwoordig is men wel al racist als men dat zegt, dus opletten geblazen. We zouden niet mogen lachen met de Islam, de Koran en met de profeet.

"Eerst niet meer over de Koran en de profeet, dan niet meer over de moskeen. Een beetje later zullen we moeten zwijgen over de imams en uiteindelijk zal er niets meer geschreven mogen worden over alle moslims."
Zij verdedigen hun cultuur, misschien terecht, maar mogen wij dat ook niet doen? Moet Europa niet blijven wat het is, of willen we liever leven in een maatschappij waar alles stil blijft. Een saaie, grijze samenleving waar iedereen politiek correct moet blijven.

Ik merk dat onze leefwijze steeds minder aan bod komt. De wereld wordt één gigantisch dorp, dat samensmelt. Ik krijg het gevoel dat Westerse waarden niets meer betekenen. Daarom denk ik er soms aan om op die partij te stemmen. Om Europa te steunen, om mijn waarden te steunen. Vaak zie ik partijen waar dat allemaal zoek is, jammer genoeg.

Enkel is deze partij ook zeer Vlaamsgezind, en kan ik er niet op stemmen. Enkel weet ik niet op wie ik anders moet stemmen. De enige partijen waar ik nog een lichte aanhang naar heb zijn de VLD en de SPA. Daarin zitten veel politici die ik enorm respecteer. Jammer genoeg zitten in die partij ook veel mensen die ik minder inspirerend vind.

Natuurlijk ben ik niet op alle vlakken eens met het Vlaams Belang. Sterker nog, op veel punten ga ik zelfs niet akkoord. Enkel waardeer ik de eerlijkheid en vind ik dat nu net zeer belangrijk.
U denkt er op dezelfde wijze over als mij dan op vlak van eerlijkheid en crimilaliteitsbeleid. Misschien is het VB wat te extreem in zijn vreemdelingenbeleid.

Ik denk dat dan de mest aansluitende partij de NVA is, maar dan meer voor separisten dan voor belgicisten
Oud 7 februari 2006, 22:32   #9
Michken
Burger

Standaard

Nb. Indien er een nieuwe partij moet opgericht worden, wat goed mogelijk an zijn, dan inderdaad toch een rechtse
Michken is offline  
Oud 7 februari 2006, 22:32   #10
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wilt u dan zoiets als een 'Front National/Nationaal Front' ?

Als ik mij goed herinner bestaan er daar zelfs méérdere versies/exemplaren van.

Keuze genoeg, lijkt mij.
Die kliek wordt helemaal gemanipuleerd door Staatsveiligheid. Bovendien zijn ze te marginaal en de tijd dringt.
PAJOT is offline  
Oud 7 februari 2006, 22:54   #11
saintamour
Burger

saintamour's schermafbeelding

Standaard misschien moet je eens praten

Citaat:

Misschien moet je eens komen praten met ons, of kom eens langs op een congres, dan ga je waarschijnlijk heel verwonderd zijn dat wij mensen van het Vlaams Belang ook echte mensen zijn en geen monsters zoals de pers ons afschilderd. Wij dragen onze Vlaamse normen en waarden hoog in het vaandel. Wij verwachten van allochtonen wel dat ze zich aanpassen aan onze cultuur, dat ze onze normen en waarden aanvaarden en zich daar aan aanpassen. Is dat nu echt te veel gevraagd? of is dat nu zo racistisch?

en als wallonie dit ook zou doen en zou stoppen met blok aan ons Vlaams been te spelen , dan misschien heel misschien hoeft zelfs de splitsing van belgie niet.

http://www.gerardweytjens.be
saintamour is offline  
Oud 7 februari 2006, 22:58   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Na het lezen van die beginpost is het gewoon wachten op Hans die een zieltje gaat proberen winnen.
Jazeker is offline  
Oud 7 februari 2006, 23:07   #13
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
je moet een keuze maken: is jouw belgicisme belangrijker dan de ondergang van de Europese beschaving?
Ambiorix is offline  
Oud 7 februari 2006, 23:14   #14
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michken Bekijk bericht
Ik denk dat dan de mest aansluitende partij de NVA is, maar dan meer voor separisten dan voor belgicisten
nee hoor. de NVA is een bende hypocriete machtsgeile systeemliberaaltjes.

En NVA'ers voel u niet beledigd, ik heb het hier énkel over de partijtop, waarin ik het vertrouwen volledig en totaal ben verloren. Ik ken heel wat NVA'ers die men eerlijke en echte nationalisten kan noemen. Spijtig dat machtsdéelname meteen ook machteloosheid betekent.
Ambiorix is offline  
Oud 7 februari 2006, 23:17   #15
StevenD
Vreemdeling

StevenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je die eerlijkheid niet al te serieus neemt want lees dit artikel maar eens. Ze beweren de vrijheid van meningsuiting tot in het oneindige te willen doordrijven (kijk maar naar hun actie voor de Deense ambassade) maar indien deze vrijheid hen schaadt is hij ineens veel minder interessant. Hoewel het hieronder over een andere orde van meningsuiting gaat vind ik toch niet dat de partij mag zeggen dat ze voor volledige vrijheid in meningsuiting staat.

Citaat:
Vlaams Blok dient klacht in wegens Ilah-cartoon
Afgelopen weekend diende de top van het Vlaams Blok een klacht wegens laster en eerroof in tegen het Turnhoutse cultureel centrum De Warande. Aanleiding is een vierdelige tekening van De Morgen-cartooniste Ilah, die te zien is op ‘Dit is Vlaams?’ een rondreizende tentoonstelling van de Gentse vzw Anjer, die eerder al negen steden aandeed. Op de gewraakte tekeningen staat een denkend hoofdje met de volgende tekst: 'Ocharme die kindjes, heb maar eens - Ouders als Filip Dewinter, Alexandra Colen, Gerolf Annemans en Johan Demol - Hoewel, misschien zijn dat echt heel goede mama's en papa's - Tenslotte zorgde Hitler ook heel goed voor zijn hondje.'
Herman Heyns, de voorzitter van de raad van bestuur van De Warande, meent dat er voorlopig geen enkele reden is om de cartoons te verwijderen: "We menen niet te moeten ingrijpen op de artistieke prestatie van Ilah. Ook de burgemeester vindt dat de cartoons niet in strijd zijn met de openbare orde en dus niet verwijderd moeten worden."
De Morgen, 23-07-2003
Oud 7 februari 2006, 23:21   #16
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
nee hoor. de NVA is een bende hypocriete machtsgeile systeemliberaaltjes.

En NVA'ers voel u niet beledigd, ik heb het hier énkel over de partijtop, waarin ik het vertrouwen volledig en totaal ben verloren. Ik ken heel wat NVA'ers die men eerlijke en echte nationalisten kan noemen. Spijtig dat machtsdéelname meteen ook machteloosheid betekent.
Jah G Bourgois heult wat met de koning onlangs toch , ze beloven idd veel maar er komt niet echt veel van in huis.
Oud 7 februari 2006, 23:23   #17
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vraag heb ik mijzelf ook al eens jaren geleden gesteld, toen ik nog op één of andere blauwe partij stemde
Ik ben het ook niet op alle punten eens met het VB hoor, bv hun visie op abortus, softdrugs enz. vind ik totaal achterhaald. Maar de punten waarvoor ik wél op het VB stem, vind ik hiertegen net iets belangrijker en primeren nl. Europa, vreemdelingenbeleid en dergelijke; standpunten wat je in alle andere partijen niet terugvindt of een totaal andere mening hebben (of ze doen maar alsof, denk maar aan het vreemdelingenstemrecht enige tijd terug).
Oud 7 februari 2006, 23:23   #18
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenD Bekijk bericht
Ik hoop dat je die eerlijkheid niet al te serieus neemt want lees dit artikel maar eens. Ze beweren de vrijheid van meningsuiting tot in het oneindige te willen doordrijven (kijk maar naar hun actie voor de Deense ambassade) maar indien deze vrijheid hen schaadt is hij ineens veel minder interessant. Hoewel het hieronder over een andere orde van meningsuiting gaat vind ik toch niet dat de partij mag zeggen dat ze voor volledige vrijheid in meningsuiting staat.
Ik denk wel dat je beide situaties niet mag vergelijken. Tenslotte was de cartoon van in De Morgen een persoonlijke politieke aanval en de cartoons van Denemarken gewoon wat schertsend bedoeld ..
Niettegenstaande vind ik dat de cartoon in De Morgen niet moet aangeklaagd worden valt best wel mee
Oud 7 februari 2006, 23:26   #19
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
je moet een keuze maken: is jouw belgicisme belangrijker dan de ondergang van de Europese beschaving?
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden
Oud 7 februari 2006, 23:29   #20
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wat heeft dat moslimprotest in afganistan voor effect op ons hier?
mogen wij nu niet meer zeggen wat we denken? mogen we geen cartoontjes over de profeet meer publiceren? alle kranten staan er vol mee tegenwoordig.
er is een hele hoop gedoe rond wat moslims die vlaggen in de fik steken en brand stichten hier duizenden kilometers vandaan.
dat is m.i. vooral een probleem voor de autoriteiten ginds. als wij geen tv hadden, dan wisten we het niet eens.

maar volgens het veebee worden wij hier nu reeds onderdrukt door de islam. meer nog, de linkse collaborateurs hebben hier een sovjet-dictatuur gevestigd. en de belgische staat, dat is de bezetter. jawel, de bezetter van het vlaamse volk. wij, de vlamingen, worden onderdrukt door de belgische staat, door de linkse dictatuur én door de islam. wie dat niet zo ervaart is links.
waar blijven de uno-blauwhelmen, vraag je je dan af.

als eens nagedacht over de oplossingen die het VB voorstelt? 'aanpassen of terugkeren'. wat een geniaal plan. dat niemand daar eerder op gekomen is. met wie beginnen we? met dat 12-jarig sjakossendiefke dat hier geboren is? de hangjongeren? alle hoofddoekdragende moslimmeisjes?
onzin dus, snap je?
daarom leggen ze dat ook nooit precies uit.
het moet vooral om de idee draaien.

dus, lestat, laat u maar niet vangen door de populistische praat van het VB.
en blijf gerust lachen met religies, met profeten, talibans, VB'ers en nationalisten...
en het is je misschien al opgevallen maar het VB houdt, behalve haar eigen vrije racistische meningsuiting, ook niet zo van vrijheid.
Mitgard is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be