![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die grap van Kamagurka bijvoorbeeld gisteren op de laatste show kan ook, omdat die niet kwetsend is. Er is hopelijk in deze wereld nog altijd een verschil tussen satirisch en emotioneel kwetsend! |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Dit forum heeft trouwens ook gedragsregels, niet meer dan normaal.
|
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat doe je dan met het feit dat die cartoons al oktober vorig jaar verschenen zijn in een Egyptische krant, zonder gevolg?
|
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
En een minimale graad van respect is relatief, dat kunt u niet afdwingen, u kunt daarom vragen en de meeste mensen leggen dat ook aan de dag omdat ze een bepaalde opvoeding genoten of uit angst om een koekje van eigen deeg terug te krijgen. De moslims of andere mensen die het onderwerp zijn van spot die zij als erover beschouwen, mogen van mij steeds naar een rechtbank gaan, ik hou hen niet tegen. De rechter zal dan onze grondrechten tegen elkaar afwegen en zijn hopelijk verstandig oordeel vellen. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 9 februari 2006 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() ik vond het net een zeer geslaagde titel. recht in de roos.
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We moeten ook niet alles in strafbare regeltjes steken, maar we kunnen wel zonder die regeltjes ons eigen gezond verstand gebruiken, althans dat hoop ik. Over algemene grappen over moslims, zoals ik al zei bijvoorbeeld die van Kamagurka gister op TV, zijn niet zo kwetsend als die van de Deense cartoon. Het feit dat een minderheid met geweld reageert, is niet positief, maar ik kan er wel inkomen, moest ik in hun schoenen staan (cfr 'uw moeder' voorbeeld). Iets begrijpen is niet hetzelfde als iets goedkeuren. Respect moet ook niet wijken voor onbegrensde vrije meningsuiting. Vrije meningsuiting mag wel begresnd worden obv minimale graad van respect. Liefst moet er zelfs niks begrensd worden en blijft er een geond evenwicht tussen respect en vrije meningsuiting zonder regelgeverij etc. |
|
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve met uw moeder.
Citaat:
Citaat:
Geert Hoste heeft beloofd er rekening mee te houden. Hij laat vanaf nu slechts drie man meer toe op zijn shows. Citaat:
Als iemand je ongelijk geeft, op je nummer zet, terechtwijst, dan kwetst dat. Zelfs als het terecht is. Je kan eenvoudigweg het recht op geestelijke pijnloosheid niet waarmaken. Dat is een belachelijke claim. Citaat:
Citaat:
Nou, dergelijk totalitair gedachtengoed is enorm kwetsend voor mij. Kan ik jou daarom dwingen in deze discussie maar verder je mond te houden? Dat is alleszins iets waar jijzelf neiging toe vertoont........ Maar wees gerust: wat mij betreft mag de meest kwetsende onzin hier vrij geuit worden. Als het me te bar wordt, dan weet ik de altF4 knop wel te vinden.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al dat gewauwel over respect is een uiterst slecht argument om te tornen aan vrije meningsuiting. Je behoeft geen respect te hebben voor een mening om ze toch te laten uiten.
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
alsook van zijn familie en kinderen blijft men af. maar die regls tellen alleen maar als men van de "goede" partij is zeker? doe zo verder, u zal hett nog leren ![]() |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat komt trouwens enkel en alleen omdat u uzelf heeft publiekelijk gemaakt. Er zijn toch meer Fernands in Vlaanderen, hoe komt 't dan dat ik je herkende. Maar goed, ik dacht dat we daar nu wel overheen waren. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Respect is juist het ultieme argument om de grenzen aan vrije meningsuiting aan te duiden. Je mag denken wat je wil, maar communiceer het op z'n minst met een greintje respect over diegene waarover je het hebt. Vrije meningsuiting moet niet gelijk zijn aan 'grenzeloos kwetsen'. Een beetje sociaal voelendheid zal nieman kwaad doen hoor! |
|
![]() |