![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
REvisionisme/negationisme is niet toegestaan. nu begeef ik me echter op glad ijs en als jullie willen kunnen jullie me dus zo aanklagen voor de rechter. Dan nog maakt het niet uit of die al dan niet heeft plaatsgevonden, wie gaat er ons vertellen wat feiten en wat gissingen of verhaaltjes zijn? Al heeft die plaatsgevonden, al zijn er zelfs desnoods 20 miljoen Belgen vermoord (in de tijd toen belgië nog groot was ![]() Denis
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [SIZE=4]JA !!![/SIZE]
#43 |
Minister-President
|
![]() Om (voor mij) deze discussie af te sluiten:
Superstaaf heeft hier in enkele posts goed samengevat hoe ook IK over het geval, "vrije meningsuiting " denk. (met dank voor het "werk" dat hij me daarmee heeft bespaard) @ turkje, ik denk dat je die "zij" uit m'n eerste post verkeerd situeerde. Ik had het namelijk niét over de westerse politici die voorstellen doen om "toegevingen" te doen aan de "lange tenen" van de moslims, maar wel degelijk over de opniemakers met hun (gespeelde) verontwaardiging over het feit dát er aan de vrije meningsuiting zou geraakt worden ten voordele van de moslims. (alsof die hier al lang geleden niet is "verkracht" door een aantal wetten) |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heb ik ook niet gezegd.
#45 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Gisteren was er echter zo'n "opiniemaker" (Bart Brinkman van DeStandaard) in een TV-programma (Morgen Beter), waar hij liet verstaan ook niet gelukkig te zijn met de huidige negationisme en racisme wetgeving. Eigenlijk was dit de eerste keer dat ik zoiets hoorde uit monde van "de pers" (ik heb het hier niet over obscure krantjes). Het tij lijkt misschien in sommige hoofden toch te keren...?!
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit terzijde, ik ben volledig akkoord met Staaf's openingspost.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanuit uw oogpunt is dat misschien begrijpelijk. Als u echter voor ogen houdt dat de oproep om te lachen met de holocaust komt van een regime dat eerder al te kennen heeft gegeven dat "de Holocaust een verzinsel is", dan moet u geen twee keer daarover nadenken.
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De hoofdredacteur van Jyllands Posten zoekt contact met de Iraanse krant Hamshahri om de cartoons over de holocaust die zij zouden publiceren in het kader van de door hun uitgeschreven wedstrijd, ook op dezelfde dag in hun krant te publiceren. Hij zou dit gisteren verklaard hebben aan CNN. Dit gaat dus vele mensen in Europa behoorlijk kwetsen. En toch vind ik dergelijke reactie te verkiezen boven b.v. het massaal in brand gaan steken van Iraanse ambassades. In België zal de wetgeving echter dergelijke reactie niet toestaan. [/SIZE]
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige mogelijke reactie van de Deense krant is het eveneens publiceren van de eventuele holocaust-cartoons. Ik vond de eerste reactie van onze eigen Standaardgroep ook wel enigszins lovenswaardig. Ik ben wel benieuwd of zij zich laffelijk achter de wet op negationisme gaan verschuilen om naar het voorbeeld van de Deense krant ook de holocaustprenten te publiceren. Dat zou pas moedig zijn.
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nieuw? Dieje gast behoort al zeker 6 jaar tot de beste cabaretiers van Nederland. |
|
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is trouwens ook de krant waarin Mia Doornaert schrijft en regelmatig in de clinch gaat met geschiedkundigen over het holocaustthema. Het woord 'hallucinant' is daarbij niet van de lucht in haar opiniestukken.
Beniewd hoe ze zou reageren indien De Standaard dergelijke cartoons daadwerkelijk zou willen publiceren. |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die zappen waarschijnlijk door als ze een Marokkaan op televisie zien. Of gaan niet ergens naar toe waar een Marokkaanse naam op een affiche staat.
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus besluit ik dat de 'heldhaftige' kranten slechts 'selectief' dapper zijn, en vrije meningsuiting claimen enkel als het in hun kraampje past.
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen al dat georchestreerd geroep en getier, brandstichting en erger zou wereldwijd keihard moeten opgetreden worden zodat ze weten waar ze staan, en weten dat ze geen kans maken met hun gedoe. Hoe meer gepraat en gelul over die domme kwestie, hoe meer ze tot de conclusie komen dat ze goed bezig zijn en niets te vrezen hebben van die westerse "christenhonden"... Zet het impalmen van het westen maar verder. |
|
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementsvoorzitter
|