![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#122 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#123 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uw gezever dat ik respect zou opeisen en dat ik geweld zou goedkeuren is nog zo'n zever dat ge zelf fabriceerd! Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De enige die wilt monopoliseren is diegene die andermans woorden naar eigen goeddunken doelbewust manipuleert, zodat het in zijn zwakke argumentatie past. Zit manipulatie, verabsoluteringen en onwil om te reageren op wat er wél geschreven staat waarlijk ingebakken in sommigen? Jammer dat gij niks te willen hebt in wie ik in mijn negeerlijst zet! ![]() Laatst gewijzigd door Droopy : 12 februari 2006 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. hij doet met zijn posts wat hij wil. 3. manipulatie is er pas als hij jouw letterlijke woorden citeert met doelbewuste veranderingen (zoals Piano dat ooit met me deed). |
|
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() 1. hij doet maar.
2. maakt mij ook geen bal meer uit. 3. als hij zijn posts eens goed leest en ziet wat ik eigenlijk wel gezegd heb, dan snapt ie misschien dat hij mij vanalle onzin in mijn schoenen tracht te schuiven. 4. ik laat het maar zo, negeerlijst of niet, het wijkt al te lang af van de intensie waarom deze topic gestart werd. |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou?
Vraag ik jou om te zwijgen? Integendeel. Ik zal mezelf nog eens opnieuw citeren. Let vooral op het rode tekentje aan het einde van de zin: Citaat:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 februari 2006 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner u trouwens aan mijn posting waarin ik uw eigenste moeder-hoer-voorbeeld eens practisch uitwerkte: Citaat:
Een prachtkans om weer on-topic te komen. Gogogogooooooooooooooo!!!!!!!!!!
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Jammer dat gij niks te willen heb in wie ik op mijn negeerlijst zet.
![]() Laatst gewijzigd door Droopy : 12 februari 2006 om 23:15. |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge een discussie niet aankunt, is het uw goede recht om uw rug te draaien.
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#133 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Om een ander voorbeeld te geven: denkt u dat Hitler kon lachen met zijn persiflage door Charlie Chaplin? Denkt u dat de paus kon lachen met A Life Of Brian? Als ik volg wat u zegt, dan pleit u voor niets meer of minder dan dat de meest "lange tenen" gaan bepalen wat kan en wat niet kan. Ik moet er hopelijk toch geen tekeningetje bij gaan maken dat op den duur dan niets meer kan hé... Citaat:
Waarom vinden 'we' dan sommige grappen "welvoeglijk" en andere grappen "onwelvoeglijk"? Omwille van onze opvoeding (bvb. religieuze gevoeligheid), omwille van bepaalde onbewuste mantra's (bvb. we lachen niet met de joden), omwille van de twijfelachtige bedoelingen van de grappenmaker (bvb. een neo-nazi die grappen maakt over Marokkanen vinden niet-neo-nazi's zelden grappig, andere neo-nazi's kunnen daar wel mee lachen), ... Maar een absolute grens tussen een grap en een belediging? Neen, die is er niet.
![]() |
#134 |
Gouverneur
|
![]() Jacques Vermeire?
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Absoluut geen gevorderde pipi-kaka-humor.
![]() |
![]() |
#137 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zeg gewoon dat het geen kwaad kan om je eens in andermans schoenen te verplaatsen en eens te kijken of je boodschap niet te kwetsend is. Jij maakt daar zelf van dat de langste tenen de macht moeten krijgen over wat er gezegd zal worden. Ik vraag enkel een minimale sociale en emotionele meevoelendheid met het concrete geval warover je boodschap gaat! Niemand houdt je tegen om grf beledigende grappen te maken over iemand die ze wel zelf leuk vind. Dus nogmaals geen verabsoluteringen aub! Is dat zo moeilijk om te begrijpen? Citaat:
Niet in alle humor hoeft persé een kwetsende belediging te zitten. Mijn openingspost en de rest van mijn standpunt gaat over het feit dat de ander waarover je lach niet nodeloos hoeft gekwest te worden. Het maakt me daarbij ook niet uit wie het zegt, maar wél of diegene waarover je het hebt, niet gekwest wordt. Probleem met deze hele discussie is dat het teveel blijft hangen in theoriekes terwijl mijn openingspost heel duidelijk vraagt naar gevoelens en emotionele betrokkenheid. Als we op twee verschillende niveaus blijven discussiëren heeft uiteindelijk niemand gelijk. |
|||
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Ik vind het trouwens nog altijd opvallend dat niemand de laatste zin van de openingspost heeft onthouden...
Citaat:
![]() Hier zal je op geen enkele manier geconfronteerd worden met absolute grenzen. Problem solved! |
|
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb jij het haar gevraagd ? Misschien vindt ze beide even erg. Misschien is er voor haar geen verschil. Of ben je zo hoogmoedig dat je weet wie door wat diep gekwetst/beledigd wordt ? Dat praat over respect, maar schrijft direct voor wat iemand als een belediging en als een grapje moet ervaren. Zo is het misschien zelfs mogelijk dat als ik niet beledigd ben wanneer iemand mijn moeder al lachend een hoer noemt, jij beledigd bent doordat ik niet beledigd ben, of wat ? Terwijl wanneer sommige mensen mijn moeder een hoer noemen, ik eerder mijn schouders ophaal dan mij nodeloos te laten provoceren. Want het is niet omdat iemand dat zegt, dat het waar is of dat ik er mij iets van moet aantrekken. Zo'n statement kan dermate overtrokken zijn dat ze enkel wat schouderophalen uitlokt. Maar iets langs de neus weg afkraken waar je maanden aan hebt zitten werken, veroorzaakt misschien een veel heftigere reactie.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 14 februari 2006 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
#140 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je verschilt dus niet met je discussiepartners op dat vlak. [SIZE=2]Je wilt zelf bepalen of je iets als grap of als belediging ervaart. Wij ook. [/SIZE]