![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() Ikke 8 DAGEN, tenminste als je de tijd van maandagavond tot vrijdagmiddag - waarin ze naar mij op zoek waren - meerekent.
![]() |
#62 |
Gouverneur
|
![]() Tja, als een jobke bij de "genie" om niet nader gespecifieerde redenen niet kon, had je natuurlijk maar weinig keuze.
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Allez, we gaan ons dus nog wat verder uitkleden...
Cultureel zitten we al bijna volledig in de woestijn, politiek stellen we ondertussen ook al niks meer voor en de meest recente mop van onze Stalin uit Oostende kan rekenen op gegniffel. Nouja, nadat Flahaut de boel vakkundig verkloot heeft, kan je moeilijk anders. Après nous le déluge ! Luitenant-ter-zee eerste klasse (KRO dus, stommekloot dat ik ben. Mooi teken van erkentelijkheid voor geleverde diensten.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() /me groet naar Desiderius
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Ter plaats rust, Proletariër.
Ik ben op verlof voor onbepaalde duur. (== ABL's voor "met pensioen") |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() LTZ 1e klas is kapitein bij de landmacht? Iemand hoger of is Desiderius onze 'bevelhebber'? Zelf heb ik het als KROO tot 4-latter 'geschopt'. Toegang tot de mess Ooffr-en was de 'beloning' voor de extra moeite...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() ola excuses chef voor u sergeant genoemd te hebben
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het nieuwe NAT HQ wordt gebouwd op de plaats van een Belgische kazerne, dus niet op Everese bouwplekken. Veel bos, in feite geen, neemt SHAPE niet in beslag. Ik heb een sombere mededeling voor je. Het grootste deel van het defensiebudget gaat naar personeelskosten. Dus dat is niet kostenbesparend. Integendeel. Of mogen die jongens van jou op een houtje bijten zodat je uitkering omhoog kan? En hoe wil je die infanteristen naar hun operatieterreinen vervoeren? Te voet? Overigens nagedacht over dat Europese leger (Dat ik trouwens heftig toejuich)? Nee dus. Want hoe ga je dat vullen met personeel? Proportioneel levert Belgie nu al onvoldoende troepen aan de NATO. Laat staan dat ze dat kan doen in Europees verband. Tenzij je de dienstplicht weer invoert. Wel eens nagedacht over het begrip 'luchtsteun'? Nee, natuurlijk niet. Met jouw historische kennis en bekendheid met Planningsstaven en militaire operaties, hoef ik je natuurlijk niet te vertellen dat Belgie altijd een te klein leger had om het territoir te verdedigen. Belgie heeft altijd andere landen uiteindelijk de hete kastanjes voor zich uit het vuur laten halen. Toen in 1973 de eerste golf van modernisering in de NATO toesloeg, gebaseerd op standaardisering, meende Belgie dat de verouderde M-113 nog wel even mee kon. Nu, 36 jaar later komt Flahaut pas met een nieuw voertuig (waarvoor de compensatieorders grotendeels naar Wallonie gaan) terwijl dat voertuig, althans in jouw superieure visie, niet meer nodig is. Wil je die vtgn naar het operatiegebied vliegen, dan heb je toch wel veel C-130 nodig. Of wil je ze laten rijden naar Verweggistan? Er bevinden zich op de verschillende staven geen seniele idioten. Procedures voor het opstarten van operaties, regels voor inzet van troepen, regels voor inzet van geweld enz, zijn allemaal nauwkeurig omschreven. Als je de Europese Commissie al vindt bestaan uit seniele idioten, bedenk dan maar dat mensen zijn die, zij het indirect, door de burgers van de lidstaten democratisch zijn verkozen. Verwijt het je Europese medeburgers dan maar. Ik neem je je onkunde niet kwalijk. Wat ik je wel kwalijk neem is dat je die hier spuide zonder je te verdiepen in de materie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]() Dat alles om met mes en vork te mogen eten?
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Neeje, om te kunnen genieten van een prima cognac in de mess officieren voor het zachte prijske van 35 Bfr. En om de smeerlap uit te hangen als officier van wacht. En om de zandstuivers / slijkspringers te laten salueren als gek, want die wisten niet waarvoor al die latten en galons stonden. Véél "mayonnaise" op de mouw en als onderofficier heb je er méér dan als officier. (eerste meester-chef bvb.)
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In de toiletruimte van een kazerne:
Een officier die een onderofficier berispend toespreekt: "Wij wassen onze handen na gebruik van het urinoir." Antwoord van de onderofficier:"Wij hebben geleerd om niet over onze handen te pissen." ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Als deserteur weet jij niet hoe 'veel beter' het leven was als milicien met een paar strepen op de mouw dan zonder.
![]() Laatst gewijzigd door longhorn : 14 februari 2006 om 00:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Om in de SHAPE binnen te geraken, heb ik toch een flink eindje moeten wandelen door de bossen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die nationale idioten moeten tenminste vernatwoording afleggen bij verkiezingen. Die Comissarissen mogen zolang blijven voortregeren als ze willen. De procedure van het Europees Parlement om ze af te zetten, is zo omslachtig dat ze quasi noooit wordt gebruikt. (één keer, dacht ik) |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Officier en onderofficier naast mekaar in de pisbakken Onderofficier;pfft zware kost he Kapitein Officier; Wilt ge wel eens in uwen eigen pisbak kijken
![]() |
![]() |
#79 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar had je geweten wat ik toen wist, dan had je waarschijnlijk ook de 10fr-pintjes gelaten voor wat ze waren en geopteerd voor de 8-dagen dienst. En wat die deserteur betreft, na die 8 dagen kreeg ik mooi een papiertje dat ik aan alle dienstplichten had voldaan, met een mooie dank van de minister er bovenop!
There’s room at the top they are telling you still But first you must learn how to smile as you kill Laatst gewijzigd door Fille van de Foor : 14 februari 2006 om 03:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |